Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

1. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    Neonomide said:
    Todella kovia vastustajia vastaan? Oletan että et tarkoita Quest modea, vaan ihmisvastustajia.. /versus/images/graemlins/cool.gif Oma tekniikkani onkin varsin konservatiivista Jackyllä, en yritä [3][3]+[K] turhan usein vaan käytän mieluummin ihanaa [P]+[K], [P] kombostarterina, vaikkei kamalasti lämää teekkään. Mikä polvi? Ei Jackyllä mitään polvistarteria enää ole. Paitsi jos tarkoitat toista potkua [4]+[K], [K] stringissä counterina tai [6]+[K] munienpehmennyspotkua? Samoin nakutan Jackyllä myös canned stringejä kuten [6][P], [K] ja liikun kuin jänis pakkasella, eli paljon [4][G]+[P]+[K] liikettä eri liikkeiden jälkeen (joita on paljon). Suurilta "mindeiltä" olen oppinut tuota ajoitusta, kuten Freeloaderilta, Napoleonilta(joka sai arvonimen kun voitti ison turnéen Nipponissa) ja Monichirolta. Heittopeli on ehkä vähän tööt, mutta [3]+[P]+[K], [G]+[P] on hyvä liike koska ärsyttää ihmisiä ja osuu mid-tasolle. Myös [3]+[P], [P], [P], pounce on jo klassikko...

[/ QUOTE ]

No ihan selvennykseksi, minä sanon Jackyn [6][K] :ta edelleen polveksi ja [6][P] :tä elbowiksi ihan vain tradition vuoksi ja koska vanhat nimet on nasevampia. [6][P]:lla on tasan samat ominaisuudet kuin vanhalla kyynärpäällä, vain animaatio on muuttunut. Mikä sinun mielestäsi olisi hyvä nimi? Gut punch? Entä [6][K], groin kick? [3][3][K]:han on varsinaisesti se vanhan polven korvaaja. Miksi sitä nimittäisi? (liikelistassa high angle upper kick..ugh..)

Ja kyllä, minulla on Jackyllä vaikeuksia MYÖS tietokonetta vastaan. Pelaan muistaakseni 7. tai 8. arcadessa. Otetaan nyt vaikka Neonomide mainitsemasi [P]+[K], [P] -launcheri. Se on blokattuna medium-punch-counterable, joten Kage esimerkiksi tekisi varman [P][P][4_][P]->jumonji ja jotain ikävää tai Wolf rankaisee giantswingillä tms. Eihän tässä sinänsä mitään mutta kun Jackyn kohdalla riski alkaa olla suurempi kuin palkinto niin silloin ei olla oikealla tiellä.. Esimerkiksi jos Jacky osuu (siis OSUU) ilman counteria millä tahansa alaliikkeellään, niin osuman jälkeen Jacky on niin huonossa asemassa että tarvittaisiin evade-throw-escapeja... Puhumattakaan tietysti siitä mitä tapahtuu jos Jackyn alaliikkeet blokataan, hui kauhistus.. [P],[2][K] on polvi+ counterable eli AKira saisi varman ShRm -> DLC combon..

Minun mielestäni ne, jotka hehkuttavat Jackyä tai manaavat alimpaan hornankoloon(heitäkin on) eivät ole tutustuneet riittävän syvällisesti Jackyn heikkouksiin..

Jackyhän on muuten cooli hahmo pelata, jos kiinnittää huomiota siihen miten Jaskan liikkeet on animoitu ja katsoo pari Bruce Lee-videota.. Ei niinkään että liikkeet olisi kopioitu hyvin, vaan että ne tallentavat hyvin Leen liikkeiden Idean, "fiiliksen" tai ... öö.. *

- ManjiMaru

2. Ryadus

Ryadus Well-Known Member

[ QUOTE ]
    illu said:

Joo, näköjään mun nimi on jo osanottajalistalle laitettu niin kai sitä pitää mennä.

[/ QUOTE ]

Kukas sinut on sinne laittanut. Se Yohon Aoi kombo ei tainnut purra meikäläiseen (jos oikein muistan). Onhan se tietysti pirullisen nopea stagger. Onhan Yoho käyttänyt sitä Akiran [2_][6][P]~SPOD seinää vasten.
    Kai tajuatte? Ei sekään mikään hitain ole.
    Vanessalla käytään mieluusti seinästaggerien tekemiseen Offensiven [6][6][P] liikettä.

3. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Ei muuten välttämättä kannata laittaa maaheittoa combon jatkoksi. Se on kauneusvirhe.. Tai no, sanoo sitä sitten sarjaksi tai stringiksi eikä comboksi.

Noista staggereista en osaa sanoa mutta eiköhän niiden toimivuus selviä kun laittaa free trainingissä CPU: stagger recoveryksi fast. Jos se menee läpi se kyllä menee läpi ihmisiinkin.

- ManjiMaru

4. Ryadus

Ryadus Well-Known Member

Kyllä kone nopealla stagger palautumisella palautuu seinästaggereistä, mutta asiahan on niin, että joskus ihminen tuppaa olemaan normaalia tasoa. Nopea on näet todellakin nopea, ainakin padilla.

Se varmaankin riippuu mihin sen staggerin laittaa. Seinän kautta on voi palautua, vaikka se olisikin luokiteltu nopeaksi, mutta esimerkiksi se Akiran stagger heitto ([4][2][P]+[G]) on pirullisen nopea.

5. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Pointtihan olikin, että jos tietokone fast-recoveryllä imee stagger combon ja sanoo sen comboksi (hittien määrä) niin sitä ei voi välttää KUKAAN. Mutta jos tänne jollekin engl. kiel. foorumille lähettää combon joka menee aina läpi pikkuveljeen niin saa suurella todennäköisyydellä noottia.

-ManjiMaru

6. gazza

gazza Well-Known Member

Ryadus hei, se Aoin [6][6][P],[4][3][P]+[K],[6][K][K] on taattu. Ihan sama miten paljon rämppäät, sitä et pysty väistämään/ torjumaan.. ainoastaan jos vastustaja myöhästyy omissa syötöissään.

7. gazza

gazza Well-Known Member

ennenkö serveri kaatui, mun oli tarkotus tiedustella sulta Manji, niitä sen sun Aoi 93pts kombon ominaisuuksia, oliko se niin että MC:llä toimii molemmista stansseista ja normaalilla vain avoimesta? eikä toimi Paita vastaan? en edelleenkään saa sitä itse tehtyä, mutta voisin kuitenkin lisätä tonne taulukkoon..

8. LauVF

LauVF Well-Known Member

I saw that you guys also are going to have a VF-gathering ...
    /versus/images/graemlins/grin.gif

-------------------------------------------------------------------

[G] [P] [K] <font color="yellow"> Hi there Finish Virtua Junkies! [G] [P] [K]
    </font> Myself and some other Virtua Junkies are planning to have a gathering, <font color="red"> Nordic Evo gathering 19~21dec in Sweden, Nyköping </font>, which is about 100 km south of Stockholm.
    Some of Scandinavians best Virtua Junkies from Norway will be present, <font color="yellow"> Chief Gutti, Raider, Netrom </font> etc. We will also have some tournaments: Single, Team Tournament and another one, a bit smaller variant of Kumite.
    We would be thrilled if You, Finish Virtua Junkies could join us in this gathering!
    I can promise you will experience Virtua High!
    http://oguo.campus.luth.se/vf4evo/media/film/session/nyk_evo_031219/trailer.mpeg

It’s not 100% so some changes might be made …
    Send me an email if you’re interested.
    lau_vf@hotmail.com

<font color="white"> VF-gathering to Virtua Junky made by Virtua Junky …</font>

Sincerely
    <font color="yellow"> Lau.VF
    </font> http://oguo.campus.luth.se/

9. Aoi_Mei

Aoi_Mei Well-Known Member

Tällaisina hetkinä sitä toivoo että VF:ää voisi pelata netissä /versus/images/graemlins/frown.gif...
    For Lau: I cant be there, ´cause no money /versus/images/graemlins/frown.gif.

10. Neonomide

Neonomide Well-Known Member

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    YohoA said:

Tällaisina hetkinä sitä toivoo että VF:ää voisi pelata netissä /versus/images/graemlins/frown.gif...

[/ QUOTE ]

"...so you could get your ass kicked?" Ei tuollaisesta kannata vielä uneksiakaan nykykonsoleilla. /versus/images/graemlins/cool.gif

11. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Minun mielestäni ne, jotka hehkuttavat Jackyä tai manaavat alimpaan hornankoloon(heitäkin on) eivät ole tutustuneet riittävän syvällisesti Jackyn heikkouksiin..

Jackyhän on muuten cooli hahmo pelata, jos kiinnittää huomiota siihen miten Jaskan liikkeet on animoitu ja katsoo pari Bruce Lee-videota.. Ei niinkään että liikkeet olisi kopioitu hyvin, vaan että ne tallentavat hyvin Leen liikkeiden Idean, "fiiliksen" tai ... öö.. *

- ManjiMaru

[/ QUOTE ]

Ugh! Myönnän, että Jackyllä (jerkyllä, wackojackolla) on samoja lastentauteja nykymuodossaan kuin esim. Jeffryllä, eli aivan liikaa counterable-liikkeitä. Viisas vastustaja voi rokottaa ja lujaa. En kyllä tiennyt että noin lujaa. Otettiin tässä SerialDevilin ja Han Myongin kanssa matsia eikä Jacky hävennyt vertailussa yhtään. (toisaalta voitinkin lähes kaikki matsit omalla Jackyllä).

Jáckyn [6]+[K] on ilmiselvä groin kick ja [6]+[P] on gut punch. Mitä lie Segan miehet sekoilleet kun Bruce osasi nimetä hyvin liikkeensä jo ajat sitten. Liikkeet ovat tosiaan pitkälti OIKEASTA Jeet Kune Dosta, mikä ei toisaalta sano paljoa koska JKD ei ole laji vaan konsepti, joten tulkinta ei voi olla "väärä", mitä Segalla sitten tehtiinkään. Tosta [3][3]+[K] en tiedä. Float kick? Jerkyn low-liikkeet imevät, todella, joten käytän niitä enimmäkseen vain counter-jahtiin ja väistöjen tappamiseen (jossa Jacky on kuningas!). Itse tutkin tyypillä erilaisia ylösnousunpaukutusvaihtoehtoja, mutta kuten sanoin, tyypin low-liikkeet imevät. Oi niitä aikoja kun vastustajan pystyi miltei tappamaan ääliömaäisellä [2]+[K][K] sarjalla (original VF3) /versus/images/graemlins/cool.gif

12. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    Tästä kohua herättäneestä character ranking projectista: Oletteko huomanneet Evossa joitain epäreilun tuntuisia matseja (käytännössä), kuten Kyasao esitti jossain välissä? Olen itse miettinyt tuota tier-juttua:
    1 Tier: LeiFei 2 Tier: Pai/Aoi ym.
    Bottom Tier: Brad/Jeffry
    Tarkoitan vaikkapa tällaisia matseja käytännössä, kuten Goh vs Lau (Lau), Lion vs Sarah (Lion), fast chicks vs Jeffry... /versus/images/graemlins/crazy.gif

13. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Mielestäni paras tapa mäiskiä ylösnousuja Jackyllä on [4][K][G] joka osuu ylösnousupotkujen kantaman ulkopuolelta. Tietysti, jos ajoitus on hallussa, se voittaa kyllä samanaikaiset ylösnousupotkut kuten trainingissä kerrotaan.

Heh, itse hävisin Kampin suuren VF3-turnauksen semifinaalissa Jackyn [2_][K][K] :lle.. Itse asiassa kylläkin henkiseen notkahdukseen mutta silti.. Jacky ei ole enää sama hahmo, muuttunut varmaan jotain 95%.

Ja kyllähän Jackyllä pelaa silloin kun vastustaja on aggressiivinen, ongelmia tulee kun vastustaja rupeaa puolustamaan tiiviisti.

Eikä nuo mielestäni ole lastentauteja vaan Jackya on ihan tietoisesti heikennetty, ja heikennetty, ja hei.. Koska kaikki aina valittavat että Jacky on kova. Suurin osa keskitason pelaajista kyllä ottaa turpaan Jackoilta useasti, mutta silti liika on mielestäni liikaa.

Jeffryllä vastaavat ongelmat ei ole niin pahoja koska Jeffry ei tarvitse montaakaan tilaisuutta kunnon lämän tekemiseen. Jeffryllä on aina (kärjistetyn kuvainnollisesti) polvi-vai-piledriver-arvausleikki. Jackyllä on vain launcherinsa.

Jacky ei edes ole nopea niinkuin monet väittävät. Hyvät Jacky-pelaajat vain osaavat ajoittaa hyökkäyksensä siten, että vastustaja saa voittopuolisesti counterhittejä -> näyttää siltä että Jacky keskeyttää kaiken -> Johtopäätös: Jackyn täytyy olla nopea.
    (Minun vastustajani täällä etelässä on sitä tasoa että mind-game joka vaaditaan tuollaiseen keskeytän- kaiken-peliin on yksinkertaisesti liikaa minulle.)

- ManjiMaru

14. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    Neonomide said:

Tästä kohua herättäneestä character ranking projectista: Oletteko huomanneet Evossa joitain epäreilun tuntuisia matseja (käytännössä), kuten Kyasao esitti jossain välissä? Olen itse miettinyt tuota tier-juttua:
    1 Tier: LeiFei 2 Tier: Pai/Aoi ym.
    Bottom Tier: Brad/Jeffry
    Tarkoitan vaikkapa tällaisia matseja käytännössä, kuten Goh vs Lau (Lau), Lion vs Sarah (Lion), fast chicks vs Jeffry... /versus/images/graemlins/crazy.gif

[/ QUOTE ]

En.

-ManjiMaru

15. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    Ihanan puristinen kommentti! /versus/images/graemlins/grin.gif Olen itse myös vakaasti sitä mieltä, että eritasoisten pelaajien olemassaolo ja hahmojen näennäisen tasainen suosio (joka on nähtävissä missä tahansa VF-matsissa) vie jo osaltaan pohjaa pois näistä ranking-teorioista. Toisaalta puristimainen suhtautuminen taas voi päätyä suosimaan näiden paljon puhuttujen "arvauspelien" tasapuolisuutta ja reiluutta, joka on toisaalta vain tekosyy promotoida VF:ää vain tietyn koulukunnan pelaajille.

Pelihahmokeskeisesti, en usko että kaksi täysin eritasoista Akira-pelaajaa voisivat edes teoreettisesti päätyä tasaveroisiin matseihin tapellessaan tosissaan, kun taas vaikkapa Lionilla, Pailla ja LeiFeillä voi aiheuttaa harmaita hiuksia, tai ainakin vaikuttaa regressiivisesti "paremman" pelaajan pelityyliin. Vaikka LeiFeikin on hankalahko hahmo oppia, sillä pärjää yllättävän pienellä panostuksella, jos on aggressiivinen ja tajuaa pelin rytmiä edes vähän. Monille on ollut ahaa-elämys löytää blokkinappi VF:stä, koska ilman sitä koko pelimekaniikan ymmärtäminen voi jäädä ihan pingpong-tasolle. LeiFeillä taas tuo blokkaaminen ei tunnu niin tärkeältä, kun vastustajalla kuluu usein niin pirusti aikaa tajuta mitä voi tehdä (kokemattomilla, siis) ja mitä ei kannata tehdä. Siksi uskon, että Evossakin ON väliä kenellä pelaa, ehdottomasti. Optimaalisesti pelaaminen on loppujen lopuksi Evonkin hahmoilla niin kovin erilaista, että sen ylistäminen tasapainoisimpana tappelupelinä (näin teoreettisesti) olisi melkoista yleistämistä ja pelaajan roolin aliarviointia. Tuossa suhteessa esim. MK DA:kin voi tuntua ihmisistä reilummalta peliltä pelata kaksinpelissä, koska VF:ssä eksperteillä on liikaa valtaa "muokata" matseja miten haluavat. Eri valintatilanteiden ymmärtäminen kun ei riitä Evossa, vaan on jatkuvasti mietittävä seuraavaa siirtoa, jota vastustajan ei tulisi sitten arvata oikein...

16. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Voipi olla.. Mutta minä en olekaan missään vaiheessa ottanut huomioon pelaajien taitotasoa arvioidessani pelien tasaisuutta. Näin sen minun mielestäni pitää olla koska taitavampi pelaaja on aina eriarvoisessa asemassa kuin taitamattomampi, pelataan sitten VF:ää, bridgeä tai ping-pongia. Lei-Fei on mitä on, koska pelintekijät ovat halunneet antaa aloittelijoille pienemmän kynnyksen päästä alkuun ja JATKAA KEHITTYMISTÄ, sen sijasta että tarkoitus olisi ollut tarjota mahdollisuus pärjätä niille, joiden mielestä VF:n ohjaamiseen riittäisi yksi nappi.

(Woohoo! kyllä tää LEEvi-Feikki on KOva kun se viuHUU kun mää painan tätä sinistä NAppiA! [P][P]- > (crane) [P] -> (scorpion) [P][P] -> (crane) [P] -> ad stupiditum. )

Samoin en ota huomioon arvioissani mahdollista sorminäppäryyden tarvetta koska se on jokaisen oma asia miten sitä tikkua osaa käsitellä. Ei sillä ole pelin kannalta merkitystä.

Näin ollen, kun lähdetään siitä lähtökohdasta että tarkastelemme vain pelaajia jotka osaavat pelata valitsemillaan hahmoilla, niin hahmovalinta ei vaikuta siihen kumpi pärjää paremmin, vaan ainoastaan pelaajat itse. Toinen pelaaja on toista ovelampi, taitavampi käyttämään tikkua, nopeampi reagoimaan tai lukee vastustajaansa paremmin.

Mitä tapahtui periaatteelle "paras voittakoon"?

Mikäli peli olisi sellainen että taitamattomammalla pelaajalla olisi yhtäsuuri mahdollisuus voittaa kuin taitavammalla, niin sitä peliä en kyllä pelaisi. Sehän tarkoittaisi ettei olisi mitään syytä oppia lisää tai kehittyä paremmaksi. Me kilpailuvietin omaavat ihmiset pitäisimme moista peliä suurimpana mahdollisena ajanhaaskauksena. Heitetään lanttia kumpi voitti ja mennään kaljalle-tyyliin.

Todellisten taistelijoiden tehtävä on nimenomaan kehittää itseään paremmaksi ja päästä siten mahdollisimman eriarvoiseen asemaan muita kohtaan. Mikään ei tunnu paremmalta kuin se, että on juuri voittanut niukin naukin itseään paremman pelaajan turnauksessa yleisön edessä. Sen fiiliksen kokeakseni minä pelaan.

On muistettava että "Aina löytyy joku, joka on sinua parempi, ja aina löytyy joku sinua huonompi." On siis aina mahdollisuus kehittyä paremmaksi.

Ihan elävän elämän realiteetteja katsoen, tällaisen kilpailuvietin kehittäminen on terveellistä. Todellisessa elämässä menee aina joko ylöspäin tai alaspäin. Labiili tilanne on mahdoton, siitä huolimatta että suurin osa ihmisistä etsii koko elämänsä turhaan sitä näennäisen tasapainoista tilannetta josta löytäisi rauhan.

Yh.. Nyt menee liian syvälliseksi..

Lyhyesti: minä olen arvioinut hahmojen tasaisuutta nimenomaan varmistaakseni tämän näkökohdan, että parempi pelaaja voittaa edelleen todennäköisemmin kuin heikko pelaaja eikä jotain muuta..

Lyhyemmin: minun päämääränäni on olla Suomen paras VF-pelaaja ja näyttää ulkomaalaisille Veefereille miltä suomalainen löyly tuntuu.. . /versus/images/graemlins/smirk.gif

- ManjiMaru

"but if you're into some occasional one-sided masochistic pounding, then watch out for ManjiMaru"
    - One must fall commentator

17. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Hmm... Ehkä reagoin liian voimakkaasti, mutta toivottavasti sain itseni ymmärretyksi. Eli kahden eritasoisen pelaajan ei ole koskaan ollut tarkoituskaan päätyä tasaveroisiin matseihin.. Hehän ovat eritasoisia.. Minä olen puhunut aikaisemmin pelihahmojen tasaisuudesta -> kirj. Pelin tasaisuus.

- ManjiMaru

18. Aoi_Mei

Olen ehdottomasti samaa mieltä.
    Minun päämääräni on tosin parhaana olemisen sijaan tiputtaa vastustajan leuat lattiaan hienoilla tempuilla /versus/images/graemlins/grin.gif. ( "Chibitat" )
    Koetan myös aina pitää mielessä että tärkeintä on hauskan pito eikä voitto(minkä takia tuppaan häviämään /versus/images/graemlins/tongue.gif).

19. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    YohoA said:

Olen ehdottomasti samaa mieltä.
    Minun päämääräni on tosin parhaana olemisen sijaan tiputtaa vastustajan leuat lattiaan hienoilla tempuilla /versus/images/graemlins/grin.gif. ( "Chibitat" )
    Koetan myös aina pitää mielessä että tärkeintä on hauskan pito eikä voitto(minkä takia tuppaan häviämään /versus/images/graemlins/tongue.gif).

[/ QUOTE ]

Jeps, niin mullakin on usein käynyt. Tärkeintä ei ole voitto vaan se että voittaa tyylikkäästi. Mutta kuitenkin voitto... VF3:n aikaan mulla oli useinkin tarve saada ohikävelijät katselemaan arcademasiinan ruudulle vähän pidempään..

- ManjiMaru

"Every man's finest hour is experienced lying on a field of battle, exhausted, victorious!"

20. Aoi_Mei

Mitä väliä on sillä voittaako vai häviääkö? Itsellä ei paljoa paina tällä ottelumäärällä.
    Minulle voitto tai tappio ei merkitse paremmuutta, koska jokainen taistelu voi päättyä erilailla. Pääasia on, että ottelusta tulee kaunista katseltavaa.

Hmm..A.I ovat poikkeuksia, voitto on ehdottomasti tärkeää, en tuppaa yrittämään mitään hienoa vaan vaikka huijaan sen voiton itselleni.

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice