Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

1. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Akiralla sarahia vastaan, enpä osaa sanoa mitään erikoista. Kun Sarah on flamingossa low punch tai b, f+P+K+G. Kun Sarah on normaalistanssissa, sitä väistellään pääasiassa etupuolelle (naaman puolelle). Flamingoa ei kannata yrittää väistellä. Kovia tietokonevastustajia vastaan tuntuu toimivan myös
    d+P (osuu), viivytetty ShRm muillekin kuin Sarahille.

- ManjiMaru

2. gazza

gazza Well-Known Member

jesh.. tää on taas tällänen mentaaliblokki, joka mun täytyy varmaan selvittää tuolla harjotusmoodissa.. mua rupee ahistamaan heti kun nään että se pääsee flamingoon. oon kokeillut lähinnä alalyöntiä, LBF:ää ja backdashia.. ehkä SDE toimisi... no kaikki tämä selviää nopeesti harjotuksissa.. hmmm.. miksei flamingoa voi väistellä? ainakin ne kolmen potkun sarjat, joita kone käyttää kokoajan..

3. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Voihan flamingoakin väistellä, se ajoitus vain on mulle tosi vaikea. Backdash ei mielestäni ole hyvä idea sillä Sarah kyllä pysyy halutessaan tuntumassa.

Jos blokkaat (flamingo) K, K, K combon niin b, f+P on varma.

Jos onnistut blokkaamaan sen hyökkäyksen millä Sarah menee flamingoon, b, f+P+K+G on yksi turvallisimpia liikkeitä mitä voi tehdä. Sehän on kyllä erittäin counterable, mutta se ei haittaa kun Sarah ei voi blokata stanssista. Lisäksi power fist väistää käytännössä kaikki Sarahin flamingohyökkäykset paitsi ehkä low kickiä ja keskeyttää combot. Sarah voi väistää sen ainoastaan backflipillä.

Power fist on edelleen yksi luottoliikkeitäni. Jostain syystä se väistää käytännössä kaikki lyhyen kantaman liikkeet. Ihan kuin sillä olisi 2D-termein "invulnerable-frameja". Lisäksi tietokone ei juuri koskaan rullaa päällehypyn alta pois.

- ManjiMaru

4. Lingoon

Lingoon Well-Known Member

Lei Fei musta side silmillään on sellanen juttu että melkein pitäis alkaa pelaamaan sillä joskus. Varmaan yks parhaita itemejä mitä löytyy.

5. Ryadus

Ryadus Well-Known Member

Minä olen suomalainen VF-pelaaja. Hahmojani ovat Lau, Jacky ja Vanessa. Pidän Vanessasta eniten, vaikka olenkin keräillyt Laulle melkein kaiken. Mistä tulikin mieleeni, että tietääköhän kukaan, miten saa Laulle kaikki tavarat. Minulla 98,3 prosenttia hänen tavaroistaan! /versus/images/graemlins/confused.gif

6. gazza

gazza Well-Known Member

et nyt maininnut mitään esineitä nimeltä, mutta olethan tehnyt kaikki harjoitusmoodin jutut? ja saanut 3 esinettä arcade-moodista? kaikki quest orderit suoritettu? voitettu event centerin turnaukset? kaikki häpäsyesineet (3) ?..

jesh, mutta joo.. yksinpeli alkaa mua taas kyllästyttämään.. questiin en ole koskenut käytännössä lähes viikkoon. no tekee se harjoittelukin hyvää.

onko muuten kagella normaalistanssista mitään muita käyttökelpoisia combo- starttereita kuin [3]+[P] ja FC[3]+[P] ? se [9][K]+[G] on vähän vaarallinen, paitsi jos hyppää low rising attackin yli ja [2][3][6][K] ei osu koskaan.

7. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Tervetuloa joukkoon! /versus/images/graemlins/smile.gif Hyvä että tämä threadi vielä palvelee nimensä mukaista tarkoitustakin. Välillä tämä on tuntunut jääneen minun ja Gazzan väliseksi dialogiksi...

Tosiaan Gazza mainitsi tuossa varteenotettavia tapoja itemien hankkimiseen, mutta osa saattaa olla edelleen piilossa harvinaisissa punaisissa boxeissa tms. jotka tulee satunnaispalkintoina. Lisäksi en tiedä onko kukaan missään saanut 100 prosenttia jonkun itemeistä. En tosin usko että cursed itemeitä lasketaan tuohon prosenttilukuun mukaan. Varma en ole.

Oletko tsekannut muuten tuota suomalaista konsolifin-sivustoa?

- ManjiMaru

8. Neonomide

Neonomide Well-Known Member

PSN:
    Neonomide
    /versus/images/graemlins/smile.gif Huomenta! Yliopisto(ni) nettiluokat on vähän buukattuna vielä viikon pari, että älkää suuttuko jos pistän viestejä sinne tänne /versus/images/graemlins/grin.gif Noista Kagen startereista: ikivanha [2][G][K] ei toimi enää, ennen sai tehtyä [6][6][K] sen jälkeen ilmaiseksi. Nykyään sweepiä ei saa tehtyä edes [4][G][K] jälkeen (mutta kiertopotku selän kauttahan on aina asiaa). Toi [2][3][6][K] starteri on tosiaan "hieman" epävarma, maksimilatauksella (jos sen saa koskaan osumaan) pitäisi saada tehtyä myös nättejä comboja. Kagellahan on sitten niitä staggerreita kuten [K][G] [P] [P] jonka vipo isku antaa mahiksen muistaakseni klassikkocomboon [2][P][K] [K]. Kannattaa myös näin yleisesti muistaa Kagen normaalistanssin [P][G][K], koska se toimii auto-reversalina jo eka framejen aikana. Toimii ainakin mulla kuin häkä! Pahin Kagen ei-TFT combo taitaa olla se open stancen jumonjin 73pts, jonka kaikki jo tietää... Jos olen väärässä niin eipä ole eka kerta.

9. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Hyvä että tämä threadi vielä palvelee nimensä mukaista tarkoitustakin. Välillä tämä on tuntunut jääneen minun ja Gazzan väliseksi dialogiksi...

Nn sayz: Eli sori jos hieman yritän selventää asiaa /versus/images/graemlins/smirk.gif Suomen ehkä innokkaimmat ja omistautuneimmat Akira-pelaajat keskustelevat täällä elämää syvällisemmistä comboista ja sellaisista asioista, joihin noi nuolet antavat mainiota lisäselvyyttä. Kuitenkin, uskon että tarkoitus ei ole syrjiä ketään (edes tällaista nettiummikkoa kuin minä, toivon) ja antaa välillä Virtua Fighteristä hieman maallisempaakin kuvaa kuin miltä se joskus vaikuttaa. Eikun pelaamisiin /versus/images/graemlins/grin.gif

10. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    Eli tiedoksi tännekin, jotka eivät tiedä mutta välittäisivät tietää. Evon free training modessa kannattaa painaa X nappia liikelista auki, niin pääsee näkemään kaikki yleisimmät combo-starterit kyseisellä hahmolla. Edelleen, valitsemasi combo-starterin kohdalla kannattaa painaa taas X nappia ja valita hakuehdot ja painaa TAAS X nappia. Ruudussa tulisi näkyä paras/parhaat combovaihtoehdot kyseiseen tilanteeseen. Näin saa hieman paremman kuvan saatavilla olevista comboista, eikä ole välttämätöntä fiilata koko aikaa hahmovalikossa hakkaamissäkkiä vaihtamassa. Optimaalisen hyödyn saamiseksi kannattaa myös pistää quick-rollit päälle vastustajalle, niin näkee onko käyttämäsi combo todella onnistunut (eli osuuko se aina oikealla ajoituksella).

11. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Voihan flamingoakin väistellä, se ajoitus vain on mulle tosi vaikea. Backdash ei mielestäni ole hyvä idea sillä Sarah kyllä pysyy halutessaan tuntumassa.

Jos blokkaat (flamingo) K, K, K combon niin b, f+P on varma.

[/ QUOTE ]

backdash on mielestäni ihan hyvä vaihtoehto esim [3]+[P],[K]:n (+4) jälkeen.. tai siis CD taaksepäin. voihan sen aina peruuttaa jos näyttää pahalta.. tätä tulee käytettyä vähän liiankin paljon.
    Tarkistin asian kun se rupesi mua vaivaamaan, eli flamingo KKK on TC ainoastaan seinän luona ja silloinkin vain avoimessa stanssissa, en tiedä mistä toi sun StPm- juttusi tuli.. toimii kyllä tässä tilanteessa varsin hyvin, mutta taattuhan se ei ole. flamingo KKd+K sen sijaan on esim Aoilla P-counterable (fast).

[ QUOTE ]

Jos onnistut blokkaamaan sen hyökkäyksen millä Sarah menee flamingoon, b, f+P+K+G on yksi turvallisimpia liikkeitä mitä voi tehdä.

[/ QUOTE ]

hmm.. tämä on taas niitä juttuja, mitä minä en harrasta kovin paljoa, eli hyökkääminen selkeässä tappioasemassa.. alalyönnillä olen pysäytellyt niitä potkuja, jonkun verran myös LBF:llä, ja hyökännyt potkusarjojen jälkeen SDE:llä mutta power fistiä täytyy varmaan myös kokeilla..
    Oon aina kuvitellut, että power fistin jälkeen se päällehyppy on taattu, ehkäpä se on vaan hankala väistää..

voitin muuten tänään lopulta BlackWidowin, nyt taitaa siis lopulta olla kaikki Championit voitettuna, muutenkin mulla on Aoilla yli 90% pelaajista jo koossa.

eihän noissa palkintomatseissa voi olla sellasta että niitä tulee aina tiettyjä vastustajia vastaan? mulla on tota BlackWidowia vastaan ollut jo ainakin kolme hopeista arkkua, ja aina niistä on tullut itemi (siis BW:lle).. ehkä tämä on vaan sitä että kone tietää että olen ihan sukka sarahia vastaan..

12. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Huuuups... Tuo StPm Sarahin (flamingo) K, K, K:n jälkeen on mun moka joka juontuu siitä että CPU on syönyt sen aina 100% ja mulla on sentään varmaan 1500 matsia Akiralla pelattuna...

Power fistin jälkeinen päällehyppy ei kait ole taattu kun training tutorialissa sen alta pitää pyöriä pois... Tietokone vaan ei koskaan tee niin. Mun mielestä VF4:ssä power fist-osuman pystyi TR:aamaan mutta nyt sitä on ilmeisesti muutettu.

Power fist on mun mielestä käytännöllinen liike ja osoitus siitä ettei pidä silmät pyöreenä tuijottaa framedataan. Kun se kerta kumoaa vastaiskupunchit niin miten siihen voisi soveltaa normaaleja counterable-periaatteita?

Ja Neonomidelle Kage starttereita ja comboja

d/f+P väistää korkeita liikkeitä ja counterina floattaa kivasti. Esim. yksi vakiocombo midweighteille lienee
    d/f+P (MC), P, d+P+K, Dragon punch
    Tai varmempi
    d/f+P, (MC), P, d+P+K, K Toimii kaikille paitsi Duralille.
    Lisäksi voi tehdä
    d/f+P (MC), P, u/b+K+G mutta siinä oli kait joku stanssivaatimus jota en nyt muista.

b, f+K (murtaa blokin), P+K, P, Dragon punch
    Tuo blokin murron jälkeisen P+K:n voi välttää strugglaamalla mutta muuten combo kannattaa pitää mielessä. Mulla oli VF4:ssä tapana tehdä b, f+K aina kun vastustaja nousee ylös. Vastustajalle käy huonosti jos blokkaa/ei blokkaa..

b, f+K (MC), P, Dragon punch

Sitten on tietysti VF4-vakio
    u/f+K+G, d+P, Dragon punch
    Joka on kätsy kun u/f+K+G hyppää matalien liikkeiden yli. Padikäyttäjille
    u/f+K+G, d+P, d+K+G

Kagen evoon muutettu
    (FC) d/f+P floattaa counterina. Esim.
    (FC) d/f+P (MC), P, d+P+K, K

Öööhh... Mitäs vielä...
    f, b+K (murtaa blokin), f+P+K, P, Dragon punch
    Samalla tavalla vältettävissä strugglaamalla...

b, b+K+G (MC), u+P
    b, b+K+G (MC), Dragon punch

(back-turned) d+K (MC), Dragon punch

VF4:ssä tapasin sanoa Kagea mister Comboksi kun sillä oli niin paljon liikkeitä jotka väistivät jotain ja counterina antoivat combon....

Evossa Kage on ärsyttävästi muuttunut mister Pokeksi kun se sai vähän turhan hyvän liikkeen K+G, P. Kun sillä on edelleen pelin nopeimmat punchit ainoana äijänä...

Kage on lyhyesti sanoen muuttunut VF3:sta -> VF4 noin 95% (Neonomide puheistasi päätellen VF3 on tuttu /versus/images/graemlins/smile.gif )

Toivottavasti mun postissa ei olisi taas ollu mitään blatantteja virheitä.

- ManjiMaru

13. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    Nn sayz: Eli sori jos hieman yritän selventää asiaa Suomen ehkä innokkaimmat ja omistautuneimmat Akira-pelaajat keskustelevat täällä elämää syvällisemmistä comboista ja sellaisista asioista, joihin noi nuolet antavat mainiota lisäselvyyttä. Kuitenkin, uskon että tarkoitus ei ole syrjiä ketään (edes tällaista nettiummikkoa kuin minä, toivon) ja antaa välillä Virtua Fighteristä hieman maallisempaakin kuvaa kuin miltä se joskus vaikuttaa. Eikun pelaamisiin

[/ QUOTE ]

Mä ottanen tän kohteliaisuutena mutta en ihan ymmärtänyt tätä postia kokonaan... Mitkä nuolet? Tarkoitatko noita ikoninuolia (instant commands)?
    Mun täytyy varmaan sitten ruveta käyttämään niitä mutta mun sormet vaan on nopeemmat kuin mun hiirikäteni...

- ManjiMaru

14. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    Eli niitä ikoninuoliahan juuri tarkoitin. Niillä saa liikkeet näyttämään elävämmiltä /versus/images/graemlins/grin.gif Kiitti Noista Kagen vinkeistä, keskityin VF4:ssa niin noihin kamojen hommaamiseen, että jäi "komboilu" vähemmälle. Tuo [K]+[G],[P],[P] on tosiaan tehnyt paljon Kagelle hyvää, miinuksena (aina valitan tästä) VF3:n [1]+[K] on nykyään epävarma kuin jenkkien ohjuspatteri (stancesta riippuvainen), eikä aina viitsi käyttää [P] tai [2]+[P] nakkiliikkeitä. Sinällään [3]+[P] on todella tervetullut. Joku voisi,ellei ole jo tehnyt, tehdä jonkinlaisen listan noista [2]+[P] killereistä, niille olisi takuulla kysyntää, uskon. Pakko muuten myöntää, että vaatisi ikioman koneen ja paljon aikaa selata kaikki tarvittava VF:ään liittyvä netistä, joten kiusaan sitten teitä omistautuneita ihmisiä hieman "tylsissäkin" jutuissa... /versus/images/graemlins/smirk.gif

15. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Selkis. Ja sen minä sanon että mua ei haittaa pätkääkään että mua vaivattaisiin kysymyksillä oli aihe mikä vaan. Minä en ole jenkki. Toistaiseksi tämä skaala on sen verran pieni ettei mitään häiriötä ole. Ja vaikka olisikin niin pitäisin kyllä mölyt mahassani.

Sellainen VF4-peruste vielä, että jos blokkaat [2][P] :in, niin elbow eli [6][P] pysäyttää aina seuraavan low punchin. Tämä on yleistä kaikilla hahmoilla joilla yleensä on elbow tai sen kaltainen liike. Ja opetukseksi useiden low punchien käyttäjille esim. Pexi.

Katson jotain listaa lowpunchin tappamiseen sopivista liikkeistä kun ehdin.

Edit: Ja Kagen [1][K] :sta sen verran että jos multa kysyttäisiin mikä VF4:n huonoin liike niin sanoisin että tämä.. /versus/images/graemlins/smirk.gif Samaten Kagen latausliike on kaikista latausliikkeistä varmaan surkein. On se kumma kun Kagella on kattava kokoelma erinomaisia liikkeitä ja sitten jotain aivan scheissea.. .

- ManjiMaru

16. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Huuuups... Tuo StPm Sarahin (flamingo) K, K, K:n jälkeen on mun moka joka juontuu siitä että CPU on syönyt sen aina 100% ja mulla on sentään varmaan 1500 matsia Akiralla pelattuna...

[/ QUOTE ]

jesh se toimii erinomaisesti. samoin kuin DbPm (FL) KKd+K:n jälkeen. Yksi uusi liike, jota olen yrittänyt tunkea sekaan näissä Sarahin flamingo potkusarjoissa on QCB+P, se toimii oikealla ajoituksella aika hyvin (kannattaa myös kokeilla mid rising attackeja vastaan), kuten Aoin b,b+P+K ja siitä crumblesta on ilo kombottaa..

[ QUOTE ]

Power fistin jälkeinen päällehyppy ei kait ole taattu kun training tutorialissa sen alta pitää pyöriä pois... Tietokone vaan ei koskaan tee niin. Mun mielestä VF4:ssä power fist-osuman pystyi TR:aamaan mutta nyt sitä on ilmeisesti muutettu.

[/ QUOTE ]

En nyt jaksa tarkistaa, mutta eikö trainingissa vältetä EBC:n jälkeinen päällehyppy? no kuitenkin, olet oikeassa se päällehyppy on helposti väistettävissä.. en tiedä mistä minä sen keksin.. oon kuitenkin aika varma siitä, ettei power fistiä pysty techrollaamaan verC:ssä. (vrt. TR-ansa power fist, d+K (evo db+K), TR, df+K...)

hehe, oon lopultakin saanut sarahin kuriin, todisteena excellentit sekä BlackWidowia, että OhsuAkiraa vastaan.. /versus/images/graemlins/grin.gif

seuraava kysely:
    Akiran eränaloitukset, onko ehdotuksia?
    tässä muutama aluksi: SDE, DE, Crumbling Hand, Power Fist, EBC, StPm.
    ja näitä pienemmissä määrin: Yoho (vanessa, pai, aoi), mid reversal (akira, aoi, sarah), db+P+K+G,P (ihan vaan vaihtelun vuoksi, toimii jotenkuten ainakin Wolfia, Jeffryä ja Lauta vastaan)

17. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Tuota, tuota, siitä Sarahin (flamingo) [K],[K],[K]:sta vielä. Sillä on blokattuna -8 disadvantage eikö niin? Miten niin tämä ei ole rangaistavissa? Mielestäni ainoa jolla Sarah voi vältää saamasta osumaa Akiran [4],[6][P] :stä on backflippi (en ole tarkistanut). Tuo counteroitavuus frametaulukon perusteella ei oikein päde koska Sarah EI VOI blokata flamingosta... Guardi poistuu flamingosta ja TODELLA hitaasti, niinkuin luokkaa 20 framea? Ainoa tapa estää StPm ja pysyä flamingossa on standing punch = -8+ -10 = -18 ja kyllä taitaa StPm olla nopeampi...

Höm, takaisin asiaan. Akiran roundstarttereita?
    Yleisimpiä omia roundstarttereitani:
    [6],[6][P] {jos haluaa hyökätä}

[4],[6][P][K][G] { jos vastustaja käyttää heti jotain liikettä. Joihinkin liikkeisiin power fist ei pure, esim. Laun [3][P], [P], [P]. Power fist muuten väistää melkoisen määrän liikkeitä. Jos vastustajalla on tapana blokkailla starttereita älä tee tätä}

[1],[1] {jos pelaan varman päälle}

[1],[1], [4],[6][P] {Jos pelaan vähemmän varman päälle. DbPm:lla on kuitenkin aika hyvä mahdollisuus rangaista missattuja liikkeitä ja väistöjä}

Väistö (riippuen vastustajan hahmosta ja stanssista), [3],[3],[6][P][K]. Oleellista on että et puskuroi väistöä vaan katsot ensin tekeekö vastustaja jotain. Hyvä nopeita [P][P][P]-hahmoja vastaan.

[3][P][K] menee punchien alta. Kuitenkin vähemmän hyödyllinen kuin luulisi.

Juokse ja heitä {VAIN ihmispelaajia vastaan esim. Pexi}

- ManjiMaru

18. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    *Pullot kilisee, mieli harhailee, mono huitaisee, läski tummunee* Nyt on tullut se aika kuusta että leijonapullo käteen ja Shunilla huikkaennätyksiä tekemään! Sshun-illa chouwan, [K],[K], [2][P]...*HIK* Akiralle [G]+[K], [P]? Käyttääkö sitä kukaan?

19. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Tuota, tuota, siitä Sarahin (flamingo) [K],[K],[K]:sta vielä. Sillä on blokattuna -8 disadvantage eikö niin? Miten niin tämä ei ole rangaistavissa?

[/ QUOTE ]

jesh, kävin tarkistamassa asian ja (FL)KKK on todellakin torjuttuna tasan -8 ((FL)KKd+K on -11), viimeinen osuma kyllä työntää sua taaksepäin, ja sen takia voi heittää ainoastaan seinän vieressä. Tottakai StPm toimii tässä tilanteessa sen exec on käsittääkseni luokkaa 14fr ja vaikka pari freimiä saattaakin mennä välimatkan lyhentämiseen, on etua silti riittävästi. Tarkoitin ainoastaan sitä, ettei (FL)KKK ole elbow counterable per sé, vaan tämä on periaatteessa nitaku tilanne. SDE on varsin hyvä vaihtoehto, polvea olen myös käyttänyt. Jesh, tämä on kuitenkin selkeästi poikkeustapaus, koska Sarahin vaihtoehdot flamingosta ovat niin rajalliset.. esim kyykkyynhän se ei pääse. Eli ilmeisesti se ei pysty välttämään StPm:ia normaalein menetelmin, vaikka se ei täysin taattu olekaan.

[ QUOTE ]

Höm, takaisin asiaan. Akiran roundstarttereita?
    - ManjiMaru

[/ QUOTE ]

jesh, mun olisi tässä kohdassa pitänyt olla hieman täsmällisempi.. tarvitsisin siis lähinnä lisävaihtoehtoja Kagea, Shunia ja Lionia vastaan (siis lähinnä questissa, ihmisiä vastaan voi adaptoitua).
    Kagea vastaan ainoat liikkeet, jotka tuntuvat toimivan edes jotenkuten ovat SDE ja EBC ja tietysti mid reversal, jos se aloittaa K+G:llä.
    Shunia ja Lionia vastaan onkin sitten hankalaa.. ainoastaan sivupotkua ja crumbling handia tulee käytettyä. Olettaen tietysti että haluan hyökätä alussa..

20. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Hmmmm.. Onhan tuo Sarah-skenaario periaattessa nitaku-tilanne mutta ei normaalilla tavalla.. Ilmeisesti Sarahin flamingo-backflipissä ei ole execution aikaa vaan se alkaa välittömästi syötteestä. Backflipin aikana Saarahan on ilmeisesti "invincible" eli siihen ei voi osua millään liikkeellä. En tiedä voiko Sarahia heittää backflipistä... Nyt menee jo niin vaikeaksi että lopetan tämän aiheen jauhamisen.

Mid reversal on mun suosituimpia starttereita Kagea vastaan, se olisi pitänyt sanoa. Kagehan aloittaa joskus myös sidekickillä ja (FC) [3][P] :llä. Lisäksi pelissä toimii hyvin myös lowpunch, midreversal sarja.

Lionia vastaan en osaa oikein sanoa mitään... [4], [6][P][K] toimii joskus jos tietokone aloittaa väistöllä tai backdashillä.

Shunia vastaan yleensä tyydyn back-CD:hen. Ei sitä uskalla yrittää keskeyttää.. Neonomidelle tiedoksi että mä en pelaa Shunilla kun suivaannuin aikanaan sitä vastaan pelaamiseen. Tästä lähteestä on kotoisin mun heittämä urbaani legenda siitä miten "shun voi väistää mid-attackeja menemällä kyykkyyn...". Shun väistää liikkeitä edelleen sitä pahemmin yrittämättä. Akiran crumbling hand on siinä mielessä hyvä koska se on niitä harvoja mid attackeja jonka voin uskoa osuvan Shuniin...

Shunia vastaan videoilla Akirapelaajat käyttää aika paljon sidekickiä.. Muistettava on tosin että se on tosi helppo väistää.

- ManjiMaru

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice