1. Hey Guest, looking for Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown content? Rest assured that the game is identical to Virtua Fighter 5: Final Showdown so all current resources on here such as Command Lists with frame data, Combo Lists and the Wiki still apply. However, you can expect some VF5US specific changes to come soon!
    Dismiss Notice

VF in Belgium and The Netherlands

Discussion in 'Local Scene' started by Ogi, Mar 23, 2007.

1. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Chris huh? I like your name.

2. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Meet Chris, Chris.

3. Fulan

Fulan Well-Known Member

morgen vertrekken naar stunfest /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

4. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    gl dude! ik heb hoge verwachtingen!

5. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ok dudes! Mijn opruimboxstick is bijna klaar! Alle onderdelen zijn hier en de top plate is al gedaan (stick en 6 speelbuttons zitten er al in enzo)! Morgen ga ik nog de start/guide/back knop aan de zijkant plaatsen en dan solderen! Ik heb me een beetje ingelezen en er kan volgens mij niet zo heel veel misgaan nu, gewoon alles stapje voor stapje rustig doen /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif . Ik hoop morgenavond erop te kunnen spelen /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif .

Nu dan: wanneer meet? /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif

Nog even over die meet bij mij: wordt een weekendje later, dus 6-7 juni, wie komt er allemaal?

6. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Stick is nu klaar! Hij doet et helemaal goed, dus dat is vet /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif . Sanwa parts zijn echt geweldig, movement gaat zo veel beter /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

Enige nadelen zijn dat de doos die ik gebruikt heb, eigenlijk wat te hoog is... maar dat went. Daarnaast is het een plastic doos, dus je gaat er best wel van zweten onder je handpalmen, en dat is vrij oncomfortabel. Oplossing daarvoor is gewoon een theedoek onder je handen leggen, dan valt het wel mee!

Ik noem het de Lada onder de custom sticks /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif

Morgen doe ik wel wat plaatjes

7. masterPasje

masterPasje Well-Known Member

Ik was iig van plan om te komen en ik denk dat ik Craven wel zo ver krijg om mee te gaan.
    Maar....wow! Ben ik de eerste die zijn komst bevestigd? Now that's a first! /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

8. Craven

Craven Member

I'll be there! Kan ik in ieder geval vissen naar tips om mijn spel te verbeteren /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smirk.gif

9. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Haha, 2 ppls coming over so far, beetje teleurstellend boys!

Ik heb wat foto's geupload van m'n nieuwe stick:

http://img40.imageshack.us/gal.php?g=stick15.jpg

Ik ben, nu ik dus weer een stick heb, weer aan het spelen geslagen. Ik heb het wel lastig, omdat ik veranderingen in m'n spel probeer aan te brengen. Ik mis nu voor m'n gevoel in een boel situaties effectieve moves om te gebruiken, dus het is allemaal een beetje zoeken en aftasten. Ik ben tegelijkertijd bezig om m'n hitconfirms goed te krijgen, dat gaat heel goed, ben ik dus tevreden over /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif , ik gooi nu alleen nog maar 6pp eruit als ik 6p op MC of crouch stagger raak: grote vooruitgang, dus! Ook 3p confirm ik nu beter. Met 4p+k heb ik nog moeite omdat je op block, NH en MC alledrie verschillende dingen moet/kan doen. Dit komt ook omdat ik teveel haast heb om te confirmen met die move, je hebt echt een half uur om je optie te kiezen.

Ook dacht ik weer aan iets wat ik Jeneric aan Twan hoorde vertellen: dat je bij fuzzy ook gelijk punishment (sort of) in kan bouwen, zonder dat je al teveel risico loopt!

Dat werkt zo: Als je fuzzy't druk je op het moment dat je de elbow zou blokken de input van een aanval (pk werkt goed, met Lau vind ik 3p erg handig hier) in. Wat er dan gebeurt is dat als de tegenstander een elbow doet je hem gewoon blockt en als de tegenstander een throw doet (waar jij dus onderdoor fuzzy'd) je hem gelijk punishment geeft! Je aanval komt er ook niet uit nadat je de elbow geblockt hebt, omdat die input in de blockstun verloren gaat, dus wat dat betreft vrij risicoloos!

Enige risico is dat als de tegenstander z'n aanval delayed, of een langzamere aanval doet (een grote launcher bijvoorbeeld), je een counterhit eet. Strings (ppp ofzo) werkt het ook niet tegen, behalve als je een highcrush aanval doet (aoi 43p ofzo).

Als de tegenstander je doorkrijgt, moet je dus weer verder met gewone fuzzy.

Je kan dit op de 360 versie goed oefenen (misschien ook op PS3 versie, dat weet ik niet): zet de CPU op mix tussen mid en throw op block, gebruik een move waarna je kan fuzzy'en, en probeer het! It really works!

10. akebueno

akebueno Well-Known Member

yo Wouter, ik kom ook wel langs (als het nog doorgaat...)wahhyyoo, vette stick. was het lastig om die stick te maken?

p.s. ben je al gewend aan die gevoelige sanwa buttons? ik zit zelf ook een beetje te denken aan seismitsu...en hoe speel je met je stick? op schoot, zittend op de grond?

11. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Cool! Kun je dan die filmpjes van Stockholm die je nog had meenemen? Alvast bedankt /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

Stick was...mja all in all redelijk makkelijk te maken. Wel een paar fouten gemaakt nog (ik moest een tweede doos kopen omdat ik de eerste verneukt had). Soldeerwerk is easy als je snapt wat je moet doen. Ik ben crap in solderen, ik kan m'n hand niet goed genoeg stilhouden om het netjes te doen enzo. Maar alsnog is alles redelijk makkelijk gelukt. Gaten boren was makkelijk omdat m'n pa vroeger timmerman is geweest en dus allemaal spullen heeft die ik voor die dingen kan gebruiken.

Sanwa knopjes viel qua wennen wel mee, enige waar ik nog een beetje last van heb is dat ik op m'n hori gewend was dat ik m'n vingers half kon laten rusten op de knoppen, dat kan hier niet.

Ik speel met m'n stick op schoot, maar dat kan alleen lekker op een stoel met leuning, omdat anders je elleboog in de lucht moet zweven, dat is met name voor je rechterarm echt vervelend. Dat komt dus doordat die doos eigenlijk te hoog is om voor een stick te gebruiken, maja ik kan er voor nu mee leven. Ake, als je van plan bent zelf een stick te maken, moet je dit eens checken:

http://drakenslag.com/forums/viewtopic.php?f=12&t=480

Iemand van drakenslag heeft met een professionele houtbewerker (of hoe je het ook wilt noemen) een caseontwerp voor 'massa'productie gemaakt, voor 50 euro heb je dan een doos met gaten voor knoppen en sticks er al ingemaakt. Zit er zelf ook nog aan te denken.

Leeft Yrvin nog?

PS: VF5 is weer gekozen voor WCG NL! Datum voor quali's is nog niet bekend. One more reason to practicepracticepractice!

12. akebueno

akebueno Well-Known Member

jah, ik ben al bekend met die forum! ziet er idd aantrekkelijk uit. ik denk dat ik een 360 stick ga maken (hoef ik niet de hele tijd van jullie te bietsen /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif )

13. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Very nice! Kan je ook gewoon de virtuabox een keer meenemen om met 360 dojo aan de slag te gaan, of om online mee te spelen /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif .

14. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    BTW m'n ouders zijn nu weg. Als iemand wil komen spelen, laat maar weten. Ik speel nu op 46" /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

15. masterPasje

masterPasje Well-Known Member

Is het nog steeds jij, ik, Chris en Ake voor komend weekend, Wouter?

Geen Twan, Yrvin, Sof of Maurits?

16. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Hoe het er nu voorstaat wel ja, maar Twan is atm op vakantie, zou deze week terugkomen en dan kijken of ie tijd had. Yrvin geen idee, niks meer van gehoord sinds Stockholm. Maurits geen idee, ook al tijd niks meer van gehoord. Sofiane had ik een berichtje op XBL gestuurd, maar niks meer teruggehoord. Ik denk dat hij weer gestopt is met VF.

Wordt btw wel lastig als er niemand anders komt die een 360 stick heeft, want ik heb er maar eentje /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/frown.gif .

17. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    Sorry, ik kan het weekend niet /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/frown.gif
    Ik heb Yrvin aan de telefoon gehad gisteren maar ik weet niet of hij ging komen.

18. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Afhankelijk van hoeveel salaris ik krijg koop ik een SF4 SE stick deze week (bij bol.com voor 21:00 uur besteld, morgen in huis /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif ), dus dan hebben we iig twee sticks. Ik wacht dan wel met de parts uit m'n custom slopen tot we de meet hebben gehad /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

19. Sofiane

Sofiane Well-Known Member

PSN:
    sofiane-senshu
    XBL:
    Sofiane-senshu
    Ik kan dit weekend niet want ik moet werken. Ik kon niet terugreageren op Live want mijn abonnement was verlopen. Als ik weer wat tijd heb, laat ik het weten.

20. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Jammer! Volgende keer beter /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

Voor degenen die komen, als jullie de finale van Roland Garros op HD willen zien: let's do it!

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice