Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

1. Aoi_Mei

Aoi_Mei Well-Known Member

Olen kokeillut jo kaikkea, viimeksi kun sain käyntiin piti iskeä nyrkillä...
    Varakappale systemfilestä löytyy, ostin heti uuden kortin kun luin tuon "corrupted file" viestin. Saisin sydänhalvauksen jos menettäisin kaikki vaivalla ansaitut arvonimeni ja tavarani.

2. Aoi_Mei

Miten se avataan että pääsee puhdistamaan sen levykotelon? Minullakin se vika on siinä mielessä outo että se koskee vain tiettyjä pelejä, esim. vanha vf4 lähtee vielä päälle.

3. gazza

gazza Well-Known Member

"No tuskin saat vaihdettua uuteen, jos takuu on mennyt umpeen Kuluttaja-asiamiehen kautta voisi ehkä onnistua, mutta.. tuo sinun ongelma on erittäin yleinen vanhemmissa PS2:ssa. PS2:n laseri on niin herkkä, että kuulemma "liiaksi kasvanut bakteerikanta" saattaa aiheuttaa disc read erroria. Samanlainen ongelma oli minunkin pleikkarissa, kun ostin sen "toimintakelvottomana" 20eurolla. Korjasin itse vian kotikonstein ja enää ei ole ollut mitään ongelmia.

Mikäli et saa vaihdettua ps2:sta, niin suosittelisin tekemään näin. Tarvitset:
    - isopropyylialkoholia apteekista (!! tämä on erityisesti elektroniikkalaitteiden puhdistukseen käytetty aine!!)
    - pienen ristipääruuvimeisselin
    - vanupuikon

Avaa pohjasta kumitassujen alta PS2:n ylemmän osan kaikki ruuvit ja alemmasta osasta kaksi pitkää ruuvia. Tämän jälkeen saat liu'utettua kannen pois, mutta et vielä näe lukupäätä. Avaa neljä pientä ruuvia (kahta isompaa ei tarvitse avata) cd-aseman kannen luota, jotta pääset käsiksi lukupäähän. Kasta vanupuikkoa hieman isopropyylialkoholia ja putsaa lukupäätä pyörivällä liikkeellä 20-30sek. Kuivaa tämän jälkeen lukupää vanupuikon toisella päällä samaan tapaan kuin putsatessa (=kiertävä liike). Tämän jälkeen voit kasata laitteen. HUOM! Tämä on huomattavasti tehokkaampi tapa kuin minkään putsauslevyn käyttö ja hintaakin tälle operaatiolle kertyy vain 5E, mikäli ruuvimeisseleitä löytyy kotoa".

toi on alunperin jostain konsolifin.netin bbs:stä tai vastaavasta, en kyllä muista mistä, mutta kiitos heille jokatapauksessa.. osa niistä ruuveista on tosi pieniä, ja kun en löytänyt sopivaa meisseliä avasin ne puukolla... /versus/images/graemlins/grin.gif

4. Aoi_Mei

Kiitoksia, kokeilen kotona heti kun ehdin.

5. gazza

gazza Well-Known Member

Lisää Akiralle:
    ShRm, P, K, DbPm. 90pts open stance
    ShRm, P, Yoho, DbPm. 94pts
    molemmat testattu ainoastaan MC:llä Aoia vastaan..
    ja tietysti: ShRm, SgPm+DE 75pts hehe.. huono vaurio mutta ainakin se osui.. /versus/images/graemlins/grin.gif tekee saman verran kun ShRm, DLC.

Nyt on tänään ja huomenna sen verran vapaata aikaa, että alotan testaamaan Akiralle komboja, jotka alkavat esim näillä: QCB+P, DE, SDE, K, StPm, Overhead Smash, LBF, Crumbling Hand+DE, f,b+P+G~P+K, f,b+P+G~u/d+P+K, b,f+P+G, b,df+P+G, ST, b,P+K+G~f+P.
    Ja sitten olisi tarkoitus lisätä noita alemman vaurion Yoho, Knee ja ShRm- komboja, jotka siis toimivat myös Wolfia ja Jeffryä vastaan...

EDIT: ShRm, P, Yoho, DbPm osuu sittenkin molemmissa stansseissa.

6. Neonomide

Neonomide Well-Known Member

PSN:
    Neonomide
    Tarkoitin sillä jalkojen asennolla vastustajan tilannetta /versus/images/graemlins/grin.gif Mitähän niin "adoleskenttia" sanoin Brad-juttujen viimeisessä lauseessa, Manji? Noh, Brad-poju on jo pysyy remonttihahmona (veteran, btw). Voisin itse koota tässä niitä Shunin komboja, kunhan ehdin ja saan tyydyttävästi esitettyä ryyppyvaatimukset. Paikan oppaat yleistävät ehkä liikaa äijällä pelaamista... Machi-sluipparit saavat kyllä tuta Shunin vapisevasta nyrkistä!

Etsin tässä hieman näitä tehokkaimpia (ei-seinä) jugglekomboja, jota ei siis voi mitenkään väistää. Varmaan paras tähän mennessä on tuo Kagen 128(125?) [2][3][6][K] pellehermannilauncherista. Pistäkää pojat mietteitänne, jos aikaa/kiinnostusta jää. On jäänyt meitsillä peluu vähemmälle (tentit, JEE!), mutta palaan koston kera vaikka kalmiston kautta haudan takaa, Jeffryllä rähisten ja puhisten... /versus/images/graemlins/cool.gif

7. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Täydellisyyden nimessä älä unohda [4][P]+[K]+[G] -- joku launcheri
    [1][P]+[K]+[G], [P]
    [1][P]+[K]+[G], [P]+[K], [6][P] Jolla kukaan ei kyllä osu kaksinpelissä mutta silti.

Neonomide, tarkoitin että jos et olisi epäillyt itseäsi viimeisessä lauseessa olisin uskonut että tiedät mistä puhut ja siis tiedät bradistä minua enemmän.

Kas kun ei [4],[6][P]+[K] täydellä latauksella guardin murto -- DLC. Hei sehän on combo... (tai oli ainakin joskus mutta ketä kiinnostaa)

[3] [3][P]--[P]--[2_][6][P][P] osu ainakin joskus..

Luin tuolta tuota box step-ketjua, ja päätin kokeilla sitä käytännössä. Jumprahuitti kun tuntuikin mielenkiintoiselta. Akira rupesi väistämään liikkeitä ihan automaattisesti.. Täytyy ruveta käyttämään sitä ihan kunnolla.
    Box step = [4][4]--[8]--[3][3] tai [4][4]--[2]--[3][3]

8. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

[3] [3][P]--[P]--[2_][6][P][P] osu ainakin joskus..

[/ QUOTE ]

jepjep.. kyllähän nuo tollaset toimii... Yoho/Knee +1 lyönti ja SgPM+DE, mutta tarvitseeko niitä lisätä.. tuon ShRm- version ajattelin laittaa kun se sen floatti on muutenkin niin matala, ettei vaihtoehtoja ole hirveän montaa..

tässä muuten taas yksi:
    Yoho, ShRm, StPm, DbPm 97pts Open Stance
    toimii MC:llä Aoia vastaan, todennäkösesti myös Paita vastaan, kuten sen "sisarkombo" Yoho, StPm, ShRm, DbPm joka siis tekee samat lämät suljetussa stanssissa....

9. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [2_][6][P]+[K]--[2][P]-- DLC
    ja
    [2_][6][P]+[K]--[P]--[P]--DLC ovat hyviä vaihtoehtoja lähes kaikkia hahmoja vastaan, toinen noista toimi avoimessa ja toinen suljetussa stanssissa mutten nyt muista kumminpäin ne meni.

Tuo Aoi-combo on mielenkiintoinen. Pistetään korvan taakse.

-ManjiMaru

10. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Tuo Aoi-combo on mielenkiintoinen. Pistetään korvan taakse.

-ManjiMaru

[/ QUOTE ]

jepjep.. näinhän siinä taas käy.. enpä taida ensi kerralla pelata sua vastaan Aoilla, tuo 94pts ShRm- kombo on sen verran ikävä... /versus/images/graemlins/grin.gif

onko muuten StPm- komboissa mitään eroja normaaliosuman ja MC:n kesken? Mulla on vaikeuksia saada DLC osumaan Normaalilla, suljetussa stanssissa.. se toka hitti whiffaa vaikka mitä tekisi.. Olen aina luullut, että näissä beatdown/ head collapse yms komboissa ei ole eroja, ja ilmeisesti ainakin nuo QCB+P kombot toimivat aivan samalla tavalla sekä normaalilla, että MC:llä.... hmmm....

muuten, LBF, AS3:n jälkeen ei voi techrollata... se on taas näitä poikkeusasentoja...

jesh ja noista sun ShRm- komboistasi ehdottaisin että se missä on ne kaksi jabia on avointa stanssia varten.. /versus/images/graemlins/smirk.gif

11. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    gazza said:
    jepjep.. näinhän siinä taas käy.. enpä taida ensi kerralla pelata sua vastaan Aoilla, tuo 94pts ShRm- kombo on sen verran ikävä... /versus/images/graemlins/grin.gif

onko muuten StPm- komboissa mitään eroja normaaliosuman ja MC:n kesken? Mulla on vaikeuksia saada DLC osumaan Normaalilla, suljetussa stanssissa.. se toka hitti whiffaa vaikka mitä tekisi.. Olen aina luullut, että näissä beatdown/ head collapse yms komboissa ei ole eroja, ja ilmeisesti ainakin nuo QCB+P kombot toimivat aivan samalla tavalla sekä normaalilla, että MC:llä.... hmmm....

muuten, LBF, AS3:n jälkeen ei voi techrollata... se on taas näitä poikkeusasentoja...

jesh ja noista sun ShRm- komboistasi ehdottaisin että se missä on ne kaksi jabia on avointa stanssia varten.. /versus/images/graemlins/smirk.gif

[/ QUOTE ]

Sinä keksit combot ja minä toteutan ne sinuun? /versus/images/graemlins/smile.gif

StPm--DLC on stanssiriippuvainen, siltä ainakin tuntuu (VF4:ssä ei tainnut olla). En ole tarkemmin kokeillut sillä teen itse aina [4][6][P]--[P]--[2_][4][6][P] tai
    [4][6][P]--[2][P]--[2_][4][6][P]. Muistelisin että DLC-varianttti osuu sitä paremmin mitä isompi(raskaampi) vastustaja on. Eli että kevyillä hahmoilla se olisi stanssiriippuvainen mutta isoilla ei. Tai jotain. Testaa.

Haluatko rautanyrkissä ottaa osaa VF4evo-turnaukseen? Mietimme tuolla konsolifinissä että kumpana päivänä turnauksia pitäisi. Entäs thr? Lauantai-ilta on default.

-ManjiMaru

12. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Sinä keksit combot ja minä toteutan ne sinuun?

StPm--DLC on stanssiriippuvainen, siltä ainakin tuntuu (VF4:ssä ei tainnut olla). En ole tarkemmin kokeillut sillä teen itse aina [4][6][P]--[P]--[2_][4][6][P] tai
    [4][6][P]--[2][P]--[2_][4][6][P]. Muistelisin että DLC-varianttti osuu sitä paremmin mitä isompi(raskaampi) vastustaja on. Eli että kevyillä hahmoilla se olisi stanssiriippuvainen mutta isoilla ei. Tai jotain. Testaa.

Haluatko rautanyrkissä ottaa osaa VF4evo-turnaukseen? Mietimme tuolla konsolifinissä että kumpana päivänä turnauksia pitäisi. Entäs thr? Lauantai-ilta on default.

-ManjiMaru

[/ QUOTE ]

jesh.. näinhän siinä tuntuu yleensä käyvän.. aiheutan vaan itselleni lisää ongelmia... /versus/images/graemlins/grin.gif

MC:llä StPm, DLC toimii molemmissa stansseissa, mutta normaalilla osumalla ainoastaan avoimessa. Tämä siis Aoia vastaan.. En oikein ymmärrä miksei se toimi myös suljetussa, vaan se kyynerpää menee tavallaan Aoin jalasta läpi... jepjep.. noissa StPm collapse animaatioissa ei ainakaan suurta eroa ole, ehkäpä tämä on taas vaan niitä ihmeellisyyksiä... täytyy jatkaa testaamista..

Rupesin taas ahnehtimaan liikaa ja seurauksena mulla on yli 90 komboa testattavana.. 15 vastustajaa, normaalit ja MC:t... hmmm....

Siihen turnaukseen osallistun kyllä, jos olen silloin paikalla. Niinkuin sanoin aikaisemmkin niin lauantaina en pääse tulemaan ollenkaan, mulla on ensimmäinen ohjelma jo kahdeltatoista, ja koko päivänä olisi maksimissaan kaksi tuntia yhtäjaksoisesti vapaana.. ne pari tuntia menee jo pelkästään matkoihin, jos se miitti olisi saatu järjestettyä jossain hieman lähempänä niin olisin voinut tulla käymään... mutta näillä näkymin olen tulossa ainoastaan sunnuntaina.

13. Aoi_Mei

Eipä lähtenyt päälle...vika olikin siinä että CD:n pyörittäjä ei toimi vaikka päältä päin ei näy mitään vikaa. Se pyörähtää aina yhden kierroksen ja lopettaa, myös vaikka siellä ei olisi CD:tä sisällä kun suljen kotelon. Pitänee ostaa uusi....

hmm...voitteko kokeilla:
    polvi-[6_][P]-[6_][P]-[6_][K]-dbmp/polvi
    Wolf/Jeffry:
    yoho-yoho-dbpm/polvi
    polvi-yoho-dbpm/polvi
    polvi-polvi-polvi/dbpm

14. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    Izha said:

hmm...voitteko kokeilla:
    polvi-[6_][P]-[6_][P]-[6_][K]-dbmp/polvi

[/ QUOTE ]

enpä usko, että toimii.. Yoho, P, PK, DbPm voisi ehkä... mutta kokeillaan...

mutta joo, mulla on nyt uudet kombot testattuna Aoia vastaan, yritän tänään vielä saada ainakin Pain valmiiksi ja sitten varmaankin alkuviikosta päivitellä sitä kombolistaa nettiin.. nyt on siis käsittelyssä SDE, DE, K, StPm ja QCB+P. loppuihin palataan vielä myöhemmin..

15. Aoi_Mei

Yritän tässä vain rikkoa sitä 97 vahinkorajaa...
    Testaamattomia comboja, jotka ei todennäköisesti toimi:
    Polvi-[6_][P]-yoho-DJK/DLC (kaukaa haettu)
    Polvi-[6_][P]-shrm-Sgpm>DE (vielä kauempaa)

Muita en muista, mutta toivon että joku tärppää sitten kun pääsen kokeilemaan...

16. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Epäilen että 97 on raja joka pysyy, helpompaa on yrittää rikkoa lämärajaa tilanne ja hahmokohtaisissa tapauksissa missä maksimilämä<97. Tässä yksi:
    Knee - ShRm - DJK 91, Lion, Open stance.
    (Combo search antaa vain Knee-[P]-ShRm-DbPm =90)

- ManjiMaru

17. gazza

gazza Well-Known Member

jepjep.. se 94pts ShRm kombo toimii myös Paita vastaan molemmissa stansseissa..

Kävin muuten eilen kattomassa sen Kill Billin.... yritin mennä matalin odotuksin, etten pettyisi ja.... njooh.. olisi sen pari tuntia voinut paremminkin käyttää. Ei se nyt ihan huono ollut, muttei kyllä mitenkään loistavakaan. kouluarvosana 7 ehkäpä lienee lähellä.. Bonukset siitä että Tarantino oli jotenkin onnistunut suostuttelemaan Sonny Chiban ja Gordon Liun mukaan tekeleeseensä... /versus/images/graemlins/grin.gif

18. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Muistatteko vielä sen Ruotsin Nyköping-miitin Joulukuulla 19-21. päivä? Nyt näyttää siltä että olisin lähdössä, haluatteko joku keskustella tästä asiasta? Huomautan että laivaliput kannattaa tilata ajoissa, joulun ympäristöstä kun on kyse..

Muuten, en nyt halua aloittaa OT keskustelua, mutta mieleeni ei nyt tule ensi hätään ns. fighting-genrestä juuri elokuvia joita kehtaisin hehkuttaa loistaviksi. Minä uskoin Kill Billin olevan tietyn tyyppinen leffa ja sellainenhan se oli. Esteettisesti hyvinkin ehjä kokonaisuus. Sellainen elokuva joita tietyssä mielentilassa haluan katsoa. Ei oikeastaan mitään suurempaa silmiinpistävyyttä kuin että Lucy Liu oli pettymys, Puhuu paljon muttei oikeastaan tee mitään.

Keskustelu realistisuudesta on tyhmää koska Tarantinon leffat tapahtuvat kuvitteellisessa todellisuudessa. Keskustelu rip-offeista on tyhmää koska Tarantino on sanonut suoraan että kyse on tarkoituksellisesta exploitaatio-elokuvasta. Se vain on tehty tyylillä.

Kokeilin muuten noita Izhan comboja, ei oikein toimi..

- ManjiMaru

19. gazza

gazza Well-Known Member

Iron Monkey.

Se Ruotsin matka kyllä kiinnostaa mua edelleen, mutta on varsin todennäköstä että mulla on muuta menoa sinä viikonloppuna...

20. gazza

gazza Well-Known Member

Niin ja se ShRm- kombo toimii myös Vanessaa vastaan molemmissa stansseissa, muttei enää Sarahia vastaan. Yoho, ShRm, StPm, DbPm ei tunnu onnistuvan Paille, vaikka olin lähes varma että onnistuisi.... plääh..
    ja mielenkiintoista tietoa taas: StPm, DLC ei toimi Paita vastaan ollenkaan..... hrmmm....

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice