1. Hey Guest, looking for Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown content? Rest assured that the game is identical to Virtua Fighter 5: Final Showdown so all current resources on here such as Command Lists with frame data, Combo Lists and the Wiki still apply. However, you can expect some VF5US specific changes to come soon!
    Dismiss Notice

VF in Belgium and The Netherlands

Discussion in 'Local Scene' started by Ogi, Mar 23, 2007.

1. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Gentlemen! We have returned!

Stockholm was vet! Mooie stad!

Veel geleerd qua VF ook... we moeten aan de verdediging gaan werken met z'n allen.. fuzzy, TE's, punishment, moet allemaal beter gaan worden!

Ik laat de speler-comments wel zitten voor dit weekend. Ik denk dat iedereen wel dingen voor zichzelf heeft die hij nu wil verbeteren, voegt niet echt iets toe om daar nu nog wat over te gaan zeggen.

Het was erg gezellig in ieder geval, beetje jammer dat de Zweedse keuken(the kitchen one) nagenoeg niet bestaat, maar goed, daar komen we ook wel weer overheen denk ik.

Wanneer meet? XD

2. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Ik heb niet zo veel meer te zeggen denk ik.
    Ik kan alleen nog maar jullie allemaal heel veel plezier en skill toe wensen met VF. Dat doen ik dan ook maar bij deze.

Als jullie weer eens een groot ding plannen en wat extra body count nodig hebben laat het me dan maar weten.

3. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    M'n B-knop stopt soms met werken... =/

Hopen dat die batch met TE sticks snel komt, dan vraag ik er een voor m'n verjaardag /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif

Oh shit, jammer dat je stopt Chris /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/frown.gif

Ik hoopte nog dat Stockholm misschien weer een vlammetje zou doen oplichten ofzo, maar als je er echt geen zin meer hebt, is dit de juiste beslissing!

Ik spreek je vast nog wel eens ergens een keertje!

4. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

Insane trip, kijk nu met hele andere ogen tegen het spel aan. Te weinig van de stad gezien en ook tegelijkertijd te weinig geslapen. Hoe heb ik dat voor elkaar gekregen?

Dat oude stadhuis vind ik nog steeds de bom trouwens.

Spoon:
    We hebben het er bij jou thuis al over gehad, maar om het officieel te maken: Als je het niet ziet zitten moet je het niet doen, uiteindelijk is het toch een hobby en geen werk. Goed besluit en tot ziens.

Krye:
    En toen plukte ik thuis door de boekenkast heen en lag daar een Zweeds kookboek met een stuk of 100 gerechten... Ahem.

5. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ah, you're kidding! Vette shit. Ik krijg spontaan een leuk idee: mijn jaar in Canada gaat niet door, dus ben ik van de zomer thuis als mijn ouders op vakantie gaan... ->kunnen we wel een Zweeds gerechtje maken op de onvermijdbare meet die dan komen gaat!

6. Vortigar

Ja gaat niet naar Canada?!
    Da's zonde man.

Nou ja, heb je wel nog een shot voor WCG ^_^

7. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Als ze VF doen wel /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

8. Seiko_Killa

Seiko_Killa Well-Known Member

/forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/confused.gif

Maurits, zou je uit willen leggen wat dit precies inhoudt? Vooral dat het spel op een andere manier gespeeld kan worden dan dat WE tot nu hebben gedaan? Dat snap ik niet helemaal. Ik snap best dat jij het spel op sommige fronten anders bekijkt. Maar dit blijft een beetje vaag zoals je het nu zegt. Ik ben ook benieuwd wat voor doelen jij jezelf hebt gesteld. Zou je hiermee naar buiten willen komen?

Bij voorbaat dank. /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/wink.gif

Mijn doel is bijvoorbeeld dat ik gewoon altijd beter wil worden op wat voor vlak dan ook in een (fighting)game. Dit kunnen hele kleine improvements zijn soms. Als je maar het gevoel hebt dat je weer sterker bent voor de volgende keer. /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/grin.gif

-Yrvin-

9. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ff mezelf herhalen, omdat ik offline wil spelen..

Hebben jullie zin in een meet binnenkort? Sofiane is weer enthousiast over het spel, dus hij komt waarschijnlijk ook! En guess what, vrijdag is het goede vrijdag (HINT HINT)!

10. Seiko_Killa

Seiko_Killa Well-Known Member

JA NATUURLIJK! Meetings zijn altijd koelie joelie.

Vanwaar dat enthousiasme, Sofiane?

-Yrvin-

11. Sofiane

Sofiane Well-Known Member

PSN:
    sofiane-senshu
    XBL:
    Sofiane-senshu
    Het komt voornamelijk doordat ik jullie trip ervaringen hebt gelezen, en ik vind het ook een beetje zonde als deze community uit elkaar valt, toch wel een vd meest dedicated van NL moet ik zeggen. Verder vind ik SF4 wel een leuk spel, maar ik zie mijzelf niet echt hardcore met de top meedraaien (plus iedereen en zijn moeder speelt Sagat, waar ik ook niet zo down mee ben).

Al met al genoeg redenen om weer met vf aan de slag te gaan. Ik speel nu btw voornamelijk Jacky als main, om mijn defensive skills sneller omhoog te boosten. Wat de Zweden over jullie schreven heb ik al vaker gezegd, goed om dat van anderen ook te horen. Hopelijk willen de mensen die nu overblijven ook daadwerkelijk hier aan gaan werken, zodat ALS we weer een keer die kant op gaan of zij komen hier, we een stuk sterker in de schoenen staan :p. En ja ik zal dan zeker meegaan, 1 keer missen vind ik al erg genoeg.

Vandaag nog wat potjes tegen Krye gespeeld, waren leuke potjes en ik begin al een goede flow op te pakken. Daarna heb ik tegen een goede Lion speler gespeeld, waar ik iets meer van won dan andersom, en ook nog tegen een Lei Fei speler, waardoor ik best wel hard geowned werd. Die gozer speelde echt supersolid met hem en ik zag bepaalde nieuw combos met hem die ik Yrvin nog niet heb zien doen. Bijvoorbeeld: die long punch die crumple geeft als je het charged, daarna deed hij bounce naar p,p cancelde de stance naar 4,3+p+k, goede damage en ook wel goede wallcarry.

En dit was meer mijn random geblaat, op goede vrijdag moet ik werken, maar ben wel het weekend dan vrij. Ik hoor wel van jullie.

Laters,

Sof

12. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Wat mij betreft is donderdag ook prima, of anders tweede paasdag?

Zondag is alleen dat toernooi bij Twan, dus dat is wat lastig misschien..

13. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    ik wil deze week ff op sf4 storten, sorry guys. als jullie beide games willen doen ben ik down, maar ff mn skills boosten dat ik de scrubs neer kan maaien.
    stick is broke too, dus iig 2 sticks needed here..

na het toernooi vind ik alles prima, noem maar data!

14. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Mijn stick is kapot helaas, gister half-slaperig gaan solderen, zijn wat dingetjes te heet geworden (oa het dingetje waar je op moet solderen, daardoor blijft het niet meer zitten), dus moet een nieuwe stick hebben voor ik weer verder kan /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/frown.gif ...

Hopelijk komt die nieuwe batch Madcatz sticks een beetje snel.. Tot die tijd kan ik alleen op meets spelen

15. Vortigar

Seiko_Killa:
    Het gaat me vooral over het aspect om verdediging echt op de eerste plaats te zetten.

Toen ik geconfronteerd werd met hun defensief gecentreerde methode van spelen stond ik echt paf. Ik weet niet wat jullie al toepassen in jullie (NGK, Seiko, Krye, ie. de betere in nl) verdediging maar het gaat erom dat VF's moeilijkste aspect de verdediging is en wij zijn in nl denk ik aan de verkeerde kant begonnen (namelijk bij de aanval).

Over de jaren zijn we allemaal beter geworden met fuzzyen en dodge timing en movement cancels maar deze veranderingen zijn bij mij nooit echt doorgedrongen omdat ik de zaken langzaam heb zien evolueren.

Om een analogie van Sirlin erbij te pakken heb ik het idee dat ik (ik wou eerst zeggen wij, maar ik kan natuurlijk niet voor jullie praten) de verkeerde berg heb beklommen. En nu, een flink endje onderweg de Mont Blanc op, zie ik de Everest aan de horizon liggen.

Praktisch gaat het me er om dat ik het grote meerendeel van mijn inputs niet moet gaan steken in aanval maar in verdediging. Dit gaat trouwens hand in hand met een ander puntje en dat is dat mijn input snelheid veel te laag is. Ga Brad even laten rusten en wat meer tijd in Lion steken en er iemand anders bij zoeken om vanaf 0 mee te beginnen (vandaar het idee van Sarah, geen mega exploitable nasty stuff dus je wordt min of meer gedwongen om het spel zo moral/correct mogelijk te spelen en ik weet haast niets van haar. Eventueel toch nog Jacky omdat ik hem helemaal niet snap?).

En voor punishment moet ik gaan reageren op geluid in plaats van animatie.

NGKrush:
    Ik ga kijken of ik 's middags alsnog een paar uur langs kan komen op dat toernooi.

Krye:
    Echt de bom als je zou winnen.

16. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Sarah draait wel heel erg om haar flamingo stance, veel belangrijke tools gaan naar die stance toe. Zij is dus misschien niet het beste karakter om datgene wat je wilt te bereiken.

Lion opzich wel, maar die heeft ook wel een hoop verdedigende dingen (sabaki en rare evasive hitboxes), maar dat is in principe alleen maar goed.

Jacky is ook duidelijk een karakter waar je goed verdedigend mee moet leren spelen.

Misschien is het ook leuk om weer eens naar Goh te kijken (Kareem is toch gestopt), of misschien zelfs wel Kage?

Vind wat je zegt op zich een goede analyse, je gaat namelijk aanvallen op zo'n manier dat je de verdediging van de tegenstander neer kan halen en als die dus niet zo sterk is, kom je met dingen weg waar je niet mee weg zou moeten komen (6pp...).

Ik denk alleen niet dat het zo werkt dat we nu opeens niks meer kunnen ofzo, we kennen het spel, we moeten onze acties alleen op een andere manier invullen. Het is dus niet zo zwart-wit als van de ene berg afklimmen om de andere weer op te gaan, ik zie het meer als een brug tussen de twee bergen bouwen oid...

Verdediging is in ieder geval wel iets waar we met z'n allen aan moeten gaan werken, op zo'n manier dat het niet een standaard iets wordt na bepaalde moves, maar iets dat we ook gewoon doen als we het even niet meer weten, bv. fuzzy'en als de tegenstander je aanvallen steeds weet te omzeilen op een of andere manier, of ETEG als je in een dood-spel situatie zit (als de tegenstander z'n aanval wilde delayen om je evade te pakken, maar jij bleef gewoon blokken, dus sta je stil voor elkaar), dat soort dingetjes.

Probeerde laatst al wat meer zo te spelen tegen Sofiane (online) en hoewel het heel onwennig was om niet altijd naar een gaatje te zoeken, voelde ik wel meteen de potentie: je neemt veel minder risico en tegelijkertijd zorgt wat passiviteit voor veel onrust bij de tegenstander, waardoor de gaten groter worden. Je doorbreekt het patroon 'offense-defense-offense-defense' zo ook eens en dan op zo'n manier dat je niet eens afstand hoeft te nemen (wat in het geval van een karakter als laten we zeggen Jeffry of El Blaze heel veel moeite scheelt).

Ik denk ook dat het iets is waar ik persoonlijk tegen een karakter als Akira heel veel plezier mee kan beleven, omdat m'n standaard spacing game tegen hem niet werkt /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/frown.gif

Om dit stukje blaat even af te sluiten met nog meer geblaat:
    Na een paar keer naar m'n video's tegen de Zweden te hebben gekeken, ben ik redelijk geschokt over hoe gaar ik stond te spelen. Het valt tegen jullie eigenlijk niet op, omdat de meerderheid van de moves raakt, maar ik spam echt de hele tijd gewoon random dingen om naar bepaalde setups te komen. Ik moet echt daar van af, meer gewoon spelen op simpele dingen als p grab en meer nitaku enzo..

Ik moet veel meer rust in m'n spel gaan brengen..

EDIT: Winnen? Heb je het nou over dat Street Fighter toernooi? LOL, ik waardeer het vertrouwen, maar ik ben echt poep in SF /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif
    Ik kom even sfeer proeven op dat toernooi, enige wat me nog over zou kunnen halen om SF te gaan spelen :p

17. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    ik ben het er niet mee eens, je moet eerst leren aanvallen daarna verdedigen; het is een natuurlijke groei want waarom zou je leren verdedigen als je tegenstander nog niet kan aanvallen? onnodig.

ik denk dat sarah best een goed character voor je zou zijn maurits, haar flamingo is belangrijk maar statischer dan brads stances. daarnaast is het er 1, dus je hoeft niet moeilijk te denken. als je begint neem je gewoon de beste 3 opties uit de stance om er gevoel voor te krijgen en focus je op haar normals, dan ontdek je langzamerhand als je speelt waar je de flamingo kan tussenstoppen en kan je die meer gebruiken en dus ook met de opties eruit experimenteren. ze heeft ook gewoon hele stabiele opties naar flamingo(4k,3pk,cancels) dus dat is makkelijker toe te passen dan brad imho.
    het is nooit goed(en onmogelijk) om een character helemaal te proberen te begrijpen voordat je gaat spelen, pak de opties die je goed vind, speel ermee tegen mensen en bouw vandaar je game verder op. een character leren is een proces, niet iets wat je in 1 week kan.

cool dat je misschien langskomt maurits, al is het alleen al om de sfeer te proeven /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

18. Vortigar

Nou, je moet natuurlijk wel de staple combo's kennen en de momenten kunnen zien om het initiatief te nemen. Maar ik denk dat we veel verder zijn gegaan om specifieke setups te bouwen en damage te maximaliseren en de verdediging veel te lang op de tweede plaats heeft gestaan terwijl dat aspect juist zoveel van je eist en zoveel mogelijkheden biedt in dit spel.

Het niveau staat gewoon scheef, zeker in mijn geval, dus ik denk dat een nieuwe approach nodig is.

En dan gaat het alarm af op werk...

19. akebueno

akebueno Well-Known Member

wat betreft een meeting binnenkort...alleen maandag ben ik vrij. dan ben ik bereid om te reizen voor een meet.

20. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Als meer mensen daar zin in hebben en het kan niet bij Twan, zou het wel bij mij kunnen (op m'n kamer dat is), over de maandag heb ik het.

Ik heb alleen geen stick, dus moeten er minimaal twee mensen met een 360 stick komen, wat problematisch kan worden.

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice