1. Hey Guest, looking for Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown content? Rest assured that the game is identical to Virtua Fighter 5: Final Showdown so all current resources on here such as Command Lists with frame data, Combo Lists and the Wiki still apply. However, you can expect some VF5US specific changes to come soon!
    Dismiss Notice

VF in Belgium and The Netherlands

Discussion in 'Local Scene' started by Ogi, Mar 23, 2007.

1. masterPasje

masterPasje Well-Known Member

^Ik denk dat al zijn fans over de hele wereld dat hopen...en misschien ook wel een beetje verwachten. It was all in the head, zo leek het inderdaad. Zorgde vorig jaar overigens wel voor een onvergetelijke finale!

Maar goed, I'll shut up. Dit is een VF forum en geen tennispagina.

2. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    speel je nog steeds lion pascal?

3. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ik speel weer quest mode de laatste tijd. Online begint me steeds vaker te irriteren, omdat ik tegenwoordig vaak genoegen moet nemen met spelen tegen zwakkere tegenstanders. Gek genoeg heb ik als ik tegen zwakke tegenstanders moet spelen veel meer problemen met lag dan als ik tegen iemand speel die beter is dan ik :X.

Dus quest mode. Ik speelde tegen een Lau AI die een paar hele vette setups deed met OM! Onder anderen na 2p+k op block (die geeft +1 op block) en daarmee ging ie om de 2p van de tegenstander heen! Naar aanleiding daarvan ben ik een beetje begonnen met wat meer OM in m'n game te stoppen. Nu dus mijn vraag: weten jullie nog setups met OM (met welk karakter dan ook)? En gebruiken jullie OM eigenlijk wel? Ik kan mij namelijk de laatste keer niet herinneren dat ik iemand OM heb zien gebruiken :p , hahah.

Poging om weer wat discussie aan te wakkeren [​IMG]

4. Fulan

Fulan Well-Known Member

ik deed het vaak bij +1 situaties omdat je dan om een of andere reden idd goed om 2Ps heen ging. Moest dan wel naar of de rug of de buik OMen, ff vergeten.

bv met eileen na geblockte flipkick of pp6p on hit.

met goh deed ik t niet echt.

5. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ik weet nog goed dat je me 100000 keer geraakt hebt met OM K op wakeup, ahahaha.

Ok, +1 lijkt dus key te zijn, ik moet er nog mee aan de slag in dojo (ook al kan je daar niet heel veel mee :p).

6. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    hebben we een datum voor volgende week?
    dinsdag weer?
    13:00?

7. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    I'll be there! 1 uur is een prima tijd [​IMG]

8. masterPasje

Ikke dus niet, zoals gezegd. [​IMG]

Ja, ik speel nog steeds met Lion. Dat zal denk ik ook wel zo blijven. Dat betekent niet dat ik niet af en toe een nieuwe quest mode start met een ander karakter om hem of haar beter te leren kennen. In die gevallen gebeurt het vaak dat dit nieuwe karakter tijdelijk mijn main wordt omdat ik nu eenmaal geen 2 karakters tegelijk kan spelen in 3d spellen. Dat was recent nog zo met Lau en daarvoor met Pai.
    Maar als de stofwolken zijn opgetrokken dan zakken die karakters een beetje weg en komt Lion weer terug.

9. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    Waarom ben je ook alweer met Sarah gestopt, niet dat het een slechte keuze is geweest, maar ik ben vergeten(zoals altijd) waarom [​IMG]

10. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Jo! Dinsdag kan ik niet, een goede vriend heeft z'n diploma uitreiking dinsdag, dus daar moet ik bij zijn.

How about donderdag? Aangezien Pascal toch niet kan de komende twee weken maakt dat niet echt uit, right?

11. masterPasje

Ik zat met Sarah volledig vastgeroest in het spelletje dat ik met 4 en met 4evo speelde. Ik hoef niemand hier te vertellen dat haar focus bij 5 op hele andere punten ligt en die speelstijl kon ik me niet eigen maken. In het prille begin kwam ik er nog wel mee weg, maar tijdens die ene meeting bij Spoon thuis (ik meen 1 februari vorig jaar) ging het toch wel zo buitengewoon dramatisch dat het echt uitzichtloos werd. Ik weet nog goed dat ik jou op de terugweg al vertelde over mijn plannen om naar Lion over te stappen (mijn allereerste VF-liefde) en dat je me dit flink afraadde omdat hij ook veel te veel karakter-specifieke combo's had.
    Maar ik ben blij dat ik de keuze gemaakt heb, want ik vind (en dat vonden jullie eerder ook bij een post wie met welk character het best zou kunnen spelen) dat Lion echt tailor-made is voor het soort spelletje dat ik het liefst speel.
    Het grappige is wel dat ik zo weer terug zou kunnen naar Sarah en precies weer zou kunnen spelen zoals ik dat altijd gedaan heb. Ik zeg dan wel dat ik bij 3d spellen geen 2 karakters tegelijk kan spelen maar ik heb kennelijk veel te lang Sarah-only gespeeld zodat zij een uitzondering is.

12. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    precies, dat was het verhaal.

Ik ben nog steeds van mening dat lion best character dependant is, ik had me alleen vergist in hoe effectief hij al is zonder die dingen. dat heb je mooi kunnen bewijzen.

hoever heb je't nog op het toernooi geschopt? 1e bracket match had je verloren weet ik nog, tegen oldschool was dat dacht ik.

ik baalde natuurlijk wel van mijn resultaat, ik ben nu ook gestopt met gief omdat ik denk dat hij slecht voor me is atm. ik speel te gelimiteerd met hem en raak geirriteerd van iedereen die constant wegrent. ik focus nu op rufus(was het orginele plan, dus heb hem toch al redelijk vaak gebruikt) maar vind het nog vrij lastig omdat al zijn moves zo situational zijn(de range van veel moves verschillen erg van elkaar en zn divekick is heel moeilijk consistent te laten comboen). laten we snel wat spelen via live!

13. masterPasje

Tegen OldSkool had ik inderdaad vrij dik verloren. Ik heb veel meer oefening tegen Balrog nodig. Die stomme 3 frame jabs overal tussendoor doen me echt de das om.
    Daarna heb ik in de loser's bracket tegen Longy gespeeld. Dat was wel leuk omdat we elkaar al heel lang kennen via xbox live maar nog nooit elkaar in het echt hadden gezien. Een veel te spannende pot werd dat, die ik op het nippertje kon winnen.
    Vervolgens tegen de Sakura van Shun gespeeld. Zo nipt als ik van Longy had gewonnen, zo nipt verloor ik nu (in de allerlaatste ronde).
    Mijn doelstelling was om de poules door te komen en vervolgens niet roemloos te verdwijnen na 2 potjes tegen de echt goede spelers. Die doelstelling is bereikt, ook al was het toch wel vervelend om tegen een Sakura uiteindelijk te verdwijnen. Ik meen dat ik bij winst tegen Zenfire had gemogen en ik had toch wel erg graag Honda vs Honda gespeeld.

En ik zal je in de gaten houden online. Ik speel nog steeds genoeg SF dus we komen elkaar wel tegen.

14. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Beetje jammer dat er meer SF discussie dan VF/Tennis discussie op gang komt! The hype is over, move on! :p Jokes aside, leuk dat jullie nog steeds SF waarderen, ik heb het echt 100000 kansen gegeven, maar het stelt me steeds op zoveel fronten teleur dat ik er nu echt volledig klaar mee ben [​IMG] .

Vandaag tegen Chief Gutti gespeeld! Eerste goede Wolf naast Yrvin waar ik tegen gespeeld heb. Echt compleet andere Wolf ook, echt veel meer throws, was echt een goede oefening voor m'n TE's! Wolf is echt een van de meest interessante karakters van het spel imo, zo uitgebreid, terwijl hij eigenlijk een stereotype shallow character is (sterke throws, sterke blows). Jeffry heeft dat ook wel, maar Wolf heeft echt nog veel meer opties. Erg leuk om tegen te spelen (zelfs al kon ik PGS niet exact techrollen..).

15. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
  16. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    wolf is niet leuk om als jeff tegen te spelen, zeg maar vaarwel tegen al je juggles....

17. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Net even naar dojo gegaan, omdat ik ook niks consistents kon vinden op wolf/jeff na 6k... Was quest mode met jeff aan het spelen om de afro item te krijgen en het is best wel gaar om te verliezen omdat je geen juggle kan raken, hahaha.

Alles langsgelopen en ik kon niks vinden...totdat ik voor de grap 6p4p deed! Die raakt op closed/open stance op allebei [​IMG] . Enige nadeel is dat als ze techrollen na de tweede hit, dat je dan best wel in disadv bent volgens mij, maar het is iig damage (59 als ik het goed heb).

<span style="text-decoration: line-through">Maar volgens mij is het gewoon het beste om tegen Jeff/Wolf te switchen naar 33p als main launcher, hij is wel een frame langzamer, maar volgens mij maakt dat niet zo veel uit. </span>
    EDIT: Wack, blijkbaar had ik akira's framedata, lololol. Dan gaat dat dus niet meer op, 33p is 20 frames, dus kan je hem niet meer als nitaku gebruiken [​IMG] .

Misschien is het tegen Wolf beter om kleinere moves als p+kp te gebruiken.. Achja, daarvoor heb ik niet genoeg jeff kennis :p

Over WCG, idd, beetje jammer dat het zo lang duurt voor er wat bekend gaat worden. Ik weet zeker dat ze het gewoon lekker plannen in het Euro Gathering weekend ... :X

18. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Meet van morgen gaat nog door?

19. akebueno

akebueno Well-Known Member

the scene is still alive, i see. ik ben erg druk geweest afgelopen tijd en dat is deze week niet anders. hierna kan ik wel wat tijd vrij maken, mits het in het weekend is...misschien dat ik ook nog een meet doe in week 30 voordat ik op vakantie ga! ik hou jullie op de hoogte.

20. Seiko_Killa

Seiko_Killa Well-Known Member

Wat mij betreft wel [​IMG]

-Yrvin-

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice