Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

1. Lingoon

Lingoon Well-Known Member

[ QUOTE ]
    Izha_Akira said:Miten te yleensä nimeätte hahmonne? Itsellä on kaikilla Izha Akira nimenä, kuten sopi odottaa (lähinnä uusintojen takia).

[/ QUOTE ]

"illu"...

2. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Gazza, oletko tulossa tänään pelaamaan?

-ManjiMaru

3. Lingoon

Nyt tarttis saada jostain Evo-motivaatiota. /versus/images/graemlins/frown.gif
    Koko ajan pyörii mielessä että täytyy jossain vaiheessa pelata, mutta ei saa itsestään irti tarpeeksi, on kaikkea muuta tekemistä. Liian hyvä peli hukkaan heitettäväksi...

4. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Get your ass over to Rautanyrkki and we'll give you motivation! Asiallisesti, vaikea auttaa täältä asti. En saa replaytammekaan nettiin jollen saa Entomolta sitä näyttökorttia. Ja saa nähdä kuinka kauan siinä kestää..

- ManjiMaru

"All right, you have some skill."
    - Merovingian, Matrix reloaded

5. Lingoon

Yritän tulla mutta niinku konsolifinissä sanoin, on vähän sitä "muuta tekemistä" silloin(kin).

Siitä motivaatiosta: toi tikku on varmaan yks syy... Yhtäkkiä ei enää osaakaan pelata kun piti vaihtaa padi tikkuun, eikä millään jaksais alottaa opettelemaan kaikkea uudestaan. Plääh. /versus/images/graemlins/mad.gif

6. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Eihän kukaan sinänsä pakota pelaamaan tikulla, pelaahan Izha Akirakin pelkästään padillä.

Kunhan peli sujuu ja on hauskaa niin se riittää.

Muistelen muuten joidenkin puhuneen joskus siitä miltä meidän evo-hahmot näyttää. Tässäpä minun hahmojani:

Akira (champion 2164/776)
    1P:
    black hood,stubble,glowing brace,gloves
    top black, rest=gold
    huppu ja parta saa Akiran näyttämään vähän erakkomaiselta..

2P:
    long wild hair (red), goggle sunglasses, conqueror emblem
    top=gray, pants=black,rest=gold
    Pääasiallinen asu. Akiran 2P-takki näyttää paremmalta harmaana kuin täysin mustana.

Jacky (protector 613/296)
    1P:
    red cap, brown sunglasses (ray-ban!), hero's scarf, utility belt
    tanktop=red,T-shirt=white, pants=red, line=white
    Jupsi sanoi että Jaska näyttää aivan putkimieheltä tai joltain Super Mariolta.. Niin on tarkoituskin.

2P: hair red, sideburns, goggle sunglasses, fire skull emblem, spare gloves
    shirt=white, arm=orange,collar=blue-green,pants=orange
    Jos Jackyn 2P:lle antaa pitkän hulmuletin se näyttää kyllä liikaakin joltain prätkäjätkältä, on kyllä liian korni minun makuuni.

Lei-Fei (hunter 421/129)
    1P:
    farmers straw hat,silk blindfold,trident, mr. monkey
    kaikki vaatteet valkoisia
    Parhaimman näköinen hahmo mitä tiedän, IMO. Välillä vaihdan Apinan teräshuiluun jos olen "tosissani".

- ManjiMaru

7. Lingoon

Pakkohan ei oo kun kuolla, mut ei viittis hukkaan pistää noita tikkuun upotettuja rahoja (vaikka ei kallis ollutkaan). Eiköhän se siitä lähde. SC2 ei esim. suju padilla melkein ollenkaan, johtuen siitä etten sitä koskaan ehtinyt padilla edes pelata. Evossa mulla on sen verran vähemmän pelitunteja alla kun Tekkeneissä että varmaan vähän helpommin sopeutuu. Äsken menin arcaden kerran läpi, ja paljon helpompaa se on kun esim. TTT:n pelaaminen (missä kaikki liikkeet on totuttu aikoja sitten tekemään padilla...).

Nyt kun vielä pääsis ihmisiä vastaan pelailemaan...

8. Aoi_Mei

Aoi_Mei Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    huppu ja parta saa Akiran näyttämään vähän erakkomaiselta..

[/ QUOTE ]

Täsmälleen, Ryadus sanoi samaa! Minulla oli lähes samanlainen puku jokin aika sitten, ennekuin siirsin parran tilalle kabuki maalit ja double brace kouraan mustien värien kanssa(vakiopukuni).
    Tarvitsisin vain hopean hiusvärin kakkospuvulleni niin voisin käyttää sitäkin enemmän, harmi ettei ole.

Aoillani:
    Poninhäntä (musta)
    Siniset silmät
    Metallinsininen puku(lempivärini. Harmi, ettei Akiralla ollut)
    Sama 2p puvulla. Olisipa punainen hiusväri...

Tuosta glowing bracesta on muuten kadonnut hohto kun se on niin yleinen...

Paille koetan vielä löytää hienoa yhdistelmää.

9. Aoi_Mei

Aoi_Mei Well-Known Member

[ QUOTE ]
    illu said:
    Siitä motivaatiosta: toi tikku on varmaan yks syy... Yhtäkkiä ei enää osaakaan pelata kun piti vaihtaa padi tikkuun, eikä millään jaksais alottaa opettelemaan kaikkea uudestaan. Plääh. /versus/images/graemlins/mad.gif

[/ QUOTE ]

Tuosta syystä en aio vaihtaa tikkuun, on tunne etten enää osaisi pelata sen jälkeen ja kaiken joutuisi opettelemaan uudelleen. m-Dbpm:ään pelkästään upposi viikkoja.

Alkanut jostain syystä Aoi kiinnostamaan Akiraa enemmän...

10. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    No jos haluaa sabakeja, reversaleita ja heittoja niin ei kai siinä paljoa miettimistä ole, kellä pelaa /versus/images/graemlins/smile.gif

Sain muuten juuri Jackyn ekan orbi-itemin (elvis-letin) mikä on nyt sitten 2P-hahmolla.

Mitä tulee tikkuihin niin itse päätin jo vuosia sitten että lapset pelaa padeilla. Seriously, suurimman osan ajasta mitä olen taistelupelejä pelannut niin olen pelannut arcadeissa, ei siellä paljoa padeja näy. Kerran pelasin kampissa ilmaiseksi rival schoolsin kokeiluversiota padilla.

Joystick-konsentraatio on muuten Hesassa melko suuri, eilen mun luona olleet ihmiset (itseni mukaan lukien 5) omistivat tikkuja yhteensä 9..

Minulla meni Akiran opetteluun yli vuosi (aikana ilman playstationia)

- ManjiMaru

11. Lingoon

Minä uskallan väittää että padi on ohjausmetodina (ristiohjain) jopa tikkua parempi. Tämän voi itse kukin todeta kokeilemalla tikulla esim. Gran Turismoja. Siirtyminen mistä tahansa suunnasta toiseen on yksinkertaisesti nopeampaa padilla pienemmän liikeradan takia. Nappien osalta tikku on parempi - jos ei lasketa padin olkanäppäimiä, joiden halpamaisuudesta voi olla montaa mieltä... Padilla on aivan varmasti hankalampaa tehdä liikkeitä missä esim. kahdesta napista toinen on eri ajan alaspainettuna (mitä niitä nyt Akirallakin oli). Toinen - ja tärkein - syy tikun käytölle on kolikkopelien pelaaminen. Suomessa arcadekulttuuri ei tietenkään ole eikä koskaan ole ollutkaan sitä mitä vaikkapa Jaappanissa, mutta on se vähän orpoa 100% pure pad -pelaajan näyttää taitojaan peliluolissa, oli kyse sitten Helsingistä tai jostain suurkaupungista (jos vaikka kv. reissuillansa pelaajia tapaa). Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä ettei kumpikaan ole toistansa parempi vaihtoehto, ja itse hankin tikun ihan mielenkiinnosta. Tällä hetkellä näyttää siltä että Evoa ja SC2:a rupean tikulla pelaamaan, kenties Tekken Tagiakin. Todellisuudessahan nämä on vaan tottumiskysymyksiä.

Toivottavasti vaan FIFA-tikun elinikä on tarpeeksi pitkä ettei heti tartte maksaa itseään kipeäksi uudesta stickistä... /versus/images/graemlins/wink.gif

12. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    No mutta, no mutta, eihän digitaalista joystickiä ole varmaan koskaan tarkoitettukaan muuhun kuin taistelupelien pelaamiseen, joten jätetään gran turismot syrjään, jooko?

13. Lingoon

Se nyt olikin vaan _esimerkki_ (ja hyvä sellainen) siitä miten voidaan todistaa Dual Shockin paremmuus kun on kyse nimenomaan SUUNTIEN painamisesta. Samat lait pätee myös jos GT vaihtuu VF:iin. /versus/images/graemlins/smile.gif

Mutta sehän on itsestäänselvyys että kaikki liikkeet mitä mätkinnöistä löytyy pystytään tekemään tikulla just niin nopeasti kun pitääkin, eikä padillä saavutettavasta nopeusedusta sinänsä mitään hyötyä ole. Eli palatakseni edelliseen viestiini, suurin syy tikun käyttöön on ne kolikkopelit. Ja ehkä napit...mutta jos padin olkanäppäimet saa olla turnauksissa käytössä niin siinä meni sekin etu. Kind of.

Joka tapauksessa se on täysin makuasia kumpaa käyttää, varsinkin jos ei kolikkopeleihin tarvi koskea. (Ehkä mun alkuperänen idea tuolla viestissä oli vaan sanoa ettei padi todellakaan ole huonompi vaihtoehto. Eikä parempi.)

EDIT: Taisit silloin joskus koeajaa thr:n Thrustmasterin, eikö niin? Miten paljon parempi(?) tikkuosa sun mielestä esim. Horissa on? Entäs ASCII:ssa? Napeilla ei mun mielestä niiiiiiiin paljon merkitystä ole, mutta olis kiva kuulla useampien mielipiteitä tästä asiasta. Liikerata, mikrokytkimet, pallo jne... /versus/images/graemlins/smile.gif

14. Lingoon

Niin juu, kysytääs täältäkin. Mitä mieltä tästä? Horin valmistama tikku. Ja jos kaks tilaa niin ei tartte maksaa toimituksista mitään...ja firma maksaa vielä verotkin.

15. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Itse asiassa ei tullut testattua, en ainakaan muista.

Nappien toiminta on merkityksellistä ainoastaan Akiran polven yhteydessä.

Tuosta linkin tikusta en osaa sanoa mitään. Ehkä nappien asettelu näyttää enemmän capcom 2d tai tekken-peleihin sopivalta kuin VF:ään.

Miksi kyselet, aiotko hankkia lisää tikkuja?

-ManjiMaru

16. Lingoon

Joku kyseli TZ:ssa mistä tikkuja voi ostaa ja annoin pari linkkiä...samalla sitten osui silmiin toi sticki. Harvemmin Horin tikkuja saa alle 24 eurolla. /versus/images/graemlins/smile.gif

Ei mulla kai mitään tarvetta oo toista tikkua ostaa...ehkä... Hinta kyllä houkuttelee, mutta ainakin tähän asti on pärjätty hyvin TM:llä. Nappien asettelu on tosiaan vähän NeoGeo-tyylinen (Pexiä lainatakseni), mutta minä en oo vielä sellasta tikkua nähnyt missä ei vois määrittää nappeja VF:ään sopivaksi. Kolme on kuitenkin vain kolme.

17. Ryadus

Ryadus Well-Known Member

Muutinkin mieleni aivan yllättäen Neonomide. Taidan sittenkin antaa sinulle Bradin kombolistan.
    Kun kirjoitan sinulle sen yksityisviestinä, voin käyttää noita VFDC:n näppäimiä, mutta onkohan se sallittua ja näkyvätkö ne edes siellä sivullasi?

Aloitin uuden vaihteen ja pelaan nyt Bradillä. Vanessa saa jäädä syrjään. Oletteko te ajatelleet aloittaa Bradillä pelaamista. Siis ihan kunnolla. En tarkoita mitään parin kerran testausta.

18. gazza

gazza Well-Known Member

Saa täällä laittaa noita nuolia yksityisviesteihin.. Siellä mun listassa niitä ei ole käytetty, enkä oikeestaan ole edes ajatellut niiden lisäämistä.. ainakin Akiran kohdalla mä oon niin tottunut käyttämään niiden liikkeiden englanninkielisiä nimiä, että ne tuntuu paljon selkeämmiltä ja nuolten kanssa joutuu usein miettimään miltä se liike näyttää... enkä mä ole graafisesti kovinkaan lahjakas..

mä rupeen tässä jonain päivänä tekemään niitä listoja.. teen varmaankin Aoin, Pain ja Sarahin samaan aikaan.. pitkän tähtäimen tavoitteena olisi saada sellainen taulukko aikaiseksi jokaiselle hahmolle.. /versus/images/graemlins/grin.gif

omasta pelistäni sen verran, että Aoi on nyt jäänyt täysin paitsioon.. Akiraakin tulee käytettyä aika säästeliäästi, mutta Sarah on varsinaisessa noususuhdanteessa.. kolmen tai neljän päivän jälkeen ollaan nyt Warrior- tasolla seitsemännessä arcadessa.. voittoprosentti alkaa laskea, mutta se ei mua paljon huoleta.. no okei, se on tippunut 97%:sta vasta jonnekin 95.5% paikkeille, mutta nyt alkaa vähitellen tulla jo kunnollista vastusta.. guardianeja on kaatunut kourallinen ja makunouchinkin (hero) laitoin eilen litteäksi... /versus/images/graemlins/grin.gif

aijoo, mulla on Brad vitosdanilla.. se vaan tuntuu todella tylsältä hahmolta, eikä sillä ole tullut pelattua ollenkaan yli kahteen kuukauteen...

19. Lingoon

Eikös Bradin combot ole suhteellisen hyviä?

20. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Joku saisi pelata tosissaan Bradia täällä etelässä niin osaisi arvostella paremmin.. Itselläni kun noita hahmoja on työn alla jo sen verran paljon. Kaikkia mielellään pelaisi mutta oikeasti aika ei riitä.
    Akira, Jacky, Lei-Fei, Lion
    Sarah, Goh, Wolf, Kage... **ylikuormitusta**

Bradilla on ehkä hyvät combot mutta siihen se sitten melkein taitaa jäädäkin kun ei välitetä WTF-tekijästä.

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice