Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

1. Aoi_Mei

Aoi_Mei Well-Known Member

Itsekin aloin taas pitkästä aikaa questia pelaamaan Aoilla, lähinnä harjoittelen omaa liikkumatyyliäni. (Vanha juttu mutta varmasti tiedätte että Shunin [3][P]+[G] jälkeen voi tehdä [2][3][6][P]:hen reversaalin+downthrow). Pää/olkapää/selkä reversaalit näyttää hienoilta...
    Olen myös joutunut harjoittelemaan m-dbpm:ää kakkospuolelta kun tuntuu yli puolet nykyään epäonnistuvan sieltä. SPoD on myös alkanut kangerrella kakkospuolelta. Ainoa hyvä puoli on että polvi onnistuu entistä paremmin.
    Stagger recoveryni on nousussa, en tipahtanut eilen Ryadusta vastaan Bradin [4][6][K]+[G]->[6][P]+[K]:n, mikä olikin ensimmäinen kerta /versus/images/graemlins/grin.gif, staggerit on aina ollu heikko kohtani. Alkoi paranemaan kun tein muutaman yksinkertaisen harjoitusvideon free trainingissä.

Aloin myös Duralia käyttämään VS:ssä, hienoja combo syntyy, kuten [P]+[K][P]-[7][K]+[G], polvi-[P]-[6][6][K][K]. Varmasti löytyy parempikin mutta aloitan keksimisen vasta kun täällä on Duralin liikelista saatavilla.

Pelaatteko Ultimate battlea? Akiralla [3][P]+[G], polvi/AS3 perään, näyttää hienolta.
    Muuten, oletteko vielä todenneet yhdenkään Akira A.I:n onnistuvan polvessa? Ohsu Akira yritti tehdä minun Akiralle Yoho--[P]--[2][P]--polvi (tai [2][P]--[P], miten vain) mutta tuli vain [K]+[G], eikä ollut ensimmäinen kerta. Myös Pendragon ja Segata yrittävät silloin tällöin.
    (btw..Segata on ensimmäinen A.I joka epäonnistui SPoD:ssa, sain pelkän [P]+[K]+[G]:n...)

Omat matsini Akira 1300/200 Aoi 1640/190 Pai 550/170 Kage 700/150 . Kage on tosin jäänyt vain VS-hahmoksi.

2. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Harmi etten saa TE-prosentteja ylös kun hahmoilla on alla niin tolkuttomasti matseja.

[/ QUOTE ]

Eikö ne tilastot ole ainoastaan viime matseista? mitälie sekin sitten tarkottaa.. mulla ainakin tulee ihan jo yhdessä tai kahdessa matsissa niihin muutoksia, olettaen tietysti että ne menevät jotenkin poikkeuksellisesti.
    Akiralla mulla muuten on tällä hetkellä TE% 19.8 ja 19.0. Se on hyvä, että ne ovat noinkin tasasia.. ei ainakaan tappiot johdu TE- laiskuudesta.. /versus/images/graemlins/grin.gif
    Matseja Akiralla n. 1500, Aoilla 1200 ja Sarahilla ja Pailla kummallakin noin 500.

3. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    Izha said:
    Pelaatteko Ultimate battlea?
    Muuten, oletteko vielä todenneet yhdenkään Akira A.I:n onnistuvan polvessa?
    Segata on ensimmäinen A.I joka epäonnistui SPoD:ssa

[/ QUOTE ]

jepjep.. aika vähän tulee noilla ihmesäännöillä pelattua. Kaikki turnaukset olen Akiralla voittanut, eli Battle Mode on avattu.. voisi joskus ihan vitsinä ottaa VS- erää tälläsillä asetuksilla... mutta muuten kyllä pelaan mielummin oikeilla säännöillä.

Olen kyllä nähnyt monta kertaa AI:n tekevän polven. Komboja se ei kyllä oikein osaa tehdä, muistan ainoastaan yhden kerran kun se teki Aoiani vastaan Yoho, P, ShRm, DLC. Muuten se yleensä tyytyy Yoho, P, ShRm, DbPm:iin...

On noita mogattuja SPoDejakin tullut nähtyä.. lähinnä toki alemmilla tasoilla.. Toinen niistä Heroista on joskus päässyt mulle SPoDin tekemään, mutta yleensä mä en mene niihin...

lisätään vielä tähän loppuun kysymys, eli sattuuko kukaan muistamaan mitkä ne hahmot olivat, joiden challengen suorittamisesta ei saa wallpapereita? ihan vaan, etten heidän kanssaan tuhlaa aikaani... Lion taisi olla yksi (?).

4. Aoi_Mei

Voisiko saada tietää kuka(tai ketkä) A.I:t ovat siinä polvessa onnistuneet? Haluaisin nähdä.
    Onko kukaan Akiran A.I hyödyntänyt [4][6][P]+[G] seinäosumaa? Minulla ei ole käynyt koskaan niin ja alkaa ihmetyttää mitä varten koko heitto on niiden käytössä, pako suuntahan on sama kuin [1][6][P]+[G] joka on myös parempi ring outiin, eikä vastustajan paetessa Lei rangaistava.

5. gazza

gazza Well-Known Member

Enhän mä voi tollasta millään muistaa.. mutta kattelen jos ois jäänyt replaylle ja laitan nimet muistiin jatkossa...

tota seinäkomboa en kyllä muista että kukaan olisi mulle tehnyt..

6. Neonomide

Neonomide Well-Known Member

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    Izha said:
    Itsekin aloin taas pitkästä aikaa questia pelaamaan Aoilla, lähinnä harjoittelen omaa liikkumatyyliäni. (Vanha juttu mutta varmasti tiedätte että Shunin [3][P]+[G] jälkeen voi tehdä [2][3][6][P]:hen reversaalin+downthrow). Pää/olkapää/selkä reversaalit näyttää hienoilta...

Pelaatteko Ultimate battlea? Akiralla [3][P]+[G], polvi/AS3 perään, näyttää hienolta.
    Muuten, oletteko vielä todenneet yhdenkään Akira A.I:n onnistuvan polvessa? Ohsu Akira yritti tehdä minun Akiralle Yoho--[P]--[2][P]--polvi (tai [2][P]--[P], miten vain) mutta tuli vain [K]+[G], eikä ollut ensimmäinen kerta. Myös Pendragon ja Segata yrittävät silloin tällöin.
    (btw..Segata on ensimmäinen A.I joka epäonnistui SPoD:ssa, sain pelkän [P]+[K]+[G]:n...)

Omat matsini Akira 1300/200 Aoi 1640/190 Pai 550/170 Kage 700/150 . Kage on tosin jäänyt vain VS-hahmoksi.

[/ QUOTE ]

Tuo Aoin reversali Shunin heittoon on tuttua kamaa, saapahan wanaha herrakin yllättyä... Pää/olkapää/selkä reversaalit näyttää hienoilta, juu-u, vakioreplaykamaa. AI:t ovat muutenkin joissain suhteissa vähemmän "legendaarisia", kuten tuo Shunien surkea ryyppäyskulttuuri osoittaa. Sega olisi saanut pistää peliin vielä yhden vaikeusasteen (mistäs sen tietään, pelaa kaikki läpi niin ehkä...) Puhuin oikeastaan (siis oikeasti) noissa matsimäärissä täyttä kakkaa, osalla äijistä pelattu 350 matsia joten se tekee kokeneempien myötä ainakin lähelle 7000 kähinää... /versus/images/graemlins/cool.gif

7. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    Ryadus said:
    Hmm.. Ei ottelujen määrä ratkaise kuinka hyvä on. Onhan niillä "Japanin mestareillakin" vähän kokemusta ja silti tyypit pelaa kuin robotit.
    On minullakin kokemusta, jos lasketaan yhteen kaikkien hahmojeni kokemukset. Laulla on tilillä 1500 matsia, Vanessa 1000, Sarahilla 500, Gohilla ja Bradillä hyvää vauhtia 400, Akiralla 500, Jeffryllä 500 ja Shunilla 300. Lisänä vielä tappiot. En minäkään mikään sunnuntaipelaaja ole.

[/ QUOTE ]

Japanin "mestarit eivät ole robotteja, vaan ihmisiä ja he pelaavat VF:ää helvetin lujaa /versus/images/graemlins/wink.gif En laskenut mukaan omaan listaani kuin voitot, koska en jaksanut aloittaa sormilla laskemaan... /versus/images/graemlins/grin.gif /versus/images/graemlins/grin.gif /versus/images/graemlins/grin.gif

8. gazza

gazza Well-Known Member

Ilmeisesti se "recent matches" ei tarkoita kovinkaan montaa matsia, koska sain Sarahilla yhdessä matsissa nostettua lukemaa noin 5%.. Karkasin tosin 6/9 heitosta.. ne hemmetin neutraaliheitot ei suju multa vieläkään... ei mua kyllä kovinkaan usein yritetä heitelläkään.. /versus/images/graemlins/grin.gif
    aijoo, tarkistin noi mun Akiran lukemat ja se onkin 23.1% ja 19.2%.. että kyllähän siinä vähän alkaa jo olla eroa..

9. Aoi_Mei

Oletteko huomanneet, miten helppoa on ohittaa rising attack pitkän kantaman liikkeellä kun vastustaja makaa täysin pystysuoraan tai täysin vaakasuoraan?
    Kage [P]+[G]--[4][P] / [4][4][P] hyvä esimerkki. Toimii jos vastustaja tekee rising attackin melkein heti noustessaan, yhtäaikaa [4][P]:n tai [4][4][P]:n kanssa.

Aoilla sain upean kohtauksen tällä lailla. Ohitin matalan rising attackin [3][3][P]+[G] heiton jälkeen ja siitä suoraan side low throwiin, Makunouchi lensi kauniisti. Kannattaa kokeilla /versus/images/graemlins/grin.gif.

Ehdottomasti noissa Bradin A.I:eissa olisi parannettavaa, Mask du HT tuntui eilen melkein ärsyttävän tahallaan kun ei muuta tehnyt kuin täysin saman turvallisen hyökkäys kuvion koko ottelun ajan.
    Jouduin joka kerta katkaisemaan sen YY-stanssilla, siinähän se ottelu menikin.

10. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Tuo vastustajan rising attackin ohittaminen on mielenkiintoinen juttu. Tein sitä itse vanhassa nelosessa Kagella [4][6][K] joka näytti tyylikkäältä kun Kage pyörähti tanssien vastustajan yli ja päätyi kasvot vastustajan suuntaan. Tuo ei kylläkään evossa näytä toimivan. Toisaalta nyt voisi kokeilla Kagen (selin vastustajaan) [P]+[K]+[G] :tä joka on korkea hyppy vastustajan toiselle puolelle. Vähän niin kuin se norjalainen joka reversoi high rising kickin Kagen Jumonji-reversalilla. (Hypyn jälkeen voi mennä Jumonjiin pitämällä napit pohjassa.)

Kage on sittenkin hauska hahmo, CPU vain onnistui tappamaan intoni pelaamalla maailman tylsintä Kagea. Kagen sonic roll on huvittava hyökkäys.. (Jos ette tiedä, [4][1][2][3][6][P] repeat. Toisen jälkeen pyörähdykset on hyökkäyksiä, ja kuuluu "viuuuuhhh"-ääni kun Kage huristaa eteenpäin kuten kuuluisa tasohyppelijä.. )

EDIT: Ai niin. Rautanyrkissä pitää ehdottomasti yhtenä yöturnauksena ottaa Hyper action battle tiimi turnaus. Aoi voi olla kova sana.. /versus/images/graemlins/grin.gif En ole vielä unlockannut ihmeturnauksia mutta ei kai siinä kauaa mene kun tosissaan ottaa.

-Manji

"Lau has left the station."

11. gazza

gazza Well-Known Member

Multa löytyy noi ihmeturnaukset ja voin ottaa muistikortin mukaan kun tulen... /versus/images/graemlins/grin.gif hyperissä muuten on Jeffry aika kova sana, sillä "isolla jalallakin" voi aloittaa komboja.. tehokkaita sellaisia..
    kombojen testaaminen on tosi tylsää hommaa.. eilen ei oikein hirveästi taaskaan napannut ja tuli jatkettua Questia Sarahilla.. se on nyt sitten Hunter. Pakko kai sitä on taas vähitellen jatkaa listaamista, ettei koko homma mene ihan pelleilyksi... /versus/images/graemlins/grin.gif

edit: lisätään vielä tälläinen havainto, että eilen torjuin Akiran ST -> SgPm:n Sarahilla kolme kertaa (WestLariat, Akio, ja joku veteran), Akiralla tai Aoilla ei ole onnistunut Questissa kertaakaan. Tuntuu siis tosiaan siltä, että se on helpompaa (huomattavasti helpompaa) joillain hahmoilla...

12. gazza

gazza Well-Known Member

Taas tuli ihmeellinen asia mieleen.. lasketaanko ne wallpaperit mukaan prosentteihin? Mulla on nimittäin Akiralla edelleenkin joku 96% complete, eikä oikein tule mieleen mitä voisi puuttua.... noh, kyllähän ne tulee jossain välissä hankittua jokatapauksessa.

13. Taarne

Taarne Member

Esittäydytäänpäs sitten täälläkin.. /versus/images/graemlins/smile.gif

Kuljen Taarne -nimimerkillä täällä, konsolifinin boardeilla, sekä abouttarallaa kaikkialla muuallakin netissä. Olen kohta viikon ajan ollut Evon onnellinen omistaja, eli aikamoinen newbie vielä =) Lei Fei tuntuu tässä vaiheessa olevan se kiinnostavin hahmo, Jacky hyvänä kakkosena.

Peli yllätti kyllä aika totaalisesti vaikeudellaan - kaikkeen tarvitaan täydellinen ajoitus, hyvänä esimerkkinä vaikka Lein kombot, joiden aikana täytyy vaihtaa stancea. Liike on pakko bufferoida jo edellisen liikkeen aikana, mutta kuitenkin tarpeeksi myöhään, että liike toteutuu. Argh, päätä seinään ja harjoittelemaan. /versus/images/graemlins/crazy.gif

..Ja asiasta kolmanteen: Onko teillä kokemuksia YesAsiasta? Sieltä lähtisi noin 45 euron hintaan Horin VF tikku, ilmeisesti postikuluitta, joka tuntuu hieman oudolta, sillä kaikkialla muualla ne postikulut maksavat yleensä enemmän kuin itse tikku :p Hmmh.. Pitää varmaan tilata, vaikka postitus kestäisikin kuukauden /versus/images/graemlins/smile.gif Toisaalta haluaisin pelata tikulla muitakin kuin VF -pelejä, joten voisi odottaa että firma saa SC2 -tikkuja taas varastoon..
    Tässä vielä linkki, jos kiinnostaa: http://global.yesasia.com/en/PrdDept.aspx/pid-1002491986/did-0/code-j/section-games/

14. Aoi_Mei

Haha, mitä varten melkein kaikki tuntevat vetoa Jackyyn?Kokeilin äskettäin questissä ja oli taas meno niin yksitoikkoista( en taida tietää miten Jackyllä pitäisi pelata)...
    Kokeile Akiran comboja jos kerran pidät Lein vaikeina...
    btw oletko kokeillut muita hahmoja?

Hmmm...en muuten muista(enkä jaksa käydä läpi vanhoja viestejä) että mainitsinko jo shrm-p-yoho-dbpm:n toimivan myös Bradiin?
    Tuosta rising attackien ohituksesta vielä että Aoilla se onnistuu melko kätevästi tekemällä [4][4][P], siitähän on enemmän hyötyä kuin Kagella kun voi myös käyttää matalaa heittoakin riippuen ohittaako keski- tai matalan iskun. Tosin Kagella pääsee jumonjiin takaperin [4][P]...

Kagella on hauska tuo [2][3][6][K]--[G] peruutus, mukava leikkiä sillä...Takaperin kävelykin on melkoinen nautinto kun voi hämätä [P][K][G]--heitto, sun muuta kivaa.

Huomasin muuten että minun SPoDin kangertelu johtuikin nappien jäykkyydestä, kakkoslaitteella toimi taas normaalisti. VF panee kyllä laitteen koville, kun ei paljon muuta viimeisen vuoden sisällä ole pelannut.

Aoin TE-prosentit voitot 25,4% häviöt 16,6%, sain 1700 voiton rajan rikki eilen ja vasta alan innostua, uusia temppuja syntyy koko ajan...

Gazza, minulla on sama tunne tuosta stagger throw hommasta, se tuntuu olevan helpompaa toisilla hahmoilla. Akiralla olen noussut Pain ST-heitosta, mutta en kertaakaan Aoilla. Laun ST-heitosta pääsen Akiralla (vs:ssä) ylös mutta en Aoilla...

15. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    Izha said:

Hmmm...en muuten muista(enkä jaksa käydä läpi vanhoja viestejä) että mainitsinko jo shrm-p-yoho-dbpm:n toimivan myös Bradiin?

[/ QUOTE ]

jep taisit sanoa.. Shuniin ei onnistu, eikä varmaan Lioniinkaan, kun ne lentävät niin matalalla.
    Shunia vastaan ei toimi se Manjin Yoho, StPm, P, DJK, mutta sille voi tehdä Yoho, ShRm, DJK 91pts (avoimessa).
    äh.. kohta pitää taas lähteä, mutta uskon kyllä saavani tänään sekä Shunin, että Lionin käsiteltyä.

Toi on mielenkiintonen toi Stagger- heitto juttu.. sitä pitää tutkia enemmän.. Sarahilla on tosiaan välillä jopa pelottavan helppo välttää Akiran ST -> SgPm..

Mitäs muuten sanot Izha tästä, mun Aoin TE% voitoissa 12.2% tappioissa 25.9%.. selitys on varmaankin se, että viimeaikoina olen pelannut tosi laiskasti, mutta voittanut kuitenkin... /versus/images/graemlins/grin.gif 1200 matsia noin suunnilleen.. ja oon täysin kyllästynyt koko naiseen...

16. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Tervetuloa tännekin, Taarne.

Minulle ainoa jotensakin hankala Lein combo on ollut
    [3][3][P][P] -- [2][P]+[K]+[G] -- [P] [P]+[K] -- [K]+[G]
    Mikä toiminee kevyihin vastustajiin.
    Tuo stanssin vaihto on tuossa puskuroitava, muuten ei pitäisi olla hirveitä vaikeuksia.. Jos Punch osuu ilmacomboon niin helpoin jatko on [P][P] - (crane) [K]+[G] Ei tarvitse erikseen vaihtaa stanssia. Esimerkiksi [3][3][P][P] :n jälkeen tai [9][K][G]:n jälkeen (jotka muuten ovat Lein kätevimpiä starttereita.) Ja jos ei sormet taivu niin [P][P][P] on ihan okei jatko ilmacomboon.

Mitkä Lein combot tuottaa ongelmia?

Izha: Lionin yhden framen combot on toistaiseksi vaikeimpia mitä tiedän.. En ole saanut edelleenkään kuin varmaan yksi tai kaksi kertaa (unissani) toimimaan. Kagen väitetty yhden framen combo Paihin (counter,open)[2_][3][P] -- [2][P] -- [K]+[G] [P][P] onnistui sentään vartin sisään jotain 5 kertaa.

Gazza: Mä en tiedä tuleeko tämä yllätyksenä mutta mielestäni Jacky on hyper actionissa täysin sairas...

- ManjiMaru

17. gazza

gazza Well-Known Member

Enpä ole Hyperiä jokaisella hahmolla edes viitsinyt kokeilla.. mutta, jos Jacky on sairas, niin niin on varmaan myös Sarah... pakko joskus kokeilla.. /versus/images/graemlins/grin.gif

jepjep.. nyt löytyy Shun ja Yoho-osuudet Lionista. Kokeile muuten Manji tehdä Shunia vastaan QCB+P, P, DbPm. Se onnistuu kyllä molemmista stansseista, mutta ainakin mulla oli aluksi huomattavia vaikeuksia saada DbPm osumaan, saa bufferoida kun pieni apina.. /versus/images/graemlins/grin.gif

Ton Lein kombon voi päättää myös [9][K]+[G]:llä.. Muistelisin että silloin vaatii suljetun stanssin.

18. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    Taarne said:
    Esittäydytäänpäs sitten täälläkin.. /versus/images/graemlins/smile.gif

Kuljen Taarne -nimimerkillä täällä, konsolifinin boardeilla, sekä abouttarallaa kaikkialla muuallakin netissä. Olen kohta viikon ajan ollut Evon onnellinen omistaja, eli aikamoinen newbie vielä =) Lei Fei tuntuu tässä vaiheessa olevan se kiinnostavin hahmo, Jacky hyvänä kakkosena.

Peli yllätti kyllä aika totaalisesti vaikeudellaan - kaikkeen tarvitaan täydellinen ajoitus, hyvänä esimerkkinä vaikka Lein kombot, joiden aikana täytyy vaihtaa stancea. Liike on pakko bufferoida jo edellisen liikkeen aikana, mutta kuitenkin tarpeeksi myöhään, että liike toteutuu. Argh, päätä seinään ja harjoittelemaan. /versus/images/graemlins/crazy.gif

[/ QUOTE ]

Tongaa! Eikun tervetuloa jengiin! Pelailin eilen Jeffryllä Hunteriksi, enkä voinut välttyä pieneltä pettymykseltä vaihdettuani Leihin. "Robo-Leillä" on aika mielettömän hyvä liikkeet paperilla, mutta bufferoiminen on aika välttämätöntä, tai ainakin tuntuu siltä. Leillähän ei tarvitse heti hätääntyä, vaikka tulisikin näennäinen "pattitilanne", disadvantage. Aina voi uhkailla [4][6][P][K] tai [2][3][6][P][K] liikkeillä edestä ja optiot ovat pelottavan hyviä takaakin päin. Paitsi okizemessa. Jacky on hyvä äijä, tällä boardilla onkin ollut kiivasta keskustelua siitä miten hahmolla pärjää/ei pärjää/ihan tylsä se on-tyyliin, mutta mielestäni hyvällä yomilla Jaakko on aina uhka. Eivät ne "Phoenixit" ja "Fighting Spirititkään" säkällä tulleet, väitän. Eikun treenaamaan... /versus/images/graemlins/wink.gif

Manji- Tuo [G][P][K], [P], [P][K], [9][G][K] jatko [3][3][P][P] starteriin olikin uusi juttu. Itse pyrin aina tsekkaamaan stanssin ja menemään sabakeihin, mutta muutenkin robottimainen Lei ottaa helposti osumaa ellei pääse vastustajan taakse sen noustessa tai tee shooting arrowia. Onneksi keksin tuon [4][G][P][K] stancenvaihtoliikkeen, jolla Lein saa tanssimaan pois alta, yhä uudestaan ja uudestaan, kannattaa kokeilla! /versus/images/graemlins/cool.gif

19. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Pari kirjoitusvirhettä sinulla..
    Neonomide, tarkoitin tarkasti ottaen Lein combossa viimeisenä liikkeenä [K]+[G] stanssinvaihtopotkua. Se tuntuu osuvan paremmin vaikka tekee täsmälleen saman verran lämää kuin [9][K]+[G]. Kokeilin ja combo on avoimen stanssin combo, ja toimi [K]+[G]-lopetuksella ainakin Sarahiin ja Vanessaan. [9][K]+[G] ei toiminut Sarahiin.. Lämää combo tekee molemmilla lopetuksilla (counterina) 77 pts.

Lei on tarkasti ottaen melko hidas hahmo, joten bufferointi on kait siinä mielessä merkityksellistä kun ei halua antaa vastustajalle yhtään ylimääräistä framea eteen.. Toisaalta paljon tärkeämpää on osata ajoittaa omat liikkeet vastustajan hyökkäykseen.

Itselleni merkittäviä Lein liikkeitä on

[3][3][P][P] Kätevin combonaloittaja, toista iskua voi kivasti viivyttää ja jujuttaa ihmisvastustajia. Lisäksi jos eka isku blokataan voi tehdä toisen iskun sijasta heiton (tai sitten vaihdella toisen iskun ja combon kanssa kivat mindgamet).
    Ilmacombojatkoja mm.
    - [P][P][P]
    - [P][P] (crane)[K]+[G]
    - [P][P] (crane)[K][K]
    - [2][P] [K]+[G]
    - [2][P]+[K]+[G] -- (scorpion)[P] [P]+[K] -- [K]+[G]

[3][K] nopea keskelle osuva potku joka keskeyttää yhtä ja toista. Poke. Palautuminen ei kuitenkaan ole paras mahdollinen joten älä ylikäytä. Lähinnä tarkoitettu keskeyttämään vastustajan viuhumiset.

[6][6][P] Lein dashing elbow on erittäin kätevä, pitkähkö kantama ja työntää vastustajaa. Tietokonetta vastaan tätä voi väärinkäyttää toistamalla. Mukava liike heittää milloin mihinkin väliin. Jos horjuttaa seinää vasten saa muhkeat seinäcombot esim [6][6][P] (wall) -- [9][K] -- [4][P][P] -- [8][P]. Tämä liike antaa blokattuna suuren disadvantagen, mutta itse en juuri huolestu koska se lähes aina työntää vastustajan pois heittoetäisyydeltä.

[P] [P] -> crane ja
    [P] [P] [P] -> scorpion
    Punchcombot jotka siirtyvät stansseihin.
    Jos nämä osuvat vastustajaan alkavat mindgamet, jos ne blokataan, alkaa mindgame että mitä Lei tekee välttääkseen vastahyökkäyksen.

Sweepit eli
    [2][K]+[G]
    (crab) [2][K]+[G]
    (scorpion) [2][K]
    (crane) [8][K]+[G]
    (crane) [2][K]+[G]
    Kaikki sweepit ovat täydenympyrän liikkeitä eli ne nappaavat väistelijöitä kivasti. Kaikki ovat rangaistavissa blokattuna joten älkää ylikäyttäkö.. Mutta silti erittäin käyttökelpoisia. Erityisesti crane-stanssista tehtävissä sweepeissä on sisäänrakennettu väistö, ja Evon training muistaakseni neuvoi hankalissa paikoissa yrittämään [8][P]+[K]+[G] --(crane) [8][K]+[G] nopeasti. Sweeppi väistää paljon liikkeitä. Monissa tilanteissa erityisesti ihmistä vastaan voi tehdä [1][P]+[K]+[G] -- (crab)[2][K] ja yllättää vastustajan.

[9][K]+[G] on combonaloittaja, ja ei oikeastaan kovin kummallinen sellainen. Yhden framen nopeampi kuin [3][3][P]. Samat jatkot kuin [3][3][P][P]:ssä. Heittocounteroitavissa blokattuna.

[4][6][P]+[K] Todella ilkeä liike joka ei edes ole blokattuna rangaistavissa! AInoastaan large disadvantage.. Tämä väistää lyhyen kantaman liikkeitä ja itse olen huomannut tekeväni sen usein maasta ylösnoustessa. Jos se osuu jatko on tietysti [4][P][P] ja kytätään miten vastustaja nousee.. Viisaita ihmisä vastaan usein [8][P] päällehyppy.

Täytyy analysoida noita muiden stanssien hyökkäyksiä erikseen. Tulipa taas tarinoitua.

- ManjiMaru

20. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Jackystä sen verran että koin tuossa toissa tai viime viikolla jonkinlaisen valaistumisen miten Jaskaa tulee pelata. Minähän olin urputtanut aikaisemmin tällä boardilla miten mainettaan huonompi Jacky on.. Nyt otan sanomiseni takaisin. Tajusin nimittäin oleellisen asian.. Jacky on vastahyökkäyshahmo.

Jacky on mielestäni mm. pelin PARAS missattujen liikkeiden rankaisija. Tietysti voi spekuloida että joku Wolf ottaa heittocounterilla parhaimmillaan puolet, mutta heitoista voi aina paeta. Jos taas Jacky väistää melkeimpä minkä tahansa punchia hitaamman liikkeen niin se on TASAN kolmannes lifebarista pois AUTOMAT. (Puhun Lightning hookista.) Ja tästä rankaisusta ei voi paeta.. (Hence the expression: Sidestepping Bryant is a deadly Bryant.) Tietysti Jacky voi ottaa enemmänkin tilanteesta riippuen. Ja tietysti mikä tahansa slow punch-counterable liike tarkoittaa samaa blokattuna: Kolmannes lifebarista - näkemiin.

Lisäksi Jackyn launchereilla on kantamaa eivätkä ne tunnu niin lineaarisilta, eli ne osuvat hurjan suurella prosentilla jos vertaa vaikka siihen kun Akira yrittää rangaista väistettyä liikettä ShRm:llä. Voi sentään.

Puhumattakaan siitä kuinka ekspertti Jacky on syömään väistelijöitä aamiaiseksi. Joka kerta kun vastustaja nousee ylös E-TE:n kera, Pam!. Ylösnousu E-TE : Pam! Pexi: "Toi on aika hyvä liike tuo [4][6][K]+[G].."

Tylsyydestä en tiedä mutta Jacky on ehdottomasti KUOLETTAVA oikeissa käsissä.. Ja tarkka pitää vastustajan olla. Pointti on nimenomaan siinä että Jackyllä pitää rangaista vastustajan tekemisiä, ei hyökätä takki auki.

Ehkä se on vain hyvä että Jackyn automaatti-parry ei ota low punchia.. Toisaalta mitä väliä sillä on kun voi backdash - [P]+[K] [P] -- [7][K][G] .

- ManjiMaru

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice