Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

1. Neonomide

Neonomide Well-Known Member

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Hmm... Ehkä reagoin liian voimakkaasti, mutta toivottavasti sain itseni ymmärretyksi. Eli kahden eritasoisen pelaajan ei ole koskaan ollut tarkoituskaan päätyä tasaveroisiin matseihin.. Hehän ovat eritasoisia.. Minä olen puhunut aikaisemmin pelihahmojen tasaisuudesta -> kirj. Pelin tasaisuus.
    - ManjiMaru

[/ QUOTE ]

Vau. Et mennyt liian pitkälle.Heitin teoriaani (myönnän) ehkä siksi, että olen huomannut että pelaajien motiiveja/perusteluja/personal insightejä ei saa selville vain nyökkäilemällä ja heittämällä hihhulikommentteja, vaan hieman vakavammin provosoimalla (mikä olisi kai ollut syytä jättää nyt sanomatta, mutta...). Itse joskus syyllistyn leikkimään liiankin tietämätöntä "fanipoikaa" kun yritän niin kovasti keskustella samalla "tasolla" eri persoonien kanssa. Sitten päädynkin itse näyttämään tietämättömältä (mitä epäilemättä usein olenkin).
    Tästä kai on peräisin myös yliampuva "lainausmerkkien" "käyttö"... Osa tyylistäni on tietenkin tervettä(?) lapsenomaista innostusta pelaamiseen, koska sellainen toimii kai kivana vastapainona tärkeilevälle tiedemies-tyylille, johon minuakin tässä akateemisessa puljussa sosiaalistetaan (kukahan nyt menee off-topic?). /versus/images/graemlins/tongue.gif

Hahmojen tasavertaisuus on kai juuri se puheenaihe, jonka käsittelytyyli erottaa aika selvästi Namcon pelien fanit ja VF-fanit toisistaan, koska VF:n hahmojen systeemien oletetaan jotenkin olevan loogisempia ja pelaajalähtöisempiä. Tästä kai johtuukin miksi tällä saitilla ei hirveästi haaskata aikaa tekkenien mollaukseen, mikä on pitkälti vain hyvä asia IMHO... /versus/images/graemlins/smirk.gif

2. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    (Woohoo! kyllä tää LEEvi-Feikki on KOva kun se viuHUU kun mää painan tätä sinistä NAppiA! [P][P]- > (crane) [P] -> (scorpion) [P][P] -> (crane) [P] -> ad stupiditum. )

- ManjiMaru

[/ QUOTE ]

Aika hyvin sanottu useimmista LeiFei-pelaajista /versus/images/graemlins/grin.gif. Joku voisi (kai minä sitten vaihteeksi) ryhtyä väsäämään äidinkielistä "kuinka pistää LeiFei-scrubit polvilleen näyttävällä ja inspiroivalla tavalla"-opasta, josta voisi olla yllättävääkin hyötyä... LeiFein arvauspelit kun ovat vieläkin täyttä TopTieriä "WTF"-skaalalla, IMHO... /versus/images/graemlins/cool.gif

3. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Jeps, niin mullakin on usein käynyt. Tärkeintä ei ole voitto vaan se että voittaa tyylikkäästi. Mutta kuitenkin voitto... VF3:n aikaan mulla oli useinkin tarve saada ohikävelijät katselemaan arcademasiinan ruudulle vähän pidempään..

- ManjiMaru

"Every man's finest hour is experienced lying on a field of battle, exhausted, victorious!"

[/ QUOTE ]

Et ollut ainut... /versus/images/graemlins/grin.gif

4. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    YohoA said:

Mitä väliä on sillä voittaako vai häviääkö? Itsellä ei paljoa paina tällä ottelumäärällä.
    Minulle voitto tai tappio ei merkitse paremmuutta, koska jokainen taistelu voi päättyä erilailla. Pääasia on, että ottelusta tulee kaunista katseltavaa.

Hmm..A.I ovat poikkeuksia, voitto on ehdottomasti tärkeää, en tuppaa yrittämään mitään hienoa vaan vaikka huijaan sen voiton itselleni.

[/ QUOTE ]

Itsekin otan matsit eri tavalla ihmisiä vastaan, mutta pelleilen mielelläni AI-vastustajienkin kanssa. Omalla kohdallani kunniakäsitys (miten hyvän matsin saan aikaan) on varsin laaja, eli hyvää AI-äijääkin vastaan tekee aina mieli ottaa rematchia ja tutkailla tilannetta. Etenkin Evossa tällaisia loistoluokan AI-teoksia vastaan pelaa varsin mielellään ja keskittyneesti, vaikka tietääkin vastustajan olevan vain kasa koodia. Vastustajien "äly" riippuu toisaalta paljonkin siitä kenellä niitä vastaan pelaa. Esimerkiksi tuo bretzelboy (Goh) osaa pistää juuri Laun aika mielenkiintoisesti polvilleen... Se sitten siitä kuuluisasta Goh(loser?) vs Lau(lau?) kiistasta...

Tällä alueella onkin peleissä yllättävän paljon vielä kehitettävää, koska uskon että motivaatiossaan lyömätön, älykäs ja aiempien matsien virheistään oppiva (vipo ei päde vielä Evoon) keinoälyvastustaja on helposti parempi vaihtoehto (kylmän pelillisessä mielessä tietenkin) kuin mankuva tekken-friikki, joka vain valittaa "kun hyppypotkuilla ei saa samaa lämää aikaan kuin tekkenissä" ja ärsyyntyy sanoen peliä paskaksi kun ottaa turpiinsa liian monta kertaa kun ei tajua miten pelissä blokataan ja lentää pihalle/imee seinästaggeriä kuin haavanlehti syystuulessa. (Pisin/sekavin lause ever?)

Eli toisin sanoen kyllä hieno AI:kin kelpaa jos haluaa käyttää oman aikansa hyödyksi (jos pitää pelaamista yleensäkään hyödyllisenä aktiviteetina, of course!) /versus/images/graemlins/smirk.gif

PS: "Häpeää kun täyttää foorumia, mutta on ylpeä kun puhuu vähän asiaakin" -Me-

5. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    Neonomide said:
    Aika hyvin sanottu useimmista LeiFei-pelaajista /versus/images/graemlins/grin.gif. Joku voisi (kai minä sitten vaihteeksi) ryhtyä väsäämään äidinkielistä "kuinka pistää LeiFei-scrubit polvilleen näyttävällä ja inspiroivalla tavalla"-opasta, josta voisi olla yllättävääkin hyötyä... LeiFein arvauspelit kun ovat vieläkin täyttä TopTieriä "WTF"-skaalalla, IMHO... /versus/images/graemlins/cool.gif

[/ QUOTE ]

Heh, tsekkaapa mun profiilia.. Vaikka Akira on selkeä ykköshahmoni wins/losses 2119/747 tällä hetkellä, minulla on myös Hunter-Lei-Fei jolla pelaan mielelläni sen näyttävyyden takia. Kavereiltani tulee vain turpakeikkaa Leille vähän liiankin paljon...

Hmm.. Kaipa sitä voisi sellaista Faqia ajatella.. Minä tosin en tiedä millaista pelit "scrubit" oikeasti pelaa kun ei tule sellaisia vastaan.. Olen varmaan melkein ainoa täällä etelässä joka tosissaan pelaa Leillä. Joskus pelikaanissa tuli scrubuja vastaan, mutta peukalosääntönä eivät aiheuttaneet ongelmia.

Koeta selvittää mitä sarjoja Lei-scrubit tekevät jos siellä päin on sellaisia.. Jos et tiedä miltä jokin liike näyttää, niin miten neuvoistani olisi apua?

-ManjiMaru

6. gazza

gazza Well-Known Member

Haha,
    Yoho, P, StPm, DbPm toimii toki myös Wolfia vastaan suljetussa stanssissa! korjataanpa tuo samontein...

hmm.. kai mä periaatteessa voisin tehdä lisää noita taulukoita, en vaan tunne muita hahmoja riittävän hyvin ja Aoilla ei kovin montaa vaihtoehtoa floateissa ole..

7. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    Hups, tuplaviesti. No eikun terveisiä täältä pohjolasta!

8. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    Hei Aoi-mies! Pystyykö Evossa Aoi saamaan ilmaisen pouncen ([8]+[P]) kyynärpääreversalin jälkeen, kuten ennen? Onko wall hit mahdollinen suoraan reversalista?

Entä mitä vikaa on sinä toisessa 270-heitossa, mitä kukaan ei näytä käyttävän? Ei kukaan ole siitä kyllä HCF+[G]+[K] jatkostakaan murtautunut, joten onko sitten ainoa syy olla käyttämättä liikettä sen pakosuunta ([6]), kun kerran se tekee enemmän lämääkin?

Sitten olisi vielä bonuskysymyksiä: Käytätkö IKINÄ suunnanvaihtoheittoja [P]+[G], [8]/[6]/[2]/[4]? Miten liikkeestä murtaudutaan ja onko sillä seinästagger-potentiaalia? /versus/images/graemlins/tongue.gif

Oma Aoi Veteran-tasolla, moottori on alkanut köhiä...

9. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    YohoA said:
    Mitä väliä on sillä voittaako vai häviääkö? Itsellä ei paljoa paina tällä ottelumäärällä.
    Minulle voitto tai tappio ei merkitse paremmuutta, koska jokainen taistelu voi päättyä erilailla. Pääasia on, että ottelusta tulee kaunista katseltavaa.

[/ QUOTE ]

Olen monasti yrittänyt ajatella siten ettei voitolla ole väliä ja että teen tätä vain huvin vuoksi. Se ei ole toiminut. Kun minulta katoaa yritys voittaa, katoaa myös tarve tehdä yleensäkään yhtään mitään. Tuo tarve on minulla jossain syvällä enkä ole pystynyt sitä analysoimaan.

En minä kuitenkaan kiristele hampaitani ja kiroile jos yritän voittaa. (Okei, ehkä kiristelen jos häviän 7:nnen kerran putkeen) Riittää että hyväksyy sen tosiasian että pelaa voittaakseen. Silloin on looginen syy tehdä jotain eikä vain tuhlaa aikaansa.

Minäkin pelasin näyttämisen halu mielessä VF3:n aikoihin. Sitten kun hallitsin kaiken eikä kukaan ollut kiinnostunut (eikä edes erottanut mitä eroa on siistillä tekniikalla ja scrubun rävellyksellä) siitäkin meni maku.

Mutta, voimakkaimman elämykseni VF:n parissa saavutin silti Kampin suuren VF3-turnauksen aikaan, taisi olla marraskuussa 1999. Vaikka hallitsin Akiran, päätin silti että pelaan Sarahilla, koska päätin yrittää pärjätä mahdollisimman hyvin. Siis - voittaa. Turnaus oli ns. huono double-elimination, jossa ainoastaan ensimmäisellä kierroksella saattoi hävitä tippumatta pois turnauksesta. Ensimmäisen kierroksen jälkeen se oli single-elimination. Kukin matsi pelattiin paras viidestä erästä, eli varaa vekslailla ei juuri ollut...

Valmistauduin turnaukseen kirjoittamalla lapulle kaikki Sarahin pahimmat combot ja jatkot. Jos sidekick osuu counterina, ->mirage kick ja päällehyppy jne. Valmistauduin mahdollisimman tarkkaa peliä varten (VF oli silloin poke-ystävällisempi) ja tiesin uhkakuvat: Portugalilainen super-ilkeällä Lionillaan (elbow-elbow-low punch-low punch-elbow-?), Sittemmin VF:n lopettanut "Jani" joka parhaimmillaan pelasi parasta Lauta mitä koskaan olen nähnyt. [K]+[G]--[4][4][P]refloat [2][P][P][P][2][K] ja puoli baria oli täysi mahdollisuus. Lisäksi miehellä ei ollut hermoja lainkaan.. Ja herra tietää ketä vielä.. Pexikin oli silloin mukana kuvioissa ja tunnettiin kaverina josta kukaan ei tykännyt erittäin ärsyttävän pelityylinsä ja käytöksensä vuoksi.. Turnauksesta tuli suurin näkemäni VF-turnaus, osanottajia oli kait luokkaa 30-32.. Yleisöäkin oli paljon paikalla.

Ennen turnauksen alkua kävelin Tähtitorninmäelle ja istuin puistonpenkillä katsellen merta, lukien Battle Angel Alita: Angel of Victory-albumia, ja aivan käytännössä meditoin.

Sitten kävelin viileässä ilmassa koko matkan nykyisen kiinalaisen ravintolan paikalle Kampissa, ja pyrin mahdollisimman tarkasti olemaan ajattelematta yhtään mitään.

Ensimmäisellä (merkityksettömällä ) kierroksella sain vastaani jonkun tuntemattomuuden joka pelasi passiivisesti. pienten sydämentykytysten kera voitin melko selvästi.

Seuraavalla kierroksella odotti sitten jo pommi, pelaan Jania vastaan, ja toinen meistä putoaa turnauksesta! Jo hahmonvalinnassa pelattiin mind-gamea kun Jani vekslaili Laun ja Wolfin välillä ja minä vastaavasti Sarahin ja Aoin välillä. Hän otti sitten Wolfin ja minä Aoin. Myöhemmin sain tietää että Jani oli ollut flunssassa eikä siten ollut parhaassa terässään. Tiukalle se meni joka tapauksessa. Muistan vain yhden kohdan matsista, kun molemmilla oli lifebarit vähissä, onnistuin väistämään wolfin ja tein selkäheiton (Jani oli aina imenyt selkäheiton jälkeisen maaheiton joka nyt riittäisi minulle matsivoittoon) Jani nosti jo kätensä ilmaan ja huudahti "No niin, se oli siinä!" Mitä tapahtui? Kämmäsin maaheiton ja Aoi haroi vain ilmaa.. Wolf nousi ylös ja työnsi minut blokatulla short shoulderilla kehästä... Helpolla ei mitään saa.. Ratkaisevassa erässä olin kuitenkin niukin naukin parempi.

Sitten seurasi varsinainen tulikoe. Jerenä tunnettu mukava kaveri joka oli töissä Itäkeskuksen pelikaanissa, pelasi Taka-Arashilla eikä ennalta näyttänyt niin pahalta vastukselta kuin moni muu siinä turnauksessa. Kun matsi alkoi, Taka-Arashi pyyhki minulla lattiaa ensimmäiset kaksi erää. Horjuin paniikin partaalla ja tunsin kuinka naamani oli varmaan vitivalkoinen. Kolmannessa erässä Taka-Arashi mäiski lifebarini taas johonkin 20% tienoille (Passiivinen peli ei ollut Jeren erikoisalaa), limuautomaattijono odotti aivan lähellä.. Sitten tapahtui jotain, ja mieleni lukkiutui käsillä olevaan hetkeen. Siitä hetkestä ei Sarah ottanut yhtä ainoata iskua vastaan... En tajunnut mitään mutta olin voittanut kolmannen erän.. Neljäs erä sujui samoin: Taka hyökkäsi, moukaroi lifebarini lähelle nollapistettä - ja hävisi... Viimeisessä erässä, havaitsin että tietoinen mieleni oli muuttunut katselijaksi: en enää tuntenut käsiäni, ja Sarah tuntui liikkuvan itsekseen.. Elämys oli uskomaton ja sitä on vaikea kuvailla.. Kas, Taka-Arashi ryntää [6][6][P][P][P] liikkeellä.
    Kas, Sarah moonsaulttaa ([9][P]) ryntäävän sumopainijan yli tappavan vaarallisia avokämmeniä hipoen. Kun Taka oli Sarahin laskeutuessa selin, tietoinen mieleni yritti pinnistellä vielä mukaan taisteluun ja ajattelin että jos Sarah tekee mid-attackin, niin se saattaa mennä ohi ja Sumo voittaa kääntymällä ympäri [2][P] :llä... Tein [2][K][G] potkun, joka osui counterina, ja Taka-Arashi romahti maahan kuin sortuva kerrostalo. [3][K] maapotkulla Sarah potkaisi Jeren ulos turnauksesta...

Tässä vaiheessa - kuin elokuvissa - tulin tietoiseksi taputtavasta yleisöstä. Sain selkääni melkoisen määrän taputuksia ja sain kuulla kuinka Sarahin moonsault oli ollut 'todellista' Virtua fighteria..

Miten näin tapahtui? En usko että mitään tuollaista olisin voinut kokea jollen olisi ottanut tavoitteekseni voittaa. Jos on jotain saavutettavaa, on jotain menetettävää. Jos ei ole mitään menetettävää, ei ole mitään saavutettavaa.

"Knowing that mentality, taking straightforwardness as basic, taking the real mind as the Way, practising martial arts in the broadest sense, thinking correctly, clearly, and comprehensively, taking emptiness as the Way, you see the Way as emptiness.

In emptiness there is good but no evil. Wisdom exists, logic exists, the Way exists, mind is empty."

Miyamoto Musashi, 12.5.1645,
    translation by Thomas Cleary.

10. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Nyt kun Neo sai minut puhumaan syvällisiä on hyvä palata maan pinnalle:

Hei Gazza, tsekkaas tätä: Hiron tekstistä.

[ QUOTE ]
    b,f+P -> f,f,d+P (step forward a bit) -> df,df+P -> DP, 65 (open stance)
    This combo is guaranteed only for Pai and Aoi, but since the opp can avoid it
    only via Just Timing TR. So, you can use this for other light and light-mid
    weights. (Lei-Fei, Kage, Lion, Lau)

[/ QUOTE ]

Tuo combo nyt sitten kai todella on combo.. Nolottaa kun en pysty tekemään sitä.. Huomatkaa kuitenkin että exact recovery (just timing TR) on helpompaa kuin miltä kuulostaa eikä nyt kuitenkaan kannata suunnitella käyttävänsä tuota kaikkia vastaan.. Jos nyt yleensä pystyisi tekemään tuon laisinkaan.

- ManjiMaru

11. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    Se oli kaunista. Mitä tuohon voittamiseen tulee, uskon että sellaisessa pelissä jossa voi TIETÄÄ voittaneensa koska oli parempi pelaaja, voi saada myös paljon syvällisemmän ja mahtavamman fiiliksen kuin adrenaliinirämppäyssessiopeleissä (joita en valveutuneen moraalini vuoksi tässä mainitse).
    Tuo tarina oli kuin jostain jenkkiläisestä itsensälöytämisleffasta (positiivisessa mielessä), enkä itsekään pistä vastaan, ettenkö olisi ylpeä siitä että miuta pidetään paikallisena mestarina -> ego lepää noin vapauttavan kommentin jälkeen... ...toisaalta palaa maan pinnalle slamming palmilla kun näkee mitä juttua miehet täällä heittää /versus/images/graemlins/cool.gif

12. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Mitä tapahtui periaatteelle "paras voittakoon"?

[/ QUOTE ]

Se vedettiin vessapöntöstä alas ja tilalle tuli periaate "sun hahmos on hannari ja sä käytät vaan noita hannariliikkeitä!"

13. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Koeta selvittää mitä sarjoja Lei-scrubit tekevät jos siellä päin on sellaisia.. Jos et tiedä miltä jokin liike näyttää, niin miten neuvoistani olisi apua?

-ManjiMaru

[/ QUOTE ]

Olen pelannut itse asiassa ensimmäiset Evo-matsini (siis ihan ekat) PS2:lla Lionilla scrub-LeiFeitä vastaan. Otettiin 100 matsin kumite... Paljon tuli sitä vakio stancekamaa niskaan ([P],[P] stancenvaihto,[P] ym. BS:iä), kaveri ei edes tajunnut miten pelissä blokataan (enkä minä miten LeiFei kunnolla pysäytetään). "Tajuntaalaajentavaa" meininkiä, mutta en silloin osannut oikein pelatakaan LeiFeillä, joten hankala sanoa. Pitäisi kai ottaa uusiksi joskus. Matsit meni muistaakseni 91/9, joten no problemo...

14. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    Neonomide said:
    Olen pelannut itse asiassa ensimmäiset Evo-matsini (siis ihan ekat) PS2:lla Lionilla scrub-LeiFeitä vastaan. Otettiin 100 matsin kumite... Paljon tuli sitä vakio stancekamaa niskaan ([P],[P] stancenvaihto,[P] ym. BS:iä), kaveri ei edes tajunnut miten pelissä blokataan (enkä minä miten LeiFei kunnolla pysäytetään). "Tajuntaalaajentavaa" meininkiä, mutta en silloin osannut oikein pelatakaan LeiFeillä, joten hankala sanoa. Pitäisi kai ottaa uusiksi joskus. Matsit meni muistaakseni 91/9, joten no problemo...

[/ QUOTE ]

Noh tietysti riippuu siitä millä itse pelaa. Lion olisi varmaan tehnyt [1][K] jalat alta, [2][K] -- [2][K] -- [6][6][K][K] -- [9][P] on-the ground-scrubutusta koska vastustaja ei ilmeisestikään olisi osannut Tech-rollia..

Lionillahan on yksi pelin inhottavimmista scrubujen-alistus-comboista:
    [4][3][P] (stunnaa osuessaan aina) -- [4][6][K]+[G] [2][K] -- [7][P] . Lifebaria lähtee ja tuo pitkän kantaman aina stunnaava alahyökkäys irrottaa varmasti katkeria kommentteja monilta jotka eivät osaa tech-rollia. (Lion on VF:n Kilik..) Saman jatkon voi tehdä myös (kyykystä) [6][P][G] -heiton jälkeen, tai kun [6][6][P] osuu counterina.

Scrubuja vastaan helpointa on todennäköisesti ylikäyttää Lionin alahyökkäyksiä esim. [2][K]+[G] tai [1][K]. Ja ehkä [6][P][P] :tä. Jos low punch osuu, niin [2][P] -- (kyykystä) [6][P] ja ilmacombo.. esim. [P] --[G]-- [K][K].

No tuossa nyt oli siis ihan peruskamaa.. Tuo scrubutuscombo on hyvä jokaisen Lion-pelaajan ainakin tietää.

Jos vastassa oleva scrubu on tasoa 'en osaa blokata' niin todennäköisesti paras menetelmä voittaa olisi vain toistaa niitä liikkeitä jotka osuvat. Mutta eihän se ole kivaa..

-ManjiMaru

15. Aoi_Mei

Aoi_Mei Well-Known Member

[ QUOTE ]
    Neonomide said:

Entä mitä vikaa on sinä toisessa 270-heitossa, mitä kukaan ei näytä käyttävän? Ei kukaan ole siitä kyllä HCF+[G]+[K] jatkostakaan murtautunut, joten onko sitten ainoa syy olla käyttämättä liikettä sen pakosuunta ([6]), kun kerran se tekee enemmän lämääkin?

[/ QUOTE ]

Itse käytän tuota heittoa paljon, erityisesti A.I:ta vastaan. Jos nousevat niin tulen ja viskaan uudelleen [3][3][P]+[G](ehdoton pelin ykkösheitto)

Oma Aoi champion jo, voitot/tappiot 1600-140.
    Itse asiassa kaikki suosikkihahmoni ovat jo championeja, pitäisi alkaa harkita uuden hahmon ottamista...

Haha...voisiko joku selittää mitä "scrubutus" tarkalleen tarkoittaa.

Tästä Akiran hyppyiskusta[P](en muista kumpi), saa combon [6_][P]--m-shrm--m-dbpm, ja todennäköisesti paljon muutakin.

16. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    Neonomide said:

Hei Aoi-mies! Pystyykö Evossa Aoi saamaan ilmaisen pouncen ([8]+[P]) kyynärpääreversalin jälkeen, kuten ennen? Onko wall hit mahdollinen suoraan reversalista?

[/ QUOTE ]

voi yrittää pouncea, en osaa sanoa onko se varma vai ei, mutta ainakin aika hankala välttää.. [3]+[P] sen sijaan on varma ja heittoakin voi kokeilla..
    seinäosuma on myös mahdollinen reversaalista, mutta siitä ei pahemmin hyötyä ole, koska vastustaja päätyy maahan aivan samalla tavalla (no okei, eri asennossa, mutta sitä reversaliakaan ei voi TR/QR).

[ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

mä käytän sitä taakse päättyvää enemmän, se tekee enemmän vauriotakin, kun ottaa mukaan sen taatun [3]+[P]:n yhteensä kai 67pts. Sen eteenpäättyvän voi Techrollata, ja sillon käsittääkseni Aoi on freimeissä pakkasella, ei tosin läheskään samaa tasoa, kuin jos TR Vanessan perusheiton.

[ QUOTE ]

Sitten olisi vielä bonuskysymyksiä: Käytätkö IKINÄ suunnanvaihtoheittoja [P]+[G], [8]/[6]/[2]/[4]? Miten liikkeestä murtaudutaan ja onko sillä seinästagger-potentiaalia? /versus/images/graemlins/tongue.gif

Oma Aoi Veteran-tasolla, moottori on alkanut köhiä...

[/ QUOTE ]

juu, toki.. niillä voi yrittää siirrellä vastustajaa seinää kohti.. ja [P][K] on taattu sen jälkeen.. seinää vasten tuo tönäsy tekee 20pts vauriota, eli siitä on aika huono kombottaa, esim [P][K] kyllä onnistuu, muttei paljon mikään muu, koska se staggeri on niin kevyt. Murtautuminen tapahtuu aivan normaalilla [P]+[G]:llä.

kyllä se siitä, pelaat vaan enemmän.. /versus/images/graemlins/grin.gif

17. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    YohoA said:
    [Haha...voisiko joku selittää mitä "scrubutus" tarkalleen tarkoittaa.

[/ QUOTE ]
    Ei se oikeastaan tarkoita mitään, keksin sen juuri itse, se vain kuulostaa korvaani paremmalta kuin 'homotus' joka taasen on Hesassa ilmeisesti jonkin verran levinnyt termi joka tarkoittaa suurinpiirtein että: pieksee vastustajaa toistuvasti liikkeellä jota vastaan tämä ei osaa puolustautua. 'Homottaja' haluaa siis vain voittaa eikä välitä siitä että peli on tylsän näköistä.. Ainakin yksi tyyppi jonka tunsin tekkenistä ja VF:stä yritti aina kaivaa esille niitä mahdollisia 'homotus'-liikkeitä.. Muita mahdollisia termejä on 'alistus' ym.

Näitä termejä käyttävät tosin lähinnä ne jotka yrittävät keksiä jotain syitä sille miksi he häviävät koko ajan, ymmärrättekö? /versus/images/graemlins/wink.gif

Lionin [4][3][P] on kyllä ehdottomasti käyttökelpoinen liike tuollaisiin tarkoituksiin. Pitää osata blokata alas refleksinä tai käy ohraisesti.

- ManjiMaru

18. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    YohoA said:
    Itse asiassa kaikki suosikkihahmoni ovat jo championeja, pitäisi alkaa harkita uuden hahmon ottamista...

[/ QUOTE ]
    Aika vaikuttava voittoprosentti, avainkysymys: pelaatko standard-vaikeustasolla?

- ManjiMaru

19. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    YohoA said:

[/ QUOTE ]

Tai juoksetko joka toisesta matsista huilaamaan, kun alkaa näyttää pahalta? /versus/images/graemlins/wink.gif

20. Aoi_Mei

Aoi_Mei Well-Known Member

Vastaan molempiin yhtäaikaa.
    Pelaan standartilla enkä juokse huilaamaan, voittoprosenttini johtuu:
    A) A.I:t imee heittoja kuin kaktukset vettä
    B) sama reversaarien kanssa
    C) rupean kilpikonnaksi tappion lähellä(en enää nykyään, lähinnä silloin kun aloitin Evon)
    D) useimmat A.I:t käyttävät liian itsestään selviä "tiesin sen" taktiikoita (Jacky,Akira,Aoi,Brad(erityisesti))
    E) jotkut A.I:t ovat liian heikkoja (Brad,Aoi,Akira,Jeffry)
    F)kykyjen puute (Lau,Aoi,Akira,Jeffry,Wolf,Brad)
    G)liian helppoja, Danit käy harjoitus vastustajista, tosipeli alkaa vasta Guardianista ylöspäin.

Viimeisin ja päällimäisin syy, pelaan paljon ultimate battlea yms. event squarella. Tappioita sataa siellä kun joka toinen vastus Champion/Guardian tasoa mutta nämähän eivät näy tilastoissa joten se voittoprosentti on jämähtänyt sinne missä se nyt on. Vaikkei pahemmin liikutakaan miten paljon se on, minusta on mukavaa kerätä kokemusta, oli tappioita tai voittoja.

Syy event squarella pelaamisen on juuri se että ainoat haastavat vastukset löytyvät sieltä. Hauskaa on myös kohdata Championeja joita useimmiten arcadeissa ei näe, esim. Chibita, Kyasao, HomeStay A...todellisia haasteita(kokeilkaapa Iron Fightia näitä vastaan, mahtavaa menoa). Joka tapauksessa kaikki alle Championin/Guardianin tuntuu olevan niin helppoja...

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice