Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

1. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Noh, reversal 4. erän alkuun oli hieno..

Lisäksi kannattanee opetella tekemään DE (MC) - DbPm jolla olisit päässyt lähelle voittoa neljännen erän lopuksi. Tai sitten jatkona [1][K] tai AS3.

[/ QUOTE ]

Reversalia pitää yrittää aina välillä.. /versus/images/graemlins/grin.gif

muistelisin, että tuo DE (MC) -> DbPm toimii Akiraa vastaan ainoastaan avoimessa stanssissa.. olen kyllä sitä käyttänyt aikaisemmin ja tein sen lauantainakin pari kertaa. Vähän hämmästyttää kyllä, etten onnistunut SDE (MC), SgPm+DE kombossa kovin usein. Yleensä se kyllä sujuu.. tosin mähän mogaan lähes jokaisen kombon sillon kun mä hermostun.. /versus/images/graemlins/grin.gif
    taisi muuten tulla myös tuossa neloserässä sellanen mogattu heitto.. /versus/images/graemlins/grin.gif

[ QUOTE ]

Viimeisen erän lopussa tosin backdash -SDE oli aika ennakoitava, taisi tulla jotain kolmasti putkeen sinulta?

[/ QUOTE ]

voi olla.. mä teen sitä oikealta aivan liikaa.. taisi vielä tulla joka kerralla b-CD:n kanssa ilman minkäännäkösiä throw escapejä.. ei näin..

[ QUOTE ]

Edit: Stepistä esim. jos pystyy tekemään high punchin niin se on aika yllättävä ase, koska yleensä vastustajat yrittävät pysäyttää steppiä huomattavasti hitaammilla liikkeillä..

[/ QUOTE ]

Tohon on hyvä käyttää sitä P+K -jabia. Se vähentää virhesyöttöjä, toinen mahdollisuus on tehdä [3][3][4]+[P], siis jos tulee CD:llä.
    Tein kyllä pari kertaa CD:stä myös StPm:n ja DFS:n.. kyllä tää tästä, pitää vaan muistaa tehdä niitä steppejä, konetta vastaan tulee välillä pelattua pikkasen liian passiivisesti.

Vastaanpa nyt sitten itselleni:
    Kyllä, Challenge vaikuttaa prosentteihin. Wallpaperit lasketaan Overalliin.
    Mulla on tällä hetkellä Challenge suoritettu kokonaan kolmella hahmolla (Akira, Aoi, Kage). Sarahilla puuttuu ainoastaan se Stagger Recovery 3 (wolf), joka on osoittautunut yllättävän hankalaksi.. siinä on se recovery ikkuna ihan alussa, mutta lähinnä mua hämää se että mun täytyy antaa sille wolfille MC, joka on kyllä aika tyhmää.. no, kyllä mä sen tänään vielä vedän läpi.
    Yksi hassu juttu.. mulle oli tänään Guarding Challenge C huomattavasti vaikeampi kuin D.. /versus/images/graemlins/grin.gif

2. Lingoon

Lingoon Well-Known Member

Plääh. /versus/images/graemlins/mad.gif Peruin suosiolla yesasian tilauksen, kestää liian kauan että saa siirreltyä rahat PayPalin kautta Hong Kongiin. Silloin en ole edes paikkakunnalla kun tikku olis mahdollisesti tulossa. Täytyy kattoa jos kiireiden jälkeen pistäis tikun uudestaan tilaukseen, mutta saa kyllä Visa vinkua ens kerralla.

Ja tsemppiä sinne Ruåtsiin.

3. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Illu: kiitos.

Vetäisin muuten tänään QTE-challengen läpi suurin piirtein puolihuolimattomasti.. vaikka on ollut kesken jo ties kuinka kauan. Ilmeisesti TE:ni alkavat teknisesti olla aika hyvässä kunnossa /versus/images/graemlins/cool.gif Nyt on jäljellä enää se guarding challenge.

DE(MC) - DbPm .. Hyvin muistit. Höh. Seuraavaksi paras vaihtoehto on ilmeisesti DE(MC) -SDE 46 (Akiraan ainakin closed stance). DE(MC) - [1][K] tekee mitättömät 38. Bodycheck-jatko tekee 44? ja palkintona surkea palautuminen.

- Manji

4. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Vetäisin muuten tänään QTE-challengen läpi suurin piirtein puolihuolimattomasti.. vaikka on ollut kesken jo ties kuinka kauan. Ilmeisesti TE:ni alkavat teknisesti olla aika hyvässä kunnossa /versus/images/graemlins/cool.gif Nyt on jäljellä enää se guarding challenge.

DE(MC) - DbPm .. Hyvin muistit. Höh. Seuraavaksi paras vaihtoehto on ilmeisesti DE(MC) -SDE 46 (Akiraan ainakin closed stance). DE(MC) - [1][K] tekee mitättömät 38. Bodycheck-jatko tekee 44? ja palkintona surkea palautuminen.

- Manji

[/ QUOTE ]

Hienoa! Oli jo aikakin. Se viimenen Guarding Challenge ei ole juuri mistään kotoisin.. /versus/images/graemlins/grin.gif
    Sanotaan vielä, että Akiran challenge- wallpaper on hieno, mulla on ollut se käytössä siitä lähtien kun sen sain. Aoin ja Kagen vastaavat taasen ovat todella rumia.. ja Sarahilla en vielä saanut sitä stagger recovery tehtävää läpi, kun kyllästyin yrittämään... /versus/images/graemlins/grin.gif

noi Akiran DE- kombot olen testannut joskus läpi.. DE, DbPm toimii mielestäni vielä Jackylle ja Laulle molemmista stansseista, mutta siitä ylöspäin ainoastaan avoimessa. Mä en yleensä edes yritä sitä komboa Akiraa vastaan..

mä tein taas eilen E-TTEG challengia, eikä se suostunut toimimaan ollenkaan, jos yritin tehdä neutraali P+G:n ensimmäisenä (näin mä sen kuitenkin oon aikasemmin tehnyt), oli pakko tehdä se vasta viimesenä, mikä tuntui vähän aikaa oudolta, varsinkin kun mä aluksi painoin [2], [P]+[G], [6][P]+[G], [2][P]+[G], [P]+[G] ja jätin [G]:n pohjaan.. se ensimmäinen [P]+[G] jäi aina rekisteröitymättä... en kyllä yhtään ymmärrä miksi (ja sen takia sitä oli pakko aina yrittää laittaa sinne), sääli, ettei siihen saa niitä näppäilynäyttöjä päälle.
    en muistanutkaan miten tylsä challenge voi olla.. /versus/images/graemlins/grin.gif

5. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Tässä vähän ajatuksia ja opittuja asioita:

Kun on frametilanteessa -1 tai -2 (Esim blokattu [P] [K], tai jos olet blokannut vastustajan high punchin)
    backdash välttää heiton. Samoin tekee tietysti myös [1][1] -> fuzzy guard. Mutta tällaisessa tilanteessa on erittäin käytännöllistä tehdä box step ( backdash - väistö - puskuroitu CD eteenpäin) koska box step väistää tässä tilanteessa kaiken paitsi circular liikkeitä.

Box stepin kettumaisuus on siinä että jos väistö onnistuu (väistät vastustajan liikkeen) niin puskuroitu crouch dash ei tulekaan ulos. Tällöin pitää reagoida nopeasti ja tehdä joko nopea liike [P] [K] tai [4][6][P] (hitaasti palautuviin liikkeisiin) tai ainakin ihmistä vastaan kätevä CD -> heitto.

Kun ollaan -3 tilanteessa (blokattu DE, blokattu [6][P], blokattu [4][6][P]+[K], vastustaja osui low punchilla sinuun normaalihitillä) niin dashit eivät voi enää väistää heittoa. Tällöin oikeastaan ainoat vaihtoehdot heittoja vastaan ovat hyökkäys ja E-TTEG. (Tietysti voi olla viileä ja tehdä R-TTE:n... eli reversal-triple throw escapen (ei tarvitse välittää guardista)).

Hyökkäämisestä -3 tilanteessa: [3][P]+[K]+[G] voittaa high ja low punchin. Suljetussa stanssissa puskuroitu [2_][6][P]+[K] menee elbowin alta! Huom! Kokeilkaa vaikka (tietysti myös high punchin alta). Toisaalta taas low punch pysäyttää ShRm:n silti. Nopeat hyökkäykset SDE/[4][6][P] etc. voittavat vastustajan hitaat hyökkäykset. Onko kukaan muuten huomannut että Akiralla on +1 etu jos [4][6][P] blokataan? Hyvä liike..

-3 -tilanteessa Box step väistää edelleen kaiken muun paitsi heitot ja circular liikkeet, joten ainakin hyvä vaihtoehto.

-4 ja enemmän (blokattu SDE esim.): Oikeastaan ainoat vaihtoehdot ovat hyökkäys ja E-TTEG. Toisaalta käytännössä kaikki vastustajan hyökkäykset keskeyttävät omat hyökkäyksesi joten kannattaa hyökätä vain jos uskoo vastustajan yrittävän heittoa.

Huom. -4-tilanteessa [3][P]+[K]+[G] ei enää voita puncheja. Ainoa vaihtoehto on tällöin briljeerata [4][P]+[K]+[G]:llä puncheja vastaan.

Muita huomioita: Seisaaltaan tehtävä DbPm nopeimmillaan (puskuroituna) kestää 13 framea, ei 12. 12 se on vain kyykystä tehtynä.

Olen yrittänyt kokeilla ARE:ta, mutta en saanut sitä toimimaan kertaakaan ainakaan -3-tilanteessa ja sitä paremmassa tilanteessa mielestäni box step on muutenkin parempi vaihtoehto. Ehkä ARE:ssä vain on niin tarkka ajoitus (tai sitten se on vain legendaa)

Stepistä sen verran, että kai te tiedätte että väistön voi canceloida ainoastaan crouchdashilla eteenpäin? Näin ollen jotkut Minamin videot saavat lisää statusta sillä välillä hän näyttää ilmiselvästi tekevän [8] - [1][1] - [2] - [1][1] etc. Hän vain tekee FCD:n niin nopeasti että sitä ei näe /versus/images/graemlins/blush.gif . .

- Manji

6. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Tommi, oletko huomannut Evon gamediskillä videon
    professor vs. freeloader (lau vs. Jacky) jossa proffa tekee [4][6][P] - [P][P][P][K] combon kahdesti peräjälkeen Jackyyn.. Onko tuossa muuten tarkoitus että toinen punchi menee ohi?

- Manji

7. gazza

gazza Well-Known Member

päivityksiä listalle.

katotaan jos saisin tänään lisää aikaiseksi. kyllä varmaan tulee ainakin nuo SDE- kombot kokeiltua Kageen ja Bradiin.

8. thr

thr Active Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Tommi, oletko huomannut Evon gamediskillä videon
    professor vs. freeloader (lau vs. Jacky) jossa proffa tekee [4][6][P] - [P][P][P][K] combon kahdesti peräjälkeen Jackyyn.. Onko tuossa muuten tarkoitus että toinen punchi menee ohi?

- Manji

[/ QUOTE ]

Täytyy tsekata noi Laun videot uudestaan. On nuo joskus tullu katottua, muttei erityisen tarkasti. Toisen punchin on tarkoitus mennä ohi. Höpisin muuten omiani yhden freimin combosta. Punchin viivytys vaihtelee vastustajan painosta riippuen... mitä painavampi, sitä pienempi viivytys. Jeffryyn/Wolfiin taitaa tuo 1-2 freimiä pitää paikkansa. Itse kyllä saan heihin helpoiten osuttua. Tässä threadissa tuosta keskustellaan... täytyykin kokeilla [8]+[P] hopknifen jälkeen...

9. Neonomide

Neonomide Well-Known Member

PSN:
    Neonomide
    Posteja en ole kahlaillut, mutta tuohan on se kombo joka osuu (combo searchin mukaan) kaikkiin, kunhan ajoitus on oikea? Katselin muuten Manjin ja Thr:n ja kumppaneiden videoita tuolta ruotsalaiselta saitilta, pakko myöntää että hyviä pelaajia olette /versus/images/graemlins/grin.gif

10. Lingoon

Ruotsalaisten sivulta...?

11. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Ruotsalaisten saitti

Se ruot. Lau tai "Oggy" on ladannut rautanyrkki 2-sivulta niitä matseja ja pistänyt ne tuonne.

Ilmeisesti frame-juttuni olivat yleisesti tiedossa kun kukaan ei kommentoinut?

- Manji

12. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    Har har! Mahtava sivu! Onpahan meille nostalgikoillekin (vanhoille pieruillekin) kunnon asiaa! Jättebra! /versus/images/graemlins/grin.gif

13. thr

thr Active Member

Menivät vaan Ruotsalaiset laittamaan huonomman noista kahdesta matsistani saitillensa, kun selvästi keräsivät Manjin parhaat palat Rautanyrkin videoista. Noi loputhan on saatavillla Rautanyrkin sivuilta.

14. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    No eivätpä nuo minunkaan saavutukseni noilla videoilla mitenkään sukkia pyörimään saa. Kumpa joskus keksisin keinon välttää Pexin wolfin anti-ylösnousu [3][P]+[K] - [3][P]+[K] - alaheittonöyryytykset.. Lisäksi kämmellän Akiran [6][4][P]+[G] - [8][P]+[K] - [6][6][6][P] - [2_][4][6][P]/DLC noilla videoilla noin sata kertaa ja [4][6][P] - [P] - [2_][4][6][P] :nkin kerran vaikka nuo ovat yleensä varmimpia combojani..

Joulukuun miitistä jäi talteen parempia videoita mutta ? on se miten ne saa nettiin. Huoh.

Viime aikoina olen havainnut stepin määrän peleissäni kasvaneen jopa huolestuttavasti. Onhan se ihan kivan näköistä ja nyyppejä vastaan jopa okei, mutta mikäänhän ei voita vanhaa kunnon [2][P] - heitto strategiaa, vai mitä poijaat? /versus/images/graemlins/grin.gif

- Manji

"So you avoided my attack. I'm impressed by the control of your chi. But mere control will NOT be enough.."
    -Battle Angel Alita, Angel of Chaos

EDIT: Ai niin. Jos ruotsissa on nettiyhteys samoin kuin rautanyrkissä, saatan raportoida paikan päältä. Muussa tapauksessa voin lähettää tekstareita niille joita kiinnostaa miten team Suomi pärjää lauantain turnauksissa /versus/images/graemlins/laugh.gif Tilatkaa tulospalvelu! Joka tapauksessa minulla on mukanani digikamera ja lasti muistikortteja..

EDIT EDIT: Siis pleikan muistikortteja

15. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Lol! Huomasin juuri että viimeisimmässä Daioh-videossa (4) eka wolf-pelaaja tekee Okizemena (anti-ylösnousuhyökkäyksenä) [3][P]+[K] - [3][P]+[K] - alaheitto!

16. Ryadus

Ryadus Well-Known Member

Noissa Laun sivujen ensimmäisessä videossa Manji olisi voittanut, jos olisi vain kääntynyt Akiralla ja lyönyt light down attackilla. Thr oli kyllä aika hullu käyttäessään Lauta. Aika rohkeaa pelaamista. Saisipa nuo Izhan ja minun matsit nettiin. Saataisiin jokaiselle hahmolle puvustus ja aito arvonimi. Jokainen on Champion.

17. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Itse asiassa en tiedä mitä siinä oikein ajattelin. Ilmeisesti olo oli aika itsevarma kun handicappinä piti yksi erä antaa.. Jos olisin ollut järjissäni olisin kääntynyt ympäri (BT) forward dashillä ja läiminyt rising attackin [4][6][P]+[K] :lla. Uhkarohkeampi vaihtoehto olisi ollut yrittää keskeyttää rising attackia (BT) [P]+[K] hyökkäyksellä, mutta backturned low kickillä ei ole edes teoreettista mahdollisuutta siihen. /versus/images/graemlins/crazy.gif

Noh, saa nähdä mitä tästä tulee.

18. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Olen offline noin tunnin päästä (15.00) joten sanokaa jos jotain sanottavaa on.

- Manji

19. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Olen offline noin tunnin päästä (15.00) joten sanokaa jos jotain sanottavaa on.

- Manji

[/ QUOTE ]

Ööö... Linnut lentää ja pulut vitskuttaa. Itse ostin juuri karmealla hinnalla kaksi muistikorttia säästöpaketissa (pitkälti replayta varten). Mistä hommaat omat korttisi?

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Lol! Huomasin juuri että viimeisimmässä Daioh-videossa (4) eka wolf-pelaaja tekee Okizemena (anti-ylösnousuhyökkäyksenä) [3][P]+[K] - [3][P]+[K] - alaheitto!

[/ QUOTE ]

Siistiä. Pidetään pienenpieni polli: Kuka muu kuin minä tahtoisi Wölfin vanhan polven takaisin? (pitkällisten pohdintojen tuloksena minä ainakin...)

20. Lingoon

Kortit (ja paljon muuta) kannattaa suosiolla tilata play.comista. Hintaero muihin kauppoihin verrattuna on aivan järjetön, eikä postikuluja tule ollenkaan. Vaatii sen luottokortin tai Sammon Electronin.

Wolfin polvesta en sano mitään kun oma VF-taival alkoi nelosesta. Ja kunnolla vasta Evosta.

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice