VF in Belgium and The Netherlands

Discussion in 'Local Scene' started by Ogi, Mar 23, 2007.

1. akebueno

akebueno Well-Known Member

smaller meeting on a regular basis is definitely a good idea. it beats waiting for the next big meeting anyway. currently i'm unavailable on tuesday and fridays. so just let me know...

@Twan
    i'm very dissappointed! /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif
    next time then mate!

2. buMf00d

buMf00d Well-Known Member

PSN:
    buMf00d
    XBL:
    buMfOOd
    als ik om 2 uur vertrek (moet tot 1 uur werken) dan kom ik aan om 4 uur, als we rond die tijd afspreken oid op het station? Meets bij fulaani thuis ftw :p hij woont het dichtst bij mij zover ik weet dus het is zeker een optie voor mij, maarja dan moet ik wel een keer de zaterdag vrij hebben in het weekend :p

3. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Weet niet hoe het met de rest zit maar ik had ietsje vroeger in gedachten :p.

rond 1 a 2 uur ofzo...

4. Fulan

Fulan Well-Known Member

Krye, ga je met de auto?

5. buMf00d

PSN:
    buMf00d
    XBL:
    buMfOOd
    Honestly I HAVE THE WORST FUCKING LUCK IN THE WORLD. My (only) colleague decided to be sick and now i have to work all fucking day, 7.00 - 20.00 and I'm seriously pissed off. I sent fulaani an sms but he didn't respond so I'm posting it here.

6. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

rofl
    misschien tijd om een klavertje vier en een konijnen pootje te kopen :p

7. buMf00d

PSN:
    buMf00d
    XBL:
    buMfOOd
    mja heb net kareem alles uitgelegd en ben nog steeds te pissig voor woorden, vraag hem maar om meer uitleg :p

8. buMf00d

PSN:
    buMf00d
    XBL:
    buMfOOd
    hope you guys are having fun :p I just got back from work half an hour early!

9. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Really cool meeting, guys!

Ik ga m'n post in het Nederlands schrijven omdat ik geen zin heb in Engels (sue me).

First and foremost: ik heb een hekel aan die VF-stick op de PS3 :(. Vind em vele malen minder lekker spelen dan m'n hori-stick. 'T zal vast wel iets van gewenning zijn ofzo, maar ik heb echt veel meer controle met m'n Hori-stick, ik hoop dat volgende keer er ook wat andere sticks voor de PS3 beschikbaar zijn.

Goed, dat was het huilen. Voor de rest vrijwel alleen maar toffe dingen:

- Ik heb meer throwescapes dan ooit gedaan, was erg blij als er weer eens eentje lukte (was vast wel merkbaar :p), tis nog niet optimaal, maar toch wel een paar keer op een cruciaal moment een throw gebroken (niet in tournament play, maar fok dat!).
    - Heb veel geleerd over gebruik van m'n Kokei stance, ik heb toch wel een paar keer m'n rust kunnen pakken om echt verschillende opties te kiezen per situatie. Ik was daar over het algemeen wel tevreden over!
    - Was heel tevreden over hoe m'n range game ging tegen de meeste mensen, kon daar vaak een heleboel damage op pakken (er gingen wel een paar keer dingen mis, maar over het hele weekend gezien ging het toch heel goed)
    - Ik vond dat het redelijk solid ging voor mij over het hele weekend, afgezien van het laatste toernooitje waarin er een boel misging (wat niet kan tegen Ake en Kareem :p), maar aangezien ik toen al een paar uur geen vf meer had gespeeld zal ik daar de schuld maar aan geven ;). Er waren wel een paar puntjes waarin ik mezelf echt de fout in vond gaan, maar over het algemeen ging er niet echt veel mis :).

On to player analysis:

Ake: Als eerste nogmaals bedankt voor hosten, ik vond het erg gezellig, food was great, bedankt voor de slaapzak (te stom dat ik die gewoon vergeten ben, hij lag gewoon klaar op m'n bureau :/)! Goeie games tegen Vanessa en Shun! Je Vanessa deed echt veel schade, ik wist niet precies wat er gebeurde omdat ik niet echt veel van Vanessa weet, maar het zag er goed uit allemaal :), kon pas na 5 of 6 games een beetje meekomen, ging daarna wel beter :). Shun ken ik een klein beetje beter, maar zodra je boven de 15 flesjes had werd het gekkenwerk om te bedenken wat je ging doen, heel tof om te zien, haha (minder tof om te voelen :p). Ik vond dat hoe langer het weekend duurde hoe gemener je ging spelen (positief bedoeld :p), meer die lame lowkick gebruik en gewoon neutral grab abusen als mensen niet escapeden, ook toffe juggles en die evade-aanval was ook een eye-opener (wist niet dat die van Shun zo goed was!). GGS!

Spoon: Nice dat je een stick hebt gekocht, ik hoop dat het jou net zoveel helpt als dat het mij heeft geholpen :)! Ik vond dat je minder goed speelde dan die ene keer toen wij speelden, erg jammer, want ik hoopte dat je ass zou gaan kicken :p. Zag je toch een paar keer erg toffe dingen doen (nice reversals tegen Ake!) en ook mooie throwescapes tegen m'n jeff! Heb niet veel tegen je gespeeld dus kan verder niet echt veel zeggen :p. I will see you online, sir!

Kareem: Ik vond je goed spelen, je deed de meeste throwescapes van iedereen (respect!), jammer dat je wat minder speelde toen wij gingen spelen, maar toch een paar goeie games gehad. Vond de laatste tourney game die we hadden slecht van mezelf omdat ik me totaal niet aanpaste aan wat je deed en op een gegeven moment gewoon alles compleet fout deed, maar jij speelde gewoon goed en had toen een easy comeback :p. Het enige wat ik een beetje bij jou had (komt misschien omdat je veel met Goh hebt gespeeld, was dat je een beetje te lief was. Ik ben gewend dat Eileens die jump shit en de rest van haar stringmixups helemaal dood abusen, maar jij deed dat wat minder, denk dat ik bang word van jouw Eileen dan in plaats van dat jij bang wordt van mijn Lau :p.

Yrvin: GGs! Je Wolf is heel erg intimiderend, ik ben constant bang voor je schouder of je gekke throws en ik werd ook maar steeds geraakt door je Full circular kick->p+k charge setup..damage! Had het gevoel dat ik tijdens het toernooi veel mazzel had waardoor ik van je won, weet niet of het zo was, maar zo voelde het een beetje. Tegen je Lei Fei ging het een stuk beter dan vorige keer, heb tegen wat Lei Fei's online gespeeld en ik heb daar toch wel wat ervaring mee opgedaan over wat ie nou allemaal kan :), werd desondanks toch wel veel te vaak geraakt door die super-vliegende-charge-punch :(. GGs!

Vortigar: Niet zoveel tegen je gespeeld (alleen een tourney match), vond je Brad er erg intimiderend uitzien, echt gewoon een constante flow van attacks die naar de tegenstander toe kwam. Ik probeerde je daarom tijdens onze match een beetje van me af te houden en de game op een afstandje uit te vechten, dat lukte wel had ik het gevoel, kan er verder niet zoveel over zeggen omdat we dus niet genoeg hebben gespeeld. Zou tof zijn als we volgende meeting ook wat casuals spelen :).

Pascal: Tof dat je er ook was! Had dat niet verwacht, maar was goed dat je er was! Sterke Lion had je, was echt moeilijk om er iets tegen te doen, als je eenmaal in je flow zat was het echt gewoon gokken om te bedenken wat je moest doen. Lion is het karakter waar ik echt het minst vanaf weet, dus ik vond het een goede ervaring :D. Je speelde btw echt beter dan de vorige keer, in mijn ogen had je een veel betere balans tussen verdedigen en aanvallen (waar je de vorige meeting voornamelijk aan het aanvallen was). Tof om te zien, GGs!

Toffe meeting guys, wanneer doen we de volgende?

PS: WTF deze post is lang haha

10. NGKrush

NGKrush Well-Known Member

PSN:
    de_kroet
    XBL:
    de kroet
    Nice report, sounds like you had fun!
    do you have the tourney results?
    lol krye, are you stealing my characters: blaze, jeff... :p haha
    high grade > hori speelgoed stickje van de 360! you're just not man enough for it!

11. akebueno

akebueno Well-Known Member

Nou jah, dan ook maar in het Nederlands! Ten eerste de tournament results…

Kry – 5 wins
    Ake – 5 wins
    Ful – 5 wins
    Spo – 2 wins
    Pas – 2 wins
    Yrv – 1 wins
    Vor – 1 wins

De eerste tour op zaterdag werd beslist door een tie breaker. Tijdens de matches had de top drie een match verloren. Kry > Ful, Ful > Ake, Ake > Kry. De resultaten van die tie breaker.

Kry – 2 wins
    Ake – 1 win
    Ful – 0 wins

Tour nr. 2 op zondag
    Deze werd gespeeld volgens de tournament format, maar omdat we maar met z’n zessen waren moesten we iets wat improviseren.

Eerste ronde
    Ful > Kry
    Ake > Spo
    Yrv en Vor hadden vrijstelling voor de eerste ronde.

Tweede ronde
    Ful > Vor
    Yrv > Ake

Losers bracket
    Ake > Kry
    Spo > Vor
    Ake > Spo

Winners bracket
    Yrv > Ful

Semi final
    Ake > Ful

Final, Ake moet 2 matches winnen en Yrv 1 match om zich champion te noemen.
    Ake > Yrv

Krye
    Tja, wat moet ik zeggen over Lau met z’n high damage potential ? over de hele meet gesproken heb je erg consistent gespeeld. Erg leuk vond ik ook onze Lau vs Shun casual games (27 -20 voor Krye). Daar heb ik ook erg veel van geleerd. Damn those offensive move into back crumples! Wat me opviel was dat ik moeite had om jou te throwen, omdat je zoveel aanviel. Maar dat werkte goed voor je, dus misschien ligt het aan mij.

Yrvin
    Het eerste tournament was teleurstellend! Het grote verschil tussen je wolf van deze meet en vorige meet was dat je throw escapes van mindere voorspellende kwaliteiten waren. Ook je punishing (dit geldt trouwens voor iedereen) was niet op niveau. Maar ik reken dit toe aan een blunder, want iedere goeie speler mag dit een keer overkomen! /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif Gelukkig was je game weer terug op niveau voor het tweede tour. Note to self: geen 1p, k meer doen! En waar zijn die giant swings?

Fulaani
    De man met de consistente TE buffering. Daar heb je ook vaak mijn neutral throw mee escaped! Petje af! Ook al had je niet zoveel tijd meer besteed aan Eileen, kon je toch zien dat zij jou gewoon erg goed ligt. Ik vind dat je er zeker nog meer tijd in moet steken. Improvement: punishing! Dan kan ik ook eens laten zien dat ik wel degelijk throw escapes invoer /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif Ik kwam vaak weg met moves waar dat niet zou moeten.

Spoon
    Net zoals een paar andere mensen (cough Vortigar, Fulaani) kwam je met het excuus niet veel getraind te hebben. Zwak hoor! /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif Toch zag ik een paar dingen die ik wil toelichten. Relatief weinig cancels, maar meer reversals. Tegen jou had ik ook de meeste throws, omdat je niet buffered na punishable moves.

Pascal
    Ik was verrast met de vooruitgang die je hebt geboekt. Waar je de vorige keer nog veel counter hits at zijn nu de blocks en evades voor in de plaats gekomen. Je hebt ook al een paar leuke setups met Lion te pakken. Keep up the good work!

Vortigar
    Vortigar, Vortigar…(shakes head). Wat is er gebeurd met je hoofd koel houden? Ik heb er special op gelet en ik zweer dat dit je game drastic veranderd op een negatieve manier. Je begint meestal goed en dat komt het moment dat je een fout maakt. Dat is op zich niet erg, maar je trekt dat je zo erg aan dat je ook slechter gaat spelen. Resultaat: vicieuze cirkel. Zoals je al zei heb je het iedereen nog redelijk moeilijk gemaakt. Misschien moet je een paar chill pillen slikken voordat je aan de tour begint? /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

Oke dit was wat ik nog kon onthouden van de meeting.
    Ik ga nu zelf ook aan mijn input werken!

p.s. check de punishment list voor elke character via VF5 system > index > playground > punishment

12. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    High Grade is a piece of trash! Ik speel nog liever met pad eigenlijk /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/p.gifP:p.

Ake: Ik viel idd (te) veel aan, ik vind het zelf niet goed, maar omdat iedereen of throwt of lowpuncht of whatever, doe ik steeds 8k+g die een heleboel dodged, als jullie me daaruit gaan jabben krijg ik een juggle tegen en dan stop ik er vanzelf wel mee. Tis nu meer een bad habit dan dat ik het echt doe omdat ik jullie throw/low voorspel.

Punishment is iets waaraan ik moet werken. Ik zal die punishment list eens checken, wist niet dat die bestond!

13. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

Wat correcties op Ake's post
    Vrijdag was zaterdag en zaterdag natuurlijk zondag =P
    En Vortigar en Yrvin hadden beide maar 1 win op het eerste tournamentje
    Also: <div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">Net zoals een paar andere mensen (cough Vortigar, Fulaani) kwam je met het excuus niet veel getraind te hebben.</div></div> Ik snap niet precies waar je dat opgepickt heb want dat heb ik helemaal niet gezegt. Ik heb 1x gezegt toen ik net binnen was dat mijn laatste keer spelen was aan het begin van de week en dat ik in meetings zo goed als nooit in dojo zat. Yrvin dacht te verstaan dat ik bedoelde dat ik helemaal niet in dojo ooit zit. Wat ik op het eind van de meeting nog even uit de weg heb geruimt.

Anyway thanks for being such a good host Ake /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif
    Had a lot of fun, heb helemaal niet goed gespeeld but at least I had fun doing it =P
    Oh en ik denk dat ik me bril (zwart brillendoosje) heb laten liggen maar daar pm ik je wel ff over :p

Krye: Persoon die de hoogste rate of improvement heeft. Onze eerste casuals (lau vs aoi) kwam uiteindelijk op 50% uit maar in het begin hakte je me best wel in de pan.
    Beetje jammer dat al mijn hard work voor 100% quest mode en profiles voor iedereen terniet werdt gedaan met jouw hardeschijf maar de arcade games die we zondag deden waren dan wel weer fun. Star fo... erhm Rez is leuk relax spel en nu kan ik eindelijk zeggen dat ik metal slug heb gedaan (coop is fun)
    Also: Congrats on winning the first Tourney!

Vortigar: Zoals Ake zeer juist opmerkte, je begint heel sterk een match todat je een foutje maakt. Dan begint je RAAAAGE meter steeds meer op te vullen wat je allemaal uit je game haalt. Aan je kennis, skill en ervaring ligt het niet. We hebben helemaal niet casual tegen elkaar gespeeld bedenk ik me nu zo, shame! Volgende keer moeten we zeker weer meer spelen.

Fulaani: Heb alleen casuals tegen je Goh met Jacky gespeeld maar ik had het idee dat je al redelijk brak was toen. Zag dat je in andere matches super nice veel throw escapes deed. Props!
    Je was beetje onbewust mijn doelwit van neppe trash talk geworden, all in good fun natuurlijk. Hoop dat ik niet al te irritant was /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/wink.gif
    And thx for selling me your hori stick /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

Yrvin: Je was zo stil dit weekend :p
    Then again, ik produceerde veelste veel geluid, daar kan het ook aan gelegen hebben haha. Ik blijf je wolf harstikke lastig vinden om tegen te spelen. In het begin kon ik wel paar matches winnen maar toen jij je langzaam maar zeker aanpaste (wat ik niet deed) pakte je een streak van 8-9 of zo. Your wolf is still ontop of the food chain =P

Pascal: Leuk dat je er was! Jammer dat je dit niet leest!
    In short: Your Lion >>>> Your Sarah

Ake: Wat me is opgevallen is dat ik de eerste matches altijd redelijk makkelijk kan winnen omdat een hoop moves raken. Maar dat na paar matches je verdediging steeds strakker en strakker wordt. Alsof het tijd nodig heeft om op te laden. En daarna win ik zo goed als niks meer =P
    In tournament matches tegen jouw ga ik altijd gekke dingen doen zoals constant unsafe moves waarmee ik soms een match met 0-3 rounds win maar uiteindelijk gaat dat nooit lang goed =P
    Ik ken shun duidelijk niet goed, als je aan gaat vallen weet ik niet hoe ik er tussen door kan komen etc etc.
    Hopelijk is dat de volgende meet verandered but for now. All hail Champion Ake!

Spoon: Noob! Get practicing!
    Wat ik heb gemerkt is dat ik heel lastig in "the zone" raak op meetings, te veel background noise etc. Verder heb ik heel vaak niet de 'urge to win' waardoor ik redelijk wat casuals matches eigenlijk weg geef omdat ik me niet aan het aanpassen ben en niet op volle kracht aan het spelen ben. Points of improvement!

So, when is the next meet?

Also, Die punishment list is helemaal de bomb, wist helemaal niet dat ie bestond. Nu zie ik pas hoe safe Aoi eigenlijk wel niet is.

14. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ik kan die punishment list niet vinden om een of andere reden, kan iemand een directe link posten?

Also, die background noise was funny en daardoor annoying, ik moest echt m'n lach inhouden toen jullie tijdens mijn match tegen fulaani in dat tweede toernooi een verhaaltje gingen vertellen over hoe Lau Pai naar binnen roept om te eten. 'HAAAAYEAAAAAAAAH was 'Pai, het eten is klaar' ofzo, te lame :D!

15. buMf00d

PSN:
    buMf00d
    XBL:
    buMfOOd
  16. Vortigar

Vortigar Well-Known Member

I had a huge post, berating and shit-talking myself like crazy and decided to chuck the piece away, instead, here's the abbreviated version: "Message to self: Play, Effin, More."

Seriously, those five hours (tops) between the last two meets obviously didn't cut it.

I'm going to get owned by spoon once or twice, do a bit of actual training in the two weeks before the next meet and see you guys there.

On a more positive note:
    Ake, during the first tourney the three of you had 5 wins...
    How on Earth could all three of you have won every match?!
    It says FIVE on the paper, I wrote it myself, you can't fool me.

17. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    Ik dank je, Bumfood /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/smile.gif

18. Sp00n

Sp00n Well-Known Member

haha ja sorry about that /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/grin.gif
    Maar met background noise bedoelde ik meer het algemene geluid van meerdere tv's en gepraat van andere mensen etc. in casuals
    Alleen denk ik dat alleen Master P. precies snapt wat ik bedoel

19. Krye

Krye French Star Player

PSN:
    KryeMeARiver
    XBL:
    Krye NL
    We're just that good. /forums/images/%%GRAEMLIN_URL%%/cool.gif

Net wat matches gespeeld tegen een goede Zweed, heb meer dan de helft gewonnen. All thanks to this weekend!

Heb echt veel geleerd heb ik het gevoel, supertof!

Heb net nog wat nieuwe dingetjes gevonden die damage doen met Lau!

20. masterPasje

masterPasje Well-Known Member

I think it's about time I show up on the forum here even though I repeatedly said I wouldn't do it. It's the only proof I can think of to convince Spoon I'm reading everything that he and all of you write down here.

So hi to all of you here. I've been playing VF ever since VF4 came out on the ps2. I've gotten to high king/champion with a large part of the cast so I'm very familiar with everything the characters are able to do (though still learning a few more; what was that Brad move I said I never saw before, Vortigar? The AI never uses it..).

I still consider myself a Sarah player even though I didn't use her at all saturday. I'm not sure yet if it's a correct statement when all of you claim my Lion is much better. It's just that I pulled a "Vortigar" at Spoon's place and completely imploded when Spoon reversaled me time and again and completely destroyed me. Afterwards, I was a complete wreck for the remainder of the meeting.
    Give Sarah some time to recover from the shock, okay guys?

My only goal saturday was to show all of you that I was "twice the man I used to be". (I didn't mind hearing that as much as possible, btw^^) I think I got what I wanted, though my level of play suddenly dropped again the moment the tournament started. (I still wonder what the heck I was doing during our first match, Karim..)

I'm not very good at analyzing my opponents and that's the main reason I didn't feel like making an account here and taking part in the feedback-giving. It isn't very interesting to read that your "punches" and "kicks" were too much for me, now is it?
    I CAN analyze a few things, though:

Karim, your Eileen is waaay better than your Goh. Don't ever consider dropping her again! Your throw escapes are fine but you may still want to work on your techrolls. I got away with too many bounce combos that aren't guaranteed at all.

Ake, we should indeed play more against each other because I still hardly know anything about your style. I've still yet to win against your Shun, but we only played twice(!) so far. I did get to play against your Vanessa and I really don't understand how your skill level between those two can differ that much. I really thought you weren't even trying a little bit for real. There was only one round when you completely overwhelmed me when you (finally) switched to her offensive stance and I thought "okay, here comes the real deal", but it was only for one round. I'm sorry if all of this sounds rude or anything but you were like a totally different player.

Krye, I didn't get to play against you a lot this time and that's a shame because I could really use the practice against your Lau. Right now, there's no way I deserve to be put above you in any ranking. Simple as that. I just can't see when it's my turn to attack against Lau, which is still the cause for too many counterhits. It's not that I never block, it's just that I want to get my fist into your face too, every once in a while.

Vortigar, it was a pleasure to meet you. We played exactly once(!) so I can't really say anything about that. Our tourney match resulted in a tight ugly win for me. Sorry about that. ^_-
    Oh, and many many thanks for the ride to the station!!

Spoon, you were my main target. The very cause of many sleepless nights. Sometimes I would wake up in the middle of the night, covered in sweat and still trembling with your maniacal laughter still echoing in my head.
    You were going DOWN, my friend!!!!
    Only, you didn't. Hmmmm, that's not how I planned it.
    During the casuals I was kicking you left and right but you saved the best for the tournament. I was fully prepared for the reversals but found out the hard way that Aoi's normal attacks are pretty annoying and, above all, surprisingly safe.
    Btw, you're right about me understanding better than anyone how the background noise can distract you while playing. It doesn't help if most of this noise comes from you while we're playing each other.

Yrvin (Mike? Seiko killa? Who are you at the moment?), what was wrong with you during the tournament? It's a well-known fact that you're very good at defending and evading but I think that was about the only thing you were doing/concentrating on. When we played against each other, I was more focused on my own game and very pleased that I played at my peak level against you. When I watched you play others, I was waiting every time for you to turn things around and finally start "doing" something, but that didn't happen. I'm understanding from other posts that you recovered when I wasn't around anymore. So the only logical conclusion is that you suffer from some kind of rare allergy commonly known as Pascallergy. No cure so far, I'm afraid...

So there you go. My first post on vfdc ever. Let's see if I can make sensible posts from now on.
    Karim, je weet het. Ik houd mij aanbevolen.

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice