Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

  1. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    gazza said:

    Iron Monkey.

    Se Ruotsin matka kyllä kiinnostaa mua edelleen, mutta on varsin todennäköstä että mulla on muuta menoa sinä viikonloppuna...

    [/ QUOTE ]

    Sano nyt vielä että mikä on "se" ShRm-combo.

    Päätä lähteväsi nyt, niin sinulla ei voi olla muuta tekemistä sinä viikonloppuna. Ajattele nyt, "NORDIC EVO TOURNAMENT NUMBER THREE". vau.

    En ole nähnyt Iron monkeytä. Taidan käväistä pienessä leffakaupassa tänään. /versus/images/graemlins/smile.gif

    Mitä minä sanoin siitä StPm, DLC:stä, se on nykyään vähän hämärä. Kokeile viivyttää DLC:n ekaa hittiä.. Keihin kaikkiin toimii SDE (counter); DLC ? Tai SDE (ch), [3][K]+[G], [6][P], [8], [P]+[K] ?

    - ManjiMaru

    "Why does the snow fall? People grow cold without an answer. But does the snow know
    it chills the hearts of men? "
    - Lone wolf and cub
     
  2. gazza

    gazza Well-Known Member

    "Se" ShRm kombo on se joka tekee eniten vauriota, eli ShRm, P, Yoho, DbPm.

    mulla on DVD, voin lainata....

    Aoia vastaan DLC pitää tehdä mahdollisimman aikaisin, muuten ei toka hitti osu, Paita vastaan olen kokeillut erilaisilla ajoituksilla jo kyllästymiseen asti, muttei tunnu toimivan.
    SDE, DLC ja SDE 2/3DLC, u/d P+K on tähän mennessä toiminut kaikkia vastaan.. (eikö ollut hyvin sanottu?) mutta olen kokeillut vasta tyttöihin. Mä etenen aika hitaasti kun vedän sen koko 90 kombon satsin aina kerralla yksittäiselle hahmolle..
     
  3. Aoi_Mei

    Aoi_Mei Well-Known Member

    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

    Kokeilin muuten noita Izhan comboja, ei oikein toimi..

    - ManjiMaru

    [/ QUOTE ]

    Harmi...
    Polvi-[6_][P]-[6_][P][K]-DLC/DJK??

    Toimiiko shrm-p-polvi-dbpm?
     
  4. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    Iron Monkey (Hongkong, 1993) Ohjaus: Yuen Woo Ping
    Pääosissa: Donnie Yen Chi-Tan, Yu Rong Guang, Yuen Shun I.
    KungfFu-meininki: N potenssiin 3.
    PS: Tsekkaa Wongin "potku vailla varjoa"...

    Oletko suurikin honkkarifani? Itselläni reilut sata leffaa DVD:llä, pääpaino kung fulla. /versus/images/graemlins/cool.gif
     
  5. gazza

    gazza Well-Known Member

    mulla on dvditä reilut 60. Kungfua löytyy reippaasti, mutta toki myös muuta aasia-meininkiä... ja lisää hankin kokoajan .. /versus/images/graemlins/grin.gif
     
  6. gazza

    gazza Well-Known Member

    [ QUOTE ]
    Izha said:

    Toimiiko shrm-p-polvi-dbpm?

    [/ QUOTE ]

    Ei. ShRm, P, Knee toki onnistuu, mutta siitä polvesta ei saa samanlaista refloattia kuin Yohosta. Jos olet testannut ShRm, P, Yoho, DbPm niin sekään ei hirveästi anna anteeksi.. Ei kyllä läheskään yhtä tiukka kuin esim Yoho, StPm, ShRm, DbPm.. joka osuu ainoastaan Yohon maksimietäisyydeltä suljetussa stanssissa Aoia ja Paita vastaan.
     
  7. gazza

    gazza Well-Known Member

    oolrait.. laitan nyt ton uusitun version näkyville, osoite on eri, eli se löytyy täältä. Tuo on nyt vielä toistaiseksi todella pahasti vaiheessa, mutta näette ainakin etten ole ihan pelkästään pyörittänyt peukaloitani koko viikonlopun ajan.... /versus/images/graemlins/grin.gif Mä päivittelen sitä tässä päivien mittaan sitä mukaan mitä saan aikaiseksi.
     
  8. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Komia on taulukko, hatunnosto nähdystä vaivasta.

    Kiäh, kiäh tässäpä taas yksi combo:
    [3][3][P]--[4][6][P]--[6_][P]--[6][6][K][K] 92 open, Aoi, ch
    Eli StPm ymppääminen samaan comboon DJK:n kanssa onnistuu kuitenkin. Trikki on pitää tikkua eteenpäin kun tekee punchin.

    Ja lisäksi uutinen: normaalihitin StPm, DLC onnistuu Aoita vastaan MYÖS suljetussa stanssissa, ajoitus on kuitenkin tosi outo. Toivottavasti tämä ei ole taas niitä venaa yksi frame StPm:n jälkeen-tapauksia. Siltä nimittäin tuntuu. Lämäähän tuo teki 53.

    Lisäksi vanha kamumme
    [3][3][P]--[6_][P]--[2_][6][P]+[K]--[P]--[2_][4][6][P] 93, Aoi
    Toimii kuitenkin AINAKIN avoimessa stanssissa. Piti ottaa tuo hold-käsky pois toisesta punchista niin helpottui. Pitää tarkistaa vielä tapaus normaalihit ja suljettu stanssi. Tämä combohan ei koskaan toiminut muita kuin Aoita vastaan.

    Kantsisko pistää tuohon taulukkoon "notes" tai "huomautuksia" -sarake?

    Voinhan minäkin testata jonkun osan taulukosta, kunhan sovitaan mitä. Täytyy sanoa etten vielä ole saanut tehtyä Yoho, StPm, ShRm, DbPm:ää..

    - Manji
     
  9. gazza

    gazza Well-Known Member

    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

    Kiäh, kiäh tässäpä taas yksi combo:
    [3][3][P]--[4][6][P]--[6_][P]--[6][6][K][K] 92 open, Aoi, ch
    Eli StPm ymppääminen samaan comboon DJK:n kanssa onnistuu kuitenkin. Trikki on pitää tikkua eteenpäin kun tekee punchin.



    [/ QUOTE ]

    ohhoh.. tuo on lisättävä... /versus/images/graemlins/grin.gif


    [ QUOTE ]

    Ja lisäksi uutinen: normaalihitin StPm, DLC onnistuu Aoita vastaan MYÖS suljetussa stanssissa, ajoitus on kuitenkin tosi outo. Toivottavasti tämä ei ole taas niitä venaa yksi frame StPm:n jälkeen-tapauksia. Siltä nimittäin tuntuu. Lämäähän tuo teki 53.



    [/ QUOTE ]

    Hmmm... onnistuneekohan se sitten myös Paita vastaan.. Mielestäni tein sen myös Paita vastaan kerran, mutta yritin äsken uudestaan eikä onnistunut millään...


    [ QUOTE ]

    Lisäksi vanha kamumme
    [3][3][P]--[6_][P]--[2_][6][P]+[K]--[P]--[2_][4][6][P] 93, Aoi
    Toimii kuitenkin AINAKIN avoimessa stanssissa. Piti ottaa tuo hold-käsky pois toisesta punchista niin helpottui. Pitää tarkistaa vielä tapaus normaalihit ja suljettu stanssi. Tämä combohan ei koskaan toiminut muita kuin Aoita vastaan.



    [/ QUOTE ]

    Tämä kombohan ei ikinä ollut "gazza-ystävällinen", eli en ole vieläkään ikinä siinä onnistunut... Tosin mä väitän edelleen että kaikki mikä toimii Aoia vastaan toimii myös Pain kanssa.. näin on ainakin 95% ajasta.


    [ QUOTE ]

    Kantsisko pistää tuohon taulukkoon "notes" tai "huomautuksia" -sarake?


    [/ QUOTE ]

    ajattelin laittaa jokaisen taulukon alle pienet selvennykset tms. Se taulukko on jo itsessään aivan liian leveä..

    [ QUOTE ]

    Voinhan minäkin testata jonkun osan taulukosta, kunhan sovitaan mitä. Täytyy sanoa etten vielä ole saanut tehtyä Yoho, StPm, ShRm, DbPm:ää..

    - Manji


    [/ QUOTE ]

    ihan miten vaan.. mä oon alottanut Aoista ja mennyt järjestyksessä ylöspäin.. voithan sä lähteä tulemaan vastaan toisesta päästä jos haluat, menisi ainakin huomattavasti nopeammin... /versus/images/graemlins/grin.gif

    Yoho, StPm, ShRm, DbPm (CS) on ainakin mulle helpompi kuin Yoho, ShRm, StPm, DbPm (OS). Trikki molemmissa on osua Yoholla maksimietäisyydeltä, että se nostaa sen "korkean floatin", sen jälkeen se on pelkkää bufferointia. Samaa sarjaa on osa noista ShRm- komboistakin, esim suljetussa stanssissa normaaliosumalla lyönnit whiffaa helposti, ellei osu ShRm:llä maksimietäisyydeltä. Esim ShRm, P, P, DLC onnistuu ainakin tyttöjä (Aoi, Pai, Vanessa) vastaan molemmista stansseista myös normaaliosumalla.
     
  10. gazza

    gazza Well-Known Member

    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

    Kiäh, kiäh tässäpä taas yksi combo:
    [3][3][P]--[4][6][P]--[6_][P]--[6][6][K][K] 92 open, Aoi, ch
    Eli StPm ymppääminen samaan comboon DJK:n kanssa onnistuu kuitenkin. Trikki on pitää tikkua eteenpäin kun tekee punchin.


    [/ QUOTE ]


    Tämän tein eilen Sarahia vastaan. Näyttää siltä, että voisi onnistua jopa Bradille ja Gohille.. ehkä myös Lei-Feille. Ei kovin paha.. lisäsin listaan.
     
  11. Ryadus

    Ryadus Well-Known Member

    Käytättekös te Gohia?
     
  12. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]

    [3][3][P]--[4][6][P]--[6_][P]--[6][6][K][K] 92 open, Aoi, ch
    Eli StPm ymppääminen samaan comboon DJK:n kanssa onnistuu kuitenkin. Trikki on pitää tikkua eteenpäin kun tekee punchin.


    [/ QUOTE ]

    FYI, tein tuon Bradille normaalihitillä (77 pts tai jotain), niin että potentiaalia kyllä löytyy. Sitäpaitsi on mukavan näköinen. Taitaa olla puhtaasti avoimen stanssin combo, kuten DJK:t yleensä.

    -Manji
     
  13. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    Ryadus said:

    Käytättekös te Gohia?

    [/ QUOTE ]

    Pexi käyttää Gohia, itse sen verran mitä nyt P, puoliympyräheittotaktiikoilla viitsii leikkiä. Gohin hit-throwt on kyllä kivoja.

    - Manji
     
  14. Ryadus

    Ryadus Well-Known Member

    Goh on paras. Hänen heittonsa ovat mahtavia ja koko mies on unelma (en tarkoita seksuaalisesti). Hänellä on nätti heittopeli ja lyönnitkin ovat ikäviä.
    Kukas se Pexi muuten on?
     
  15. gazza

    gazza Well-Known Member

    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    FYI, tein tuon Bradille normaalihitillä (77 pts tai jotain).

    -Manji

    [/ QUOTE ]


    jepjep.. katellaan. Sain eilen Sarahin jo melkein valmiiksi, siitä olisi tänään tarkoitus jatkaa, ehkäpä semmonen realistinen tahti mulle on noin yksi hahmo päivässä.. tänään pitäisi kyllä saada sekä Sarah että Shun käsiteltyä.

    edit:
    Onko muuten kenelläkään tiedossa yhtään QCB+P komboa, joka toimisi MC:llä, muttei normaaliosumalla?
     
  16. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    Ryadus said:

    Goh on paras. Hänen heittonsa ovat mahtavia ja koko mies on unelma (en tarkoita seksuaalisesti). Hänellä on nätti heittopeli ja lyönnitkin ovat ikäviä.
    Kukas se Pexi muuten on?

    [/ QUOTE ]

    Johtuuko se vain minusta mutta teillä Oulun miehillä vaikuttaisi olevan jonkinlainen fetissi näihin uusiin hahmoihin? Oma Gohini on veteran (arvo on aina pakko mainita...) ja hyvinhän tuo jengiä kurittaa. Hillitystä tyylistä tulee välillä wanha Akira mieleen, mutta nuo heitot ja hämyiset liikkeet kuten [2][G]+[K] ovat hauskanmakeita. Hit-heitot ovat hauskoja ja vahvoja, tuolla[3][3][G]+[P] heitolla on hauska leikkiä seinän lähellä. Eikun vaan GT:tä tekemään. Tuskin kukaan hahmo muutenkaan (wölfia lukuunottamatta) voi tehdä noin kätsiä heittoja ja jatkotilanteita imho. Toi [4][6]+[P] on myös jees... /versus/images/graemlins/cool.gif
     
  17. Aoi_Mei

    Aoi_Mei Well-Known Member

    Uusi kone uudet combot

    yoho-[P]-[3][K]-dbpm (92), kokeilin Aoihin, jalkojen asento pääsi unohtumaan. Testailen tätä lisää kun jaksan.
    Näistä vanhoista:
    Yoho-stpm-shrm-dbpm, onnistuin tässä pari kertaa, ihan mahdollinen combo.

    Yoho-[P]-shrm-[P]-dbpm- en onnistunut, shrm:n jälkeinen [P] osui avoimella mutta dbpm meni joka kerta huti.

    Shrm-p-yoho-dbpm, sain toimimaan pelkästään avoimella, yoho meni suljetulla ohi...

    Ohsu Akira vs Kurita:
    Yoho-[6_][P]-[6_][P]-[6_][P]-dbpm, 85

    Oma stpm comboni:
    Stpm-Sgpm->DE Jalkojen asento vaihtelee hahmon painon mukana, ei osu Wolfiin/Jeffryyn. Vahinko muistaakseni 64, mutten ole varma.
     
  18. Lingoon

    Lingoon Well-Known Member

    Manji ja Pexi, jos Nyköpingiin ootte menossa niin pitäkäähän huoli siitä että siellä tulee kunnon jälkeä...

    Vaatii vaan paljon(!) VS-pelaamista. Quest tai combojen listaaminen ei vie mihinkään.
     
  19. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Terve Illu, mukava nähdä että nämä asiat vielä kiinnostavat.

    Tosiaan tiedän että kaksinpeliä tarvitaan, mutta toisaalta jos sitä vääntää silmät punaisena vain muutaman kaverin kanssa, siitä saa helposti rangaistavia maneereja peliinsä. Täytyy ottaa treeni kokonaisvaltaisesti. Pelaan kyllä varmaan parina arki-iltana vielä Pexin ja thr:n kanssa, ja se rautanyrkkikin tulee hyvään saumaan.

    Rupesin jo tekemään opiskelua varten listaa eri hahmojen counteroitavista liikkeistä ja mihin suuntaan hahmojen liikkeet väistetään..

    Katsoin parit videot noiden norjalaisten peliä..
    Esim. kahdessa videossa Akiraa pelanneet
    Netrom: d/f+P+G 4 muut heitot: 0
    Gutti: d/f+P+G: 5 P+G: 2 muut: 0
    Melko ennakoitavaa toistaiseksi, vai mitä?

    Vaikeinta on säilyttää keskittyminen.. Ehdin hukata ja löytää sen vielä monta kertaa ennen joulua..

    Taidanpa harjoitella VF:ää kuten venäläiset shakkimestarit shakkia: lähden juoksulenkille..

    - ManjiMaru

    "Pienet kalat, jotka antautuvat aaltojen vietäviksi,
    tanssivat ja laulavat ja leikkivät;
    mutta tietävätkö ne
    millainen on meren sydän?
    Tietävätkö ne
    sen syvyyden?"
    - Eiji Yoshikawa: "Musashi" käännös Paula Herranen
     
  20. gazza

    gazza Well-Known Member

    HAHA! Onnistuin siinä!
    Yoho, P, ShRm, P, DbPm ensimmäistä kertaa! Kohteena Aoi, MC ja Suljettu stanssi. Huom! Suljetussa stanssissa on aika tiukat etäisyys- vaatimukset, mulla toimi kun Yoho osui läheltä maksimi etäisyyttä, ekalle lyönnille en pitänyt [6_] pohjassa mutta ShRm:n jälkeen oli pakko, että toka jabi osui.. että semmosta... Avoimessa en vielä ole sitä onnistunut tekemään, mutta otan Manjin sanan siitä, että se on mahdollista. Mulla jostain syystä toimii kombot aina paremmin suljetussa stanssissa.

    Manji hei, tommonen lista kaikkien hahmojen counteroitavista liikkeistähän on jo olemassa täällä vfdc:ssä...
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice