Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

  1. Ryadus

    Ryadus Well-Known Member

    Jacky todellakin on oikea vastahyökkäyskone. Hänen [3][P][P][P] on todella ärsyttävä ja liian tehokas! Toisaalta Jackyn A.I on helppo voittaa. Se tarjoilee varmoja heittopaikkoja todella paljon.
    Aloitin taas pelaamaan Laulla ykköshahmona. Vanha konkari oli jäänyt vähän taakse, mutta nyt olen päässyt vähän tunnelmaan ja A.I:ta kaatuu rivissä. Laun liike [2_][4][6][P] on hyvä, mutta siinä pitää olla erittäin nopea, että ehtii pistää jotain siihen. Vähänkin odottaa, Laun
    [2_][3][P] ja sitten jatkuu ja tulee kääntyminen ei osu. Toisena hahmona on Goh. Olen keksinyt hänellä tappavan kombon [6][6][P]+[G] heittoon. Onkos teillä omia versioita siihen? Izha ei ole tainnut kertoa komboani kenellekään, eikä hän saakaan. Hän on itsekin saanut maistaa sitä.
     
  2. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    Tulipas sieltä asiallista Jaakko läppää Manjilta! Itsekin käytän aivan samaa hyperärsyttävää rangaistustaktiikkaa vihollisten suhteen; vastustajan taktiikan tuleekin perustua lähes täysin silmälläpitäen Jaakon taktiikkaa. Tuo [4][4], [P]+[K], [P], ([2][P],) [7][G]+[K] on legendaarinen ja älyvapaakin jatko, jota käyttämällä saa helposti mainetta (ei niin hyvää sellaista, välttämättä). Toisaalta [4][6][G]+[K]:sta on myös versio Bradilla [6]sway, [G]+[K], joka toimii suunnilleen samalla tavalla. Heillä on liikkeiden counteroimisessakin tiettyjä yhtäläisyyksiä, [6][P]+[K]... /versus/images/graemlins/cool.gif

    Mitä Gohiin tulee, päädyn usein tekemään tylsän [8][P] pouncen, koska´[3][3][6][P]+[K] on yllättävän hankala ajoittaa padilla. Ground throw on varsin paha saada sisään; säästän sillä leikittelyn muutenkin ihailemaan tulosta sen jälkeen, kun saan heitettyä vastustajan seinään [3][3][G]+[P] jälkeen... OUCH!

    Lau on , kuten sanottua, evil. Jo tuo [4][6][P], [P],[4][P],[P] (closed) riittää ärsyttämään, eikä kukaan tunnu vieläkään tajuavan, miten kätevä tuo [6][P], [P]---[6][6][P]+[K] jatko voi olla. Kannattaa opetella tekemään muuten tuo [4][6][G]+[P], [3][K] joka kolosta, koska kaikki DA:han päättyvät heitot ovat taistelutahtoa alentavia (oma teoria). Ties kenen neropatin idea tuo olikaan, mutta combo searchkaan ei listaa läheskään kaikkia Laun startereita. Ihan kuin känkkäränkkää vastaan pelaaminen ei olisi jo muutenkin tarpeeksi hankalaa. Joo, ja ei sovi unohtaa neljää heittosuuntaa... /versus/images/graemlins/grin.gif
     
  3. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Kai te huomasitte sen edellisen postin?
    No joka tapauksessa, dashit, crouchdashit ja väistöt tekevät yllämainituista syistä johtuen Jackysta kahta kauheamman, Koska kaikki mitä Jacky väistää tekee kutaa..

    [4][P]+[K], [P] - combo on .. Evil (Lukeeko Neo Usagi Yojimboa?)

    Vaihtoehtoja: muun muassa..
    [4][P]+[K], [P] -- viivytys -- [8][P] counter -> päällehyppy.
    [4][P]+[K], [P] -- viivytys -- [6][P] nappaa kyykistelijän ja mindgamet alkavat (alkoivat jo!)
    [4][P]+[K], [P] (osuu), heitto. Vastustaja on paniikissa.
    [4][P]+[K], [G], [P] [2][K] hups! Väistö ei toiminutkaan.
    [4][P]+[K], [G], [6][P], [P] Öh, monesko isku se mid taas olikaan?
    [4][P]+[K], [P], [G], [3][P] [P] .. Nyt minä keskeytän sinut! Oho..
    [4][P]+[K] -- viivytys -- [P] --viivytys -- [6][P] -- viivytys -- [P]
    ööööhhhh... vastustaja on katatonisessa tilassa.
    [4][P]+[K] -- [2][P] -- [4][6][K]+[G] Ei pääse karkuun!
    [4][P]+[K], [P] -- viivytys, missattu väistö -- [P]+[K], [P]... Oppitunti on päättynyt.

    - ManjiMaru
     
  4. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Pitääköhän sitä tuntea sääliä vai sadistista mielihyvää kun Gazza-raukan combolista kasvaa nopeammin kuin hän ehtii sitä läpikäydä.
    Havaitsin Akiran peruspotkusta seuraavaa: Jos tikkua pitää eteenpäin potkua tehdessä niin counterhitillä combojen maailma avautuu. Tässäpä näitä, kaikki Aoille testattuja.
    counterhit:
    [6_][K] -- [3][K]+[G] [6][P] - [8] - [P]+[K] 74 open
    [6_][K] -- DLC 70 open
    [6_][K] -- AS3 62 both
    [6_][K] -- [4][6][P] -- [1][K] 61 open
    [6_][K] -- [4][6][P] -- [4][6][6][P]+[K] 65 open
    [6_][K] -- [6_][P] -- [4][6][P] -- [4][6][6][P]+[K] 71 open
    [6_][K] -- [6_][P] -- [4][6][P] -- DbPm 81 open
    [6_][K] -- [6_][P] -- [4][6][P] -- [1][K] 68 open
    [6_][K] -- [6_][P] -- DLC 73 open
    [6_][K] -- [6_][P] -- [6_][P] -- DbPm 74 open
    [6_][K] -- [6_][P] -- [6_][P] -- DLC 77 open
    [6_][K] -- [6_][P] -- [K]+[G] [P] 72 open

    Tuossa P, StPm, DbPm:ssä on jurkeleen tarkka ajoitus.. Mutta se toimii kyllä.

    Aion seuraavaksi käydä Gazzan listasta vaikka LBF:n, SDE:n ja StPm:n läpi, sovitaan näin.

    - Manji
     
  5. Aoi_Mei

    Aoi_Mei Well-Known Member

    [ QUOTE ]
    gazza said:
    Mitäs muuten sanot Izha tästä, mun Aoin TE% voitoissa 12.2% tappioissa 25.9%.. selitys on varmaankin se, että viimeaikoina olen pelannut tosi laiskasti, mutta voittanut kuitenkin... /versus/images/graemlins/grin.gif 1200 matsia noin suunnilleen.. ja oon täysin kyllästynyt koko naiseen...


    [/ QUOTE ]

    Kyllästyminen oli itselläkin yhdessä vaiheessa lähellä, tuntui niin saman toistolta kaikki...
    Mutta nyt ymmärrän miten Aoilla pelataan oikein ja tehokkaasti, into palasi huippu nopeaa. Akira sen sijaan on jäänyt erittäin vähille viime aikoina....
     
  6. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Izha, sinähän siinä samaa toistat eikä hahmo.. Kaksinpeli on yleensä hyvä lääke toistoon, ainakin jos kokeilee tuntemattomia hahmoja.

    Gazza, lähetin privaattipostissa juttua niistä Akiran combolistoista, lisäksi varmistin Akiran
    Yoho -- [6_][P] -- ShRm -- [P] -- DbPm :n toimivuuden Aoihin normaalihitillä ja avoimesta stanssista. Lämää tuli 78. On muuten oikea puskuroinnin mestariteos, kaikki pitää bufferoida..

    -Manji
     
  7. Aoi_Mei

    Aoi_Mei Well-Known Member

    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

    Izha, sinähän siinä samaa toistat eikä hahmo..


    [/ QUOTE ]

    Tiedän, mikä johtui siitä etten muuten pärjännyt. En osannut esimerkiksi käyttää sabakeja tehokkaasti, reversaalit meni aina väärin, teen ylös->tulee keskelle/vastustaja heittää/ei tee mitään, jne...Minkä takia päädyin hieman yksinkertaisempaan Akiraan silloin. Asiat muuttuu kun kehittyy...
    btw..Aoin [K] on counterina combon aloittaja, yleensä jatkona [2][K](joskus[2][P]--[2][K]) mutta kevyisiin menee [6][P]+[K][P](jalkojen asennot pitää vielä kerrata).

    Huomasin juuri, että tämä meidän osio on suunnilleen puolet viesteistä tässä international osiossa...
     
  8. gazza

    gazza Well-Known Member

    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

    Pitääköhän sitä tuntea sääliä vai sadistista mielihyvää kun Gazza-raukan combolista kasvaa nopeammin kuin hän ehtii sitä läpikäydä.


    [/ QUOTE ]


    äh.. voi ei... tätä menoa tää ei valmistu ikinä.. nääh, Good stuff, keep it coming! /versus/images/graemlins/grin.gif
    olisi pitänyt käydä täällä foorumilla vähän useammin, nyt tässä kävi niin, että Manjin kanssa testattiin samoja asioita...
    mulla on Lei-Fei lähes kokonaan valmis ja Gohista testattu maakombot QCB+P:tä lukuunottamatta. Ehkä, jos tuo Manji nyt alkaa osoittaa aktiivisuutta niin mun pitää keskittyä noihin ilmakomboihin. Maakombot on paljon nopeampi testata..
     
  9. gazza

    gazza Well-Known Member

    hehe.. nyt löytyy taas sivulta lisää roinaa... /versus/images/graemlins/grin.gif seuraavaksi teen nuo Lei-Fein ja Gohin ilma-osuudet.
     
  10. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Sä siis sait SDE(CH), SgPm-DE:n toimimaan Lei-Feihin suljetussa stanssissa? Mä en nimittäin saanut.. Gohiin se oli helppoa.
    Tuntuu että ehkä kerran se ois toiminut jotenkin Framen-tarkan ajoituksen kera tms. mutta kun en saanut uusituksi niin en hyväksynyt ajatusta..

    EDIT: Jahas, täytyy opetella huomaamaan privaattimaili täällä VFDC:ssä. No joka tapauksessa uskon sanaasi.

    - ManjiMaru
     
  11. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    Tuo [6_][K] näyttää toimivan muillakin hahmoilla starterina, mikä on vain hyvä asia. Pidän nyt pientä lomaa VF:stä (lataudun mahdollisesti joululoman suureen ponnistukseen), mutta palaan pian asiaan.
    Toivottavasti kombolistojen kera... /versus/images/graemlins/cool.gif

    Lueskelin tässä hieman pelikritiikkiä ja keskustelua siitä. Näyttää siltä, että tilanne ei ole muuttunut miksikään: tappelupelisarjojen fanit tappelevat kuin sudet keskenään, arvostelijat ovat (liian) usein täysin pihalla, eikä suomalainen pelijournalismi ole juuri mistään kotoisin, mitä todellisiin kulttipeleihin tulee. Ärsyttää. Paljon. Jenkeissä on sentään pelijournalismi kunnossa, eikä kommentit jostain Evosta ole vihannesluokkaa, kuten "erään taistelupelin evoluutio"(kyynistä ääliöläppää -Pelaaja-) tai "jämäkkä ohjaus" (näin erotellaan taistelupelejä toisistaan Pelit-lehdessä. Not). Miksi kukaan arvostelija ei pelaa näitä pelejä? Siis pelaa kunnolla?! Juuri tuon takia koenkin kansalaiswelvollisuudekseni arvostella pelejä jälkikäteen niin monella saitilla kuin jaksan. Sitten teen näistä gradun. Ja väitöskirjan. Sitten perustan J.J. Kasvin kanssa Suomeen videopeliyhdistyksen suojelemaan uutta ja kaupallistuvaa taidemuotoa. Maailma saa tuta totuuden tuulet, ei nämä asiat nimittäin threadi-hihittelyllä parane...

    PS: Katsoin eilen Mätrix kolmosen: Hyvä "juostaan katossa" tulitaistelu ja Siionin rei´itys, sekava ja teepussimetaforia täyteen ahdettu juonenretale. Odotin parempaa, sekä äctioniä, näyttelemistä, että "filosofiaa". Miksihän nykyleffat on menossa näin päin arsetta? /versus/images/graemlins/smirk.gif
     
  12. gazza

    gazza Well-Known Member

    Tämähän ei taas liity yhtään mihinkään, mutta nähtyäni Matrix kakkosen, päätin etten aio edes vaivautua menemään katsomaan sitä kolmatta..

    niin ja Manji, se SDE, SgPm+DE Lei-Feille on vain ajoituskysymys.. tarpeeksi myöhään.

    ja näköjään myös Knee, StPm, P, DJK on mahdollinen. Vahinkohan on se 92pts, stanssi avoin. Toimii ainakin Lei-Feille MC:llä.

    ja pakko oli taas kokeilla.. Yoho, StPm, P, DLC. 92pts Open. Lei-Fei..

    ja taas.. ShRm, StPm, DLC 85pts. Open+ Closed. Lei-Fei..
     
  13. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Öh, joo, en tullut sanoneeksi että tuo StPm, P, DJK toimii myös polven kanssa.. Onko yleensä mitään ilmacomboa joka toimii Yoho-startterilla muttei polvella?

    Mitä tulee matrixiin, minäkin olin tympiintynyt kakkoseen muutamaa kivaa tanssikohtausta lukuunottamatta.. Ilmeisesti ei kannata mennä katsomaan kolmosta, jollei siinä ole jotain himmeää loppu-kungfutaistelukohtausta tms. ?

    Gazza, jos sinulla on region-2:n iron monkey, voit toki sen minulle lainata.. Olen hukannut jonnekin region-X muistikortin jolla voin katsoa muita alueita pleikalla..

    Niin, Akiran [6_][K] -- [P] -- [6][6][K][K] toimi Gohiin counterina ja Avoimesta..

    - ManjiMaru
     
  14. Aoi_Mei

    Aoi_Mei Well-Known Member

    Olen täysin samaa mieltä, siksi en luotakaan suomalaisiin arvostelijoihin. Pelit lehti kehtasi antaa 90 evolle, vaikka antoi saman verran vf4:lle. Evo on yksinkertaisesti paljon parempi joka suhteessa kuin vf4 eikä ansaitse samaa arvosanaa. Arvostelu oli muutenkin tehty olkiakohauttamalla, "jos hyllyssä on vf4, ei evo ole välttämätön ostos". Kyllä on, mikäli piti vf4:stä...

    btw..noista Matrixseista, minulle riitti jo ykkönen...
     
  15. gazza

    gazza Well-Known Member

    jesh.. lisään nämä:
    Yoho, StPm, P, DLC 92pts/ 77pts
    Yoho, StPm, P, K+G,P 91pts/ 76pts
    Knee, StPm, P, DJK 92pts/ 77pts
    Knee, StPm, P, DLC
    Knee, StPm, P, K+G,P
    ShRm, StPm, DLC 85pts
    ShRm, P, d+P, DbPm 77pts/ 63pts
    ShRm, 2/3 DLC, u/d, P+K 79/ 65pts open+closed (lei)

    kaikki nuo StPm sisältävät vaativat avoimen stanssin (paitsi ShRm, StPm, DLC joka toimii vain MC:llä, mutta molemmista stansseista). Polvikombot ei toimi normaaliosumalla.. testattu Aoia ja osittain myös Leitä vastaan.

    jesh.. mun Rauta-Apina on R2. Tosin jos PS2:lla aioit sitä katsoa voit joutua vähän kiroilemaan.. siinä on yksi aika "mukava" naarmu.. kyllä se pleikkarilla käyntiin lähtee, muttei välttämättä ensimmäisellä yrityksellä.. /versus/images/graemlins/grin.gif
     
  16. LauVF

    LauVF Well-Known Member

    [G] [P] [K] <font color="white">Nordic Virtua Fighter 4 Evolution Gathering
    031219 ~ 21 Nyköping
    </font>

    All information about the Nordic Vritua Fighter 4 Evolution Gathering

    <font color="white"> A small note:
    </font> I know that direct flights go with RyanAir http://www.ryanair.com from Tampere to Nyköping (Stockholm Skavsta airport Nyköping), 2 daily departures from Tampere~Nyköping!
    It's a lowbudgetflight and usually it's extremly cheap! For now the price is 99 Swe kr (11 euro) for just the plainticket! (airport tax will be added)
    If you travel by flight you don't need the ride between Arlanda ~Stockholm city terminal ~ Nyköping.
    It could also be worth looking into for those of you who are intrested in attending the Nordic Evolution Gathering.

    <font color="blue"> Lau.VF</font>
     
  17. Ryadus

    Ryadus Well-Known Member

    Mitä Gohiin tulee, päädyn usein tekemään tylsän [8][P] pouncen, koska´[3][3][6][P]+[K] on yllättävän hankala


    [/ QUOTE ]

    Mikäs se Gohin [8][P] liike on? Ei kai hänellä sellaista ole.
     
  18. Aoi_Mei

    Aoi_Mei Well-Known Member

    Mitäs hahmoa aot käyttää siellä Nordic Evo turnauksessa?
     
  19. Lingoon

    Lingoon Well-Known Member

    Toivottavasti niitä samoja millä pärjättiin tuossa taannoin Jaappanissa...kun kerran taitaa parhaiten hanskassa olla. /versus/images/graemlins/smile.gif
     
  20. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Mitä tulee matrixiin, minäkin olin tympiintynyt kakkoseen muutamaa kivaa tanssikohtausta lukuunottamatta.. Ilmeisesti ei kannata mennä katsomaan kolmosta, jollei siinä ole jotain himmeää loppu-kungfutaistelukohtausta tms. ?

    Gazza, jos sinulla on region-2:n iron monkey, voit toki sen minulle lainata.. Olen hukannut jonnekin region-X muistikortin jolla voin katsoa muita alueita pleikalla..

    - ManjiMaru

    [/ QUOTE ]

    Älähän nyt, kolmosessa on hauska uudelleenlämmittelyversio ykkösen hallihidastusräiskinnästä, pahat pojat nimittäin alkavat juoksennella katossa pyssyjen kanssa! Loppumatsi oli vähän *njää*, onneksi Neo näytti välillä open stancea (Jet Lin fanit kyllä tunnistaa) ja teki jotain wushupotkuja. Tossa Uudelleenladatussa oli yksi todella hyvä kohtaus: Neo vastaan n. 100 Mr Smithiä. Loistava koreografia. En olekaan katsellut noita leffoja vähään aikaan mutta kyllä Yuen Woo Ping (Mr Matrix) aina jaksaa yllättää. Saman miehen ohjaama Iron Monkey (btw) on tosiaan R2 DVD:llä Hongkonglegendsiltä ja on täyttä asiaa...

    Jos tuo honkkarimeno alkaa todella kiinnostamaan, tsekatkaa ihmeessä www.neokarate.com ja lisäksi arvosteluja stuntpeople-linkistä. Shunin fanit, katsokaa ihmeessä Drunken Masterit, jos ette ole vielä ehtineet! /versus/images/graemlins/grin.gif
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice