Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

1. Lingoon

Lingoon Well-Known Member

Tammikuun miitti jää väliin, en silloin ekana viikonloppuna lue näköjään tenttiinkään kun olen Pajulahdessa leirillä. Seuraavana viikonloppuna on kisat, eli sekään ei mulle sopisi.

Ehkä myöhemmin keväällä.

2. Aoi_Mei

Aoi_Mei Well-Known Member

Minä en tahdo Wolfin vanhaa polvea takaisin, olen tottunut jo uuteen. [4][6][P]+[K] kelpaa minulle combon aloittajana. Wolfini on nyt Champion, oli aikaa pelata kun olin poissa töistä flunssan takia /versus/images/graemlins/smirk.gif.
    Shining wizard alkaa jo sujua, varautukaa siihen [2][P] rämppääjät!! Itse käytän lp:tä mahdollisimman vähän...

Kamppi kamppi alaheittoa käytän itsekin Aoilla jonkin verran, ei kovin yllättävää että muutkin(kaikki) ovat keksineet, siis jos pelaa hahmolla jolla on alaheitto.
    Onhan siellä A.I Jeff joka tekee kolme kamppia(tai enemmän) peräjälkeen ja yrittää napata alaheiton, en nyt muista kuka.
    Mutta miten on Aoin [P][P][P] alaheitto /versus/images/graemlins/tongue.gif? Keksin Pailla vanhassa nelosessa.

Miten paljon replayta oikein tallennat? Kaksi korttia ei voi täyttyä kovin helpolla kun vie niin vähän tilaa. Itsellä ei ole kuin parikymmentä uusintaa kortilla...Tosin meillä on Ryaduksen kanssa tiukat vaatimukset ennen kuin harkitaan tallennusta, siis vastakkain otettaessa.

Laun [6_][P][P][P][K] combosta vielä (pelasin Laulla ennen). Proffa tekee toisen kerran [2_][4][6][P] jälkeen (ellen väärin muista), ajoitus on säälittävän helppo siinä tilanteessa. Wolfiin ei esimerkiksi tarvitse hidastaa ollenkaan lakaisun jälkeen (kutsun [2_][4][6][P] lakaisuksi). Jackyyn ja Akiraan ajoitus on, kuten sanoin, säälittävän helppo, Ryadus onnistuukin aina ärsyttämään kyseisen combon jälkeen tallomalla naamalle, kun en pääse kierteestä ylös.
    [4][6][P] jälkeen vaaditaan jo keskittymiskykyä jos meinaa tehdä sen keskipainaviin, kevyisiin (Sarah, Vanessa) tarvitaan jo mestari jos meinaa onnistua joka kerta.

3. Neonomide

Neonomide Well-Known Member

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    Izha said:
    Minä en tahdo Wolfin vanhaa polvea takaisin, olen tottunut jo uuteen. [4][6][P]+[K] kelpaa minulle combon aloittajana. Wolfini on nyt Champion, oli aikaa pelata kun olin poissa töistä flunssan takia /versus/images/graemlins/smirk.gif.
    Shining wizard alkaa jo sujua, varautukaa siihen [2][P] rämppääjät!! Itse käytän lp:tä mahdollisimman vähän...

[/ QUOTE ]

Shining wizard on siis oletettavasti se Wölfin polvi naamaan-jatko [2]+[P] reversaliin? Siistiä! Mitenkäs Wölfin [G]+[P]+[K] :n eksploitaatio sujuu? Sillä saa rumaa jälkeä, jos vastustaja ryhtyy pokettamaan liikaa...

[ QUOTE ]
    Izha said:
    Mutta miten on Aoin [P][P][P] alaheitto /versus/images/graemlins/tongue.gif? Keksin Pailla vanhassa nelosessa.

[/ QUOTE ]

Ei toimi erityisen hyvin jos toinen tajuaa tehdä (hurjan näppärän) [2]+[P]. Suosittelen lämpimästi Aoille [3]+[P]+[K] (MC), low throw/ [P][K]

[ QUOTE ]
    Izha said:
    Miten paljon replayta oikein tallennat? Kaksi korttia ei voi täyttyä kovin helpolla kun vie niin vähän tilaa. Itsellä ei ole kuin parikymmentä uusintaa kortilla...Tosin meillä on Ryaduksen kanssa tiukat vaatimukset ennen kuin harkitaan tallennusta, siis vastakkain otettaessa.

[/ QUOTE ]

Noh, neloseen meni sellaiset 5 megaa (ainakin) ja evoon pyöreät kuusi. Osa on kyllä vähän tuubaa, mutta täytyyhän ne jännitysnäytelmät taltioida /versus/images/graemlins/wink.gif

Viikon Jeffry-vinkki: [1]+[P]+[K] hitaan bastard-lyönnin jälkeen saa AINA varman kyyryheitto-tilanteen! Lisäksi kannattaa tehdä [P]+[K] thread-stanssista, koska ainakin MC:llä törkeä [6][6]+[P]+[K], [G]+[P] on taattu! Jeffry rulaa.

Sitten vähän Goh-kamaa: kuinka moni on tutkinut ja huomannut että MC [2]/[8]+[P]+[K] jälkeen saa tosi helpolla jatkoksi (ellei aina) [2]/[8]+[G]+[K] tripin, josta taas saa ilmaisen maaheittoyrityksen! Kaksinpelistä en tiedä, mutta Hero-tason Makunouchi otti naamaansa komboa, joten täytyy sen jostrain kotoisin olla. Tietääkös kukaan niitä legendaariria jatkoja [6][6]+[G]+[P] heittoon tai [4][3]+[G]+[P] reversaliin? /versus/images/graemlins/tongue.gif

Eikun hyvää joulua kaikille! /versus/images/graemlins/grin.gif /versus/images/graemlins/grin.gif /versus/images/graemlins/grin.gif

4. Aoi_Mei

Wolfin [P]+[K]+[G] on todella hyvä temppu, PGS [P]+[K]+[G]--[P]:n jälkeen aloituksesta ja vastustajalla on enää pikkuriikkinen mahis voittaa(on tallentunut videollekin yksi tälläinen).
    Bradin A.I joutuu koko ajan [P]+[K]+[G]:n uhriksi, hyvä jos yksikään on voittanut edes yhtä erää kun pelaan Wolfilla.
    Minulla eilen kaksi tilaisuutta tehdä shining wizard Ryadukselle, ajoitin väärin molemmilla kerroilla... /versus/images/graemlins/frown.gif /versus/images/graemlins/frown.gif /versus/images/graemlins/frown.gif /versus/images/graemlins/frown.gif /versus/images/graemlins/frown.gif /versus/images/graemlins/frown.gif.

Käytän Aoin [3][P]+[K]:ta todella paljon, ilmaista
    vahinkoahan se on. Turvallinen ja nopea /versus/images/graemlins/grin.gif.

Tunnen tuon Goh [8]/[2][P]+[K]--[8]/[2][K]+[G] jutun jo, Ryadus informoi. [8]/[2][K]+[G]:han pystyy kampittamaan evaden kunhan tekee oikeaan suuntaan, Ryadus on tehnyt niin minulle pari kertaa.

Olen kuullut, että [4][3][P]+[K] reversaalin jälkeen [6][6][K]+[G]--[4][P]+[G] hit throw olisi varma mutten ole kokeillut vielä. [6][6][P]+[G] heiton jatkoja en tunne, osaan vain [2_][6][P]+[K].
    Ryadus tuntee laajemman valikoiman, olen joutunut [4][P]--ground throwin uhriksi muutaman kerran, muut eivät tule oikein mieleen.

Jeffry on hyvä hahmo, tosin noita heittopaikkoja kyllä vastustaja saa, onneksi osaan E-ETG:t, muuten en voittaisi yhtään matsia /versus/images/graemlins/grin.gif. [6][6][P]+[K]--[P]+[G] on todella mainio liike, tehokasta vahinkoa yllättävän turvallisesti.
    Onko yhtään seinä comboa [4][P]+[G] heittoon, tiedän vain [3][3][P], osuuko muuta?
    [P]+[K]+[G]--[P]--[6][P]+[G]--[4][3][P]+[K]--[6_][K][K][P], tappava on...
    Tietokone taitaa väistää (jälleen kerran) threaht stanssin [P]+[K]:n automaatilla, itsellä käy joka kerta niin. Sama tuohon [6][K]+[G] liikkeeseen, joka osuessaan tekee tuhoavaa jälkeä /versus/images/graemlins/tongue.gif.

btw. Kagen "oma" comboni(josta olen ylpeä) osuu myös Gohiin openilla. [2_][3][P]--[P][K][G]--[K]+[G][P][P].

Laun [2_][4][6][P]--[6_][P][P][P][K] toimii myös Aoihin /versus/images/graemlins/shocked.gif openilla, Ryadus teki minulle viime matseissa.

Mikä muuten onkaan se suosikkihahmosi(jos nyt on)? En ole koskaan huomannut...
    Jos olis neuvoa miten toimia Shunilla A.I:ta vastaan olis kiva, homma alkaa käydä jo tylsäksi kun aina toimiva taktiikka tuntuu olevan [K]+[G], [P]+[G] ja [K][K] /versus/images/graemlins/tongue.gif.

Hirveä määrä matseja tallennettuna, täytyy sanoa. Kun ajattelee miten vähän yksi vie. Omat vanhat vf4 videot on jo hävitetty eikä evostakaan ole jäljellä kuin A.I:ta vastaan pelatut. Ryaduksella taitaa olla tosin vielä muutama meidän matsi kortillaan.
    Ei olla tallennettu viikkoihin yhtään ottelua, pitäisi tehdä niin kun niitä on loppujen lopuksi kiva katsella.

Ja muuten, pelaatko sinäkin kaikkia Championiksi? Minä koetan saavuttaa tavoitteen joululomalla, tässähän on jo hyvin asiat kun pienin arvo on slayer, joka on todennäköisesti jo tänään destroyer. Jeffry varmaan näistä jäljellä olevista nousee ekana, on sillä mukava pelata.

hmm..lässytin vähän liikaa mutta minua ei näy ennen seuraava lauantaita, toivoakseni olen vähintään sentinel kaikilla siihen mennessä.
    Hyvää joulua niille jotka ehtii lukea tämän ennen sitä /versus/images/graemlins/grin.gif.

5. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    ManjiMarun Nordic Evo Gathering report alkaa:

Pitkän ja tapahtumaköyhän (mutta kalliin) matkan jälkeen saavuin Nyköpingin bussiasemalle josta Oggy (nimim. Lau.VF) kävi noutamassa minut. Oggy (Junnosuke Oguma) on kolmekymppinen ruotsalaistunut japanilainen joka on täysi VF-fanaatikko. Oikein hauska tyyppi. Sitten ehdimme Oggyn veljen autolla noin kolmen korttelin päähän kun Nybec ilmoitti kännykällä että hän on noudettavissa bussiasemalta. Ei kun takaisin. Nybecin (toinen ruotsalainen pelaaja) olennaisin tunnusmerkki on se että hän on noin 2 metriä pitkä, taitava Aoi-pelaaja, joka ilmeisesti asuu päinvastaisessa päässä ruotsia kuin Oggy. Oggy asuu Luleåssa, joka on ilmeisesti jossain Vaasaa ylempänä? Nybec käsittääkseni majailee Göteborgissa. Kaikille vähistä ruotsalaispelaajista on tunnusomaista se, että he eivät oikein saa kaksinpeliharjoitusta toisiaan vastaan matkojen takia. (Se ei kyllä ole vaikuttanut heidän taitoihinsa mutta siitä lisää myöhemmin)

Ennen pitkää pääsimme turnauspaikalle. Paikka oli samanlaisessa nuorisotoimintatalossa kuin rautanyrkki 2, miittitilaksi varattu nuone tosin ei ollut puoliakaan rautanyrkki 2:n tiloista.
    Osanottajamäärä jäi pettymykseksi, sillä Norjalaisten paras pelaaja, Gutti, oli sairas eikä päässyt tulemaan. Lisäksi Jinsama oli hukannut passinsa ja ainakin Iliuz joutui myös peruuttamaan tulonsa. Norjalaisista saapuivat siis Raider, Duke ja Netrom. Heistäkin Duke oli myös sairas ja käytti lauantain pitkälti keuhkojensa köhimiseen pihalle. Paikalle tuli kuitenkin lähialueelta ruotsalainen Dex, joka ilmoitti tulostaan vasta aivan ennen miittiä. Kokonaisosanottajamäärä oli siis…7.

Eipä siinä sillä keskimääräinen taitotaso oli kyllä korkeampi kuin missään miitissä missä tähän asti olen ollut.

Kun pelasin ensi kertaa Norjalaisia vastaan tuli kylmää vettä niskaan. Duke (main: Lei Fei) on uskomattoman nopea stanssi-tanssissa enkä välillä tiennyt yhtään mitä sieltä tulee. Useimmiten hän tanssi nopeasti vähän ja jostain puikahti crane stance-low kick. Mikäli onnistuin strugglaamaan ulos staggerista tanssittiin vähän lisää ja uusi low kick. Lisäksi Dukella oli hyvin hanskassa Heruru-tyyppinen tanssi-cancel to normal stance-heitto-combo-sarja. Niin ja mikäli en pystynyt strugglaamaan ulos staggerista, combo seurasi 100% varmuudella.

Norjalaisille on tunnusomaista se, että he ovat todella aggressiivisia käyttäen isojen combojen starttereita rohkeasti ja blokattuna varmaa E-MTE-peliä. Lisäksi kaikki tilaisuudet tehdä maksimilämää, seinäcombot, backstaggercombot, Akiralla väärän väistön rankaiseminen SpoD:illa etc. norjalaiset käyttivät siekailematta hyväkseen.

Todellakin mieleen jäi muun muassa se miten Duke ja Netrom käyttivät SpoDia rankaisemaan vääriä väistöjä sekä Okizemena pelottavalla varmuudella. Vaikka pystyinkin enimmäkseen seuraamaan stanssitilannetta pelin tuoksinassa ja väistin tietoisesti Akiran selkäpuolelle, en vain voinut hyväksyä että sieltä tulee SpoDia sitten koko_ajan.

Raider (Main: Kage) Oli sitten luku sinänsä. Paitsi että Kage on minulle ongelmahahmo, Raiderilla oli takataskussaan temppuja joita en ennen ollut nähnyt. Perjantaina minua vietiin kyllä kuin pässiä narussa. Kun sieltä tuli vaikka sonic roll back, roll forward, latausliike canceloituna, P, K, G-cancel, elbow->jumonji, K+G (MC, stun), combo olin vain että What-the-fuck-just-happened?

En myöskään ollut ennen vastaanottavassa päässä Kagen comboja esim. latausliikkeestä ilman latausta tai Kagen u/b+K kickflipistä selin vastustajaan josta siis (TT) P, G-cancel, ilmacombo.
    Kun Raider sitäpaitsi teki latausliikkeen suorana jatkona sonic rolliin, näytti aivan siltä kuin Kage olisi canceloinut rollinsa, mikä siis on mahdotonta, kuten kaikki tietävät..
    Lisäksi tietysti eksoottiset TFT-combot olivat Raiderilla hallinnassa, ja hän onnistui esim. TFT, juoksu toiselle puolelle, (TT) helix, ilmacombo-jutuissa noin 100% varmuudella.

Netrom(Akira) ei sentään pystynyt näyttämään Akiralla mitään sellaista mitä en ollut ennen nähnyt, olipa vain pelottavan konsistentti ja aggressiivinen kaikessa mitä teki. Jos hän esim. haistoi heittoyrityksen vaikka blokatun SDE:n jälkeen, niin sieltä tulikin MC polvi ja 90+ pisteen combo perästä. Ja jos oltiin lähelläkään seinää, päästiin tietysti satavarmasti 50% paremmalle puolelle.. Kaikki Akiran combot tulivat tarkan varmasti ja nimenomaan startterien käyttö oli runsasta ja ennakkoluulotonta. SDE:tä tuli koko ajan, siihen tietysti jatkona SgPm-SDE.

Ja kaikille siis tiedoksi että Netrom ja Raider ovat siis identtiset kaksoset. Tästä heidän lempinimensä, â€Âevil twinsâ€Â. Joka päivä versus-treeniä..

Kaksosten gameface on myös pelottava. Naama peruslukemilla, silmät puolitangossa, sanaakaan ei juuri tule sanotuksi pelin aikana paitsi satunnainen â€Âfaaen…†tai â€ÂFY faaen..†mikä on ilmeisesti jonkinlainen kirosana. Sormet ovat irtaantuneet ruumista ja jatkavat loputonta joystickin naputtamistaan.

Oggy (pelinimi: Lau.VF, main: Lau) pelaa terävän mekaanista Lauta ja vaikka hän väittääkin ettei ole niin hyvä niin hän onnistui mm. Laun b,f+P, PPPK comboissa koko ajan ainakin Akiraa ja Jackyä vastaan. Hänen pelinsä on todella rutinoitunutta ja varmaa (kymmenen vuoden kokemus) mutta toisaalta välillä myös vähän ennakoitavaa. Jos esim. yritin low punch-heitto strategiaa, niin sieltä tuli selkärangasta vastapunchi välittömästi. Lisäksi hänellä oli teräviä rutiineja esim. joidenkin blokattujen liikkeiden jälkeen backward crouchdash-> (FC) b,f+P välittömästi. Ainakin elbow-palmin jälkeen tuo oli tunnusomaista. (Tässä muuten Lau seinäcombo: f+P+G seinää vasten ja PPPd+K kun vastustaja jää â€Âseinään kiinniâ€Â)

Nybec (Aoi) oli esimerkki vähemmän teknisestä pelaajasta joka perusti pelinsä hyvään vastustajan lukemiseen. Hän käytti pelkästään Aoita, ja lähinnä elbow-sarjoja horjutuksiin, sweeppejä todella paljon canceloituna ja ilman counterin kera, sekaisin heittojen kanssa. Hänen pelinsä itseasiassa muistutti paljon Jupsin peliä, yksinkertaista, tehokasta ja perustuu vastustajan ennakointiin.
    Lisäksi myös Aoin hitthrowt onnistuivat suurella prosentilla. Esim: YinYang-inashi-> b,f+P, P+G hitthrow.

Dex (Lau): Jokaisessa ryhmässä pitää olla hännänhuippu ja Dex valitettavasti oli se. Siitä huolimatta hän pelasi Lauta hyvin ja väisteli varsin hyvin. Hän pyrki käyttämään tosin sweeppejä liikaa ja se kostautui tässä seurassa. Dex:in okizeme on mainittava erikseen sillä välillä hän napsi ylösnousujani 3-4 kertaa putkeen kevyesti.

Turnauksista:
    Singles tournament pelattiin lauantai-iltana jotta duunissa ollut Dex saatiin mukaan. Alkuosa lauantaista käyteltiin kasuaalipelailuun ja Oggyn green book-DVD:n katseluun. Jokainen käytti käytännössä vain yhtä hahmoa, ja muistikortille tallennettiin kullekin oman niminen hahmo matsien taltiointia ajatellen. Ainoastaan Duke käytti yhdessä vaiheessa nimetöntä sarahia nimikko-Leinsä sijasta. Pelaajat jaettiin arpomalla kahteen ryhmään, 3 ja 4 henkeä, jotka pelasivat round robinin toisiaan vastaan. Kaksi parasta kustakin ryhmästä pääsivät semifinaaleihin jotka siis olivat jo single eliminaatiota. Finaali pelattiin paras kolmesta matsista-periaatteella. Raider aikoo tehdä turnauksista DVD:n, ja hommaan kuului pelaajien videoitu haastattelu ennen ensimmäistä kierrosta sekä ennen semifinaaleja.

Niin ja palkintoina oli Virtua fighter 10th anniversary-peli sekä ilmeisesti Segan virallinen VF4Evo-T-paita.

Ryhmät olivat:
    1. ryhmä:
    Duke, Nybec, Raider

2. ryhmä
    Lau.VF, Netrom, ManjiMaru, Dex

Ensimmäinen ryhmä meni uusintakierrokselle kun muistaakseni Duke voitti Raiderin ja Nybec Duken mutta ennen pitkää Nybecin kohtaloksi jäi tippua tiukassa taistossa. Jatkoon siis Duke ja Raider.

Itse olin käsittämättömän hermona enkä onnistunut oikein pelaamaan normaalilla tasollani, siitä huolimatta että Oggy oli myös hermostunut ja melkoisen ennakoitavissa. Turpaan tuli silti. Dexin sentään poistin kuvioista 3-0 vaikka Dex onnistuikin viemään melkein koko lifebarini pitkällä onnistuneitten okizeme-arvausten sarjalla. Pääsin kuitenkin pystyyn ennen kuin energia loppui ja vein matsin. Havaitsin Netromia vastaan pelatessa että norjalaiset pelaavat paljon passiivisemmin ja varovaisemmin turnauksessa, en tiedä johtuuko se sitten hermostumisesta vai mistä. Joka tapauksessa – turpaan tuli, ja putosin siten jatkosta. Muistaakseni Lau.VF voitti Netromin mutta sillä ei ole väliä. Dex-raukka taisi hävitä kaikki matsinsa. Jatkoon siis
    Lau.VF ja Netrom.

Semifinaaliparit olivat siis Duke – Lau.VF ja Netrom – Raider. Veljesvihaa, heh heh.
    Tässä voi mainita myös että matseissa oli paljon tunnelmaa eikä vähiten Oggyn vuoksi joka huudahteli Daioh-tyyppisiä taustahuutoja matsien aikana. Lisäksi Oggyn matsia edeltävä Matrix/Neo-tyyppinen â€Âcome on!â€Â-stanssi oli huvittava /versus/images/graemlins/laugh.gif.

Loppu, vaikka olikin jännittävä meni seuraavasti:

Lau.VF voitti Duken (aikaisemmissa nordic turnauksissa nämä herrrat olivat pelanneet finaalissa ja Lau oli hävinnyt joka kerta)

ja Raider voitti Netromin.

Finaali oli kihelmöivän jännittävä, mutta lopussa Raider veti pidemmän korren. Kolmannestakin sijasta matsattiin, ja lopputulokset siis olivat seuraavat:

1. Raider
    2. Lau.VF
    3. Netrom
    4. Duke
    Sitten kävi niin, että ensimmäisillä kolmella pelaajalla oli jo 10th anniversary, joten palkinto tippui alaspäin aina Dukelle asti. Joitain onnistaa.

Sitten pelattiin vielä tiimiturnaus, jossa pelin taso oli ainakin omalta osaltani huomattavasti parempaa. Pelattiin kansallsilla tiimeillä, jotka olivat:

Norja: Duke, Netrom, Raider
    Ruotsi: Dex, Nybec, Lau.VF
    Suomi: ManjiMaru, ManjiMaru, ManjiMaru
    Heh. Tasainen varmuus oli Suomen valtti tässä turnauksessa.

Pelasin paljon rennommin ja tarkemmin tiimiturnauksessa, ja siinä todellakin auttoi kun on kolme elämää, uskokaa minua!

Pelattiin Round robinia. Ensin Ruotsi vastaan Suomi. Rennolla pelillä poistin helpohkosti päiviltä Dexin ja Nybecin, ja Oggyn vähemmän kadehdittavaksi tehtäväksi jäi voittaa minut kolmesti putkeen. Hän MELKEIN onnistuikin siinä. Sitten Norja. Duke ei tuntunut ollenkaan niin pahalta vastukselta kuin kasuaalipeleissä, mutta Netrom veikin sitten useamman yrityksen. Lopulta jäljellä oli vain Raider , ja minulla ei enää uusia yrityksiä jäljellä. Jos olisin tämän voittanut, Suomi olisi voittanut tiimiturnauksen. UUUhh, ääähh… Hävisin. Duh.

Sitten jäljellä oli vain Ruotsi vs. Norja, ja suoraan sanoen epäilin ruotsalaisten mahdollisuuksia.
    Nyt oli kortilla turnausvoitto Norjalle. Dex kävi kääntymässä koneella ja sitten Lau.VF kovalla pinnistyksellä onnistui voittamaan Duken sekä Netromin! Valitettavasti Raider osoittautui jälleen liian kovaksi palaksi. Jäljellä Ruotsi-tiimistä enää Nybec. Kannustus oli äänekästä ja Nybec onnistui kuin onnistuikin voittamaan Raiderin! (Tämä oli kuulemma Nybecin viikonlopun paras hetki). Tämä tarkoitti tasapisteitä ja uusintakierrokselle.

Uusintayrittämällä Ruotsin kohtaloksi jäi jälleen jäädä ManjiMaru-Akiran tömistävien jalkojen alle. Sitten pelattiin Ruotsi-Norja jonka Norja vei kovista kannustuksista huolimatta. Jäljellä enää vain revanssini Raideria vastaan. Vaikka kuinka yritin, en kyennyt lukemaan Raiderin peliä ja hän voitti minut suoraan kolmesti putkeen.. Norja vei siis tiimiturnauksen kuulemma jälleen kerran.
    Lopputulokset:
    1. Norja
    2. Suomi
    3. Ruotsi.

Vaikka lauantain aikana pääsinkin aika hyvin sisään Norjalaisten peliin, niin lopulta ainoa jolle en voinut mitään oli Raider. Hänen turnauspelinsä ei sisältänyt mitään ihmeellisiä temppuja, mutta en kerta kaikkiaan tiennyt mitä hän aikoo tehdä seuraavaksi. Arvasin koko ajan väärin (Tai sitten hän luki minua kuin kirjaa).

Nyt olen saanut tarpeekseni kirjoittamisesta ja tämä saa luvan riittää tältä erää.
    Katson jos jotain muuta tulee mieleeni, ja kyselläkin saa. Kirjoitusvihreitäkin varmasti on mutta saa luvan olla.

- ManjiMaru

PS. AI niin. Minulla on muistikortilla käytännössä kaikki tiimiturnauksen matsit ja ehkä myös sinkkuturnauksen (lähemmäs neljäkymmentä matsia tai jotain) mutta NE ON PELATTU JAPSIEVOVERSIOLLA ENKÄ NÄE NIITÄ OMALLA PLEIKALLANI! HELP! SOMEBODY!

- Manji

6. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

NE ON PELATTU JAPSIEVOVERSIOLLA ENKÄ NÄE NIITÄ OMALLA PLEIKALLANI! HELP! SOMEBODY!

- Manji

[/ QUOTE ]

mun käsitykseni on, että niitä pitää käsitellä heksa-editorilla... kannattaa varmaan kysästä joltain Raiderilta tms. asianomaiselta, jos niillä olisi kokemusta tästä.

7. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Juh, mistäs sitä sitten saisi heksaeditorin pleikkarille kun ei tuota kirjoittavaa DVD-asemaakaan ole eikä mun pleikkaa ole modattu. Ongelma on ilmeisesti se ettei VF4Evo ymmärrä japsimerkkejä failien nimissä eikä siksi näytä niitä replaylistassa?

Olin lähinnä toivonut että joku (west?) ilmoittaisi että sillä on Evon japsiversio tai jotain. Noh, eiköpä ne matsit tule olemaan turnausDVD:llä jonka hinta tulee kuulemma olemaan jotain 100 kruunua (~10 euroa).

- Manji

PS. Hyvää joulua.

8. gazza

gazza Well-Known Member

voithan sä vetästä ne X-portilla tai jollain vastaavalla pc:lle, käsitellä ja laittaa takasin.. /versus/images/graemlins/grin.gif
    menee kyllä jo vähän hankalaksi.
    tyhmää sinänsä, etteivät replayt ole keskenään yhteensopivia..

Hyvää Joulua kaikille minunkin puolestani..

9. Nybec

Nybec Well-Known Member

Damn that was one big session report. I look forward to read it in english /versus/images/graemlins/smile.gif If you like to translate that is.
    Thanks for the great games by the way! And to the rest of the crew in our neighbour country. Hope to see you next time!

10. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Nybec: Sorry but not at the moment.. It doesn't withhold any secret info anyways. Mostly my analysis of players and how the tournaments went. Nothing new for those who were there. Thanks for posting, see you there next time and hope you get your computer fixed!

Anyways.. Look alive people!
    Mikä on kun ei juttu luista?
    Ilmoitelkaa ketkä olisi tulossa lauantaina 3. päivä vf-miittiin mun luo? Taarne, onko treenailtu?

- Manji

11. Aoi_Mei

Kuulosti hienolta /versus/images/graemlins/grin.gif, vähän porukkaa tosin...

Miten tuon Laun stagger heiton kanssa pitää menetellä? Viimeinen harjoitus koko challengessä mutta en onnistu edes kahta kertaa peräkkäinen palautumaan /versus/images/graemlins/confused.gif /versus/images/graemlins/confused.gif(okei, en edes yhtä). Apua,kiitos!!!

12. thr

thr Active Member

Kiitoksia hyvästä raportista. Näyttää joulupyhät hieman vähentäneen porukoiden postailua.

Muistuuko mieleen mitä kikkoja Lau-pelaajat käyttivät okizemenä? perus hopknifeja, [9][K] ylihyppyjä?

Toi hahmojen nimeäminen voitaisiin ottaa mekin vakiokäytännöksi. Onhan tuo selkeämpää, jos nimet näkyy tallennetuissa matseissa.

Ja ensi lauantaina ollaan mukana...

13. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Tuota, en nyt enää tarkkaan muista okizeme-hienouksia, mutta periaatteessa he käyttivät peruskamaa mutta ajoitus ja arvauskyky oli tosi hyvä. Dex käytti Laulla joko sidekick (stagger), heitto tai Sweep (nappaa väistön). Akirahan käyttää joko Heitto(catch), [4][6][P]+[K] tai SPoD. Usein he vain kylmästi blokkasivat ylösnousuhyökkäyksen ja heittivät. Minä itse olin ainoa joka hyppi hyökkäysten yli tai yritti Backturned-hyökkäyksiä toiselta puolelta /versus/images/graemlins/shocked.gif "Oooh! Aaah!" /versus/images/graemlins/laugh.gif

Mitä tulee hahmojen nimeämiseen, niin vähällä porukalla se toimii. Paitsi jos Pexi haluaa pelata taas 2/3:lla hahmoista..

Izha: en oikein osaa enää auttaa enempää kun olen jo aikaa sitten yrittänyt neuvoa. Idis on painaa Guard pohjaan VASTA kun näet vihreän joystickin kuvan (ei ennen), ja sitten pitäen guardin pohjassa vatkata tikkua ja painella nappeja EPÄTAHTIIN (koska [G]+[4], [G]+[P] on kaksi syötettä mutta [G]+[4]+[P] vain yksi. Muistaakseni piti pienehköön aikakehykseen saada 4 syötettä tms, niin recovery onnistuu. Itselläni ei ole suuria ongelmia kys. tehtävässä jos keskityn vatkaukseen kunnolla..

Ja minulla muuten joystickin pyöritys-metodi ei toimi vaan vatkaan tikkua edestakaisin.

Mahdollisia virheitä:
    - Päästät guardin irti vahingossa (tapahtuu minulle välillä koko ajan)
    - Painat guardin pohjaan liian aikaisin. En tiedä miksi, mutta tämä tuntuu sotkevan homman.

- Manji

PS. Päätin muuten juuri että pidämme turnauksen.. Round robin -> neljä parasta semifinaaleihin tyyliin. Siis kunhan väkeä tulee..

14. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Minulla on muuten omalla koneellani otettuja (katsomiskelpoisia) replaytä 3 Netromia, 5 Nybeciä, ja 2 Dexiä vastaan. Harmittaa etten saanut Raideria tai Lau.VF:ää vastaan matseja talteen.. Mutta noista Netrom-videoista saa vähän osviittaa raportilleni.. Olin muuten väärässä tuossa aikaisemmin koska netrom hyppää kahdesti low rising kickini yli..

Lisäksi sieltä tulee mielenkiintoisia juttuja esim. kun pakenin pari kertaa Akiran Stumbling throwsta niin Netrom teki SgPm:n naama väärään suuntaan jotta Akira dashaisi pois hyökkäykseni alta..

Lisäksi minulla on yksi Duke(Lei) vs. Nybec(Aoi) matsi joka on kyllä aika leikkimistä eikä anna kuvaa mitä Duke oli pahimmillaan.

EDIT: Izha, porukkaa oli vähän mutta siitä oli 100% ihmisiä joita en ollut aikaisemmin tavannut. Sinullekin voisi olla elämys pistäytyä täällä kaukaisessa etelässä..

- Manji

15. thr

thr Active Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Minulla on muuten omalla koneellani otettuja (katsomiskelpoisia) replaytä 3 Netromia, 5 Nybeciä, ja 2 Dexiä vastaan.

[/ QUOTE ]

Hienoa... luulin että kaikki replaysi oli niitä japsiversioita. Täytyykin ottaa nuo itsellenikin talteen.

16. Pemu

Pemu Active Member

Meikä tulee Tammikuun miittiin. Tykki? /versus/images/graemlins/blush.gif
    Jupsi tulee aika varmasti. Pelattiin Jupsin kaa pienet sessiot Perjantaina, ei Jeffryllä näyttäny sujuvan, söi muutaman kerran Shinin Wizardia /versus/images/graemlins/smile.gif
    Eiköhän Jupsi näytä kyntensä miitissä. Mikäs toi "Round-robin" meinaa?

Viime aikoina oon säätäny Wolfilla enimmäkseen, pientä kikkailuja. Gohin ja Vanessan ala-parryn kaa on tullu touhuttu. Fear me /versus/images/graemlins/grin.gif

Näytti siltä et norskit läpsi sua abba-sillillä siellä Nordic Evo miitissä /versus/images/graemlins/grin.gif
    Muista näyttää uusia kikkoja meitä västaan mitä oot oppinu sieltä.

Jos kesällä järjestetään seuraava Nordic Evo, taidanpa tulla mukaan, om jag har pengar.

17. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Olitko kalakauppias edellisessä elämässäsi?

Enköhän minä tykinkin saa.

Akiralla minulla ei juuri ole enää temppuja opittavana.. Siellä opin enemmänkin pelityylistä, temposta ym. Kun on pelannut teitä tyyppejä vastaan niin vaati hetken totuttelua kun vastustaja ei viivytäkään hyökkäyksiään ja sieltä tulee SDE:tä joka toisena hyökkäyksenä.. Perjantaina luulin oikeasti että ilman E-DTEG:tä ei ole mahdollisuuksia.. Mutta lauantaina pääsin sitten mukaan norskien peliin. (Ei E-DTEG:n jatkuva käyttö mitenkään haitaksikaan ole) Kuten sanottu, ainoastaan Raider jäi vaikeaksi tapaukseksi. Koko poppoon yhteinen keskimääräinen tekninen taso oli kyllä tosi korkea.

EDIT: Niin ja sen opin, että meidän on terävöitettävä kilpailuvaistojamme.. Jos haluamme pärjätä team Norjalle seuraavalla kerralla, nythän sieltä siis puuttui Chief Gutti 10.dan vf.net kortteineen.. Siksi päätin että vastedes pidämme turnauksen kuukausimiittien yhteydessä. Niin on edes jotain kipinää eikä homma jää pelkäksi puuhasteluksi, "sunnuntaipelaamiseksi" kuten tsiisus sanoisi.

10.anniversary on ihan hauska peli, siis VF1 Evon liikkeillä paitsi että puuttuu ainakin: väistöt, tech-rollit/QR:t, bouncecombot, stunnit, leg-flop animaatiot, missattu-heittoanimaatiot(!). Ja heittoetäisyys on tosi pieni. Kokeilin siis sitä kun Duke testaili palkintoaan..

Ja Round robin tarkoittaa siis kaikki-kaikkia-vastaan. Ruotsissa pelattiin round robinia kahdessa ryhmässä joka siis vähensi pelattavien pelien määrää.

- Manji

18. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Anyways.. Look alive people!
    Mikä on kun ei juttu luista?
    Ilmoitelkaa ketkä olisi tulossa lauantaina 3. päivä vf-miittiin mun luo? Taarne, onko treenailtu?

- Manji

[/ QUOTE ]

oon ollut koko viikon kuumeessa.. nyt alkaa vähitellen tuntua siltä että tämä menisi ohi.
    kyllä mä siihen launtaihin mennessä oon kunnossa, eikä mulla pitäs mitään menojakaan olla, eli tulossa ollaan (olettaen tietysti ettei tauti iske takaisin).

19. Neonomide

Neonomide Well-Known Member

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    Izha said:
    Mikä muuten onkaan se suosikkihahmosi(jos nyt on)? En ole koskaan huomannut...
    Jos olis neuvoa miten toimia Shunilla A.I:ta vastaan olis kiva, homma alkaa käydä jo tylsäksi kun aina toimiva taktiikka tuntuu olevan [K]+[G], [P]+[G] ja [K][K] /versus/images/graemlins/tongue.gif.

Ja muuten, pelaatko sinäkin kaikkia Championiksi? Minä koetan saavuttaa tavoitteen joululomalla, tässähän on jo hyvin asiat kun pienin arvo on slayer, joka on todennäköisesti jo tänään destroyer. Jeffry varmaan näistä jäljellä olevista nousee ekana, on sillä mukava pelata.

[/ QUOTE ]

Elikkä, kuten profiilissakin lukee (nimeni kohdalta naksautus), pelaan aika paljon Shunilla, Kagella, Pailla ja Lionilla, mutta kaikki käy, en halua syrjiä ketään tällaisessa pelissä. Toisaaltahan se johtaa siihen että olen vähän jack-of-all-trades mutta tuskin todellinen mestari kenelläkään. Akirani on epävarma kuin viskilasi Jackyn kädessä. /versus/images/graemlins/grin.gif

Oma Shunini huoraa mielellään [6]+[P]+[K] / [G]+[P] liikkeillä, koska ryypyt tekevät Shunista turbotappajan. Chouwan on vähän ongelmaliike minulle (sikahyvä jos sitä osaa käyttää), mutta väistöhyökkäys on jees ja [4][6]+[P][P][P] toimii kuin häkä. Suosittelen aina taktiikoiden ja liikkeiden vaihtelua, koska silloin oppii aina uutta ja saa haastetta (ei toimi kyllä jossain Tekken 2:ssa..). Shunin [3]+[G]+[P] jälkeen kannattaa aina juglettaa chouwanilla(myös CPU Aoi!!!), ja [8]+[K] Komboineen on asiaa(tosin [8]+[P] on tylsä)! Se 270 heitto on Shunin paras (vaatii 10dp) ja jengi imee sitä hyvin. Myös [1][1][3_]+[P] toimii ajoittain, eikä näytä hassummalta. Juominen on suositeltavaa senkin vuoksi että Shunin KAIKKI liikkeet vahvenevat vähitellen ja jotkin liikkeet vähentävät niitä. Drunken sweepit kannattaa ottaa lunkisti, mutta [3]+[P][P][K] [G]+[P]+[K] on mahtava sarja, jossa händständi estää miinus-dp:t. Klassisia kaksinpelitaktiikoita on tykittää [1]+[K][K] / [K]+[G] liikkeitä, toimii varauksella myös CPU:hun. Erien jälkeen aina pää täyteen, tsekkaa tään saitin juomisfaqit! Eipä siinä juuri muuta, Shunilla on paljon myös tilannespesifejä liikkeitä, joita ei CPU:n hakkaamiseen välttämättä paljoa tarvitse ja muutamia scheisseliikkeitä (joita pitää osata käyttää kuin maailmanmestari, esim: [1]+[G]+[K]- WTF??!). Shunin stanssijutut on hyvin selitetty mielestäni combo searchissa ja trainingissa, loppuvinkkinä vielä paranneltu [4]+[G]+[K] :tyylipisteet kotiin ja keskeyttää vaikka mitä. Eikun mättämisiin! /versus/images/graemlins/cool.gif

Manji: loistava miittiraportti, tuo pitäisi saada jonnekin sivulle!

Happy New Year! No Champions yet, but remember that I´m a holist, not alcoholist!
    *Off to go playing Deadly Alliance, don´t tell to anyone*
    /versus/images/graemlins/grin.gif /versus/images/graemlins/grin.gif /versus/images/graemlins/wink.gif

20. Aoi_Mei

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

EDIT: Izha, porukkaa oli vähän mutta siitä oli 100% ihmisiä joita en ollut aikaisemmin tavannut. Sinullekin voisi olla elämys pistäytyä täällä kaukaisessa etelässä..

- Manji

[/ QUOTE ]

Se on tulevaisuuden suunnitelmissa /versus/images/graemlins/grin.gif.

Laun okizemea vs:ssä Ryadus tuntuu suosivan tuota lakaisua([2_][4][6][P]), en tiedä miksi se aina tiputtaa minut lattiaan, minun pitäisi olla tarkempi näiden rising attackkieni kanssa. Taidan olla liian helppo kohde kun Ryadus rikkoo niitä vähän liian helpolla, pitää alkaa kiinnittää huomiota.

Läpäisin sen Laun heiton!!! /versus/images/graemlins/grin.gif /versus/images/graemlins/grin.gif /versus/images/graemlins/grin.gif Tuon [G]:n ajoitus minulla oli pielessä, ei se loppujen lopuksi niin paljon nappien hakkaamista vaatinutkaan. Taustakuva on ihan hieno.

Uhuh, en muistanut edes Shunin [4][K]+[G] liikettä /versus/images/graemlins/tongue.gif. Olen vaihtanut hiukan taktiikkaani, lisännyt nuo [4][6][P][P]:t jne hyökkäyskuvioihini. Hommaa alkaa jo Shunilla sujua, +16 pulloa ja tietokone on jo lähes menettänyt voittomahdollisuutensa /versus/images/graemlins/grin.gif.

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice