1. Hey Guest, looking for Virtua Fighter 5: Ultimate Showdown content? Rest assured that the game is identical to Virtua Fighter 5: Final Showdown so all current resources on here such as Command Lists with frame data, Combo Lists and the Wiki still apply. However, you can expect some VF5US specific changes to come soon!
    Dismiss Notice

VF in Belgium and The Netherlands

Discussion in 'Local Scene' started by Ogi, Mar 23, 2007.

1. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ik lees net dat de Euro vandaag weer in waarde is gestegen, very nice! Keep it up Euro!

2. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

Zondag: nope, Van Gogh Museum.
    Dinsdag: nope, werk.
    Heb morgen wel in ieder geval een uurtje in de dojo gepland staan. Zal wel meer worden.

Spoon:
    Dat klopt, nog meer redenen om met de auto te gaan.

14:00 vliegtuig = 12:30 op vliegveld (1 uur plus ruimte) = 11:00 iedereen ophalen in Apeldoorn (1 uur plus ruimte).

Zullen we om 10:30 afspreken in Apeldoorn? (Nog meer ruimte, ben niet van plan een ff-in vliegtuid te missen.)

Ake:
    Zien we jou dan ook of ga je op eigen gelegenheid?

Aside:
    SF4 stats vs drakenslag members = 0 - 26.
    /me stands in corner and cries.

3. akebueno

akebueno Well-Known Member

ik ga zelf, omdat het mij 1,5 uur kost om in apeldoorn te komen en 2 om in einhoven. dus ik zie jullie op het station.

4. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    we wouden om 12:00 afspreken op het vliegveld, just to be sure. inchecken met baggage moet je tegenwoordig ook weer iets vroeger zijn nl.

maurits, wanneer kunnen wij onze dingen uitprinten?

5. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ik kom morgen ook gezellig langs, mit dem automobil /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

6. Seiko_Killa

Seiko_Killa Well-Known Member

Ake, zou je aub de routebeschrijving van station Harderwijk naar jouw huis willen posten? Voor de wandelaars onder ons.

-Yrvin-

7. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Voor mijn informatie, wie is er van plan dinsdag nog bij mij langs te komen? en hoe laat?

8. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ik kan helaas niet, sorry.

Jammer dat je vandaag niet kon komen Chris, t was erg gezellig!

Gelijk maar ff reportje doen, hebben we dat ook weer gehad..

Meet was dus bij Ake thuis, thanks for hosting! De pizza was erg goed /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif

Ik, Ake, Twan en Yrvin waren aanwezig, veel intense matches gehad, goede shit!

We hebben ook een shitload aan matches opgenomen, een stuk of 30 als ik et goed heb... waarvan een boel matches zijn waarbij vergeten is aan en uit te zetten tussen matches door, dus doe er maar een stuk of 10 bij! Zal er morgen een paar uploaden /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

Denk dat we helemaal klaar voor de Zweden zijn onderhand /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif let's kick some ass!

Paar kleine analyses:

Ake: LASTIG! Enige woord dat ik heb om je game te omschrijven! Damn, ik kan echt niet verslappen, want als je eenmaal op gang komt, blijf je maar doorgaan! Random 2p's mag ook niet, want dan krijg ik donkeykick+combo.. argh! Echt geweldig om te zien hoe een paar kleine veranderingetjes in je game zo'n groot effect kunnen hebben!

Paar dingetjes waar je nog aan zou kunnen werken:

- meer 1kk in oki
    - pk als punishment ipv throws
    - iets meer sweeps om de tegenstander te beperken in z'n verdediging
    - gooien nadat je k+g raakt (superlame is dat, werkt zo goed.. /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/frown.gif )

Voor de rest is het denk ik nog een beetje een kwestie van gewenning.. maar het gaat al heel erg goed, very nice!

Twan: Damn, jij bent echt steeds moeilijker om tegen te spelen, je switcht je stijl steeds compleet tijdens de partij: eerst ben je aanvallend en als er dan een dood-spel moment komt ga je als een malle turtlen tot ik een gaatje laat zien, waarna je weer keihard ertegenin gaat. Superlastig omdat ik atm totaal niet kan zien wanneer je gaat switchen..

Ik moet, denk ik, wat rustiger gaan spelen tegen jou. En misschien weer wat meer focussen op whiffpunishment, Jeffry heeft op bijna al z'n moves wel een hoop recovery, dus proberen grote moves uit te lokken zonder teveel risico te lopen om geraakt te worden klinkt wel als een goed plan.

Yrvin: Argh Lei Fei.. Ik snap al een hoop van hem, maar dan doe je weer een paar andere dingetjes en dan trap ik weer net zo hard in alles wat ik eerst snapte..

Ik zie je elke keer weer een nieuw blik truukjes openmaken, ik kan het niet bijhouden, hahahah. Ik ga na stockholm Lei Fei weer eens bekijken, ik heb een paar ideetjes waarvan ik hoop dat ik er je opties weer een beetje mee kan beperken..

Wolf gaat ook goed, maar het voelt een beetje alsof Lau die matchup domineert, kan er daarom niet echt iets zinnigs over zeggen.

Ikke: Ik was niet zo tevreden over hoe ik gespeeld had... maar nu ik de videos heb teruggezien ben ik toch wel tevreden :). Ik moet me nog wat beter aanpassen aan de tegenstander af en toe, want ik sta vaak te lang tegen een blok aan te kloppen, beetje inefficient.

9. Seiko_Killa

Phew, was zeker intens gister, Wouter. We speelden alsof er iets op het spel stond(wat natuurlijk een beetje zo is). On to player analysis.

Twan: Wat is er toch gebeurd met jou de laatste tijd? De tijd van, o het is Twan, maar als ik dit en dat truukje gebruik, win ik toch wel, is voorbij. Je hebt echt super veel geduld soms en neemt op de goeie momenten de aanval over. Your Jeffrey is someone to be feared now. Nog meer dan vroeger in ieder geval. En wat Krye ook al zegt, je wisselt goed af tussen schildpadje spelen en een losgelaten pitbullterrier nabootsen. En props voor de throw escapes weer en de mooie comebacks die je vaak maakte.

Wouter: O, wauw jij hebt echt veel throws geescaped. Vooral diegene als je high move gebukt werd waren heeeel nice. Ik voel mij tegen jou altijd verplicht om wat nieuws erbij te hebben anders word ik genadeloos ingemaakt. Sommige moves van Lei Fei raken/werken op jou gewoon niet omdat jij hem(Twan komt ook aardig in de buurt) als enige in onze groep aardig door hebt nu. Ik voel mij als Wolf erg opgesloten als jij mij met Lau in de corner hebt. Er is altijd die angst voor die 6PP naar Kokei P+K en de 43P+G. Ik vind het fijner tegen jou spelen als we lekker in het midden van de ring aan het vechten zijn LOL. Last but not least. Je whiff punisht echt als de beste.

Ake: Je bukte veel minder random, was meer in de aanval, gebruikte andere juggles, aantal nieuwe strings erbij, veel tick throws(smerig, is veel beter dan bukkend zitten wachten tot tegenstander iets mist). Niets dan lof.
    Het was met Wolf vervelend spelen want je blokte goed en punishte zijn 66P+K consistent. 8K+G? ging vaak raak tegen iedereen. Het enige wat beter kan momenteel is een betere knowledge van de characters die we spelen. Vaak zie ik je zoeken naar gaatjes om de aanval over te nemen, terwijl het moment allang voorbij gekomen was.

Iedereen: We moeten met zijn allen echt highs in strings gaan bukken. 1KK van Pai en Lau comes to mind, Jef's 4KP, Wolf's hcb+PP etc. Ik doe het zelf ook niet vaak genoeg, maar er gaat echt een hele wereld voor je open. Het is niet gemakkelijk dat weet ik, maar het levert je wel een enorme level up op. De tegenstander gaat zich dan ook beperkter voelen in zijn spel van shit die move kan ik niet meer zo vaak gaan gebruiken. You get the point.
    Misschien kunnen we op de kamer in het hostel elkaar nog even trainen op dingen die we echt niet mogen missen/moeten kunnen. Zijn we hardcore of niet? En hoe serieus neem je deze trip?

Tot donderdag allemaal!

-Yrvin-

10. Seiko_Killa

<u>BELANGRIJK</u>

Ik zou morgen met onze 'mystery guest' Jimmy naar Apeldoorn gaan. Wij zeggen hierbij af voor de meeting bij Spoon. Sorry.

Christiaan: Je stick krijg je donderdag op het vliegveld.

-Yrvin-

11. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Dus morgen komt er niemand? aaaw =(
    Nou, dan zie ik jullie donderdag wel! (behalve mystery guest Jimmy that is)

12. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Laatste paar dingetjes voor we op reis gaan:

Ik had het al gemailt, maar zeg het voor de zekerheid hier nog maar een keer:

Neem beddengoed mee! Kussensloop, laken, dekbedovertrek, al de poespas! Als je dat niet doet kost het je 5 euro per nacht extra!

Als het goed is, gaan ik, twan, yrvin en ake met de trein donderdag, zullen wij met z'n vieren op Eindhoven Centraal afspreken? Dan kunnen we van daar af de bus pakken (Lijn 401 gaat om de 10 minuten naar Eindhoven Airport, dus dat is easy), als we gewoon met z'n vieren die bus pakken scheelt dat weer qua elkaar opzoeken enzo.

En als we dan Maurits en Christiaan op Eindhoven Airport bij de Ryanair balie zien (of een ander makkelijk herkenbaar punt) is dat geregeld, lijkt me?

Het zou fijn zijn als iedereen ff z'n mobiele nummer PM't, ik zal zo wel een PM voor 6 maken, dan kan iedereen die lezen, weten we tenminste zeker dat we elkaar kunnen bereiken /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

Ake: Is het goed als mijn stick in jouw handbagage gaat? Ik neem de Virtuabox mee in mijn rugzak en die gaat wel heel erg vol zitten als m'n stick daar ook nog in moet.

Maurits: Was jouw tas ook beschikbaar voor anderen om wat spullen in te doen?

Als tweede tas gebruiken we iig mijn grote tas op wieltjes, hij is niet huge, maar wel lekker groot en makkelijk te bewegen :).

Ik wilde ook nog vragen of iedereen de spullen die in een grote tas moeten in een plastic tas wil stoppen. Dan gaat het in de grote tas niet allemaal door elkaar enzo.

13. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    seems like everything is covered!
    tot donderdag luitjes!

14. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Even nog een toevoeging:

De bus doet er 20 minuten over om van Eindhoven Centraal naar het vliegveld te komen, dus ik stel voor om om half 12 bij de ingang voor de bussen af te spreken.

Deal? Ake, Yrvin?

15. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

Mijn tas is ook beschikbaar voor wat spullen. Ga morgen kijken hoeveel ruimte ik over houd, het is in ieder geval een redelijk grote en rolt ook rond op wieltjes.

Ik heb ook nog wel wat ruimte in m'n rugzak aangezien ik het meerendeel van m'n spullen in de koffer prop.

Eigen linnen? Dat gaat wel wat ruimte innemen. Maar ok.

16. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Nog een note: