Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

1. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Privamaili lähetetty.

- Manji

2. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Noista rautanyrkkivideoista näkyy ainakin se, että peli on muuttumassa koko ajan aggressiivisempaan suuntaan hesalaisten kesken. Ei ole oikeastaan ketään joka yrittäisi blokkaus-hyökkäys taktiikkaa. Se on hyökkäys-hyökkäys tai väistö-hyökkäys enimmäkseen.

Itse techrollaan aivan liikaa kaiken maailman rankaisuihin (west-matsi päättyy kun TR:ään kolme kertaa putkeen suoraan Pain hyökkäykseen). Käytän liikaa ShRm:ia (vaikkei juuri kukaan siitä rankaisekaan) ja steppailen tarpeettoman paljon liian lähellä vastustajaa ja erityisesti epäonnistuneiden väistöjen kera. Lisäksi casualmatseissamme olen laiska tekemään Throw escapeja.

Eli lyhyesti aikamoista rävellystä.

Koettakaa opetella käyttämään varmoja rankaisuja niin videotkin näyttää siltä että pelaajat tietävät mitä tapahtuu. /versus/images/graemlins/tongue.gif

Toimiiko tuo Westin yrittämä Pai-combo (joka missaa kahdesti) muuten kehen?

Onko lauantaina tulossa muitakin kuin Pexi?

- Manji

3. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Koettakaa opetella käyttämään varmoja rankaisuja niin videotkin näyttää siltä että pelaajat tietävät mitä tapahtuu. /versus/images/graemlins/tongue.gif

Onko lauantaina tulossa muitakin kuin Pexi?

- Manji

[/ QUOTE ]

tarkoitatko tällä polvi -> sivupotku sekvenssiä..? /versus/images/graemlins/grin.gif hehe.. toi ShRm on tosiaan aika onneton, siis avoimessa stanssissa, jolloin sen range on noin kolme pikseliä.. suljetussa sentään ylettyy yllättävänkin pitkälle, ja lisäksi sen pitäisi huhujen mukaan mennä jopa kyynerpäiden alta (on kyllä jäänyt meikäläiseltä kokeilematta). Rautiksessa mulla oli joku ihme syndrooma kun yritin tehdä crouchdashista suoraan DFS:ää ja sain aina sen ShRmin.. olisi varmaan pitänyt tehdä jotain tälläistä: [3][3][6][6][4][6][P]+[K].. muttei ikinä muistanut.. Manji kysyi sillon, minkätakia mä sitä yritin.. no, oon vaan yrittänyt käyttää DFS:ää mun pelissä enemmän, aikasemmin en oo sitä hirveesti käyttänyt, mutta nyt mitä enemmän sitä on tullut kokeiltua, sitä paremmalta liikkeeltä se tuntuu.. ainakin sillä on rangea ihan hullusti..

luulisin että se westin Pai- kombo toimii ainakin tyttöihin, mutta minähän en paista tiedä oikeastaan kuin nimen..

ja joo, kyllä minäkin pääsen tulemaan lauantaina.. pitää vaan sitten munkin varmaan lähteä illalla itsepäisyyspäiväjuttuihin mukaan.. tai siis pikkujouluihin oon taas menossa.. /versus/images/graemlins/grin.gif

4. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Tarkoitin että esimerkiksi Pai voi rangaista blokattua ShRm:ää vaikkapa [K] (counter) -- [6][6][P][K] sarjalla joka on siis varma. (Pain peruspotku on nopeudeltaan slow punch-speediä, eli sitä pitäisi käyttää samoin kuin Jackyn Lightning hookia) Sen sijaan West teki [6][P] jota ei juuri oikein voi luokitella "rankaisuksi".. Itsekin tosin yritän kalastella väistö-ShRm:ää vaikkei se olekaan useinkaan varma..

Tiesittekö että Sarahin [2][P]+[K] [K] ja [1][K]+[G] [K] ovat blokattuina heittocounteroitavissa? Kannattaa muistaa kun pelaa Pexiä vastaan..

EDIT: mitä tulee DFS:ään ([4][6][P]+[K] for you noobs) se on todella hyvä liike ja käytän sitä paljon (ei liikaa)
    1.) se on uncounterable (large disadvantage on block)
    2.) se on half-circular (väistö Akiran selkäpuolelle)
    3.) se osuu keskelle, sillä on kantamaa ja se on suht nopea.
    4.) MuTu-tuntumalla: Kun Akira tekee sitä, Akiraan on todella vaikea osua ja keskeyttää. Invulnerable-stuff.. Olen päätynyt vastustajan selkäpuolelle pari kertaa kun DFS ei ole osunut..

Ainoa että jos vastustaja on tottunut väistelijä niin kyllä se DFS:nkin väistää.

- Manji

5. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Tiesittekö että Sarahin [2][P]+[K] [K] ja [1][K]+[G] [K] ovat blokattuina heittocounteroitavissa? Kannattaa muistaa kun pelaa Pexiä vastaan..

- Manji

[/ QUOTE ]

Tiedän kyllä mitä tarkoitit, viittasin vaan siihen rautanyrkki- seepeilyyn, kun pari kertaa nappasin sut sivupotkulla polven jälkeen... kyllä nauratti.. /versus/images/graemlins/grin.gif

[2][P]+[K][K] on Elbow counterable (-14). [1][K]+[G][K] taasen mun muistiinpanojen mukaan torjuttunakin +4. [2]+[K][K] sen sijaan on myös -14, tarkoitit varmaan sitä?

DFS on muistaakseni blokattuna -3, eli sama kuin DE. Noita kahta olenkin ruvennut käyttämään varsin paljon..

6. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Gee Whiz! Ne ovat saaneet ainakin Akiran Evo ver.B liikelistan pystyyn! DFS on todellakin -3 blokissa. Entistä parempi liike.

Minulla ei ole muistikuvaa tuosta sidekick-episodista (ehkä parempi näin) mutta eka ajatukseni oli että olin heittänyt muutamat TE:t ja kämmeltänyt guardin loppuun. Eihän siinä muuta tarvita. (Siis mikäli blokkasit polveni tms.. En nyt todella muista)

Mitä tulee tulevaan viikonloppuun niin voimme sopia että siirrettäisiin pelit ensi viikon lauantaihin, tosin en nyt voi varmasti sanoa sopiiko minulle enää silloin.

Jahas. Mistäköhän olen saanut päähäni tuon [1][K][G] [K] counteroitavuuden? Se selittää kyllä aika paljon Pexin pelistä.

- Manji

7. Ryadus

Ryadus Well-Known Member

Kaikista yksinkertaisin keino opetella varmat heitto -ja lyöntipaikat on kokeilla niitä tietokoneeseen. Katso mihin saat lyötyä. Itse kokeilin aina Laulla [3][P]+[K] kiskaista äijiä ilmaan ja kyllähän niitä ukkoja lensi mitä mielenkiintoisimmista paikoista.

Nykyään käytän myös Gohia. Judomies kulkee kuin unelma ja heitoissa on mukavasti puhtia. Ärsyttää vain, kun melkein kaikki Gohin heitot ovat itse keksittyjä. Olisi hauskempaa katsoa aitoja heittoja.
    Gohin [6][6][P]+[G] heiton jatko [6][P]+[K] on todella hyvä ja varmaankin tehokkain siihen. Edes Makunouchi ei noussut siitä. Toivottavasti se ei ollut laiskuutta, vaan taitojen puutetta.

Saisipa Izha tai minä kiinteän nettiliittymän, saisi laitettua niitä meidän kahden välisiä huippumatseja nettiin. Heittopakoja riittää ja kombot onnistuvat. Tekniikkakaan ei ole huonoa.

8. Neonomide

Neonomide Well-Known Member

PSN:
    Neonomide
    Toi Gohin jatko on kai siis [2_][6]+[P]+[K]? Tai tarkoitatko [6]+[P]+[K], [2]/[3]+[G]+[P] jatkoa? Eka on siis varma mutta toisesta pääsee veks 50% varmuudella. Itseäni vähän pännii kun nuo "älykkäät" vastustajat kyllä murtautuvat Bradin cathistä jopa trainingissa(!!!), mutta Goh ja Aoi saavat väännellä vastustajaa miten tykkäävät. Kuka ihmeen Makunouchi? Lion herolla? /versus/images/graemlins/cool.gif

9. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Minulla ei ole muistikuvaa tuosta sidekick-episodista (ehkä parempi näin) mutta eka ajatukseni oli että olin heittänyt muutamat TE:t ja kämmeltänyt guardin loppuun. Eihän siinä muuta tarvita. (Siis mikäli blokkasit polveni tms.. En nyt todella muista)

Mitä tulee tulevaan viikonloppuun niin voimme sopia että siirrettäisiin pelit ensi viikon lauantaihin, tosin en nyt voi varmasti sanoa sopiiko minulle enää silloin.

- Manji

[/ QUOTE ]

jesh, näinhän se juuri meni. Ekalla kerralla kokeilin aivan vitsinä.. sitten sanoit jotain, että pitäisi keskittyä vähän enemmän, ja munhan oli pakko kokeilla vielä uudestaan ja onnistuihan se vielä pari kertaa.... hehe..

jesjes.. 1/60 on ollut ver B listat jo ties kuinka kauan.. sieltähän toi mun tieto on peräisin.

ai, että pelaisi vasta viikon päästä? ei siinä mitään.. kyllä mulle käy silloinkin, tai en ainakaan muista että olisi mitään ihmeellistä..

10. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Joskohan tämä postitus kolmannella yrittämällä onnistuisi..

Tarkoitin VFDC:tä. Täällä on nyt Akiran ver.b liikelista.

Voisitkin antaa 1/60:n linkin niin ei tarvitse alkaa etsiä, olen hukannut osoitteen jonnekin.

Tuo sidekick juttu menee vielä jossain määrin rautanyrkkiväsymyksen piikkiin, jos olisit rankaissut polvea SPoD:illa olisi aihetta huoleen.. /versus/images/graemlins/smile.gif

- Manji

11. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Tarkoitin VFDC:tä. Täällä on nyt Akiran ver.b liikelista.

Voisitkin antaa 1/60:n linkin niin ei tarvitse alkaa etsiä, olen hukannut osoitteen jonnekin.

Tuo sidekick juttu menee vielä jossain määrin rautanyrkkiväsymyksen piikkiin, jos olisit rankaissut polvea SPoD:illa olisi aihetta huoleen.. /versus/images/graemlins/smile.gif

- Manji

[/ QUOTE ]

tiedän mitä tarkotit.. mä vaan oon alusta lähtien seurannut liikelistoja tuolta 1/60 puolelta. Tässä linkki.

joo, toi sidekick juttu oli ihan pelkkä vitsi... ei siitä sen enempää..

12. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Kun täällä näkyy olevan melko hiljaista niin..
    DFS crouchdashin jälkeen. Hmm. Eikös onnistuisi yksinkertaisesti
    [3][3][G][4][6][P]+[K]
    Tietysti minä pistän [G]:tä crouchdasheihin joka paikkaan muutenkin.
    Tarkistin vielä; [3][3][4][6][P]+[K] onnistuu ihan hyvin. En tiedä mikä syndrooma sinulla sitten on. Ehkä et paina nappeja riittävän yhtä aikaa..

Ja parhaan tietoni mukaan Gohilla paras jatko [6][6][P]+[G]:hen on [2_][6][P]+[K]. Siihen sitten perään Tommin spesiaali [6][6][P]+[G] QR:ään..

TE-prosenttini questissa ovat lähteneet nousuun. Nyt ne on "vain" 19.6%, mutta koko ajan nousee...

- Manji

13. Lingoon

Lingoon Well-Known Member

(Taisin jo kysyäkin, mutta) oliks RN2:ssa juttua siitä mätkintäsaitin tekemisestä?? Olis todella positiivista saada kuukausittaisten VF-miittien matseja verkkoon, vaikka vaan seuraavaan miittiin asti jos uudet painaa päälle.

14. Taarne

Taarne Member

Tikku on nyt saapunut Suomeen - Posti tosin otti ja kusetti minua laittamalla itsenäisyyspäivän aattona ovensa kiinni kahta tuntia normaalia aikaisemmin, joten nyt paketti mätänee maanantaihin asti postin toimistossa :/

..Mutta hiton nopeasti se kuitenkin tuli. Heti viikonlopun jälkeen sitten hirveällä kiireellä koulusta postiin, ja sitten tikkua pahoinpitelemään /versus/images/graemlins/smile.gif

15. Lingoon

Lingoon Well-Known Member

Hinta?

Edit: Juu ja kerro sitten miten se toimii muissa peleissä... Vähän arvelluttaa se L3-nappi.

16. Aoi_Mei

Aoi_Mei Well-Known Member

Erehdynkö vai tekeekö tietokone automaattisesti questissa evaden tuohon [4][6][P]+[K]:hon? (Ellei sitten tähtää failed evadeen/ counteriin)

En kyllä käyttäisi DE:tä kun on SDE, yhtä nopeitahan nuo...Itseasiassa "käytän" DE:tä vain silloin kun kämyän SDE:n.

Whaaaa!!! Dbpm yhtä nopea kuin [2][P]!!!! /versus/images/graemlins/shocked.gif. Ei ihme että A.I:t syö sen koko ajan.
    [P][K]--Dbpm, ei voi lyödä takaisin?(Olen käyttänyt jo jonkin aikaa ja näyttää siltä ettei voi(paitsi evade attack)).

Nyt vain odotan Aoin command listiä...

17. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    DFS väistetään samaan suuntaan kuin KAIKKI muutkin Akiran liikkeet yhtä lukuunottamatta. Jos siis tietokone päättää väistää, se väistää DFS:nkin siinä samalla.

SDE:n ja DE:n ero piilee palautumisessa. Useinkin voi blokatun DE:n jälkeen heittää vaikka [2][P]:n tai [3][P]+[K]+[G]:n ym. ym. Mutta kun SDE blokataan kannattaa käyttää niitä treenattuja E-TTEG:itä tai sitten vain seistä ja blokata ja riskeerata tulla heitetyksi.

Akiran Doublepalm on pelin nopein keskelle osuva hyökkäys, yhä vain ja edelleen. Medium punch-nopeus.

Kun saa osuman Akiran [P][K]:sta on huonossa asemassa ja kannattaa tehdä väistö lisämausteineen tai crouchdash ja block.

Lähde tutkimaan tuota Gazzan linkkaamaa 1/60-saittia käännöskoneen (esim. Altavista.com/babelfish) kanssa niin saat Aoin ver.b listan heti.

Illu: RN2:ssa ei puhuttu lainkaan taistelupelisaitista. Täytyy keskustella Entomon kanssa tuolla konsolifinissä.

- Manji

18. Taarne

Taarne Member

Noniin, ohjain on nyt haettu. Hinnaksi tuli se 52 dollaria, ja paketin päällä luki "Gift", eikä hintaa löytynyt sisältä /versus/images/graemlins/wink.gif Kun paranoiaa kuitenkin esiintyy, voidaankin sitten arvuutella ottikovatko he tililtä oikean määrän rahaa - Voiko nettifirmaan luottaa? Kuka murhasi johtajan? - Stay tuned for more, next week on the same batchannel, same bat-time!

Kyllä tikulla varmasti voi muitakin mätkintöjä pelata, kunhan kontrolleista voi säätää L3/R3 -napit. Mitään juhlaa se tosin tuskin tulee olemaan, sillä koon lisäksi on napeissa muitakin eroja (Suuremmat napit ovat normaalisti suhteessa pienempää nappia korkeammalla, suhteessa nappien reunoihin - Suuremmat ovat koholla, pienemmät reunan tasolla)

19. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Niin Taarne, kelpaako kylmä kyyti lauantaina? /versus/images/graemlins/wink.gif
    Enköhän minä saa taas videotykinkin.

[3][3][P] viivytys [P] - [P][P] - (crane) [K]+[G]

[3][3][P] (blocked) - [3][P]+[G] - [6][6_][K]

[6][P][P] - [8][P]+[K]+[G] - [2][K]+[G]

[2][P]+[K]+[G] - [P] [P]+[K] - [9][K]+[G] - [P][P][P]

EDIT:
    [4][6][P]+[K] (blocked) - [4][6][P]+[K] (hit) - [4][P][P] - (Opp TR:s) [6][6] - [2][P]+[K]+[G] - [P]+[K] (backstagger) - [6][6_][K] - (crane) [K] - (crane) [K]+[G] Rah hah haa!

- Manji

20. Aoi_Mei

Aoi_Mei Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

SDE:n ja DE:n ero piilee palautumisessa. Useinkin voi blokatun DE:n jälkeen heittää vaikka [2][P]:n tai [3][P]+[K]+[G]:n ym. ym. Mutta kun SDE blokataan kannattaa käyttää niitä treenattuja E-TTEG:itä tai sitten vain seistä ja blokata ja riskeerata tulla heitetyksi.

- Manji

[/ QUOTE ]

Mutta kun SDE osuu MC:nä niin tipahtaa vastustajalta n.70, DE ei tiputa käytännössä mitään, toisin sanoen menettää paljon jos käyttää DE:n SDE:n sijaan ja saa MC:n.
    Useimmin blokatun SDEn jälkeen ei kukaan uskalla yrittää heittoa kun käyttää SPoDin tai jonkin muun tuskallisen liikkeen muutaman kerran(tosin A.I:t ei ikinä opi). Turhaa antaa vastustajan edes kuvitella että ne saavat yrittää heittoa.
    SDE-> Dbpm/SDE toimii aika hyvin.
    Tosin puhun vain paljolti kokemuksesta tietokonetta vastaan...

Kokeiltuani lisää huomasin että tietokone väistää automaattisesti DFS:n. Jos A.I on puolustus asennossa ja käytät DFS:n niin väistö ropsahtaa...

Tuli ensimmäinen SPoDini (taistelussa) mieleen, vanhassa vf4:ssä. Pistin DFS:n täysi latingille, iskin SPoDilla, uusintoihin meni...

Kiitos muuten tuosta käännöskone tiedosta,mutta odotan kyllä mieluummin että tänne ilmestyy se Aoin B.lista. Käytän kirjaston tietokonetta niin kääntäminen veisi liikaa aikaa.

Onko joku (ihminen) siellä mennyt tuohon Lein anti-TR-comboon enemmän kuin kerran?

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice