VF in Belgium and The Netherlands

Discussion in 'Local Scene' started by Ogi, Mar 23, 2007.

1. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

@Vortigar
    D&D eh? Welke editie speel je? ik ken best wel veel regels van die shit maar ik heb het nog nooit gespeeld haha (Als je spelers te kort komt ben ik misschien stiekem wel interested. :p )

@Sof
    Ik vindt Pie-chan in alle eerlijkheid niet zo'n interesant character, er is niet echt iets dat me aanspreekt aan haar (gameplay&otherwise). maar goed ik sluit haar nog niet uit, ik zal wel even random wat met haar spelen voordat ik conclusies ga trekken.
    Ben je trouwens met je moeder&broertje mee verhuist of ben je alleen ergens gaan wonen?

2. Sofiane

Sofiane Well-Known Member

PSN:
    sofiane-senshu
    XBL:
    Sofiane-senshu
    @Spoon: Je kan een character zo saai mogelijk maken als je wilt, maar ook zo interessant mogelijk, vroeger vond ik bepaalde characters echt saai om te zien/spelen, nu vind ik elke character wel interessant om te zien/spelen. Ik ben trouwens alleen verhuisd, ik woon nu samen met 2 vrienden in een huis :). More meets dus!

3. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    nice sof, wist niet dat het al zo snel zou gaan je verhuizing, laten we snel weer wat spelen, online of otherwise.

soms ben je gewoon niet down met een character, spelen en kijken zijn wel twee grote verschillen. soms denk ik heel enthausiast: ja man ik ga vanessa spelen ofzo, maar dan merk ik na wat spelen dat het toch niet mijn ding is tewijl ik het een reuze interessant character vind. yrvin vertelde me dinsdag dat hij bv ook dudley in 3s is gaan mainen nav een video met een combo waar hij de kriebels van kreeg /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif deze character keuze speelt nu heel erg voor mij (en velen anderen)met sf4 op de horizon. atm wil ik rufus als main omdat ik zijn ex messiahkick into ultra zag, de dikheids/fouheids factor wat misschien had kunnen spelen interesseerd me helemaal niet zo, ik was eigenlijk aan het begin van plan om zangief te mainen maar die rufus combo draaide alles om. soms is het iets kleins; een coole winquote of outfit, andere keren ga je een character mainen die je eigenlijk alleen maar oppakte om te begrijpen omdat je vrienden je ermee in de pan hakte en je er achter komt hoe leuk die is.
    maar wat jij zegt is ook supercorrect sof: je moet het spel leuk houden door te experimenteren en grappige truukjes te proberen. de manier hoe fulaani met goh speelde, zo zou ik nooit kunnen spelen. ik vind nog steeds dat ch 66p~4p+g een even sterke en misschien wel sterkere optie is dan ch 6k en al is het dat niet, dan is het gewoon vet om die move ook te gebruiken om de afwisseling erin te gooien en de tegenstander te taunten /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

4. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Dinsdag was weer goed, ben redelijk tevreden over m'n Brad nu. Ga nu weer wat tijd in Lau stoppen want met hem ging et vrij matig.

Nog wat opmerkingen:

Yrvin: Ik denk dat je wat aan je spacing moet werken, je was eigenlijk constant óf vlak naast de tegenstander, óf helemaal aan de andere kant van het scherm. Wolf kan volgens mij heel eng zijn als ie op middle range staat.

Twan: Ging goed, geen nieuwe dingen te zeggen. Kan alleen maar herhalen dat 1p+g en 4p+g heel goed zijn, hoewel je 1p+g al meer aan het gebruiken was :).

5. LDbob

LDbob Member

EASY --> ALL
    HARD --> TWELVE IN THIRD STRIKE

^^V

-

I want to say that we are hyped up about you guys coming, and am more than ready. We will, maybe, try to train against your characters a little bit, so dont even bother to learn any cheap setups!! (please, for my sake! /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/wink.gif )

We are trying our best to get people from outside the immediate area to attend as well.

Did you find a good hotel or hostel? If you need help looking, dont hesitate to ask since we maybe can find a good deal for you.

Are you guys looking for an event when you come over?
    It could be a team battle, or a pure single battle, or maybe country battle.

Of course, most of us are open to money matches as well even though playing for money is not the current fashion in fighting game Europe. Specific challenges without involving money are fun as well.
    But playing casuals with you, attempting to perform at the top of our ability, is the priority for us.

If any of you all play any other games than VF and want to try it out against other Swedes, just say so and we will prepare a feast for you /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif . (Though I sincerely hope that most of you are able to prioritize VF over other games until afterwards, as we will!)

-

I just now learned that you wont make it Sofiane - I'm sad to hear that!

I was looking forward to seeing that tekken play being translated to VF, and of course also to again play Tekken with you. There are alot of Swedes you havent seen before, that you would surely love to play against.

I am sure that we will meet at a later time, though /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif .

-

To end the post, I want to say that the amount of discussion you have here is amazing. Keep this up and you will surely meet the results you strive for!

Cya~

/Bob
    (Easiest way to contact us would be via PM)

6. Sofiane

Sofiane Well-Known Member

PSN:
    sofiane-senshu
    XBL:
    Sofiane-senshu
    Hey there Bob,

I'm deeply saddened that I can't make the trip to Sweden. I'm working in a kitchen and I can't afford to have 5 days off. Originally we planned to have a 3 day stay, which was doable for me, but it was later changed to 5 days.

Maybe if the guys enjoyed themselves enough, and want to come again, preferably in the summer holiday, I will definately join them. Heck, I might be coming by myself to play you guys.

Greetz,

Sofiane

P.s. Twelve sux

7. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

Twelve rules man!

Bastards set me up with Twelve the first time I ever laid eyes on 3s a mere 2 years ago. Worse yet, the first guy I ever played was Reaver, he just cheap tactic-ed my ass off while I was trying to press 6HP to throw! That was a major off-putting experience. It took six months of councilling 5 days a week to get that out of my system. :p

I think I've watched the match where Yamazaki kicked a Yun out of the round of 16 in a ranbat with his Twelve about 20 times now. I love Twelve players. But not as much as CvS2 King players.

Anywayz.

I figure we'll have to try at least one country team match. Simplest setup possible. 6v6 players, best of 5 rounds matches, winner continues, first team to lose all its members is out. No? Yes?

8. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    I say we do all three of them. Thursday is warm-up day, Friday is singles tournament day, Saturday will be a team tourney (3v3, we'll make up teams on the spot!) and we'll have a country tournament on the last day, to settle things once and for all!

9. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Morgen meet? Lekker last-minute, zoals het hoort..

Ik ben weer lekker bezig geweest met Lau, tegen een boel goede spelers gespeeld deze week, dus het voelt allemaal weer tip-top. Ik heb in een van die matches gemerkt dat 6p+k wallstagger geeft, van een veel grotere afstand dan 3k.. Als ik dat op maxdistance+loodrecht op de muur doe, kan ik wallbouncecombo's a la jeff en pai doen... /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif . Denk daarbij aan 100+ damage...op NORMAL HIT, wahahah (counter hit doet in dit geval dan minder damage door crumple..go figure :p).

10. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    yrvin had het over een meet volgende donderdag, hij zou vandaag er nog over bellen. ik heb iig geen tijd meer deze week voor de rest..

11. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Volgende week is ook prima, maandag moet ik ook in A´dam zijn, dus dan zou ik ook kunnen komen.

12. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    false alarm, het was toch deze donderdag. volgende week zit ik op een strak schema, dus geen meeting voor mij.

gaat het goed met iedereen z'n training. ik verwacht dat we allemaal zonder ook maar een ronde te verliezen uit zweden terugkeren. spoon; hoe gaat het met aoi/ander character? ake; training yet? vortigar; vet om te horen van je practise, houd je't nog vol? zoek je een sparring partner? misschien wil iemand eens jou richting weer eens opkomen als je niet genoeg tijd heb om te reizen, ik zit tot eind feb echt tot aan de rand vol(geen grapje!) anders stond ik zo op je stoep!

onze sessie ging donderdag goed, ik sliep overdag maar ging beter na het eten.

yrvin: je speelt iets minder strak dude, eerst bukte en punishde je alles, nu niet meer. je oki/mix/defence zijn wel super though, keep more midgame met wolf. die throwrange en midkicks houden mensen wel honest en geeft je meer opties om te punishen en druk te zetten, onthoud dat 6pp+k op minor counter ook combo-d, dus gebruik dat maybe op -16 punishments?

krye: strakke games overal, mijn defence is te matig om comments op je game te kunnen geven, ik kies waar ik opties moet afsluiten. als dat er is kan ik wel weer eens wat zeggen tegen je.

13. Fulan

Fulan Well-Known Member

als jullie nog en team willen maken voor SBO quals moeten iemand even posten in dat topic. Gaat alleen door als er genoeg interesse wordt getoond natuurlijk.

14. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Nice meeting donderdag, goede games, vooral na het eten! We worden weer beter: minder foutjes in het algemeen, very nice!

Yrvin: Zoals Twan al zei was je wat minder strak qua punishment en bukken, maar je spacing was een stuk beter voor m'n gevoel, dus dat maakt het meer dan goed :)!

Twan: Ik zag je 3pp weer gebruiken en de resultaten bleven niet uit volgens mij (ik werd er vrij vaak door geraakt voor m'n gevoel :p), goede shit! Verdedigend ging het ook al een stuk beter weer, alleen nog wat meer TE's invoeren als je op -12 of hoger staat: als bv je knee geblockt wordt of als je een move whifft, dat is wel belangrijk, anders is het te makkelijk punishen.

Nog wat videootjes (misschien upload ik er nog wat meer, ben nu nog bezig met Twan vs mij, daarna zie ik nog wel ff):

Seiko_Killa(LeiFei) vs Krye(Lau)

Seiko_Killa(LeiFei) vs Krye(Lau)2
    lolwallcombo@0:23...

Seiko_Killa(Wolf) vs NGKrush(Jeffry)

Seiko_Killa(Wolf) vs NGKrush(Jeffry)2

15. akebueno

akebueno Well-Known Member

coole vids! veel TE's, ik wist niet eens dat je die catchthrow(devensive move) van wolf kon escapen. ben wel een paar uur bezig geweest met vf afgelopen maand, ik heb eileen er ook weer bijgepakt. en ben aan het oefenen op mijn defence & wake up...

16. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Status update: Ik suck nog steeds

17. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Nog eentje:

<object width="480" height="295"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/wV_b8PXlGMQ"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/wV_b8PXlGMQ" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="480" height="295"></embed></object>

18. Seiko_Killa

Seiko_Killa Well-Known Member

Donderdag 31 januari:

Krye: Leuk om te zien dat je weer nieuwe shit had gevonden met Lau. Die 43P+G? throw bij de muur met de cartwheel erachter. En 3K of 6P+K gebruiken voor een wall stagger. Ik zeg dit voor de 1000e keer, maar je aanval en verdediging waren weer van een hoog niveau. Ik vind het geweldig om te zien hoe je de kleinste whiffs weet te punishen. Grote klasse.
    Ik krijg echt moeite om uberhaupt een ronde van je te winnen, dus daarom zie ik mij genoodzaakt om met Wolf veel (P+K) en zijn defensive move te gebruiken. Mochten we allemaal falen in Zweden dan hebben we jou nog om op terug te vallen.

NGKrush: Ik zag meer 1P+G abuse in walled stages. Je was allround gewoon prima bezig en wist af en toe goed het momentum in jouw voordeel te shiften. Je throw setups lijken oneindig. Je weet mensen vaak te pakken met delay tactics bij oki. Effe wachten 3K, effe wachten 4KP, effe wachten 33P+G etc.
    Als je goed hebt opgelet zie je dat ik in serieuze matches tegen jou Jeff niet meer techroll omdat ik geen zin heb in die mixup. Dat heb je wel bij mij afgedwongen. En ook wil ik nog even zeggen dat als ik jou zie spelen tegen Krye's Lau er toch nog hoop voor mij is om hem te verslaan met Wolf. Dank je wel.

Ik vond inderdaad ook dat ik maar matig speelde en ik was ook best wel zenuwachtig. Heel raar. Ik word zo onder pressure gezet door opa Lau dat ik maar blijf verdedigen. Momenteel zie ik het verschil niet tussen een throw fuzzy guarden en punishen of een string bukken en punishen. Ik doe nu standaard met Wolf en Lei-Fei 3P+G in beide situaties. Dit moet ik uit mijn systeem halen, want als de tegenstander mij gratis damage geeft, wil ik deze met open handen aan kunnen nemen.
    Ik ben ook al veel te lang allerlei juggles aan het testen(de combo's op deze site kloppen totaal niet soms) in Dojo dat ik eigenlijk niet meer toekom aan tactieken testen. Maar goed ik heb het spel pas 4 weken en ik heb gewoon veel in te halen. Ik zit nu op 65% van wat ik allemaal wil testen in VF5. Ik heb A4'tjes volgeschreven met data van vorige meetings aan wat ik moet kunnen om een beetje mee te blijven draaien. Elke dag doe ik een beetje VF huiswerk zeg maar. So bare with me. Maar het belangrijkste is dat ik nu een eigen stick heb en niet meer hoef te wennen als ik op een meeting verschijn.

Het hierboven geschrevene is natuurlijk niet de hoofdoorzaak voor mijn matige spel een donderdag, maar het zijn wel dingen die in mijn hoofd rondspoken. Just so you know.

-Yrvin-

19. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ik zou me niet zo veel zorgen maken als ik jou was: je hebt een beetje achterstand opgelopen omdat je een tijdje niet geweest was, maar als ik hoor en lees hoeveel je er nu mee bezig bent weet ik zeker dat het helemaal goed gaat komen (voor zweden al waarschijnlijk /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif ).

Over je juggles, dat was nog een puntje, ik zie je vaak in zelfde situaties steeds andere combo's gebruiken. Waarom doe je dat? Zijn er verschillende oki situaties die je ermee wilt creeeren? Of ben je gewoon nog op zoek naar de juiste combo?
    Valt me vooral op bij p+k charge, daar doe je echt altijd wat anders, is wel leuk om naar te kijken, maar ik vraag me soms af of je daardoor niet veel schade laat liggen...

20. Seiko_Killa

Seiko_Killa Well-Known Member

Klopt.

Dat ligt aan de situatie. Hoe goed kan de tegenstander strugglen? Ga ik voor de ringout? Probeer ik een tech-catch? Het is een beetje om de tegenstander te verwarren met de manier van opstaan. Ik doe 75% van de keren gewoon 6K, 6PP als combo. Want dat is de meeste damage zonder low of ground throws erbij. Eigenlijk zou ik altijd 46P+K gevolgd door juggle moeten doen, maar jijzelf escapete het een paar keer door juist te strugglen.

Met Lei Fei is 33P+G precies hetzelfde. Ik kan altijd een standaard combo doen eindigend in 2 kicks, maar ik kwam erachter dat je ook direct na de throw met een grote move kunt eindigen die weer overgaat naar een stance. En als de tegenstander techrolt sta je vlak naast hem met legio opties. Ik vind het gewoon leuk om hiermee te experimenteren en de opponent krijgt zo nooit rust.

Maar om een lang verhaal kort te maken. Mijn antwoord op je vraag is ja, ik wil verschillende oki situaties creeren.

-Yrvin-

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice