Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

1. gazza

gazza Well-Known Member

Täällä näyttää juttu päässeen kuolemaan ihan täysin, eli kerron vähän omasta etenemisestäni... (ja yritän saada keskustelua uudestaan käyntiin). sain aoilla tehtyä harjotus- moodin loppuun, nyt voisi olla taas hyvä aika jatkaa questia. siinä oon aoilla menossa viidennessä arcadessa, pärjään ongelmitta ja "korkein" päänahka on destroyer- tason jackystä.. meni 3-0 ja koko matsin aikana se onnistu heittämään mua tasan yhden kerran.. karattuja heittoja tuli kai seitsemän.. /versus/images/graemlins/grin.gif en tykkää hävitä jackylle (se ääni ärsyttää mua melkein yhtä paljon kun lionin ääni), jonka vuoksi tuli tehtyä lähes jokaisen torjutun liikkeen jälkeen TTE-G, evadella tai ilman.. se auttoi kummasti. muuten etenen tosi hitaasti questissa, koska haluan aina suorittaa edellísen arcaden 100% loppuun, ennenkuin siirryn seuraavaan.. osa niistä tehtävistä on hankalahkoja, tai ainakin aikaa vieviä.
    päätin lopettaa pain kanssa leikkimisen, en oo käyttänyt sitä ennen evoa oikeestaan ikinä ja mulla alko olla vähän jo sormet suussa ylädanien kanssa.. kyllä se siitä eteenpäin menisi, mutta mua ei kiinnosta panostaa siihen yhtään enempää.
    pitäs varmaan vielä palata siihen heitto- challengeen ja valita brad vastustajaksi.. mulla kun ei edelleenkään oo kovin selkeetä kuvaa sen liikkeistä, komentoja oon kattonut, mutta pitäs oppia tunnistamaan ne animaatiot ajoissa.

2. thr

thr Active Member

Nyt tuli itsekin jokin aika sitten hankittua konsoli & Evo, ja questia on tullut tahkottua. Tällä hetkellä Warrior-tason Laulla koitan pärjätä seitsemännen arcaden turnauksessa. On vaan vastus tässä arcadessa jo sen verran ilkeää, että on alkanut voittoprosentti putoilemaan. Yksi "oikea" pelaaja on tullut vastaan, Kyasao, jonka Kagen voitin 3-2 (replay tallessa). Lisäksi Aoi, Wolf ja Goh on jonkinmoisilla Dan-asteilla kaikki...näistä nyt on lähinnä tuota Goh:ia yritelty oppia, mutta aikamoista hakua se vielä on...
    Olisikos ensi viikolla kukaan lähdössä ottamaan erää kinopalatsin koneelle?

3. remform

remform New Member

Tänään saan käsiini Evon. Ei silti kannata odottaa vastusta vielä vähään aikaan, kun en ole VF:iä sitten ykkösen hirveästi pelannut. Toivottavasti tuosta nyt innostuis samalla lailla kuin Soul Caliburista.

4. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Kuule, tälläkin foorumilla suomen vf-skene oli kuollut jo monta vuotta ja vasta ihan äskettäin tää homma on lähtenyt liikkeelle. On se välillä vähän tyhmää postailla sekä tänne että konsolifin.net:iin, mutta ei kai auta.

Jos tosiaan vetelet TTE-G:tä suurella prosentilla aina halutessasi niin olet ainakin toistaiseksi minua pitkälti edellä. Nyt täytyy ryhtyä treenaamaan tosissaan. /versus/images/graemlins/smile.gif
    Aikaisemmin en ole juuri vaivautunut TE-pelistä koska olen voittanut ilmankin /versus/images/graemlins/cool.gif Ainoastaan Juhana ilkeine piledriver/polvi-arvuutteluineen on pakottanut käyttämään TE:itä

remform: Tervetuloa! Mitä enemmän uusia kasvoja sitä todennäköisempää että jokainen löytää omantasoistaan vastusta.

Itse olen saanut auki questissä Akiralla vikan turnauksen ja päässyt parhaimmillaan finaaliin asti, mutta voitto puuttuu vielä. Jackyllä olen seiska-arcadessa vielä ja Lei-Feillä vasta alussa 4 dan.
    Täällä lomalla minulla ei ole pleikkaria mukana joten edistystä ei tapahdu ihan heti.

Ennen lomalle lähtöä kokeilin Bradia, ja totesin että ihan hauska hahmo, liikelista vain käy rajoittuneeksi melko pian. Isoin juttu bradillä on väistöt (ducking) neljään eri ilmansuuntaan ja mahdollisuus jatkaa väistöä aina väistöllä johonkin toiseen suuntaan. => mikä johtaa huvittaviin nytkytyksiin. Muuten Brad on selvä Bulldog-hahmo á la Sarah/Pai. Kovin kummoisia combojakaan ei ole. Brad voi kyllä sekoitella sarjojaan vähän, mikä uppoaa kyllä varmaan ainakin ihmiseen. Jos brad tuntuu sekavalta, suosittelen pelaamaan sillä vaikkapa 2.daniin asti jolloin varmaan ehtii käydä läpi lyhyen liikelistan.

- ManjiMaru

ps. kun tulen takaisin lomalta niin katsotaan onko niistä TTE:istäsi mihinkään /versus/images/graemlins/smile.gif

5. gazza

gazza Well-Known Member

hehe, se matsi oli selkeesti poikkeus... yleensä karkaan muutamasta heitosta per matsi, mutta silloin niitä tulee yritettyä enemmän kun on tehtävä päällä.. sitä jackyä vastaan mä heitin [6][P],[P] sarjaa koko ajan, se antaa torjuttuna -10 ja on aika hyvä houkuttelemaan niitä heittoja... /versus/images/graemlins/grin.gif
    vanhan vf4:n pääsin highkingiksi vetämällä satunnaisesti yhtä TE:a, siinä oli se AI niin paljon huonompi, ettei hirveesti tarvinnut stressata puolustuksen kanssa. Oon oikeestaan vasta viimesen viikon aikana alkanut oppia käyttämään throw escapeja hyödykseni.. vaikka mä nyt pääsinkin sen E-QTE challengen läpi, niin se ei todellakaan tarkota sitä et mulle tulis mieleenkään yrittää matsissa mitään vastaavaa..

mä muuten downloadasin ne vf4 videot sieltä rautanyrkki- saitilta, ja tiedän mistä puhut, se juhanan jeffry oli aika vihasen näkönen.. /versus/images/graemlins/grin.gif

bradistä sen verran, että silä on tullut pelailtua jonkun verran (se on mun serkun lempihahmo) eli se on nyt kai 5.dan, ja varmasti jatketaan taas lähipäivinä... ei se mulle enää ole hirvesti ongelmia tuottanut, nyt kun keksisi vielä jotain sarahin flamingoa vastaan...

ja mikä ettei, ilmottelet vaan sitten kun olet taas maisemissa.. mullakin on seuraavat 2 viikkoa aika kiireisiä, mutta sen jälkeen..

6. Lingoon

Lingoon Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    On se välillä vähän tyhmää postailla sekä tänne että konsolifin.net:iin, mutta ei kai auta

[/ QUOTE ]

Henkilökohtainen veikkaus on että VF-scenelle se tekee hyvää jos jonkunlaista keskustelua pidetään yllä siellä konsolifinin boardeillakin. Elikkäs saattaa madaltaa untuvikkojen kynnystä hakea sieltä kaupan hyllyltä VF4 Evolution jos saa pelistä (positiivisen) kuvan foorumin avulla. Tänne tuskin niin helpolla eksyy jos ei tosiaan ole aiheesta kiinnostunut.

Meikäläisen Quest on Vanessan osalta vasta tokassa arcadessa, muilla en oo vielä alottanutkaan. Mielenkiintoa toki on, mut tuntuu vaan siltä että pitäis hoitaa Silent Hill 3 pois alta ennen kun paneutuu kunnolla Evoon. Tällä hetkellä odottelen muuten polvileikkausta, kiitos urheilun, ja sen takia treenaus tällä hetkellä on jonkin verran rajoitettua. Tarkoittaa samalla sitä että ehtii periaatteessa pelata vähän enemmän... Kai sitä pitäiskin nyt takoa kun rauta on kuumaa - polven kun saan kuntoon niin eiköhän virtuaalinen kamppailu väisty taas todellisen matsauksen tieltä. Mutta kai sitä silti jonkin verran ehtii/jaksaa pelailla vaikka matoille takaisin pääseekin. /versus/images/graemlins/smile.gif

7. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Joo, minkälaistahan imagea VF:stä pitäisi suunnitella antavansa? Olisiko se "mukava tapa viettää aikaa kaverien kanssa" vai "tiukkaa kisaa jossa voit osoittaa kelpoisuutesi". Noh, mitä tulee näihin kahteen saittiin niin meinaan että näissä ei hirveesti toistettaisi asioita eli läheteltäisi identtisiä posteja kumpaakin.
    Näin saattaisi herra X:llä olla kiinnostusta tarkistella kumpiakin saitteja silloin tällöin. Ja minultahan esim oli koko konsolifin jäänyt täysin huomiotta ennen rautanyrkkiä.

Gazza: Nyt näyttäisi Evossa Sarahin flamingo sellaiselta että highpunch keskeyttäisi Saaran hyökkäyksiä. Lowpunch tuntuu olevan aika tehoton. (homma oli päinvastoin VF4:ssä). Voihan niitä kickejä kait reversoida ja väistellä vai mitä? Sarahin voi myös heittää stanssista. Ajoitus on kyllä pirun tiukka... Onneksi tietokone ei oivalla että Flamingosta yksi käyttökelpoisimpia jatkoja on PP-combot jotka poistuvat stanssista....

- ManjiMaru

8. gazza

gazza Well-Known Member

Hmmmm... mulla toimii kyllä tuo alalyönti edelleen paremmin, johtuu tosin lähinnä siitä, että teen sen Sarahin yläpotkun alta. Se ongelma, mikä mulla oli oli luonteeltaan aivan typerä ja johtui liiasta aggressiivisuudesta, nyt kyllä alkaa jo homma toimia.

Aoi on nyt aloittelemassa seitsemättä arcadea, voittoprosentti alkaa hieman laskea, mikä ei kyllä huolestuta minua, koska eilen kaatui jo BunBunMaru 3-1. Rank on nyt Warrior ja voittopisteitä muistaakseni +3..
    mutta olisiko kenelläkään hyvää taktiikkaa tohon kuutosen viimeiseen quest orderiin, missä pitää saada vastustaja whiffaamaan 20 kertaa putkeen..? vai pitääkö se oikeasti tehdä niinkuin joku ehdotti, että kääntyy ympäri ja alkaa kiertää ympyrää, kuullostaa nimittäin aika halvalta.
    Ainiin, voitin eilen myöskin Hero- tason Akiran, ja pettymyksekseni huomasin, ettei siltä sittenkään saanut orbia, mulla on ollut viisi jo ties kuinka kauan.. /versus/images/graemlins/frown.gif

9. gazza

gazza Well-Known Member

*puhuu itsekseeen*
    Quest order meni läpi ilman minkäännäköisiä ongelmia, temppu toimi juuri niin kuin olin kuullutkin, ja 20 whiffiä tuli helposti yhdessä erässä. valitettavasti palkintokin oli sitten sen mukainen... /versus/images/graemlins/frown.gif Tälläsessä kuumuudessa ei todellakaan hermo kestä saada esim 15 putkeen ja syödä yksi alalyönti...

orbeista sen verran, että tuli tänään Heruru vastaan, jonka kaadoin ilman suurempia ongelmia (sain mustan), hyvä mäihä sinänsä, että kaksi tai kolme matsia sen jälkeen tuli vastaan joku suht'koht korkean rankingin brad, jolla oli ainoa puuttuva pallo. sääli vaan että aoin vision sphere- esineet ovat niin surkeita.. no, kai sitä tulee kuitenkin toinen satsi vielä kerättyä, että saa sen kepin...

oon nyt veteran, ja kokoajan tuntuu siltä että quest käy vaan helpommaksi.. ne arvaamattomasti käyttäytyvät alkupään vastustajat ovat todella inhottavia, ja kaikkein pahimpia ovat keskidanit, jotka ovat jo suhtkoht aktiivisia, mutta saattavat tehdä melkein mitä tahansa. Loppua kohden niille tuntuu tulevan enemmän järkeä niiden toimintaan, ja esim Herurua vastaan tänään tiesin kokoajan mitä odottaa.. mä melkein toivoisin, että questiin saisi vielä vaikeamman vaikeusasteen, silleen ettei yksinkertaisesti enää pärjäisi.. en itse nimittäin ole mitenkään kovin hyvä ja pärjään silti (mielestäni aivan liian hyvin)...

10. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Ei täällä nyt aivan itsekseen tarvitse puhua /versus/images/graemlins/smile.gif .
    Minun mielestäni quest on kyllä ihan riittävän vaikea, mutta en olekaan päässyt pelaamaan kahteen viikkoon /versus/images/graemlins/smile.gif Tosin tosi on, että vasta loppupäässä se muuttuu tosivaikeaksi. Itse en ole juuri quest ordereihin kiinnittänyt huomiota, mutta kyllä varmaan jossain vaiheessa. Saako quest orderien suorittamisesta itemeitä/rahaa? Oma Akirani jäi muistaakseni 2.tierin vikaan titteliin, en nyt muista mikä se oli.

Kun vastaan tulee Championeita niin siitä vaikeammaksi ei quest kyllä enää muutu. Kerro sitten miten niitä vastaan peli sujuu.

Se low punch on kyllä ihan kiva Sarahia vastaan paitsi jos Sarah päättääkin tehdä high kickin sijasta esim (flamingo) d/f+K:n tai (flamingo)flipkickin tai (flamingo)d+P+K:n joka on lowpunch-inashi...... Kai tiedät että jos Sarah osuu suhun d/f+P, K:lla, et voi pysäyttää (flamingo) flipkickiä millään liikkeellä? (Noh, höh, tietysti reversalilla minä pösilö..)

Oletko muuten laskenut montako prosenttia Akiran käyttökelpoisista liikkeistä Aoi voi reversoida d/b+P+K:lla? Mielestäni tuo muutos oli kämmi pelintekijöiden taholta. Ymmärrät sitten kun pelaat Pexiä vastaan Akiralla.

LISÄKSI se tärkein. Tulen perjantaina takaisin Hesaan ja lauantaina voisi pelailla Kinopalatsissa, esim. 15.00-18.00? Ajattelin että seuraavan viikon viikonloppuna sitten mun luona Evoa.

- ManjiMaru

"Tule kuin tuuli, katoa kuin salama."

11. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Saako quest orderien suorittamisesta itemeitä/rahaa? Oma Akirani jäi muistaakseni 2.tierin vikaan titteliin, en nyt muista mikä se oli.

jep. normaaleista tulee rahaa, alussa muutama satanen, loppupäässä pari tonnia kappale. tähdellä varustetuista QOista saa tavaraa.

Kun vastaan tulee Championeita niin siitä vaikeammaksi ei quest kyllä enää muutu. Kerro sitten miten niitä vastaan peli sujuu.

no, tota Herurua ei kai lasketa kun sen rank on Guardian..? BunBunMarun pieksin 3-1, ja HomestayAkiralle hävisin viidennessä erässä.. no, ovathan ne toki vaikeita, mutta olisin toivonut vielä enemmän.

Se low punch on kyllä ihan kiva Sarahia vastaan paitsi jos Sarah päättääkin tehdä high kickin sijasta esim (flamingo) d/f+K:n tai (flamingo)flipkickin tai (flamingo)d+P+K:n joka on lowpunch-inashi...... Kai tiedät että jos Sarah osuu suhun d/f+P, K:lla, et voi pysäyttää (flamingo) flipkickiä millään liikkeellä? (Noh, höh, tietysti reversalilla minä pösilö..)

hehe, oon pari kertaa yrittänyt pysäyttää dfP,K:n jälkeen, eikä oo tullut mitään, pitää sitä reversaalia varmaan kokeilla joskus. Fl df,K ei aiheuta mitään vakavaa, Fl flipkick kaataa maahan ja tekee pientä vauriota, ja siihen inashiin en ole ikinä mennyt..

Oletko muuten laskenut montako prosenttia Akiran käyttökelpoisista liikkeistä Aoi voi reversoida d/b+P+K:lla? Mielestäni tuo muutos oli kämmi pelintekijöiden taholta. Ymmärrät sitten kun pelaat Pexiä vastaan Akiralla.

jesh, tämä on toki tiedossa, tuleekin questissa tehtyä varsin paljon reversaaleja juuri akiraa vastaan.. toinen on lei-fei.

LISÄKSI se tärkein. Tulen perjantaina takaisin Hesaan ja lauantaina voisi pelailla Kinopalatsissa, esim. 15.00-18.00? Ajattelin että seuraavan viikon viikonloppuna sitten mun luona Evoa.
    - ManjiMaru

"Tule kuin tuuli, katoa kuin salama."

[/ QUOTE ]

okei, mä sanon suoraan että valitettavasti mulle ei käy tämä viikonloppu... sunnuntai ehkä mutta lauantai ei missään nimessä. tää on lyöty kiinni jo kuukausi sitten..
    oho, laitoin vahingossa noi mun vastauksetkin tonne quote- laatikkoon.. miten vaan, minä niitä enää jaksa ruveta muokkaamaan...

12. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Noh, harmi vain, mutta kenties mä ehdin sunnuntainakin. Katsotaan nyt kunhan tulee vastauksia thr:ltä ja Pemulta.

Heh, heh, minä nyt tuossa Sarah-jutussa vinoilinkin lähinnä sen suhteen ettei tietokone koskaan voi olla niin ilkeä kuin ihminen... Tiedä olisiko tuossa vaikeusjutussa mukana se, miten tietokone "oppii"? Minä havaitsin jo arcadeVF4:n kanssa että mitä kovemmin minä pelasin niin sitä vaikeammaksi CPU muuttui.

Siitä Sarahin (flamingo) d/f+K:sta, kysymys onkin siitä mitä teet itse sen jälkeen kun saat siitä osuman, vai tuleeko Kick tornadoa suuhun? Heh. Katsotaan milloin saan vähän Sarahilla itse pelattua. mielenkiintoinen hahmo.

- ManjiMaru

" Timing is Everything "

13. gazza

gazza Well-Known Member

Hmmm.. tuli taas puhuttua liian aikaisin, nyt näyttää siltä että saan kuin saankin homman järjestettyä vielä niin, että ehdin tulla käymään sillon lauantaina, joutuu vaan sitten taas lähtemään hyvissä ajoin ennen kuutta...

14. thr

thr Active Member

Eli kolmen pintoihin lauantaina, enköhän itsekin ehdi paikalle. Jos vaikka pelit sujuisi hieman paremmin kuin viimeksi, nyt kun on Evoakin tullut jauhettua viime viikot.

15. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Hienoa! Kolmelta siis kinopalatsissa.

Itse olen jo kotona ja tahkonnut mm. Akiran Long wild hairin itselleni. Lomalla tuumaillessani teki mieleni opetella "minami step". Katsotaan mitä siitä tulee.

Onko joku tutkinut Japanilaisia saitteja enemmänkin? Sieltä kun mielestäni löytyy sellaista infoa mitä VFDC:ssä ei ole vielä kerrottu. Otetaan nyt mm. 1/60sec-saitin (siis sen mistä Gazza neuvoit katsomaan framestatseja) eräs kohta sisältää infoa sidekick- ja elbow -staggerista. Kinnostaa mitä kaikkea sieltä löytyisi. Kun vain saisi jotain selvää babelfishin kääntämistä taulukoista. So-net ei muuten käännä kaikkea.

- ManjiMaru

"Was THAT it?"

16. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Hienoa! Kolmelta siis kinopalatsissa.

Itse olen jo kotona ja tahkonnut mm. Akiran Long wild hairin itselleni. Lomalla tuumaillessani teki mieleni opetella "minami step". Katsotaan mitä siitä tulee.

Onko joku tutkinut Japanilaisia saitteja enemmänkin? Sieltä kun mielestäni löytyy sellaista infoa mitä VFDC:ssä ei ole vielä kerrottu. Otetaan nyt mm. 1/60sec-saitin (siis sen mistä Gazza neuvoit katsomaan framestatseja) eräs kohta sisältää infoa sidekick- ja elbow -staggerista. Kinnostaa mitä kaikkea sieltä löytyisi. Kun vain saisi jotain selvää babelfishin kääntämistä taulukoista. So-net ei muuten käännä kaikkea.

- ManjiMaru

"Was THAT it?"

[/ QUOTE ]

juu.. oonhan mä niitä jonkin verran ihmetellyt, pitäisi varmaan joskus uhrata aikaa enemmänkin. noi kääntäjät on vähän tollasia, että ne suoltaa usein sellasta kuraa ulos, ettei selvää tahdo saada.. ja varsinkin so-net antaa usein aivan erilaisen käännöksen kun yrittää uudestaan.. sääli, ettei multa vielä tuo japanin- kieli oikein suju, olen kyllä aloittanut opettelun...
    tuo minami step kyllä kuullostaa mielenkiintoiselta, mutta mulla taitaa olla vielä aika pitkä matka siihen, että se onnistuisi...

17. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Eihän se minami step pitäisi olla mikään ongelma jos sormet vääntyvät jo multippeleihin heitoistapakenemisiin (eikö kuulostakin tyhmältä suomeksi?). d/b,d/b,d/b+G, d/b+G...

Piti vastata kun meni vähän pieleen ne aikaisemmin mainitsemani Sarahin flamingostanssiliikkeet. Inashi on P+K eikä d+P+K, ja potku jota tarkoitin oli f+K, mutta se osuukin ylös eikä keskelle. Ei pitäisi liikaa heitellä hatusta asioita.

Olen muuten nyt championeista piessyt ainakin Chibitan, Kyasaon ja Turbopain. Muistan vain ne joista otin replayt. En tiedä sinusta mutta tuntui että kertaus on paikallaan loman jälkeen sillä minut melkein teurastettiin kahdeksannessa arcadessa. Kun aloitin quest ordereitten keräämisen ekoista arcadeista niin opin heti huonoille tavoille. Olen muuten slayer ja rankingissä eteneminen on vähän tuskaista. Ärsyttävää kun CPU blokattuaan floaterin tyytyykin vain varmaan punchcombocounteriin eikä lähde heittelemään...

- ManjiMaru

18. gazza

gazza Well-Known Member

Haha, entäs jos sormet ei väänny taka-alaviistoon? oon alkanut oppia jo vähäsen, akiran kombot on jotenkuten hallussa, paitsi jos pitäisi päättää DLC:hen. Jonain päivänä mä oikeasti laitan ton stickin tohon kakkosporttiin ja harjoittelen oikein kunnolla..

joo, se inashi on se missä Sarah heiluttaa jalkaansa, tiesin mitä tarkoitat vaikka komento olikin eri.. ja kahta LP:tähän en ikinä tee putkeen konetta vastaan, osumasta on hyvä jatkaa esim kyynärpäällä.

Nyt en oo taas pariin päivään questia pelaillut, on tullut harjoiteltua backstaggereita akiralla ja aoilla, sekä jahdattua arcade- moodista puuttuvia esimeitä.. BS- harjoittelu oli todella hauskaa ja mielenkiintoista, mutta se arcade-jahti oli aivan käsittämättömän tyhmää, no onneksi akiran osalta se on jo ohi...

onkohan muuten missään täydellistä listaa näistä championeista questissa? esim csnapen orbilistassahan on vain ne joilla on orbeja, kaikilla ei kai kuitenkaan ole?

19. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Heh, voihan sitä stepata toiseenkin suuntaan, Akiralla on melkein tärkeämpääkin crouchdashata eteenpäin.

Minä itse käytän kahta tekniikkaa: taputus, jossa en "ota kiinni" tikusta lainkaan vaan vain sormet yhdessä taputan tikkua alakulmaan, (En vieläkään osaa tehdä tätä kunnolla kuin oikealle päin.) TÄmä ei toimi jos tikku ei ole riittävän jäykkä ja jousta hyvin pystyyn.

Toinen tapa on ottaa kevyesti kiinni tikusta ja tehdä d, d/f, d, d/F nytkytystä eli pitää tikun ala-asennossa ja "nykiä" sitä alakulmaa kohti. Tämä tapa on hitaampi.

Koska en oikein osaa CD:tä nopeasti kuin tikun oikeaan alakulmaan, olen ruvennut tekemään AKiran comboja (kun Akiran naama osoittaa vasemmalle) tekemällä CD:n taaksepäin.

- ManjiMaru

20. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Heh, voihan sitä stepata toiseenkin suuntaan, Akiralla on melkein tärkeämpääkin crouchdashata eteenpäin.

Minä itse käytän kahta tekniikkaa: taputus, jossa en "ota kiinni" tikusta lainkaan vaan vain sormet yhdessä taputan tikkua alakulmaan, (En vieläkään osaa tehdä tätä kunnolla kuin oikealle päin.) TÄmä ei toimi jos tikku ei ole riittävän jäykkä ja jousta hyvin pystyyn.

[/ QUOTE ]

Haha, tämä kuullostaa juuri siltä mitä minä teen vasemmalle päin, eli etusormi ja keskisormi yhdessä painelen alakulmaan.. en ole kyllä edes yrittänyt tehdä sitä toiseen suuntaan. tai siis, näitäkin on kaksi erilaista, sormet sivulla tai sormet stickin päällä.. taka-alaviiston kanssa käytän tuota jälkimmäistä, vaikka se tuntuukin varsin kömpelöltä.

[ QUOTE ]

Toinen tapa on ottaa kevyesti kiinni tikusta ja tehdä d, d/f, d, d/F nytkytystä eli pitää tikun ala-asennossa ja "nykiä" sitä alakulmaa kohti. Tämä tapa on hitaampi.

[/ QUOTE ]

tätäkin on testattu ja paikoitellen se toimii paremmin, esim joitain Laun liikkeitä on vaikea saada ulos, jossei käytä tikkua alhaalla ja alakulmassa vuorotellen. itse cd:tä en tällä tavalla osaa tehdä, tai siis se menee hitaasti.. jostain kyllä luin että näin "pääsisi kovempaa".. (?)

[ QUOTE ]

Koska en oikein osaa CD:tä nopeasti kuin tikun oikeaan alakulmaan, olen ruvennut tekemään AKiran comboja (kun Akiran naama osoittaa vasemmalle) tekemällä CD:n taaksepäin.

- ManjiMaru

[/ QUOTE ]

jesh.. tämäkin on tuttua.. joskus viime syksynä kun olin juuri saanut stickin tuskailin akiran combojen kanssa ja silloin helpoimmalta tuntui tehdä 1P puolelta doublepalmit taka-alaviistoon ja olkapäät etualaviistoon.. nyt oon tehnyt niin kauan kaiken eteenpäin, etten enää edes osaa painaa taka-alaviistoon. Pitää jossain välissä kokeilla miten se toimisi 2P puolelta, oon nimittäin sieltäkin yrittänyt kaikkea lähes automaattisesti eteenpäin...

esim. tämä akiran 9. combo tactics advicessa, jossa siis tehdään ST -> SgPm -> DbPm.. doublepalm pitää tehdä nopeasti sen jälkeen kun SgPm on jo osunut, bufferointi ei toimi. Tämän olen yhteensä kai saanut kolme kertaa tehtyä vasemmalle päin..

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice