Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

  1. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    Izha said:

    Neonomide: mikä RO-combo? Ei ole vielä VF kieli täysin hallussa...

    [/ QUOTE ]

    Eli RO= Ring Out, puhun komboista jotka työntävät vastustajia kivasti taaksepäin. Lau/Lion/Aoi/Kage ovat varsin hyviä tässä. Maan pinnalla vastustajalla on toki monia eri tapoja päästä pinteestä, mutta näilläkin on mukavaa ärsyttää "ei-niin-taitavia" pelaajia. En kyllä usko että "RO-kombo" on hirveän vakiintunut termi, mutta eikös se kuulosta silti ihan loogiselta? /versus/images/graemlins/tongue.gif
     
  2. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    Se piti sanomani, että pounce ([8][P]) on ilmeisesti taattu Aoi:n elbow-reversalin jälkeen. Kukaan ei ole siitä vielä ehtinyt pakenemaan. Tytön revarsal-peli on muutenkin todella kätevää, kunpa asiat olisivat olleet näin jo VF3:n aikoihin *huoh*...
     
  3. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Kage: [4][P]+[G]--[2_][6][K]--[P]--[6][6][P]+[K]+[G]
    On aika hyvä Ro-combo. Taitaa lähteä tasan keskeltä pientä seinätöntä kenttää. Kai Neonomide tiesit että Kage voi [4][P]+[G] -- [8][P]+[G] ringoutata matalien seinien yli?

    Ja vähän offtopiccia, Neo muistatko vielä Dead or alive jutut siellä konsolifinin boardilla, kai tiedät että Hayabusa voi tehdä multiholdin sekä high, mid että lowpuncheihin..(ei ainoastaan high:hin) Ja että VF:ssä ei voi reversoida hitstun tilanteesta (liike "osuu" ja tekee lämää) päinvastoin kuin DOA:ssa.. En viitsinyt ryhtyä hieromaan asiaa muutenkin tulenarassa threadissa.

    - Manji
     
  4. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    Neonomide said:

    Se piti sanomani, että pounce ([8][P]) on ilmeisesti taattu Aoi:n elbow-reversalin jälkeen. Kukaan ei ole siitä vielä ehtinyt pakenemaan. Tytön revarsal-peli on muutenkin todella kätevää, kunpa asiat olisivat olleet näin jo VF3:n aikoihin *huoh*...

    [/ QUOTE ]

    Olivathan ne, vaihtoehtoja ei ollut niin paljon.. VF3:ssa kannatti Aoilla tehdä [8][K]+[G] normaalin [8][P] päällehypyn sijasta. Edellinen oli nopeampi, varmempi ja teki enemmän lämää. Huomioi myös että Aoin maaheitto oli joidenkin reversalien (esim toinen high punch reversal) jälkeen taattu eikä siitä silloin voinut paeta..

    - Manji
     
  5. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

    Kage: [4][P]+[G]--[2_][6][K]--[P]--[6][6][P]+[K]+[G]
    On aika hyvä Ro-combo. Taitaa lähteä tasan keskeltä pientä seinätöntä kenttää. Kai Neonomide tiesit että Kage voi [4][P]+[G] -- [8][P]+[G] ringoutata matalien seinien yli?

    Ja vähän offtopiccia, Neo muistatko vielä Dead or alive jutut siellä konsolifinin boardilla, kai tiedät että Hayabusa voi tehdä multiholdin sekä high, mid että lowpuncheihin..(ei ainoastaan high:hin) Ja että VF:ssä ei voi reversoida hitstun tilanteesta (liike "osuu" ja tekee lämää) päinvastoin kuin DOA:ssa.. En viitsinyt ryhtyä hieromaan asiaa muutenkin tulenarassa threadissa.

    - Manji



    [/ QUOTE ]

    *NAKS* *BAM* Yes indeed. Tuota [8]+[G][P]-loppua TFT:hen tuli käytettyä PALJON silloin kun en vielä osannut taktikoida Kagella. On kyllä vieläkin aivan korkeimman asteen "hannarikamaa". /versus/images/graemlins/grin.gif Mitäs muuten tapahtui tuolle Kagen selin tehtävälle [P]+[K], [K]-kombolle? Ovatko statsit muuttuneet? Sekin taisi napata vastustajia matalien seinien yli?

    Ryu Hayabusa alias "shadow warrior" (mies on saanut jälleen oman pelinsä ÄX-Boksille), tosiaan kykenee hannaroimaan pahemmin kuin Kage koskaan. DoA:ssa olisikin ollut tuo "no reversals"-optio tärkeämpi kuin "bouncing breasts-on/off". Ehkä peli olisi sitten aidossa kulttimaineessa. Muuten kun pelin systeemit ovat hyvää xerox-tavaraa, IMHO...

    VF:ssä on kyllä täysin mahdollista IMHO tehdä reverseä vaikka kesken vastustajan kombon: tee vaikka Laulla älykäs [P][P][P]-kombo niin Aoi saa kyllä käsistä kiinni, ainakin jos iskut eivät osu counterilla. Jännää kyllä, Wölfin high kick-reversal vie tukkijätkältä energiaa, vaikka tekisikin reversalin oikeaan aikaan. Ihmeellistä, tosiaan...
     
  6. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Olivathan ne, vaihtoehtoja ei ollut niin paljon.. VF3:ssa kannatti Aoilla tehdä [8][K]+[G] normaalin [8][P] päällehypyn sijasta. Edellinen oli nopeampi, varmempi ja teki enemmän lämää. Huomioi myös että Aoin maaheitto oli joidenkin reversalien (esim toinen high punch reversal) jälkeen taattu eikä siitä silloin voinut paeta..
    - Manji

    [/ QUOTE ]

    Tuo maaheittojuttu tosiaan pitää paikkansa, se oli ainakin mahdollinen high [P]-reversalin jälkeen ja joidenkin pelaajien mukaan myös sivupotkun ja korkean potkun jälkeen. Nykyäänhän tilanne on 50/50 niissäkin... Näin ihan muuten, tiesitkö että Kagella oli KAKSI heittojatkoa Takaa vastaan TFT:stä VF3 tb:ssä? /versus/images/graemlins/cool.gif
     
  7. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Miten niin 50/50, se joko on varma tai sitten ei. VF3:ssa Aoilla oli kaksi eri highpunchreversal-animaatiota ja maaheitto oli varma vain sen jälkeen missä Aoi pyörähtää 360 astetta ja lyö kämmensyrjällä naamaan. Tosiaan toisen (sen missä murretaan polvi, ei sen missä Aoi kaatuu taaksepäin) sidekick-R:n jälkeen myös ja muistaakseni elbowkin jälkeen saattoi olla mahdollinen.. Ja tietysti [2_][6][P][G] heiton jälkeen..

    Tiesinhän minä nuo Taka-tft:t.

    Tässä VF3 Lion vs. Taka combo..
    [3][P][G] (puolenvaihto) -- [6][6][K][K] -- [2][P] -- [P] -- [6][6][K][K] .. kumipallona luokses pompin..
    Taka-Arashi oli kyllä välillä oikea kumipallo todella..
    Muistaakseni paljon älyttömämpiäkin oli mahdollista tehdä mutta tuon opettelin tekemään juuri ennenkuin kampin kone meni sönder.
     
  8. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Miten niin 50/50, se joko on varma tai sitten ei. VF3:ssa Aoilla oli kaksi eri highpunchreversal-animaatiota ja maaheitto oli varma vain sen jälkeen missä Aoi pyörähtää 360 astetta ja lyö kämmensyrjällä naamaan. Tosiaan toisen (sen missä murretaan polvi, ei sen missä Aoi kaatuu taaksepäin) sidekick-R:n jälkeen myös ja muistaakseni elbowkin jälkeen saattoi olla mahdollinen.. Ja tietysti [2_][6][P][G] heiton jälkeen..

    Tiesinhän minä nuo Taka-tft:t.

    Tässä VF3 Lion vs. Taka combo..
    [3][P][G] (puolenvaihto) -- [6][6][K][K] -- [2][P] -- [P] -- [6][6][K][K] .. kumipallona luokses pompin..
    Taka-Arashi oli kyllä välillä oikea kumipallo todella..
    Muistaakseni paljon älyttömämpiäkin oli mahdollista tehdä mutta tuon opettelin tekemään juuri ennenkuin kampin kone meni sönder.

    [/ QUOTE ]

    Tarkoitin 50/50-tilanteella sitä mahdollisuutta, millä heitosta ei murtauduta/murtaudutaan, (siis kun puhutaan Evosta) ,joten [3][P] tuo varmaa vahinkoa. VF3:ssahan ei tarvinnut tehdä muuta kuin heittää ajallaan maasta niin lämää tuli /versus/images/graemlins/cool.gif. Nuo muut mitä kerroit ovat tosiaan juuri näitä suht varmoja tapauksia. Evossa paranneltu liike: huomasitko muuten että down attack-reverse oli myös jo VF3 tb:ssä? Evossa liike ei ainakaan onnistu jos vastustajalla on varma nakki [3][P]/[3][K], kuten Laun [4][6][G][P]:n jälkeen, mutta muuten se voinee toimia kivana WTF-liikkeenä? Muissa tapauksissa siis...

    Joku jutteli tässä hetki sitten 2001 nauhoitetuista freeloaderin(kai) Taka vs Chibita/Lion-matseista ja siellä taidettiin puhua samasta kombosta. Taka oli tosiaan aika kumipallo, puhumattakaan siitä että potraan poikaan sattui myös heitot enemmän kuin muihin hahmoihin. Nyt kun peliä katsoo niin kyllä on kiitollinen noista nelosesta alkaen tulleista techrolleista... Mitä taas Evon Jackyyn tulee niin oletko jo katsonut nuo raiderin seinäkombovideot? 158 dmg?! Cool! /versus/images/graemlins/grin.gif
     
  9. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Kun taas minä sanon että heitto on 'varma', tarkoitan sillä sitä että sitä ei voi välttää pyörimällä pois, techrollaamalla tai tekemällä jonkun liikkeen. En ota huomioon heitoistapakenemisia.

    On turha filosofoida siitä että "mikään normaali heitto ei oikeasti ole varma koska kaikista voi paeta". Tilanteet joissa heitosta ei voi paeta eikä sitä välttää (muutama takaheitto setup) on niin harvassa ettei niitä juuri kannata miettiä.

    Eikös raider ole nykyään twix.. /versus/images/graemlins/wink.gif No olen muistaakseni joskus katsonut.

    -Manji
     
  10. gazza

    gazza Well-Known Member

    hehe, ajatella että olimme kesällä vielä ekalla sivulla menossa... on vähän tekstin määrä lisääntynyt.. /versus/images/graemlins/grin.gif
     
  11. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Mistä tulikin mieleeni että käykää konsolifinin threadissa postaamassa vaikka parit combot ja syvälliset filosofiset mietinnöt sillä siellä on tuo keskustelu vähän tyrehtynyt.
     
  12. gazza

    gazza Well-Known Member

    mä en viihdy siellä.... /versus/images/graemlins/grin.gif
     
  13. Lingoon

    Lingoon Well-Known Member

    [ QUOTE ]
    gazza said:
    hehe, ajatella että olimme kesällä vielä ekalla sivulla menossa... on vähän tekstin määrä lisääntynyt.. /versus/images/graemlins/grin.gif

    [/ QUOTE ]
    Mietin ite ihan samaa pari päivää sitten...tän international boardin perusteella Suomesta löytyy aika aktiivinen VF-yhteisö... /versus/images/graemlins/grin.gif
    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Mistä tulikin mieleeni että käykää konsolifinin threadissa postaamassa vaikka parit combot ja syvälliset filosofiset mietinnöt sillä siellä on tuo keskustelu vähän tyrehtynyt.

    [/ QUOTE ]
    Tyrehtykööt. /versus/images/graemlins/wink.gif
     
  14. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Heh, minä ja Gazza oltiin vauhdissa jo sivulla 2. Neonomidekin ehti vielä samalle sivulle.

    Heh, mä olen ruvennut tekemään nyt E-DTEG:tä vähän vakinaisemmin ja kyllähän se luonnistuu. Kun nyt saisi sen ihan selkärankaan että kun tekee väistön huonossa tilanteessa niin käyttää heitoistapakenemisia.. Harmi etten saa TE-prosentteja ylös kun hahmoilla on alla niin tolkuttomasti matseja. Akira aikaa rikkonut 3000 matsin rajan. Jackykin pääsee kohta 1000:een voittoon.

    Muuten yksi termi jota olen VFDC:ssä nähnyt mutten tiedä, mikä on ARE?

    -ManjiMaru
     
  15. Ryadus

    Ryadus Well-Known Member

    Miten helvetisti te oikein pelaatte niillä teidän äijillänne, kun Manjillakin alkaa olla Akiralla 3000:en matsin raja rikki. Minun Vanessallani ei ole kuin vähän yli tuhat matsia. Tavoite kyllä olisi kerätä hieman lisää, mutta Quest ei ole niitä parhaimpia paikkoja ja Izhaa vastaan ei jaksa koko ajan samalla hahmolla.
     
  16. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    Ryadus said:

    Miten helvetisti te oikein pelaatte niillä teidän äijillänne, kun Manjillakin alkaa olla Akiralla 3000:en matsin raja rikki. Minun Vanessallani ei ole kuin vähän yli tuhat matsia. Tavoite kyllä olisi kerätä hieman lisää, mutta Quest ei ole niitä parhaimpia paikkoja ja Izhaa vastaan ei jaksa koko ajan samalla hahmolla.

    [/ QUOTE ]

    Itselläni on yhteensä äijillä tapeltuja matseja (enimmäkseen questissä) siinä 3500-4000. Tämä on tietenkin vain osa peliin upotetusta ajasta tähän mennessä: training, vs, vs kaverin luona, toinen muistikortti, matsien katselu, fiilistely.. Ei tässä katsos mitään sunnuntaipelaajia olla. [4_] /versus/images/graemlins/cool.gif /versus/images/graemlins/cool.gif /versus/images/graemlins/cool.gif[6_]
     
  17. Ryadus

    Ryadus Well-Known Member

    Hmm.. Ei ottelujen määrä ratkaise kuinka hyvä on. Onhan niillä "Japanin mestareillakin" vähän kokemusta ja silti tyypit pelaa kuin robotit.
    On minullakin kokemusta, jos lasketaan yhteen kaikkien hahmojeni kokemukset. Laulla on tilillä 1500 matsia, Vanessa 1000, Sarahilla 500, Gohilla ja Bradillä hyvää vauhtia 400, Akiralla 500, Jeffryllä 500 ja Shunilla 300. Lisänä vielä tappiot. En minäkään mikään sunnuntaipelaaja ole.
     
  18. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Muuten yksi termi jota olen VFDC:ssä nähnyt mutten tiedä, mikä on ARE?

    -ManjiMaru


    [/ QUOTE ]

    Olisikohan se jonkinlainen muunnos ARM:ista? Kuten All Round Evade, joka tulee kun väistää ARM:ista? (tä,ä menee jo vähän pateettiseksi)´Ei tosiaan, kaveri rökitti meikää tovin 2000 matsin Laullaan käyttämällä ARM:ia jo ilman väistöjä. Silloin en kyllä vielä hiffaillut koko väistösysteeemin hienouksia, nyt saa balettilaukin selkään. /versus/images/graemlins/cool.gif Entäs vastakkaiseen suuntaan väistö? Voisi toimia, jos vastustaja ei tee full circularia? Joka muutenkin EI ole aina parempi vaihtoehto kuin monet half circular hyökkäykset. Läheltähän heitto tappaa kaikki pelkät ARM:it yms... /versus/images/graemlins/smirk.gif
     
  19. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Juoni on siinä että minä (ilmeisesti ainoana) treenaan nimenomaan questiä (en tykkää turnausten latausajoista) säännöllisesti. Koska päämääränäni on rutinoida kaikki peruskama eli combot, counterit, TE:t CD-fuzzy guardit yms, minua ei häiritse että tietokone pelaa myös rutinoidusti. Jos tietokone ylikäyttää jotain hyvää tekniikkaa vaikkapa Wolfin screw lariat, niin tuleepahan ainakin taottua päähän että sen toisen hitin alta kyykistytään. Minulla kun on niin kova pää niin tarvitsen paljon toistoja. Lisäksi taso ropsahtaa heti jos lakkaan tekemästä tätä säännöllisesti. Olen tällä toistomäärällä kohta pääsemässä siihen että teen E-DTEG:n rutinoidusti. Sitten siirtyminen E-TTEG:hen on vain pieni hyppäys..

    Olen myös keskittynyt viime aikoina pelkästään Akiraan ja Jackyyn. Se varmaan näkyy.

    Akira: Champion 2386/884
    Jacky: Champion 926/451

    Miten treenaat, sellainen olet.

    (se on tunnustettava että luovuin siitä 50 E-TTEG:tä joka aamu-suunnitelmasta. /versus/images/graemlins/smile.gif )

    Heh. Mukki Akiralla oli Otenami Haikenissa päälle 17000 VOITTOA..

    EDIT: korjataan sen verran että liki 17680..

    - Manji
     
  20. gazza

    gazza Well-Known Member

    ARE on käsittääkseni lyhenne sanoista All Round Escape. Siitä oli jotain juttua jossain välissä.. ja koska en muista ollenkaan miten homma meni, etsin sen käsiini...

    Myke:
    "In the August issue of Arcadia, they have an article on the ARE technique. It's derived from the ECD defensive technique, and can be used to avoid a nitaku (2-choice) situation and really turn the table around when you're at a medium disadvantage (-3 or -4 frames)."..

    linkki threadiin.
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice