Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

  1. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    Jeez, olen pelannut Bradillä alusta lähtien. Unohtui vain toi tään saitin imelä faq tulostamatta. Bradillä pelatessa kannattaa pitää painetta päällä ja olla unohtamatta myöskään heittopeliä. Myös äijän canned stringit ovat aivan Jackyn tasolla IMHO... Siinäpä mainio hahmo, koska vähemmillä liikkeillä saa hurjasti aikaan kaikkea kivaa. Onhan Bradilla toi 95dmg kombo tyttöihinkin... /versus/images/graemlins/cool.gif
     
  2. Ryadus

    Ryadus Well-Known Member

    Totta puhut. Bradillä voi helposti (jos osaa /versus/images/graemlins/grin.gif) "viedä" vastustajaa ja voi myös heittää odottamattomiin paikkoihin. En kuitenkaan vertaisi Bradiä siihen ärsyttävään Jackyyn. /versus/images/graemlins/mad.gif
     
  3. Aoi_Mei

    Aoi_Mei Well-Known Member

    Ei teistä kukaan ole sattunut katsomaan (näppäimiä) kun Champion A.I palautuu heitto staggeristä?
    Akiran [4][2][P]+[G]
    [G][4][6][4][6][4][6][4][6][4][G] ja ne on pystyssä /versus/images/graemlins/confused.gif.
     
  4. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Sikäli kun olen ymmärtänyt, vähempikin riittäisi, mutta tuo tietokone näyttää käyttävän tikkuliikkeitä nappien sijaan.. Käsitykseni mukaan n. 8 syötettä, oli ne sitten napinpainalluksia tai tikkuliikkeitä, pitäisi riittää.

    - ManjiMaru
     
  5. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    Ryadus said:

    Totta puhut. Bradillä voi helposti (jos osaa /versus/images/graemlins/grin.gif) "viedä" vastustajaa ja voi myös heittää odottamattomiin paikkoihin. En kuitenkaan vertaisi Bradiä siihen ärsyttävään Jackyyn. /versus/images/graemlins/mad.gif


    [/ QUOTE ]

    Riippuu vastustajasta /versus/images/graemlins/cool.gif

    - ManjiMaru
     
  6. Aoi_Mei

    Aoi_Mei Well-Known Member

    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Käsitykseni mukaan n. 8 syötettä, oli ne sitten napinpainalluksia tai tikkuliikkeitä, pitäisi riittää.

    - ManjiMaru

    [/ QUOTE ]

    Kumma ettei itsellä onnistu ikinä...
     
  7. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    Eikun blokki pohjaan kun pampun väri vaihtuu ja sitten pyörittämään tikkua. Näin se käy jos heittostagger ei eroa muista staggereistä (joten kohta tulee varmaan kritiikkiä...)
     
  8. Ryadus

    Ryadus Well-Known Member

    Juu. Tuota noin. Mikä niistä mainetsimistani asioista riippuu vastustajasta? /versus/images/graemlins/confused.gif
    On kuulemma helppoa palautua staggeristä kepillä, joten ei ihme että kone on pystyssä. Keppi on siinä aika kätevä. /versus/images/graemlins/grin.gif
     
  9. Ryadus

    Ryadus Well-Known Member

    Bradin heitto [4][6][P]+[G]:sta saa iskettyä siihen varmaan paikkaan (sokea kulma, en tiedä miksi sitä kutsua) liikkeellä [4][6][K]+[G]. Kun nousee paikaltaan [P]+[K]+[G], ajoitus on todella vaikea. Se on surkeaa, koska [4][6][K]+[G] on varma heittopaikka, jolloin täytyy treenata heittopaot kuntoon. Millaisia heittopakoja muuten käytätte. Yoho, kerropas sinäkin heittopakotekniikkasi. /versus/images/graemlins/grin.gif
     
  10. Aoi_Mei

    Aoi_Mei Well-Known Member

    [ QUOTE ]
    Neonomide said:

    Eikun blokki pohjaan kun pampun väri vaihtuu ja sitten pyörittämään tikkua.

    [/ QUOTE ]

    Olisikin niin helppoa...
     
  11. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    "Heittopakotekniikka" Heh heh. Arvaas kuinka "helppoa" heitoista irtaantuminen on padilla? YohoA osaa varmaan valaista sitäkin asiaa... /versus/images/graemlins/cool.gif
     
  12. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    Juu. Tuota noin. Mikä niistä mainetsimistani asioista riippuu vastustajasta?

    [/ QUOTE ]

    Kun puhut vastustajan 'viemisestä'.. Minua ei ole välttämättä niin helppo tai vaikea viedä kuin tietokonetta tai jotakuta muuta ihmisvastustajaa..

    -ManjiMaru
     
  13. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Akiran [4][2][P][G] on varmaan vaikein heitto strugglattavaksi. Esim. Laun vastaava on mielestäni paljon helpompi. Lisäksi sidekick-stagger eroaa elbow-staggeristä (joka on ilmeisesti helpoin) ja heittostaggereistä. En ole vielä oikein syventynyt staggerasiaan mutta yleisesti ei kannata yleistää eri horjumistilanteita, niissä on paljon eroa.

    - ManjiMaru
     
  14. Manjimaru

    Manjimaru Grumpy old man

    PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    Ryadus said:

    Bradin heitto [4][6][P]+[G]:sta saa iskettyä siihen varmaan paikkaan (sokea kulma, en tiedä miksi sitä kutsua) liikkeellä [4][6][K]+[G]. Kun nousee paikaltaan [P]+[K]+[G], ajoitus on todella vaikea. Se on surkeaa, koska [4][6][K]+[G] on varma heittopaikka, jolloin täytyy treenata heittopaot kuntoon. Millaisia heittopakoja muuten käytätte. Yoho, kerropas sinäkin heittopakotekniikkasi. /versus/images/graemlins/grin.gif

    [/ QUOTE ]

    Kokeile hieman yhtenäistää lauserakennettasi, minulla on vaikeuksia ymmärtää mistä on kysymys. "Kun nousee paikaltaan PKG, ajoitus on todella vaikea"??

    Niin.. ilmeisesti staggereissä heitot ovat varmoja, mutta ei kannata ylenkatsoa ajoituksen vaikeutta. Mielestäni normaali heitto menee horjumistilanteessa niin helposti ohi, että en itse yleensä edes ajattele heittäväni.. Catch-heitot ovat asia erikseen.. Lisäksi jos vastustaja jää horjumisen jälkeen blokkaamaan niin heittohan on tietysti silloin helppo.. TARKOITAN että 'varma' heitto on tosi vaikea tapaus, vaikka kyseisestä tilanteesta heitto usein onnistuukin.

    Minulle on melko merkityksetöntä "millaisia" heittopakoja käyttää, tärkeämpää on "milloin".
    Tilanteita:
    - Kun uncounterable liike on blokattu -> E-xTEG
    - Kun vastustaja osui sinuun punchilla tai low punchilla
    - Kun liikkeesi väistettiin
    - Kun heittocounterable liike on blokattu -> xTEG

    Itse pyrin käyttämään väistöjen yhteydessä ainakin tuplapakoa ja jos heittocounterable liike blokataan, kolmoispakoa. Käytäntö on taas kerran eri asia.. /versus/images/graemlins/tongue.gif

    Yleisimmät suunnathan ovat [4][P][G] ja [6][P][G] koska kaikki 3/4-heitot ja puoliympyräheitot päättyvät noihin suuntiin ja tekevät yleensä paljon lämää.. Hyvänä kakkosena [3][P][G] etualakulma johon keskittyvät piledriverit ja Lein comboheitto ym. Tehtävät heittopakenemiset tietysti riippuvat siitä mitä hahmoa vastaan pelaa. Sarahilla ei esim ole lainkaan [3][P][G] heittoa ja Akiralla ei ole [4][P][G].

    - ManjiMaru
     
  15. Ryadus

    Ryadus Well-Known Member

    Aww... Sori jos olen sekoittanut sinut ManjiMaru. Tarkoitan vain sitä kikkaa, joka oli Bradin sarjoissa (vai oliko se comboissa). Kun heittää [4][6][P]+[G], pääsee iskemään [4][6][K]+[G]. Sitä tarkoitin. Joko ymmärrät. Sori jos sekoitin. Koetan parantaa lauserakennettani. /versus/images/graemlins/grin.gif
     
  16. Aoi_Mei

    Aoi_Mei Well-Known Member

    Käytän kahta heittopakoa per evade+guard. Kolme jos jätän evaden pois ja tyydyn guardiing. Miten tuon challengen "tee neljä heittopakoa" pääsee läpi? Olisivat pistäneet paremmat suunnat niin saisi tehtyä niitä pakoja nopeammin,[4][2][6] ovat niin kaukana toisistaan. Parempi olisi ollut [6][3][2].
     
  17. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    Veikkaan että Manji pystyy siihen, tikulla kylläkin (pirun kova jätkä!). Meikällä toi kolmosirtautuminenkin jää vaille, pitää olla niin tarkka, niin nopea ja niin poispäin. jos pystyy vähempään (ja ilman noita evading-throw escape-guardeja) niin täytyy kai sitten harjoittaa kehittyneempää yomia. Olenhan muuten oikeassa kun olen siinä luulossa että jos vaikka liikkeen toipuminen on itsellä yli elbow:hin vaadittavan framemäärän (10+jotain), niin hahmoni EI voi tehdä väistöä, vaan on syötävä (tai paettava) heitto ja haukattava kiltisti kyynärpäätä? Jos taas hieno torjuttu liikkeeni on vain heitto-counterable, niin VOIN väistää elbow:n, mutta syön heiton (jos en pakene siitä)? Sori jos kuulostan tuttijukalta... Tuon logiikan mukaan Jeffry syö laakia (melkein) joka speciaalin jälkeen?
     
  18. Aoi_Mei

    Aoi_Mei Well-Known Member

    Jos käsitin oikein niin kyllä. Esim, Jos Akiran polvi torjutaan niin voit väistää minkä vastaiskun vain(paitsi kierteet), mutta heitto on varma.
     
  19. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    [ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Yleisimmät suunnathan ovat [4][P][G] ja [6][P][G] koska kaikki 3/4-heitot ja puoliympyräheitot päättyvät noihin suuntiin ja tekevät yleensä paljon lämää.. Hyvänä kakkosena [3][P][G] etualakulma johon keskittyvät piledriverit ja Lein comboheitto ym. Tehtävät heittopakenemiset tietysti riippuvat siitä mitä hahmoa vastaan pelaa. Sarahilla ei esim ole lainkaan [3][P][G] heittoa ja Akiralla ei ole [4][P][G].

    - ManjiMaru

    [/ QUOTE ]

    Jeez. Tulee myös mieleen ne pirulliset [1] (vasemmalta katsoen) kulmaan päättyvät heitot, kuten Sarahilla. Useimmillahan tuo heittosuunta toimii ring-out-uhkana, joten vaikkapa Jeffry muuttuu paljon vaarallisemmaksi seinän lähellä, etenkin selkä seinää vasten. Vain seinäheittojen suunnat jäävät harmittamaan.
    Kuvitelkaa tilanne: Reinolla on ne kivat [2] ja [3] suunnat käytössä ja [1][P][G] toimii mahdollisena combon aloittajana seinä selän takana (etäisyydestä riippuen). Toisaalta jos Reino on sivuttain (olikohan se kasvot) seinää vasten niin [4][G][P] heittää enemyn seinään ja sitten alkaa rämistä... /versus/images/graemlins/cool.gif
     
  20. Neonomide

    Neonomide Well-Known Member

    PSN:
    Neonomide
    Onkohan sitten lankaan mahdollista väistää korkeita kierreliikkeitä (vaikka mainitsemassasi tapauksessa Akiralla) tekemällä evade ja nopeasti tekemällä cancel CD:llä? eteen tai taakse? Olettaen että vastustaja tekee vaikka Jackyn [G][K] liikkeen heti kun pystyy...
     

Share This Page

  1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice