Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

1. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Kuulut ilmeisesti samaan koulukuntaan muinaisen Akiramestarin Nikon kanssa, eli vasen alakulma on helpompi hallita. Minulla se on tismalleen toisin päin. Et kai sattumoisin ole vasuri?

Tuossa b, d+P+G, SgPm, DbPm combossa näkyy näkemyserot. Olen jo saanut kuulla että DbPm pitää tehdä "tosi nopeasti". Minusta taas odotus että SgPm lähtee on pitkääkin pidempi. Eli minä sanon että se pitää tehdä "hitaasti". Olen tottunut puskuroimaan DoublePalmeja ja ShRm:iä yhtenä jatkuvana liikkeenä, eli siten, miten ne tehdään kaikissa muissa Akiran comboissa.

Samasta syystä Kagen TFT, polvi combo on normaalipainoisille ja heavyille helppo tehdä kun polven voi puskuroida suoraan heiton palautumiseen ja aikaakin on vaikka kahvilla käydä. Vain lightweighteille pitää odottaa että CD lähtee, mutta ajoitus on kuitenkin huomattavasti helpompi kuin ym. Akiran tapauksessa.

Oliko sinulla vaikeuksia DLC:n kanssa? Se on esimerkki siitä miten bodycheck pitää tehdä yhtenä jatkuvana liikkeenä f+P:n jälkeen. Kun sen oppii, se on helppoa. Okei minulla meni siihen aikoinaan ehkä vuosi mutta.... Nyt käytän DLC:tä failsafecombona joka toimii aina, silloin kun en uskalla heittää DbPm:ia.

Lisäksi mitä taputus-CrouchDash-tekniikkaan tulee, minä käytän sormet-tikun-sivulla tyyliä. Mutta vain oikealle päin. Käytän muuten siihen käytännössä kaikkia neljää sormea. Näin taputukseen tulee enemmän voimaa.

- ManjiMaru

2. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Kuulut ilmeisesti samaan koulukuntaan muinaisen Akiramestarin Nikon kanssa, eli vasen alakulma on helpompi hallita. Minulla se on tismalleen toisin päin. Et kai sattumoisin ole vasuri?

[/ QUOTE ][/b]

vasuri? en toki. en sanoisi että vasen alakulma on helpompi hallita, kun se on ainoa suunta, jota varten joutuu enemmän vaihtamaan sormien asentoa tikulla.. se liike, taakse+alas tuntuu muutenkin aika epäluonnolliselta.. tosin taka-alakulmasta on helpompi (ja nopeampi) mennä taakse, kuin etualakulmasta.. teinkin aikaisemmin doublepalmit komboissa yhdellä nykäyksellä alakulmaan ja sen jälkeen liu'utuksella alas ja taakse, käytännössä siis [1],[2],[1],[4],[6]+[P].

[ QUOTE ]

Tuossa b, d+P+G, SgPm, DbPm combossa näkyy näkemyserot. Olen jo saanut kuulla että DbPm pitää tehdä "tosi nopeasti". Minusta taas odotus että SgPm lähtee on pitkääkin pidempi. Eli minä sanon että se pitää tehdä "hitaasti". Olen tottunut puskuroimaan DoublePalmeja ja ShRm:iä yhtenä jatkuvana liikkeenä, eli siten, miten ne tehdään kaikissa muissa Akiran comboissa.

[/ QUOTE ]

jesh, ja minä sanon aina että koska ei voi bufferoida CD:tä DbPmia varten se pitää tehdä "tosi nopeesti", eli siis tosi nopeesti SgPm:n osumisen jälkeen.. samapa tuo, kuhan sen saa tehtyä.. /versus/images/graemlins/grin.gif

[ QUOTE ]

Samasta syystä Kagen TFT, polvi combo on normaalipainoisille ja heavyille helppo tehdä kun polven voi puskuroida suoraan heiton palautumiseen ja aikaakin on vaikka kahvilla käydä. Vain lightweighteille pitää odottaa että CD lähtee, mutta ajoitus on kuitenkin huomattavasti helpompi kuin ym. Akiran tapauksessa.

[/ QUOTE ]

eikös tytöille olisi tarkoitus tehdä se bitchslappi ensin? se [2]+[P]+[K]? sitä en kyllä saa siitä dashista osumaan ikinä.. ilmankin saa kyllä pieniä komboja tehtyä.

[ QUOTE ]

Oliko sinulla vaikeuksia DLC:n kanssa? Se on esimerkki siitä miten bodycheck pitää tehdä yhtenä jatkuvana liikkeenä f+P:n jälkeen. Kun sen oppii, se on helppoa. Okei minulla meni siihen aikoinaan ehkä vuosi mutta.... Nyt käytän DLC:tä failsafecombona joka toimii aina, silloin kun en uskalla heittää DbPm:ia.

[/ QUOTE ]

DLC lähtee 1P puolelta riittävän hyvin, 2P puolelta on ongelmia, mutta ne johtuu taas siitä, etten osaa painaa kunnolla sinne alaviistoon.. käden asento stickillä on sellainen, etten millään ehdi tehdä riittävän nopeasti (ja tarkasti) niitä bodycheckin suuntia.. tämä siis floatti-combossa, joka päättyy DLC:hen. Muutenkin oon yleensä heittänyt DLC:n vain mataliin floatteihin ja varsin usein polven jälkeen.

[ QUOTE ]

Lisäksi mitä taputus-CrouchDash-tekniikkaan tulee, minä käytän sormet-tikun-sivulla tyyliä. Mutta vain oikealle päin. Käytän muuten siihen käytännössä kaikkia neljää sormea. Näin taputukseen tulee enemmän voimaa.

- ManjiMaru

[/ QUOTE ]

yritin katella mun sormien asentoa tänään harjotusmoodissa, eli teen yleensä cd:t oikealle kolmella sormella tikun sivusta ja vasemmalle kahdella tikun päältä.. vasemmalle pitäisi oppia parempi tekniikka.
    Tosin kokeilin tänään tehdä 2P puolelta yoho kombot "vanhaan malliin", eli olkapäät eteen- ja DbPm taaksepäin. se toimi huomattavasti paremmin kun mitä kuvittelin.. /versus/images/graemlins/grin.gif valitettavasti aina ei pärjää tekemällä DbPmin taaksepäin, esim tuossa em. ST- kombossa ei kai tuplakämmenen reach riitä, ellei sitä tee eteenpäin..

3. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    en toki. en sanoisi että vasen alakulma on helpompi hallita, kun se on ainoa suunta, jota varten joutuu enemmän vaihtamaan sormien asentoa tikulla.. se liike, taakse+alas tuntuu muutenkin aika epäluonnolliselta.. tosin taka-alakulmasta on helpompi (ja nopeampi) mennä taakse, kuin etualakulmasta..

[/ QUOTE ]

Etualakulmasta taakse; näin teoriassa taka-alakulmasta olisi lyhyempi matka mutta itseäni ei tuo ole juuri häirinnyt. Kun on ranteensa opettanut tekemään parinframen f,b liikkeeseen niin tuo ei ole ongelma eikä mikään. Vasemmalta puolelta teen DbPm:in AINA [3], [3], [4], [6]+[P]. Huomioi myös että teen CD:n käytännössä RANTEELLA enkä sormilla. Taka-alakulma vasemmalla on paikka jossa ranneliike ei toimi, siksi se on vaikea paikka minulle. Sen sijaan b, f ja d/f ovat suuntia joissa voi käyttää rannetta, siksi teen DbPm:in yllämainitulla tavalla.

[ QUOTE ]
    jesh, ja minä sanon aina että koska ei voi bufferoida CD:tä DbPmia varten se pitää tehdä "tosi nopeesti", eli siis tosi nopeesti SgPm:n osumisen jälkeen.. samapa tuo, kuhan sen saa tehtyä..

[/ QUOTE ]

Ei muuten pidä paikkaansa. CD:n VOI bufferoida, mutta siihen voi käyttää ainoastaan SgPm:in palautumisaikaa joka varsin lyhyt ja alkaa vasta kun SgPm on osunut. Käsittääkseni CD on PAKKO bufferoida kyseiseen ikkunaan jotta combo combottaa.

[ QUOTE ]
    DLC lähtee 1P puolelta riittävän hyvin, 2P puolelta on ongelmia, mutta ne johtuu taas siitä, etten osaa painaa kunnolla sinne alaviistoon.. käden asento stickillä on sellainen, etten millään ehdi tehdä riittävän nopeasti (ja tarkasti) niitä bodycheckin suuntia.. tämä siis floatti-combossa, joka päättyy DLC:hen. Muutenkin oon yleensä heittänyt DLC:n vain mataliin floatteihin ja varsin usein polven jälkeen.

[/ QUOTE ]

Mielestäni suurin ongelma joka DLC:tä opettelevilla ihmisillä on, on se että kaikki yrittää tehdä combon liian nopeasti. d/f+K+G, f+P kohdan voi tehdä melkeinpä rauhallisesti, kunhan jatkaa f+P:n jälkeen heti b, ja tekee [6], [6]+[P]+[K] nopeasti.

Tarkistin muuten Akiran [4],[6]+[P]:n comboja, eniten vahinkoa tekee normaalipainoisille [P], DbPm, ja DLC.

[4], [6]+[P], DLC näyttää myös olevan oikea combo eli sitä ei voi välttää ja se toimii myös heavyille. Damage muistaakseni 53 pts molemmissa. [4], [6]+[P], [P], DbPm ei toimi Wolf/Jeffrylle.

Raskaille siis kannattaa tehdä [2]+[P], DbPm tai DLC.

[4], [6]+[P] on käyttökelpoinen liike rangaistaessa elbowcounterable liikkeitä, kun vastustaja missaa väistön, tai varmana break guardin jälkeen. Tämä koska arvaisin sinun marisevan jotain siitäkin liikkeestä. /versus/images/graemlins/tongue.gif

[ QUOTE ]
    esim tuossa em. ST- kombossa ei kai tuplakämmenen reach riitä, ellei sitä tee eteenpäin..

[/ QUOTE ]
    Johtuu siitä että et puskuroi DbPm:ia....

Tulipa sekava notaatio. En nyt jaksa korjata.

- ManjiMaru

4. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    eikös tytöille olisi tarkoitus tehdä se bitchslappi ensin? se ++? sitä en kyllä saa siitä dashista osumaan ikinä.. ilmankin saa kyllä pieniä komboja tehtyä.

[/ QUOTE ]

Polvicombot tekee enemmän lämää. [2]+[P]+[K] osuminen on helpompaa kuin polven. Puskuroi dash [6],[6], ja odota että vastustaja on oikealla korkeudella. Korkeuden oppii näkemään kun muistaa että liike voi osua eri korkeuksilla ja siten aiheuttaa eri korkuisia floatteja.

Päivitys:
    Championien päänahkoja:
    Blackwidow (Sarah)
    Dippy (Jeffry)
    Demihuman (Goh)
    Nostin rankingini myös Destroyeriksi. Kokeilin taas aamulla kahdesti viimeistä turnausta . Ekalla yrittämällä jäin ekalle kierrokselle (Gerilla pieksi) ja toisella pääsin neljänneksi (Chibita ja Kyasao pieksivät). Kuvittele että pitää voittaa kuusi championia putkeen.... /versus/images/graemlins/crazy.gif

MUUTEN. Sanoppas nyt tarkasti mitä pitää tehdä että saa unlockattua arcadessa niitä itemeitä? Asia on minulle epäselvä.

- ManjiMAru

5. Lingoon

Lingoon Well-Known Member

En hirveesti ole arcadea pelannu, mut eikös siellä tuu periaatteessa samanlainen Quest order (tai Mission tai joku vastaava) siinä ennen matsia näkyviin...? Jos oikein muistan. Sen jos suorittaa niin johan ropisee jotain turhaa tai vähemmän turhaa.

6. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Kuvittele että pitää voittaa kuusi championia putkeen.... /versus/images/graemlins/crazy.gif

MUUTEN. Sanoppas nyt tarkasti mitä pitää tehdä että saa unlockattua arcadessa niitä itemeitä? Asia on minulle epäselvä.

- ManjiMAru

[/ QUOTE ]

jesh.. toi vika turnaus voi olla aika haastava, mutta niinhän sen pitääkin olla.. /versus/images/graemlins/grin.gif

niitä tehtäviä on kolme:
    "win in the first 10 seconds"
    "break 2R walls" ja
    "win R time(s) excellent"

ainoastaan näistä kolmesta saa itemin.. tehtäviä on eniten tasoilla 4 ja 8. kannattaa asettaa vaikeustaso helpoksi ja matsit yksieräisiksi, että se menisi nopeammin. käytännössä siis pelaat neljännelle tasolle ja "odotat" siellä kunnes tulee sopiva tehtävä vastaan.. tulihan selitettyä riittävän epäselvästi?

7. Neonomide

Neonomide Well-Known Member

PSN:
    Neonomide
    Hello. Sori kun jäin vähän paitsioon. Oon siis Joensuun läheltä Uimaharjulta ja täällä on pieni rinki joka pelaa "mättöä", peli kuin peli käy. Vähän tilannekatsausta... Kagella pronssia Y.M.C.A:sta (tai mikä se olikaan?) ja ainakin kahdeksan Championia pistetty pataan. Anteeksi epäystävällinen kysymys, mutta ettehän pelaa easylla?

8. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Kiva kuulla lisää suomalaisista pelaajista, ja minä en ainakaan pelaa easyllä. Pois tuollaiset minusta /versus/images/graemlins/cool.gif Tämä kysymys minun on pitänytkin kysyä Gazzalta, kun tuo aina valittelee helppoutta...

W.M.A.C.2:ssa olen muistaakseni päässyt Akiralla toistaiseksi parhaimmillaan toiseksi. Turkasen hankala. Pitäisi yksi ilta sille pyhittää niin eiköhän se voittokin sieltä tulisi.

Luulenpa että etäisyydet estävät meitä tapaamasta ihan lähitulevaisuudessa? Ootko käynyt tsekkaamassa Konsolifin.netin?

Millä hahmoilla pelaatte ja mitä pelejä? Itsekin olen teoriassa kiinnostunut muistakin mättöpeleistä joskin VF4Evoaddiktio sekä ajanpuute estää toistaiseksi kehittymisen muissa.

-ManjiMaru

9. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    ainoastaan näistä kolmesta saa itemin.. tehtäviä on eniten tasoilla 4 ja 8. kannattaa asettaa vaikeustaso helpoksi ja matsit yksieräisiksi, että se menisi nopeammin. käytännössä siis pelaat neljännelle tasolle ja "odotat" siellä kunnes tulee sopiva tehtävä vastaan.. tulihan selitettyä riittävän epäselvästi?

[/ QUOTE ]
    Mä luulen että asia tarvitsee vielä vähän Epäselvennystä. Tarkoitat varmaan "odottamisella" sitä että häviää tahallaan ja jatkaa pelaamista uudelleen? Eli pitää odottaa kunnes random mission order tulee kohdalle. Plääh.

Kun ruutuun tulee "mission order start" niin onko siinä indikaattoria sille tuleeko palkinnoksi item vai ei?

- ManjiMaru

ps. Huomasin muuten että seinien rikkomiseen sopii Akiralla kätevimmin [1]+[P]+[G], DbPm.

10. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Mä luulen että asia tarvitsee vielä vähän Epäselvennystä. Tarkoitat varmaan "odottamisella" sitä että häviää tahallaan ja jatkaa pelaamista uudelleen? Eli pitää odottaa kunnes random mission order tulee kohdalle. Plääh.

Kun ruutuun tulee "mission order start" niin onko siinä indikaattoria sille tuleeko palkinnoksi item vai ei?

- ManjiMaru

ps. Huomasin muuten että seinien rikkomiseen sopii Akiralla kätevimmin [1]+[P]+[G], DbPm.

[/ QUOTE ]

juuri näin. matsithan eivät näy missään tilastoissa.. hyvä niin, sillä aoilla on tullut hävittyä varmaan 40 matsia, eikä vieläkään ole kaikkia löytynyt..
    mission startissa (tjs) ei näy mitään indikaattoria, sun pitää siis tietää mitä sä etit.. saahan niitä toki muitakin suorittaa mutta palkinnoksi tulee sitten pieniä summia rahaa, eikä matsia ole yleensä pakko voittaa, että saa tehtävän tehtyä..

jes toi SE, DbPm on hyvä.. yleensä on parempi houkutella se vastustaja seinän luokse, kuin pakottaa se sinne. älä sitten tee niin kuin minä eilen, eli 15min jälkeen sain lopulta aoille tuon seinän rikkomis challengen, hajotin yhden seinän, jonka jälkeen vahingossa tungin lei-fein siitä syntyneestä raosta ulos... ei naurattanut..

vaikeustaso on mulla standard. se että on helppoa johtuu kai siitä että oon vasta 7. arcadessa aoilla ja akiralla kutosessa.. sitä paitsi jos alkaa näyttää pahalta voi valitettavasti alkaa "huorattamaan" DbPmia.

11. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Asiasta toiseen, siitä mun luona pelaamisesta, sopiiko teille ihmisille lauantai vai sunnuntai paremmin ja mitkä ajat? Ja ketkä yleensä olisivat tulossa? Vihdoinkin Evoa, vai mitä /versus/images/graemlins/smile.gif
    Näyttäisi siltä että saan sen videotykin lainaan, kunhan saisi vielä kankaankin.. Mä luulen että mulle sopisi sunnuntai paremmin. Ilmeisesti tehdään silleen että kokoonnutaan Herttoniemen metroasemalle jossa odotan ja loppumatka (10min) bussilla.

Täytyy tosin vähän katsoa josko kävisin kääntymässä tuolla Ropeconissa joka on myös ensi viikonloppuna.

- ManjiMaru

12. gazza

gazza Well-Known Member

tuntuu tyhmältä postata tänne samaa asiaa, mutta olkoon.. tuun kyl ihan mielelläni, ehkä tällä kertaa saisi jo sen voitonkin (tuskin) ja otan stickin mukaan. päivällä ei ole niin väliä, mulla on koko viikonloppu tyhjänä.

taas uusi tottumuskysymys. mulla on tapana pitää stickiä pöydällä edessäni, eikä esim sylissä.. en tiedä miten olit aatellut.. hehe, onko sulla pöytiä? /versus/images/graemlins/grin.gif

jesh, mut pitää varmaan jatkaa harjoituksia.. akirakin on nyt seiskassa, eli joutuu kai vähitellen opettelemaan laittaa TEt sinne pelin sekaan...

13. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    On mulla pöytiä, joskin täytyy myt vähän kattoa minne sen videotykin soveltaa. Pelaatko eteenpäin nojautuen vai jalat pöydän alla?

Esim. Ruokapöytä jonka alle mahtuu jalat korkeus 72 cm, Olohuonepöytä jonka alle ei mahdu pitämään jalkoja korkeus 46 cm. Tarkkaa suunnittelua /versus/images/graemlins/grin.gif

Itse olen ruvennut harjoittelemaan siten että Akira combottaisi riippumatta ranteideni asennosta. Mikäli huomasit viime lauantaina kokeilin välillä Kinopalatsissa seisoa pystyssä/eri asennoissa pelatessani. Tuollainen ennenpitkää helpottaa CD:eitten ym. tekemistä kun virhealttius vähenee. Tämän huomasin kun pelasin Lontoossa ihan erityyppisellä tikulla mihin olin tottunut joka kaiken lisäksi oli ihan löysällä.

- ManjiMaru

14. gazza

gazza Well-Known Member

hehe, ei sillä oikeasti ole mitään väliä, sylistä onnistuu melkein yhtä hyvin.. irlannissa tuli kotona koko ajan pelattua tikku sylissä.. huomasin vaan tossa pari päivää sitten, ettei oikein makuuasennossa onnistu, ainakaan jos makaa poikittain kyynärpään päällä... /versus/images/graemlins/grin.gif

jesh.. pääset sitten viikonloppuna ihmettelemään tota mun tikkua.. siihen kinopalatsin tikkuun verrattuna kaikki on "isompaa", napitkin ainakin kaksi kertaa isommat.

jep. näitä asentoja minäkin hieman testailin, siellä jos on liian pystyssä asennossa jää ranteet helposti huonoon kulmaan, varsinkin oikea käsi on ongelma.. ja tulee helposti nojattua myös siihen pöytään... ei näin.

15. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Pitää kehuskella kun sain vihdoinkin sen Akiran ST, SgPm, DbPm trialin läpi. Kun asiaan keskityin niin sormeni oppivat sen yllättäen nopeasti. Jostain syystä Akiralla minulle tuottaa tosin vaikeuksia tehdä itse ST nopeasti.... Kumma kun Kagella minulla ei ole saman heiton kanssa mitään ongelmia.. Sormillani on ilmeisesti oma tahto /versus/images/graemlins/laugh.gif.

Kun muuten free practisessa laitoin stagger recoveryn fastiksi niin tietokone ei imenyt kys. comboa vaikka se menikin läpi trialissa... Varma osoitus siitä ettei combo ole varma. Melkoisen varmasti ihmisiä vastaan se kyllä toimii.

Seuraavaksi jämähdin sitten guard challengeen missä Akira hyökkää P, K:n jälkeen.

- ManjiMaru

16. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Kun muuten free practisessa laitoin stagger recoveryn fastiksi niin tietokone ei imenyt kys. comboa vaikka se menikin läpi trialissa... Varma osoitus siitä ettei combo ole varma. Melkoisen varmasti ihmisiä vastaan se kyllä toimii.

Seuraavaksi jämähdin sitten guard challengeen missä Akira hyökkää P, K:n jälkeen.

- ManjiMaru

[/ QUOTE ]

jesh, no mua vastaan toimii aivan varmasti.. oon aoilla yrittänyt rämpyttää kuin pieni apina, enkä ole kertaakaan onnistunut sitä SgPmia matsissa blokkaamaan...

jep.. tosin olen huomannut, että vaikka laittaa stagger recoveryn trainingissa fastiksi, kone silti syö vielä guard breakin jälkeen esim yohon.. tämähän ei missään nimessä voi olla ns oikea combo. vaikka yoho onkin norm osuma, saa siitä silti lähes 80 pistettä aikaiseksi.. (edit: kävin testaamassa, tein: fGB, yoho, P, ShRm, DbPm kagea vastaan, kone oli guardilla ja stagger recovery fast, pitää mennä nauhottamaan toi mua vastaan ja kokeilla pystynkö itse välttämään sen). Mutta jos tämä toimii, miksi tekisin StPm- kombon? mitä muuten tarkoitit sillä että "marisisin tästä jotain"?

toi PK on osumalla +2, silloin ainoa (laillinen) tapa välttää heitto on tehdä CD. bufferoi cd suoraan osumiin ja torju DbPm reaktiolla, LBF:n ei pitäisi osua ikinä... /versus/images/graemlins/grin.gif onhan se hankala, itselläni tämä jäi viimeiseksi, tosin meni ekalla läpi niiden throw escapien jälkeen.

edit: nyt oon testannut, ja tuon yohon torjuminen ei vaadi yhtään yritystä.. minkäköhän takia tuo kone sen syö jatkuvasti, ei tuo kyllä varmasti questissa toimi.. ainakaan toivottavasti..

17. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    jesh, no mua vastaan toimii aivan varmasti.. oon aoilla yrittänyt rämpyttää kuin pieni apina, enkä ole kertaakaan onnistunut sitä SgPmia matsissa blokkaamaan...

jep.. tosin olen huomannut, että vaikka laittaa stagger recoveryn trainingissa fastiksi, kone silti syö vielä guard breakin jälkeen esim yohon.. tämähän ei missään nimessä voi olla ns oikea combo. vaikka yoho onkin norm osuma, saa siitä silti lähes 80 pistettä aikaiseksi.. (edit: kävin testaamassa, tein: fGB, yoho, P, ShRm, DbPm kagea vastaan, kone oli guardilla ja stagger recovery fast, pitää mennä nauhottamaan toi mua vastaan ja kokeilla pystynkö itse välttämään sen). Mutta jos tämä toimii, miksi tekisin StPm- kombon? mitä muuten tarkoitit sillä että "marisisin tästä jotain"?

toi PK on osumalla +2, silloin ainoa (laillinen) tapa välttää heitto on tehdä CD. bufferoi cd suoraan osumiin ja torju DbPm reaktiolla, LBF:n ei pitäisi osua ikinä... onhan se hankala, itselläni tämä jäi viimeiseksi, tosin meni ekalla läpi niiden throw escapien jälkeen.

[/ QUOTE ]

Nimenomaan se DbPm:in torjuminen reaktiolla on se vaikea kohta. Enemmänkin olen yrittänyt Tehdä CD, mikrosekunnin venaus, torju ylös, torju LBF reaktiolla. Eiköhän se mene joskus läpi mutta nyt saa jäädä odottamaan toistaiseksi.

Se Yoho Break guardin jälkeen on ilmeisesti tietokoneklikki.

Nyt muuten varmaan kaikki Akiran combot löytyy asevyöltäni, viimeinen oli Yoho, P, P, P, DbPm. Se että kuinka suurella prosentilla saan niitä aikaiseksi kaksinpelissä on toinen juttu. Tietokonettakin vastaan tulee useasti heitettyä puolipaniikissa pelkkää DLC:tä.

Jos ihminen menee ST, SgPm, DbPm:iin, niin miksei
    SE, SgPm, DbPm; tai break guard, SgPm, DbPm.

- ManjiMaru

ps. oletko huomannut että me puhutaan täällä lähinnä itseksemme? Te muut, avatkaa suunne! /versus/images/graemlins/laugh.gif

18. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Se Yoho Break guardin jälkeen on ilmeisesti tietokoneklikki.

[/ QUOTE ]

juu.. en oo vieläkään kokeillut sitä questissa.. en kyllä usko hetkeäkään että se toimii. tänään on tullut hieman jatkettua aoia.

[ QUOTE ]

Jos ihminen menee ST, SgPm, DbPm:iin, niin miksei
    SE, SgPm, DbPm; tai break guard, SgPm, DbPm.

- ManjiMaru

ps. oletko huomannut että me puhutaan täällä lähinnä itseksemme? Te muut, avatkaa suunne! /versus/images/graemlins/laugh.gif

[/ QUOTE ]

hmm, tuo SE -> SgPm -> DbPm ei varmaankaan toimi. en nyt muista "Mokon" freimejä, mutta SE -> DbPm:n saa torjuttua pelkästään G:tä painamalla.. sehän siis ei Evossa enää ole taattu.

hehe, parempi se että puhutaan edes kahdestaan, kun yhdessä vaiheessa minä jo höpisin yksikseni.. /versus/images/graemlins/grin.gif

19. Lingoon

Lingoon Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    ps. oletko huomannut että me puhutaan täällä lähinnä itseksemme? Te muut, avatkaa suunne!

[/ QUOTE ]

No kun en Akiralla tai Aoilla pelaa... /versus/images/graemlins/wink.gif

Odottakaas vaan kun meikä pääsee vauhtiin. Konsolifinin tekkenistit voi kertoa miten paljon multa irtoaa postauksia kun oikein innostun... (vaikkei muut kirjottais mitään, heh)

Tällä hetkellä: Lau, Vanessa. Vasta neljäs arcade menossa molemmilla, mikä on ihan hyvin mun tän hetkisen peli-innostuksen huomioon ottaen.

Hieno peli.

20. gazza

gazza Well-Known Member

Aoilla (gladiator) alkaa seitsemäs arcade olla jo aika hyvällä mallilla.. prosentteja kai n. 40 (en tarkista) ja kolmesta "kovasta" on kaksi piesty (molemmat kahdesti), eli kohta on jo turnaus auki.. Akirallakin (warrior) on seiska avattu, muttei vielä otettu siellä yhtään matsia.

Noita event centerin turnauksia on taas käyty ihmettelemässä, saaliina kasa kakkossijoja, kuten tavallista.. no mirror matchin ja survivalin sentään voitin.
    guardianeja on kaatunut toista kymmentä, mutta championeja ei ole näkynyt, paitsi guerrilla tuolla mirrorissa ja sillekin hävisin... on muuten aika iso ero noiden guardianien ja championien välillä, eikös guardianeista ainakin suurin osa kuitenkin ole oikeita pelaajia?
    niistä mitä on tullut vastaan, niin ainakin Heruru, Joe, KofuMegane, OhsuAkira ja Tetsu.

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice