VF in Belgium and The Netherlands

Discussion in 'Local Scene' started by Ogi, Mar 23, 2007.

1. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Vuur. De thread staat in de fik..

Ben weer terug uit Engeland! Wanneer meet?

2. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    niet maandag of woensdag, de rest van de week is oke voor mij. any other ppl interested?

3. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Donderdag meet?

4. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

I'm down for donderdagen

5. akebueno

akebueno Well-Known Member

jaaaahhhhhhh! ik kom na mijn sollicitatie, dus het zal wel rond een uur of 4 zijn...

6. Fulan

Fulan Well-Known Member

sof als je donderdag komt kan ik je sagat shirt meenemen.

7. masterPasje

masterPasje Well-Known Member

Donderdagen gaan voor mij ook nooit...

8. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    ik heb niet zo'n zin uitgebreid verslag te doen deze keer omdat ik toch altijd hetzelfde lijk te zeggen voor mijn gevoel. daarom oneliners:

yrvin: superstabiel, ik moet leifei gewoon echt zwaar gaan doornemen voor de volgende keer door jou. altijd vet tegen je te spelen.
    spoon: je speelt beter online, waarom? je hebt ervaring in het spel, maar ik zie het eigenlijk pas echt naar boven komen in je sarah spel.
    ake: gotta get an offence dude. ik ben niet bang voor 40dp.
    krye: enige opmerking is dat sommige van je mixups een beetje doorzichtig worden. 50/50 is niet altijd key.

ikzelf zit een beetje vast heb ik het idee. kunnen jullie me tips geven waar ik harder op kan trainen (buiten eteg om), ik wil met stockholm natuurlijk zwaar gaan beesten en laten zien dat nl niet zo'n klein koud kikkerlandje is als iedereen denkt. ben ik jullie dankbaar om.

9. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ik heb niks beters te doen, dus ik doe wel een uitgebreid verslag, muhahah...

Yrvin: Ten eerste goed om je eindelijk weer te zien en tegen je te spelen, altijd leuke games /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/laugh.gif . Ik zal even apart over je karakters praten:
    - Wolf: Ik had heel erg het idee dat je niet goed druk op de ketel kon houden. Vaak dan kon ik makkelijk onder je mixups uitkomen en dan de match weer omkeren. Ik zag je nooit meer 3p+k gebruiken, terwijl dat volgens mij wel zo'n move is waarbij je de tegenstander heel goed fouten mee kan laten maken. Ik zeg ook nog steeds: whiffpunish meer. Wolf kan het heel goed (langeafstand: 66p+k, korte afstand: 4p of 4k+g) en het zou je volgens mij heel erg helpen.
    Lei Fei: Vond ik beter gaan. Dat ligt misschien ook aan het karakter (ingewikkelder om tegen lei fei te spelen dan tegen wolf), maar het voelde gewoon wat meer solide aan allemaal. Enige wat ik erover te zeggen heb is wat ik al zei op het metrostation: dat ik andere Lei Fei's soms die stance switches zie gebruiken om heel makkelijk hit 'n run te spelen. Ik zal je volgende keer nog wel die replays laten zien :).
    PS: Get that plastic of yo' stick, boy!

Chris: Frisse wind die je Sarah was leek weer te zijn verdwenen, je leek veel meer andere moves te gebruiken die niet werkten in de situaties waar je ze gebruikte. Bv 4k+g, dat is echt een whiffpunish move, van dichtbij kun je veel beter andere moves gebruiken: 4k is goed als je denkt dat de tegenstander gaat bukken, tegenstander kun je laten bukken door standaard 50/50s te gebruiken, denk bv aan throw of 33k oid. Aoi zag ik nog steeds geen 270's of proper juggles, ik denk echt dat je daar gewoon wat tijd aan moet besteden om het tot gewoonte te maken, anders schiet het gewoon niet echt op.. you need that damage..

Ake: Ik zie je zoveel goede dingen doen, maar ook zoveel situaties waarin het gewoon lijkt alsof je niet goed weet wat je moet doen. Ik ga proberen om die situaties hier neer te zetten en wat basic mixups daarvoor te geven. Don't take it the wrong way, ik wil gewoon dat je zo goed mogelijk naar stockholm gaat, zodat je meer waar voor je geld krijgt :). Daarvoor wil ik eerst nog even props geven voor je 270's, die zag ik je voorheen vrijwel nooit doen, maar je deed ze nu netjes om je throws af te wisselen :). Nu wat shun dingetjes:

0 drinks:
    Weinig opties, je wilt graag drinks krijgen.
    Persoonlijk vind ik de beste move hiervoor 6p+k+gpp, je krijgt +1 drink en je gaat een beetje naar voren, de followups zijn safe en doen echt goede schade. 6p+k+g ontwijkt ook een boel moves door de gekke hitbox, dus je kan hem eigenlijk gewoon spammen. Je kan het makkelijk mixuppen door gewoon 6p+k+g te doen en dan nog een keer 6p+k+g ipv de followups ofzo. Als de tegenstander probeert te evaden krijgt ie failed evade, omdat 6p+k+g geen aanval is, vervolgens raak je hem dan met pp.
    Andere mogelijkheden zijn 8k+g->6p+k (doe je al veel), throw, etc. Focus ligt iig op het krijgen van dp, dus probeer gewoon 6p+k+g te spammen, als de tegenstanders er wat tegen proberen te doen kan je de gekke evasive moves als 8k en 2k gebruiken.

Dan, als je 6/7 drinks hebt, komen opeens de mixups vrij, ik vind je die stance mixups echt supergoed gebruiken, dat zit echt helemaal goed, vanaf dit moment zou ik wat meer een echte aanval opbouwen met die moves in het achter hoofd, nog wel na 8k+g 6p+k gebruiken, want die drinks zijn nog wel erg nuttig.

Dan als je 10+ drinks hebt (dus vanaf 10 drinks) heb je de 270 throw, de 4p+k sabaki (heel goed om retaliation weg te halen) en al je mixups vrijgespeeld. Het enige wat je nog niet hebt is kk2pk, maar daar is wel mee te leven. Vanaf nu gewoon stoppen met focus op drinks, die komen vanzelf wel. Vanaf nu moet je gewoon gaan voor de aanval, gooi die mixups eruit, pak die advantage en maak je 8k+g af met p,p,kk juggle, zodat je een oki game op touw hebt.

Vanaf 16+ drinks kun je 66k gaan gebruiken in de stijl van jeffry's knee, gewoon eruit gooien als je denkt dat je tegenstander een foutje gaat maken, risk/reward ligt echt verschrikkelijk in jouw voordeel..

Basic gameplan zegmaar..
    Nog wat standaard situaties en mixups:

Oki (wakeup) als je iemand een knockdown geeft heeft shun een heel makkelijke 50/50: k+g en 1kk.
    1kk geeft weer een nieuwe knock down, dus dan heb je weer oki..
    k+g geeft sideturned, dan kun je ook weer mixen. Ik zou zeggen doe een 3-way mixup:
    1kk: knockdown, you know.
    3k: sidecrumple op counterhit, kkp als combo (kk2pk met 16+ drinks)
    throws: voor extra drinks, damage, whatever..

Disadvantage:
    Shun heeft bullshit moves die shit ontwijken, hij is wat dat betreft nog erger dan lau, pai etc :p.
    8k+g om lows te ontwijken (soms ook highs).
    2k, ontwijkt vaak ook mids..
    7/9 p+k+g: beweeg je heel snel naar achter, ontwijk je ook heel veel moves mee, je kan p+k dan gebruiken om dan te whiffpunishen..
    10+ drinks: 4p+k sabaki't bijna alle mids, abuse abuse abuse..

Wissel deze moves af met block en je tegenstander wordt gegarandeerd gek.

Weet ff niet wat ik nog verder moet schrijven, maar denk dat dit wel kan helpen. Probeer sowieso die oki shit te gaan gebruiken, dat zou echt helpen, want je laat daar altijd kansen liggen.

Twan: Speel online, stuur mensen van vfdc friendrequests en probeer wat inspiratie op te doen. Daarnaast: ik denk dat je wat meer moet throwen af en toe, als mensen stoer doen door te interrupten: knee of 4k ofzo. Jeff doet zoveel damage, mensen worden echt wel bang.. En probeer gewoon te lamen met 1p+g en 4p+g bij de muur, die shit is zo sterk, als het mis gaat gewoon opnieuw doen..

Me: 66p+k ftw.. Alles gaat goed voor m'n gevoel. Mixups gaan voor mijn gevoel wel goed, maar ik zal er eens naar kijken of ik ze wat minder voorspelbaar kan maken ofzo, misschien wat meer guardbreak? Afstand game en spacing gaan helemaal goed, punishment gaat wel lekker en throwescapes gaan ook nice.
    Brad is vanaf nu m'n secondary, gaat het ook lekker mee, kan 6p nu 90% confirmen, heel fijn is dat. Gebruik nu ook meer 2p+k6p om crouchen te punishen. Moet nog wat meer 6p+k gebruiken en m'n oki kan beter, maar ben heel tevreden overall.

10. Seiko_Killa

Seiko_Killa Well-Known Member

Hey mensen het was echt leuk gisteren. Ik heb bijna de hele tijd kunnen spelen. Propjes aan Twannieboy.

Mijn analyse gaat als volgt:

Krye: Ik vond je al heel goed, maar je bent weer een heel stuk beter geworden. Ik dacht eigenlijk dat je Lau wel aan de top van zijn kunnen zat, maar je hebt alles nog veel strakker gemaakt. Het was niet zozeer dat ik je goed vond aanvallen, maar je verdediging was buitengewoon goed. Ik zeg altijd wel over je dat je goed spaced en goed fuzzied, maar nu ben je wel heel extreem ver gegaan daarin. Het resultaat was dat ik je zelden kon raken ook al stond je voor mijn gevoel gewoon naast mij in een stage. Het leuke was ook dat ik je helemaal niet zag verdedigen, maar als ik wat probeerde whiffte werkelijk alles. Dan deed je een snelle fuzzy, een snelle backdash of een gewone evade. Je bleef continu uit mijn reach, terwijl je toch op mijn neus zat. Ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer uit te leggen. Ik was erg overrompeld door je verdediging en moest hard experimenteren met al mijn moves om je te raken.
    En ik heb trouwens ook heel bewust afwachtend tegen je gespeeld en liet jou vaak het initiatief nemen. Dat is toch een beetje mijn stijl altijd geweest in fighting games. En aan whiff punishen kwam ik al helemaal niet toe tegen jou, maar ik zal er aan werken. Ik ben het wel met je eens wat je zei op het metrostation dat je in VF5 heel rustig moet spelen en gaten moet zoeken in de tegenstander zijn patronen. Dat is mij voor de helft gelukt. Ik heb veel strings eindigend in high gebukt, maar niet maximaal gepunished. Ik deed vaak 3P+G,46K met Wolf, maar dat is natuurlijk escapable. P,K of hit throw zijn beter. De volgende keer gaan we in Dojo uitgebreid die 66P+K eens onder de loep nemen. Die move was echt overpowered gisteren.

Spoon: Ik vond je flows erg goed dit keer. Je gebruikte niet veel moves, maar je bleef goed doorpoken met al die string cancels. Dat zag er erg netjes en over nagedacht uit. Je YY stance pakte ook veel dit keer. Ook had je veel succes met 44P+K tegen mij. Het is anti-high sowieso, maar het pakte ook vaak mid punches van mij. Dus ik zou zeggen abuse die move tegen Wolf de volgende keren. Ook zat je wat minder punishable moves te spammen(zoals 6KK en KK). Ik miste wel lows in je spel dit keer en wat Krye al zei de 270's en de goede juggles(of is Wolf te zwaar hiervoor?). Je bleef mij vaak met succes throwen, maar ik heb geen nachtmerries gehad van elke keer ca. 50 damage. Ik had goede hoop dat je nu eindelijk wel die 270's ging gebruiken, maar waarschijnlijk maakt het jou niet uit of je nu wint of verliest. Wolf heeft 2 juggles of 2 throws nodig om te winnen. Aoi moet... wat meer haar best doen, dus speel daar ook naar aub. Je hebt die damage echt nodig dude. Voor de rest vind ik wel dat je met kleine sprongetjes vooruit gaat en dat is leuk om te zien. We hebben het goede met je voor dus ik verwacht dat je wat doet met de tips die we je geven.

Akebueno: Ik sluit mij aan bij de mening van Wouter. Het lijkt alsof je Shun nog steed niet snapt of iets dergelijks. Je mag gerust gemeen spelen met hem hoor. Make them hate you. Shun is geen brave borst, hij is een alcoholist die klappen uitdeelt als je hem kwaad maakt.

NGKrush: Strakke throwescapes dit keer. Je weet mij altijd op de gekste momenten te throwen. Je punishte goed mijn gebukte moves. CH 6K krijgen blijft vervelend. Ik vind het moelijk om te zeggen wat je Jeffrey nog beter kan maken. Ik weet wel dat je nog beter een understanding moet krijgen van sommige cheap moves van de tegenstander en wat te doen om damage te minimaliseren. Ik denk dat het ook heel erg aan Jeffrey zelf ligt. Hij heeft al een beperkte aanval, dus het wordt al gauw voorspelbaar. Ik laat je de volgende keer wat verdedigende truukjes zien in Dojo, typen kost te veel tijd. Er zijn erg veel kleine dingen die ik al maanden met succes toepas en die jij nog steeds niet doet. Je vergroot hiermee je kansen om het momentum terug te pakken in een match. Het is vrij simpel trouwens en geen groot geheim of zo, maar ik hou het nog even voor me.

Oke hopelijk tot gauw allemaal!

-Yrvin-

11. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Vondt het weer een super gezellige meet, met ze alle pannekoekjes eten en over alles en nog wat praten etc. Top.

Eerst maar even over me eigen spel en wat er overgezegt is hierboven.
    <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Aoi zag ik nog steeds geen 270's of proper juggles, ik denk echt dat je daar gewoon wat tijd aan moet besteden om het tot gewoonte te maken, anders schiet het gewoon niet echt op.. you need that damage..</div></div> Ik krijg hier beetje het idee dat ik moet myth busten. Bear with me here:
    270 throws = 57 of 60dmg
    33 throw = 52 met light down attack, met down throw 68 (en dan kan er soms nog 10dmg achter komen voor een light down attack)
    33 throw = 90% input succes
    270 komt 70% van de tijd een neutral van 40dmg uit.
    Ik snap dat jullie het vast zat zijn om steeds de zelfde animaties te zien maar qua damage doe ik gemiddeld met 33 evenveel damage als dat ik met 270's zou doen. Aoi is een throw character met een tering lading 45-55dmg throws in verschillende richtingen
    En dan dat 'proper' juggles ding. Aoi heeft niet veel juggle opties dude, je maakt je echt te veel romantische voorstellingen er van. Bijna alles geeft ongeveer even damage. uit 33p+k is pp6pp gewoon altijd de best optie, het meeste damage en het verste draagbereik. Uit vital point collapse zijn er wat meer opties (en nee Yrvin, op wolf kunnen alleen de meest universele minste damage juggles gedaan worden. Fat bastard is fat) maar dat komt alleen uit 43p+k en die gebruik ik niet vaak. Stomach crumple gebruik ik veel liever een down throw en ik ga pas iets anders toepassen als ik zie dat jullie dat consistent gaan escapen. (70-73dmg op nh, beste juggle doet rond de 61 damage en kan niet meer op akira, wolf en jef)

Sorry mannen, die imaginary damage die jullie zoeken moeten jullie bij een andere character vinden.

Wat echt het grote probleem is niet dat ik overal damage uit haal maar dat ik jullie gewoon niet kan raken. Matches tegen Krye's brad heb ik ongeveer 50 33p+k launchers er uit gegooit (die, mag ik er bij zeggen, heel vaak unpunished bleven) waarvan er hooguit 3 raak zijn gegaan. Ik whif, ik wordt geguard of geevade. Blijkbaar ben ik erg voorspelbaar (or just extreemly unlucky :p) of zo.
    Verder was ik wel blij dat ik me eindelijk eens optimaal kon focusen op het spel. In de matches tegen krye's brad was ik toch wel echt in 'the zone' ik hoorde gewoon de tv achter me niet. (en ja, dat is bijzonder voor een autist.) sure het verschil in skills blijft (en dat zal nog wel een Lange tijd zo blijven) en ik won uiteindelijk maar iets van 2 uit 11 maar ik kan me verlies toch veel beter accepteren omdat ik nergens de schuld aan kon geven afgezien van me zelf.
    En tja me Sarah? Ik was gewoon random andere moves aan het uit proberen, zat geen bijzondere gedachte achter dus ik hoop niet dat ik jullie er mee teleurgestelt mee heb of zo :p
    Niet te veel van gaan verwachten.

Krye: Zoals gebruikelijk top tier heb niet zo veel aan te merken afgezien dat ik het idee kreeg dat je beetje lui was qua punishen.
    Je defense was met 1 woord te omschrijven: Elusive.
    Je fuzzied, evade en backdashed for all its worth.

Twan: Ik vondt het super tof om te zien hoe je Wouter's lows blockte en keihard punishde met een Knee en vondt je in alle matches die ik je heb zien spelen solide spelen. Je verdediging lijkt alleen wat zwakker ten opzichte van de rest. Waar ik zo veel moeite had om Yrvin&Krye te raken leek het zo makkelijk tegen jou.

Ake: Waar ik elke keer weer in trap als ik tegen jou speel is om je gelijk van af het begin aan achter je aan te zitten en steeds in de zelfde moves terug te vallen. Ook was ik veel meer bezig je drinks proberen te reduceren dan schade te doen.
    Ik denk dat je grootste zwakte ligt in je voorspelbare spel plan. De eerste round backdash je en probeer je zoveel mogelijk DP's te verzamelen, eventueel de 2de round ook als je nog niet genoeg heb. Dan als je zo rond de 8-14 dp's zit ga je in de aanval over. Van af het begin van de round val je dan al gelijk aan ipv back te dashen.
    Je defense was best solid, alleen nog beetje werken aan je struggeling. Je offense zo als de rest al voor me gezegt heeft heeft een goeie basis zo, nu nog die smerige shun trukjes er uit halen!

Seiko-killa: Ik stond soms echt te kijken van hoe geduldig je gewoon hits stond te guarden. Net alsof je tegen een rots staat te slaan. Het maakte je dan wel wat kwetsbaarder voor throws. Je deed netjes fuzzies op de juiste momenten. Ik heb soms wel het idee dat je wat brutaler met wolf mag zijn. Ik kon weg komen met 3x achter elkaar 6k+gp. Terwijl als je de eerste kick guard je met een punch er tussen door kan komen of gewoon een evade kan doen. Miste dus de pressure tegen Wolfu
    Je Lei-fei voelde erg solid aan, de gaten die er eerst nog beetje in zaten lijken nu dicht en je stringt alles mooi aan elkaar vast. ik voel Veel meer pressure van je Lei-fei!

12. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    ik heb het denk ik je welleens vaker gezegd, veel moves gebruik je allemaal in dezelfde situatie. je spaced een beetje en gooit een grote move eruit. soms raakt die 33p+k dan, meestal word ie geblocked(de enkele keer dat ik je 43p+k zie doen is ook precies die situatie). moves zoals dat moet je in je offensive game verwerken of gebruiken als whiff punish niet zomaar er uit gooien, de succesrate is dan gewoon niet erg groot. 6p ch en dan 33p+k is een b&b situatie waarin je zulke "grote" moves moet gebruiken. eerst ga je na 6p ch throwen, willen mensen dat interrupten met iets dan doe je 33p+k voor ch launch. door die flows ga je de tegenstander forceren fouten te maken en gaan dingen echt wel raken. je moet je game op je tegenstander forceren en spacing is niet de manier om dat te doen (spacing gebruik je oa om de tegenstander fouten te laten maken in zn eigen game, maar in zn hoofd blijft ie zn eigen game spelen. met flows zet je pressure en maak je mensen gek).

ik weet dat je goed bent in flows, want in de situaties waar je het wel doet (6p+g,pk en 6pp g cancel bv) dan mix je heel goed. het is gewoon van belang dat je die flows overal probeert te bouwen zodat je altijd, als je in je offence zit, controle houd over je game. met die flows kan je situaties bouwen waar moves zoals 33p+k gewoon zware threats zijn. en met die flows kan je ook je damage potentie omhoog schroeven.

de crumple juggle die wouter liet zien op de meeting kende wij beide volgens mij niet (wel de combo, maar niet uit die situatie)en dat was gewoon een hele mooie combo. juggles gaan niet alleen om damage maar ook om oki. die kk ender geeft dat gewoon: niet tech=down attack/ground throw voor meer dmg dan een andere combo. wel tech=mid/throw game waarbij je nog tering veel meer dmg uit kan krijgen, en dan kom je weer op het flow verhaal: jij controleerd de match tijdens de juggle, dus jij kiest welke situatie de tegenstander in gaat komen. zet je'm in zo'n situatie en krijg je 6p op ch, dan kan je weer die 33p+k raken en in een keer de match winnen. tegenstander gokt 2x verkeerd: game over. het maakt niet uit welk character je speelt, ze hebben allemaal de potentie om zulke dmg te doen op de een of andere manier.

ik begrijp je 270/33 ding en ik weet dat de meeste van ons nog steeds niet constant je throws escapen (props voor je comment daar, wij moeten die shizzle gewoon wel escapen). als dat eindelijk wel het geval is laten die 270 throws gewoon meteen hun kracht zien omdat je dus op beide 4 en 6 escape rond de 60dmg kan doen. in combi met 33 is dat dus flink goed. natuurlijk kan ik je de al-oude tip geven van toch practisen zodat je als de tijd komt je zonder na te denken meteen kan overstappen op 270s, maar dat moet je allemaal zelf weten.

ook props voor je lange post, het is goed om je standpunt te lezen erover. je speelt heel oke, helemaal geen commentaar op je
    spel want je kan echt wel zien dat je veel snapt van de game maar het is gewoon wel waar dat je veel damage laat liggen: misschien die 5dmg van de throws niet, maar wel doordat je die flows niet opzet en de potentie van veel moves niet gebruikt.

hopelijk helderd dit wat op. volgens mij heb ik dit verhaal al zo vaak aan je neus gehangen maar misschien niet op deze manier. ik weet het niet meer. het is gewoon (en dat geld ook voor ake): je moet je eigen game hebben om damage te doen en de tegenstander te outplayen, dat gebeurt bij jullie beide niet.
    vroeger was het moeilijk tegen ake spelen omdat we zijn character niet kende, maar nu we z'n evasiveness en rare moves herkennen is het een flink stuk makkelijker. ook hij moet volgens mij zo'n game bouwen om controle over de match te nemen en te houden. ik heb vids gezien van de stockholm spelers en gezien hoe clean ze spelen. zonder een stabiele offensive game kan je gewoon niet zoveel bereiken vs hun ben ik bang.

maarja, ik ben nu wel klaar met wat ik te zeggen heb, en atm wil ik gewoon hard op mn eigen game focussen (tnx for the comments, totally agree with you on that) dus ik houd gewoon mn mond en hoop de volgende keer dat we spelen wat vorderingen te zien in dit vlak. het is aan iedereen hoe ver ze willen gaan met de game, maar dit is b&b in mijn ogen.

13. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    edit: geen meet donderdag.
    morgen, dinsdag komt yrvin op bezoek. wie wil spelen moet komen!

14. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Oh man, ik suck echt hard. Iedereen en zijn grootmoeder verslaat me op dit moment. ik doe echt iets gruwelijk fout in dit spel en ik weet niet precies wat

15. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Zelfs m'n oma met haar gebroken arm? You're in trouble!

Ik stel voor ff een frisse start te maken, aka begin met een ander karakter. Aoi is gewoon echt een heel moeilijk karakter om goed te spelen, je moet zoveel kleine dingetjes doorhebben voordat je echt een goede gebalanceerde game met haar neer kan zetten, dat kost gewoon heel veel tijd en moeite en ervaring.

Nu geldt dat eigenlijk voor een heleboel karakters, maar misschien werkt het als je een karakter vindt waarbij je alle dingen die je wél goed doet naar voren kan laten komen..

How 'bout Vanessa of Kage? El Blaze?

Met name de eerste twee zijn karakters die op een vrij simpele manier toch goede resultaten kunnen behalen. Lau valt ook wel een beetje onder die categorie, maar imo kun je bij hem heel makkelijk slechte habits leren waar je weer makkelijk op gestraft kan worden.

El Blaze is IMO mr. Basics, z'n speciale shit is niet zo speciaal (als in dat je het maar op een paar specifieke momenten kan gebruiken) en je gaat het voornamelijk van basic shit moeten hebben: zoeken naar een counterhit en dan de mixup forceren. Dat is misschien een goede manier om een frisse wind door je spel te laten waaien..

Als je per sé met Aoi door wil gaan... http://www.youtube.com
    Zoek VF5 ver.c of d Aoi matches op en doe het kopieermachine-stijl.. gewoon precies doen wat zij ook doen en kijk later wat niet werkt. http://www.youtube.com/user/kingofvf4 daar staan een boel matches van onze favoriete fransoos, mooi beginnetje :p..

16. NGKrush

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    totally agree met dat aoi echt een moeilijk character is. ze heeft echt een moeilijke game om op te starten en daar bovenop is ze met haar g-cancels een character met flink een hoge buttonpresses per minute rate(ik verzin deze term ff for lack of a better one) zelfs hoger dan sarah, pai of eileen die erom bekend staan. daarnaast moet je altijd wel on top of de tegenstander staan tov yomi omdat je gewoon zonder dat niet aan dezelfde damage gaat komen.
    executie, strategie, basic b&b game. in al deze vlakken is ze erg advanced (dus props hoe ver je al met haar bent, ik was door frustratie allang gekapt). dedication heb je echt wel nodig om haar volledig onder de knie te krijgen. een ding heb ik echt heel hard gezien met aoi (en tbh hetgeen waar ik het meest op speel tegen jou) is dat de game als een mixup situatie zien niet gaat: de reward zal nooit de risk outbalancen met haar, je moet gewoon echt voelen wat de tegenstander wil doen kan doen (aka, je moet de ins en outs van niet alleen aoi kennen maar ook al je matchups als je gewoon op hetzelfde niveau als je tegenstander wil spelen). daarom nogmaals: props (i like this word! haha) want jij speelt gewoon minder dan ons, hebt minder ervaring in fighters dan ons en draait nog steeds echt goed mee voor de hoeveelheid dat je speelt (lol, dit klinkt dus als zo'n "aach, het komt wel goed verhaaltje, maar ik meen het serieus, ik denk dat weinig anderen sommige dingen die jij toepast zouden toepassen met dezelfde tijd/ervarings investment).

characters zoals lau/akira/jeff/blaze/wolf/kage/leifei(lol, eigenlijk iedereen van de cast buiten aoi om, dat maakt haar zo speciaal en cool en gek om tegen te spelen) hebben allemaal wel iets gemeen: ze kunnen gewoon met een vrij simpele(en riskloze(tot zekere hoogte natuurlijk) game al veel schade doen en ik weet zeker dat je veel meer instant pleasure kan halen uit zo'n character. en het is echt niet opgeven of wat dan ook
    (lol, hier weer zo'n leuke anecdote over dat ik na een tijdje gewoon met chunli ging spelen in 3s omdat ik gewoon vastzat met hugo en z'n lowtierness. mijn niveau was gewoon niet goed genoeg om hem recht te doen, dus ik koos voor chun-li, maar hugo bleef in mijn hart!! always true to the big german man!! I'll never forget you!! traan, traan... hehe, en zoals ik zei op msn, iedereen heeft wel op een zelfde plek gestaan ooit met zoiets en daardoor van character gewisselt ofzo, daarom kan ik zo makkelijk anecdotes vertellen en kunnen we allemaal meeleven met de frustraties en muren die doorbroken moeten worden)
    ik denk dat die snellere pleasure factor ook gewoon afgeweegd moet worden als je niet dagelijks speelt. als je elke keer de game met frustratie oppakt ga je gewoon steeds een grotere afstand ervan nemen totdat je het dropt. tuurlijk zijn er drempels en muren om te doorbreken, maar sommige zijn gewoon nog te dik of te high-level. ga terug, level-up in een speelbaardere sectie en als je terug komt zie je die muur niet eens meer staan en loop je er dwars doorheen /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

pai/kage/blaze/lau/sarah/wolf/jeff/goh maybe even, dit zijn characters die bekend staan om hun beter te behappen games. ik weet dat er ook wel een visuele factor bij komt kijken, dat je aoi gewoon het meest interessant vind, maar ik kan me niet voorstellen dat (al is het dmv customisation) iemand niet iets kan vinden in een van deze. als iemand anders al dat character speelt boeit het imho ook niet, je speelt toch je eigen stijl. het voordeel is juist dat je de makkelijke truukjes en juggles kan afkijken en die persoon kan bellen om tips te krijgen.

waarom schrijf ik altijd zulke lange posts? kan het door mijn opleiding komen ofzo. ik beloof jullie, als ik weer lessen ga volgen mijn posts nog maar 10 regels lang max worden, deze woordencount kan ik dan goed gebruiken om mijn opdrachten mee af te krijgen!

maarja, conclusie: stay in reality: je weet gewoon van jezelf hoeveel tijd je kan/wil investen in deze game. pak een character dat je cool vind, vraag wat rond (give yrvin a call, hij kan heel goed advies geven (dat heeft ie bij mij al duizenden keren gedaan)) als je het niet zeker weet. kijk vids op yt en zie van welke stijl en juggles je enthausiast word (ik ging jeff spelen omdat ik zijn airthrow zag na een wallhit bv). aoi kan altijd nog. ze zal er altijd nog zijn, waiting for your lovin'; in vf5, r of vf6.

17. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Goh is misschien nog wel moeilijker om mee te spelen dan Aoi, hij doet alleen wat meer schade, maar z´n tools om mee te spelen zijn echt heel moeilijk te gebruiken, dus maar niet met hem beginnen :p. Wat Twan zegt is waar, tis geen 'failure' om een ander karakter te pakken. Soms werkt et gewoon niet, ik was in het begin helemaal zo van: 'YES, Goh is my character byotches, ik kick jullie ass no matter how long it takes!!!111' en toen ging ik Lau spelen, omdat Goh voor mij gewoon niet werkte. Kareem speelde hem echt 100 keer beter dan ik.

Zelfde gold voor mij eigenlijk ook met Brad, maar omdat Brad het stoerste karakter van het spel is, ben ik hem eigenlijk altijd een beetje blijven spelen, zo heb ik alles wat ik geleerd heb bij hem toe kunnen passen en is het nu een solide secondary char geworden.. <span style='font-size: 8pt'>Ik heb zelfs plannen om hem weer m'n main te maken /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/blush.gif </span>.

18. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Hey guys, thanks for the replies!
    Twan, van mij mag je altijd lekkere lange posts maken hoor, ik lees ze altijd met plezier. /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif
    Verder kan ik alleen maar zeggen dat jullie hoogst waarschijnlijk gewoon helemaal gelijk hebben. Weet op het moment nog niet helemaal zeker wat ik ga doen (school knaagt op het moment ook beetje aan me gedachte), jullie horen nog wel van me :p

19. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

Even een update van mijn kant. Ik heb de laatste weken elk weekend wat tijd opzij gezet voor VF (zeker nu mijn dinsdag en woensdag en donderdag avonden tegenwoordig bezet zijn moet ik het gewoon inplannen) en ben in ieder geval inputs under pressure wat aan het oppoetsen (volgens de methode: up close tegen de AI spelen en proberen jezelf uit de nesten te werken en houden).

De volgorde van interesse blijft Brad - Lion - Pai. Ben op het moment met Pai door de AI's heen aan het raggen. Lion is nog steeds AI-clean (en dus ook bijna itemloos).

Ik heb wel de hele tijd die Stockholm trip in mijn achterhoofd. Met de gedachte van: "wat gaat dit nu in vredesnaam worden?" Maar ach, ik zie wel...

On a completely wacko note heb ik naast het opnieuw oppakken van Magic ook weer DnD DM geworden (gooi maar door google als je het niet snapt). Het is net alsof ik de hele handel die ik vijf jaar terug heb laten liggen weer aan het oppakken ben. Nog even en ik ga weer warhammer spelen (om daarna te stoppen en weer te gaan schrijven en toneelspelen ^_^ ).

20. Sofiane

Sofiane Well-Known Member

PSN:
    sofiane-senshu
    XBL:
    Sofiane-senshu
    Hey dudes, al een tijdje niets van me laten horen, ben momenteel druk bezig met school en werk en ben ook sindskort verhuist, tevens heb ik de laatste paar dagen last van een griep, dus niet echt veel tijd gehad voor vf.

Over het eventueel switchen van een ander karakter Spoon, dit is iets wat ik je al een tijd terug probeerde aan te raden, ben blij dat je het nu ook daadwerkelijk wil overwegen. Ik kan mij herinneren dat er bij VF4 of Evolution bij het character select screen ook een difficulty level van het karakter beschreven stond, en achteraf gezien kloppen die best wel imo.

Easy: Pai, Jeffry, Jacky, Lion
    Intermediate: Lau, Brad, Vanessa, Kage, Sarah
    Hard: Akira, Aoi, Lei Fei, Goh, Wolf, Shun

Als ik daar nog Eileen en El blaze bij zou moeten voegen, dan zou ik El Blaze bij easy stoppen en Eileen bij intermediate.

Als ik iemand zou moeten aanraden voor jou Spoon, dan blijf ik bij wat ik al een half jaar terug zei: Pai. Dit komt omdat zij easy op te pakken is en zij ook reversals heeft, waar jij veel gebruik van maakt :p.

@Twan: Ik denk dat je idd veel aan je defense moet werken, je offense zit goed in elkaar, maar soms kan ik je te makkelijk raken in tegenstelling tot Krye. Ik denk dat als je dit eenmaal doorhebt, je minder snel weer tegen een muur aan zal lopen.

Ik zal zo snel mogelijk weer proberen te meeten, mijn werkrooster is alleen momenteel lame. Ik kan ook eventueel online tegen peeps spelen, als het goed is heb ik nu in het nieuwe huis een open NAT verbinding en kan ik dus tegen iedereen spelen, ook tegen jouw twan :p.

Greetz,

Sof

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice