Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

1. Lingoon

Lingoon Well-Known Member

[ QUOTE ]
    gazza said:
    jacky, lion.. hyi hitto.

[/ QUOTE ]

Älä muuta viserrä... /versus/images/graemlins/grin.gif

Lion on mulle sellanen etten kirveelläkään sitä rupea harjoittelemaan. Jackya vastaan kyllä voi matsia ottaa, mutta enpä näe päiväunia silläkään pelaamisesta.

2. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Mikäs Lionissa on noin paljon pielessä? Mä tykkään sekä Jackystä että Lionista. Kummatkin on värikkäitä ja eroavat tyylillisesti selkeästi muista hahmoista. Molemmat ovat sitäpaitsi combohahmoja.

- ManjiMaru

ps. Tiedän tosin ettei makuasioista sovi kiistellä..

3. Neonomide

Neonomide Well-Known Member

PSN:
    Neonomide
    Tere taas /versus/images/graemlins/cool.gif Ei taida mulla joku nyt toimia, kun olen sinne jo monta viestiä pistänyt eikä yhtään näy (?!) No, kumminkin. Tuohon hahmodebaattiin saanen sanoa että muistan itse herra Yu Suzukin itse sanoneen joskus että VeeÄffän onkin tarkoitus simuloida eri taistelulajeja antamatta silti yhdellekään ylivaltaa toisesta. Ihan sikana näitä AM2:n pelejä pelattua on pakko yhtyä tuohon. Ellei sitten tyyli (tai tyylin tulkinta miellytä, niin sitten on vain kyse makuasioista /versus/images/graemlins/smirk.gif Ainakin tuolla Lionilla voi tehdä aivan ihme juttuja; tsekatkaa vaikka replayt PS2:n nelosesta tai evosta kun otaku-jumala Chibita tuhoaa melkein vastustajan kuin vastustajan. Tai ainakin oikeissa turneissa tekee juuri niin... /versus/images/graemlins/wink.gif

4. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    /versus/images/graemlins/cool.gif Vähän vanhan pierun jorinaa: nakitin VeeÄffKolmosta ruotsinlaivalla 150 mummon edestä, joten jäi tukkiholma näkemättä. Olisi kyllä tajuntaalaajentavaa päästä käymään Hesassa kun siellä näkyy noita tikkudemoneja löytyvän. Itse pelaan padilla, joten olisi kiva nähdä, miten lujaa selkään tulee... Vanhoja suosikkijamppoja VeeÄfSarjassa on Kage (kelläpä ei) Pai, Shun, Lion ja Aoi, mutta pyrin pelaamaan kaikilla joka pelissä. Eipähän tarvii selitellä (luuserit syyttää peliä) turhia. /versus/images/graemlins/grin.gif Toi [3_][2_][3_] + joku nappi kun haluaa tehdä Kagen polven tai muuta vastaavaa- opin sen vasta Evon tactics traineessa! Pitäisiköhän ryhtyä jo tikkuja testailemaan? /versus/images/graemlins/cool.gif

5. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    Pitänee käydä tuolla suomalaisellakin foorumilla tsekkailemassa meno, jos vaikka eräs veeäffää tahkoava kamunikin pääsisi sinne surffaamaan (dreamcastin netti, nääs). Tiedättekö milloin SC2 tulee kauppoihin? Vaihtelu lepuuttaisi rystysiä välillä...

6. gazza

gazza Well-Known Member

ne äänet, ne äänet... ei oikein tuu pelaamisesta mitään kun alkaa itseäkin ärsyttää.. /versus/images/graemlins/grin.gif

jesh.. tota kagea on tullut hieman kokeiltua, ja kyllä sitä taas jonain päivänä tulee jatkettua, mutta aika kauan vielä menee ennenkuin sillä alkaa pärjäämään. musta vaan tuntuu vähän siltä, että vauriota on hankala tehdä tft-floattien ulkopuolella ja jumonji-stanssi on aika hyödytön niitä paria sabakia lukuunottamatta.. tiedä sitten..

eilen sain lopultakin sen kahdeksannen arcaden avattua.. ehkäpä sitä huomenna taas jaksaisi jatkaa.. täytyy vaan samalla muistaa opetella pelaamaan aktiivisemmin ja aggressiivisemmin..

edit: mutta nyt lähden katsomaan mitä tuo tikku on kerännyt sisällensä.. /versus/images/graemlins/grin.gif

7. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    ne äänet, ne äänet... ei oikein tuu pelaamisesta mitään kun alkaa itseäkin ärsyttää..

[/ QUOTE ]
    Heh heh, tee niin kuin minä; Luurit korville ja Manowarin 'Hand of Doom' raikaamaan kun Akira hajottaa vastustajat alkutekijöihinsä.. /versus/images/graemlins/grin.gif

Kagesta sen verran että Kage on hyvin monipuolinen hahmo. Lämää kyllä saa aikaan. Enimmäkseen heitoista (d/f+P+G, d/f+K; b, d+P+G; f+P+G, DP) , tai yksittäisliikkeistä, d+K+G ja evade attack ovat erinomaisia. Jos tietäisit kuinka vaikeaa on Jackylla tahkota kovaa tietokonetta vastaan et sanois mitään. (Jumonji stance on kyllä vähän niin ja näin, lähinnä ihmistä vastaan sillä tekee jotain)

Lion on värikkään tyylinsä vuoksi aina ollut mun pelihahmojen joukossa. Äänet on tottumiskysymys.

- ManjiMaru

8. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    Pitänee käydä tuolla suomalaisellakin foorumilla tsekkailemassa meno, jos vaikka eräs veeäffää tahkoava kamunikin pääsisi sinne surffaamaan (dreamcastin netti, nääs). Tiedättekö milloin SC2 tulee kauppoihin? Vaihtelu lepuuttaisi rystysiä välillä...

[/ QUOTE ]

Mukava kuulla sustakin taas vähästä aikaa. /versus/images/graemlins/smile.gif

SC2 tulee kait syyskuussa.

Jos Hesassa meinaat tulla käymään, niin kannattanee ajoittaa tulo siihen kun Hesalaisten kuukausittainen meetingi on. (Toistaiseksi se on pidetty vasta kerran, viime lauantaina, mutta eiköhän siitä jotain pysyvämpää saada) Konsolifinin foorumia kannattaa seurata, joskin lupaan postata siitä myös tänne.

Joku väitti että Konsolinettiin olisi tulossa myyntiin pieni erä Horin SC2-joystickkeja. Sitä kannattanee seurailla joskin mulla ei ole satavarmaa tietoa.

- ManjiMaru

9. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Heh heh, tee niin kuin minä; Luurit korville ja Manowarin 'Hand of Doom' raikaamaan kun Akira hajottaa vastustajat alkutekijöihinsä.. /versus/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

jesh.. kokeiltu on tosin mulla soi yleensä esim Panteran "Broken". /versus/images/graemlins/grin.gif
    Tästä tulikin mieleeni.. äsken kokeilin noita Akiran heittokomboja, ja tuli tälläinen tehtyä: SE -> SgPm -> SDE -> DbPm. 68pts, Bradia vastaan. Taattuhan tuokaan ei ole, mutta varsin hyvä vaihtoehto SEn jälkeen.. Joutuu vähitellen harjottelemaan näitä muita vaihtoehtoja kuntoon, kun alkaa tuo Akira olla jo niin pitkällä ettei kahdella heittosuunnalla oikein pärjää.
    Millon muuten on hyvä käyttää tuota catch- heittoa? mulla on jäänyt sen käyttö aika vähäselle, kun yritän aina tunkea sitä väärään paikkaan.. staggerit yms lienee hyviä?

[ QUOTE ]

Kagesta sen verran että Kage on hyvin monipuolinen hahmo. Lämää kyllä saa aikaan. Enimmäkseen heitoista (d/f+P+G, d/f+K; b, d+P+G; f+P+G, DP) , tai yksittäisliikkeistä, d+K+G ja evade attack ovat erinomaisia. Jos tietäisit kuinka vaikeaa on Jackylla tahkota kovaa tietokonetta vastaan et sanois mitään. (Jumonji stance on kyllä vähän niin ja näin, lähinnä ihmistä vastaan sillä tekee jotain)

[/ QUOTE ]

jesh, tällänen kuva mullakin tuosta kagesta on ollut. vauriota tekevät kombot löytyy jumonji- crumbleista ja se stanssi on niin hidas, ettei oikein ole käytännöllinen. Voihan noita slap- komboja tehdä, jotka sitten vie sellaset 50pts. Heitot on onneksi aika hyviä.

Jackystä en tiedä muuta kun sen että pääsin ykkösdanille ilman tappioita ja noista championeista yleensä ne jackyt on kaikkein helpoimpia vastuksia..

tikku toimii nyt paljon paremmin.. ei sitä roskaa siellä sisällä hirveän paljon ollut, mutta nyt on ainakin tahmeus poissa.. /versus/images/graemlins/grin.gif

10. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Se on sanottava että Akiran catch-heitto on yksi tärkeimpiä juttuja mitä Akiralla on. Käyttötapoja:

Okizeme: Kun vastustaja techrollaa, olen paikalla ja teen catchin. Oikein ajoitettuna sitä ei kai voi edes välttää tekemällä high rising attackin. Yritän tehdä tämän aina jos luulen vastustajan nousevan ja vain blokkaavan. (Hyökkäykset keskeytetään b,f+P+K:lla. )

Vastustaja horjuu. Catch jne. Erityisen kätsy wall-staggerin jälkeen.

Kun hyökkäät ja vastustaja joutuu kiusaukseen tehdä väistö tai backdash tai vain blokata. (Esim. Pexi)

Tietokone ei jostain syystä osaa blokata jatkoa ja heitosta itsestäänhän ei voi paeta.... Ihmisetkään ei osaa blokata -> varmaa lämää...

Jatkot: catch, u+P+K, SDE, DbPm (muut kuin wolf/jeffry)
    catch, P+K, DbPm (varma)
    catch, u+P+K, SDE, AS3 (Wolf/Jeffry)
    catch, u+P+K, SDE, DLC (kevyet)

Sovellukset:
    SE, catch..
    b, d+P+G, catch...

- ManjiMaru

11. gazza

gazza Well-Known Member

jesh.. pitää katella tota jonain päivänä..

Aoi (slayer, 760 voittoa), voitetut Championit:
    BunBunMaru (3 kertaa)
    Napoleon
    Kyasao
    Guerrilla
    Demihuman
    Freeloader
    Kurita
    HanaBiRei
    Yo-Ro-
    Dippy
    Professor
    Segirl

tuolta kasista niitä alko löytymään.. lisäksi tuli turpaan Chibitalta ja BlackWidowilta.. nää on just ne kaks hahmoa taas, jotka mulle on aiheuttanut ongelmia. Lionista mulla ei oo mitään hajua, koska sitä vois heittää ja Sarahia mä vihaan yli kaiken.. sääli muuten, että mulla oli väärä quest orderi päällä tossa vikassa matsissa, koska vein segirlia vastaan yhden erän excellenteillä.. /versus/images/graemlins/grin.gif

12. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    Vähän vanhan pierun jorinaa: nakitin VeeÄffKolmosta ruotsinlaivalla 150 mummon edestä, joten jäi tukkiholma näkemättä.

[/ QUOTE ]

Siinäpä asennetta! /versus/images/graemlins/smile.gif

[ QUOTE ]
    Olisi kyllä tajuntaalaajentavaa päästä käymään Hesassa kun siellä näkyy noita tikkudemoneja löytyvän. Itse pelaan padilla, joten olisi kiva nähdä, miten lujaa selkään tulee... Vanhoja suosikkijamppoja VeeÄfSarjassa on Kage (kelläpä ei) Pai, Shun, Lion ja Aoi, mutta pyrin pelaamaan kaikilla joka pelissä. Eipähän tarvii selitellä (luuserit syyttää peliä) turhia.

[/ QUOTE ] Tervetuloa vain. Katson tässä päivänä toisena jotain varmempaa päivää kalenteristani sille seuraavalle Hesan miitingille.. Onko oikeasti mahdollista että tulisit?

- ManjiMaru

13. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Mulla on kanssa championeja voitettuna ainakin
    chibita
    kyasao
    blackwidow
    ohsu akira
    hanabirei
    yo-ro-
    dippy
    demihuman
    turbo pai
    professor
    napoleon (napsu ja Ohsuhan ovat käytännössä championeja)
    Mask du HT
    Sorry Shun
    Voittoja Akiralla 828 ja rank Sentinel.

- ManjiMaru

14. gazza

gazza Well-Known Member

hmm.. en pysty enää editoimaan tuota vanhaa..

Aoi, Sentinel, 813 voittoa:
    BunBunMaru
    Napoleon
    Kyasao
    Guerrilla
    Demihuman
    Freeloader
    Kurita
    HanaBiRei
    Yo-ro-
    Dippy
    Professor
    Segirl
    OhsuAkira
    Mask du HT
    Sorry Shun
    Turbo Pai

alkaa tulla samat vanhat naamat uudestaan ja uudestaan vastaan.. BunBunMarun oon voittanut kai 3 kertaa ja Dippykin on kaatunut ainakin kolmesti..

15. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Himputti, sä otat mut kohta kiinni!!

Asiasta toiseen, tässä muutama seinäcombo AKiralle:

b, f+P+G (seinää vasten), P, K, deep bodycheck (91- 102)
    b, f+P+G (seinää vasten), P, K, knee (99)
    b, f+P+G (seinää vasten), P, b, f+P, DbPm (99)
    b, f+P+G (seinää vasten), DLC (86)

Heiton pitää lähteä sen verran kaukaa että vastustaja osuu seinään vasta alas tullessaan.

vastustajan selkä seinää vasten:
    b, f+P, d+P, K+G, P (55)
    b, f+P, d+P, DLC (56)
    ym. tilanteessa Akiran normaali P, DbPm ei toimi.

Olen kokeillut kyllästymiseen asti mutta backstaggercombot Akiralla eivät vain toimi. Löysin toistaiseksi yhden tilanteen jossa harjoituscpu joka oli laitettu blokkaamaan ja TR:aamaan sai backstaggerin.
    Kun Akira reversoi midpunchin ja vastustaja techrollaa, DE aiheuttaa backstaggerin. siitä näyttäisi osuvan vielä SDE, DbPm. (64 ilman reversalia) Enempää en ole jaksanut kokeilla.

Noissa ei varmaan ole mitään uutta mutta en jaksanut myöskään tarkistaa mitä VFDC:ltä löytyy /versus/images/graemlins/smile.gif

- ManjiMaru

16. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Asiasta toiseen, tässä muutama seinäcombo AKiralle:

b, f+P+G (seinää vasten), P, K, deep bodycheck (91- 102)
    b, f+P+G (seinää vasten), P, K, knee (99)
    b, f+P+G (seinää vasten), P, b, f+P, DbPm (99)
    b, f+P+G (seinää vasten), DLC (86)

[/ QUOTE ]

ton ensimmäisen dmg on varmaan väärin.. muistelisin, että on mahdollista saada jopa 120pts... kävin just testaamassa, ja sain 116pts aikaiseksi.. en oo varma saako enempää, mut testasin ainakin 30 kertaa.
    tota kolmatta en oo ennen nähnyt, pitää kokeilla jossain välissä kun ehtii.. sithän tosta puuttu vielä DJK sovellukset kokonaan..
    tota b,f+P+G, PK, Knee -comboa tulee eniten käytettyä.. se on hyvä saada sisälle esim Wall Death Matchissa.. /versus/images/graemlins/grin.gif

[ QUOTE ]

vastustajan selkä seinää vasten:
    b, f+P, d+P, K+G, P (55)
    b, f+P, d+P, DLC (56)
    ym. tilanteessa Akiran normaali P, DbPm ei toimi.

[/ QUOTE ]

miten niin ei toimi? kävin kokeilemassa ja sain kyllä sekä P, DbPm että LP, DbPm aivan normaalisti tehtyä..
    oletko kokeillut StPm, LP, ShRm, DBC ? toimii ainoastaan aivan seinästä kiinni ja nopeasti tehtynä.. vaurio on kuitenkin huomattavasti suurempi, noin 82pts MC:llä.. sama juttu kun tuossa heitto - dbc kombossa, eli vastustaja pääsee tekkauksen jälkeen rankasemaan, eli pitää pitää huolta että osuu ja vaurio riittää erävoittoon.

[ QUOTE ]

Kun Akira reversoi midpunchin ja vastustaja techrollaa, DE aiheuttaa backstaggerin. siitä näyttäisi osuvan vielä SDE, DbPm. (64 ilman reversalia) Enempää en ole jaksanut kokeilla.

- ManjiMaru

[/ QUOTE ]

toi on mielenkiintonen.. mulla ei oo ikinä tullut mieleenkään tehdä backstagger- komboa reversalin jälkeen. pakko testata miten sellaset toimii aoilla. Akirallahan on muistaakseni ainakin neljä reversalia joista voi tekata, varmaan toimii niistä muistakin (?).

17. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    ton ensimmäisen dmg on varmaan väärin.. muistelisin, että on mahdollista saada jopa 120pts... kävin just testaamassa, ja sain 116pts aikaiseksi.. en oo varma saako enempää, mut testasin ainakin 30 kertaa.
    tota kolmatta en oo ennen nähnyt, pitää kokeilla jossain välissä kun ehtii.. sithän tosta puuttu vielä DJK sovellukset kokonaan..

[/ QUOTE ]

Varmaan onkin väärin kun en jaksanut ryhtyä hiomaan framen tarkkuudella bodycheckkiä. Katson kun jaksan.

Toi P, stPm, DbPm on oma keksintö. DJK tuntuu tekevän vähemmän lämää kuin bodycheck ja kaverit.

[ QUOTE ]
    miten niin ei toimi? kävin kokeilemassa ja sain kyllä sekä P, DbPm että LP, DbPm aivan normaalisti tehtyä..
    oletko kokeillut StPm, LP, ShRm, DBC ? toimii ainoastaan aivan seinästä kiinni ja nopeasti tehtynä.. vaurio on kuitenkin huomattavasti suurempi, noin 82pts MC:llä.. sama juttu kun tuossa heitto - dbc kombossa, eli vastustaja pääsee tekkauksen jälkeen rankasemaan, eli pitää pitää huolta että osuu ja vaurio riittää erävoittoon.

[/ QUOTE ]
    Laitoitko vastustajan fast recoveroimaan ja blokkaamaan? (tee b, f+P guard breakin jälkeen) Jotkut combot ei vaan toimi kun vastustaja jostain käsittämättömästä syystä recoveraa nopeammin horjuttuaan seinästä. Tai vähintään ajoitus on erilainen. EDIT: tai sitten mä vaan kämmäilin.

Tota comboa mä en ole vielä kokeillut.

Mä kokeilin tehdä antiTR juttuja guard break, stPm, P:in jälkeen kunnes hiukset harmaantuivat mutta sidekick/DE ei vaan osu. Siksi kokeilin reversalia.

Tuosta TR-rankaisusta, epäilen että ensi hätään noin matalista bounceista meidän peleissä rankaisee muut kuin korkeintaan minä.. /versus/images/graemlins/cool.gif

- ManjiMaru

18. gazza

gazza Well-Known Member

Hahaa!! tulihan se sieltä se Akiran parta! kultaboksissa oli piilossa, mutta nyt se on minun.. /versus/images/graemlins/grin.gif ehdin jo kaksi kertaa innostua, mutta ensin tulikin pesismaila ja käsisuojat.. no, nyt kun vielä saisi sen mustan värin, niin alkaisi Akira näyttää hienolta...

nuo StPm kombot minä tein sinällään, ilman mitään guard breikkejä.. pitää jossain välissä katsoa miten se toimii fGB:n jälkeen.

tuo StPm, LP, ShRm, DBC on sellainen jonka itse kehitin eilen (en kyllä oo varma, oonko nähnyt sen jossain aiemmin), tarkoitus on saada vastustaja osumaan seinään ShRm:n jälkeen, jolloin DBC osuu.. vaatimukset on kyllä niin tiukat asettelun suhteen, etten usko että se on käytännöllinen matsissa.

kokeile TR- juttuja SDE (MC), SgPm+DE:n jälkeen.. tai QCB+P.. jokaisesta crumblesta. ja tietysti b,f+P+K+G, db+K:n jälkeen...

19. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Onneksi olkoon, olette parrakas! /versus/images/graemlins/smile.gif

Kuten konsolifinissä olen sanonut, mustan värin saa kun on 100 häviötä. Punainen long wild hair on sitten mun tavaramerkki!

Mitä antiTR-jutuihin tulee, halusin saada selville milloin jatkot on varmoja ja siksi laitoin cpu:n blokkaamaan. Täytynee käydä läpi nuo muutkin vaihtoehdot. Toi backstaggerin jälkeinen yoho on kyllä vähän niin ja näin.

Seinäcomboissa on vissi ero siinä milloin vastustajan selkä on KIINNI seinässä aloittaessa ja milloin ei. Tuo b, f+P, P, DbPm ei mielestäni toimi jos vastustajan selkä on ihan kiinni seinässä kun stPm osuu. Täytyy tarkistaa kun kotiin kerkiää..

- ManjiMaru

ps. postaa välillä konsolifiniinkin niin saadaan sinnekin välillä teknistä keskustelua.

20. gazza

gazza Well-Known Member

pyh.. emmä jaksa postaa konsolifiniin näitä samoja asioita..

jep.. mä tiesin kyllä miten sen mustan värin saa.. on vaan akira vielä niin alussa, ettei sata tappiota ole edes lähellä..

noniin, nyt on sitten wmac2 auki, ja tähän mennessä paras saavutus on päästä neljännelle kierrokselle (hävisin demihumanille).
    tästä tulikin mieleeni Gohin [3][3][P]+[G].. maaheitto on taattu sen jälkeen, mutta kai siitä kuitenkin voi karata? oon yrittänyt ties kuinka monta kertaa, eikä ole onnistunut (nimenomaan konetta vastaan), kuitenkin yleensä karkaan ihmisiä vastaan varsin usein maaheitoista.. eli kyllä mulla pitäs ajoitus olla suurinpiirtein edes oikea...

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice