Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

1. Aoi_Mei

Aoi_Mei Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Olet siis itse tehnyt sen TR:t päällä? Ei millään pahalla, mutta miksi combo search sen listaa sitten myös Paille, Lionille ja Sarahille jos se kerran toimii vain Aoita vastaan. ManjiMaru

[/ QUOTE ]

Siellä pitäisi olla pienet sulut jossa lukee (your opponent may avoid this using exact recovery)
    Kun tein combon eka kertaa minulla oli TR päällä ja Aoi vastassa. Onnistui, mutta vain kerran.

2. Aoi_Mei

Tällä Akirallahan voi rangaista Wolfia m-Dbpm:llä jos pakenee Wolfin [3][3][P]+[G] heitosta. Ette sattuisi tietämään muita tällaisia tilanteita? Tarkoitan nyt kaikkia hahmoja.
    Toinen taitaa olla: Leifei pakenee Akiran [4][6][P]+[G] heitosta niin [2][P]+[K]+[G]--[P]+[K] taitaa olla varma( tulee backstagger)

3. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    YohoA said:
    Minä muistaisin saaneeni sen normaali osumalla toimimaan Paihin molemmilla jalkojen asennoilla, Aoihin vain suljetulla(???).
    Eikös ole ikävää, että tällainen combo piti piilottaa?Toimii niin moneen tyyppiin että aluksi vähän hämmästytti kun keksin sen.

[/ QUOTE ]

jesh.. voit vaan kuvitella miltä musta tuntui kun tein sen Lauta vastaan.. /versus/images/graemlins/grin.gif

kävin kokeilemassa uudestaan ja se toimii normaaliosumalla molempia vastaan molemmissa stansseissa, tuo floatti on erilainen etäisyydestä riippuen ihan läheltä saattaa tulla ongelmia (tai ehkä musta vaan tuntuu siltä)..
    Myös Yoho, P, Yoho, DbPm tuntuu toimivan (siis Aoi+ Pai).

EDIT: juoni tihenee...
    Knee, P, Yoho, DbPm osuu normaalina myös Vanessaa ja Sarahia vastaan, Closed Stance.
    EDIT EDIT: lisätään listaan Lei-Fei, Goh ja Brad, Closed Stance.

4. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    Ryadus said:
    Onhan se vaikea. Vanessa on samanlainen se [6][P]+[K] [2][P] pikku dash [3_][K][K]. Se on ihan sairas. Olisi hauska nähdä paljon siitä menettää. /versus/images/graemlins/confused.gif

[/ QUOTE ]

52 normaalilla hitillä ja 62 counterina. Naurettavan helppo, pitää vain dashata ennen low punchia eikä sen jälkeen.. Muista vastaisuudessa merkitä onko liike offensive stanssista vai defensive stanssista.

- ManjiMaru

5. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    YohoA said:

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Olet siis itse tehnyt sen TR:t päällä? Ei millään pahalla, mutta miksi combo search sen listaa sitten myös Paille, Lionille ja Sarahille jos se kerran toimii vain Aoita vastaan. ManjiMaru

[/ QUOTE ]

Siellä pitäisi olla pienet sulut jossa lukee (your opponent may avoid this using exact recovery)
    Kun tein combon eka kertaa minulla oli TR päällä ja Aoi vastassa. Onnistui, mutta vain kerran.

[/ QUOTE ]

Täytyy se sitten uskoa. Jos se kerran on niin vaikea niin se saattaa olla tietysti mahdollinen niitä muitakin hahmoja vastaan.... Yksi onnistuminen riittää osoittamaan sen comboksi.

- ManjiMaru

6. Aoi_Mei

[ QUOTE ]
    gazza said:

tuo floatti on erilainen etäisyydestä riippuen ihan läheltä saattaa tulla ongelmia (tai ehkä musta vaan tuntuu siltä)..

[/ QUOTE ]

Kumma kyllä minustakin tuntuu että float riippuu etäisyydestä, se tuntuu toimivan aina niin erilailla. On se ihana combo /versus/images/graemlins/grin.gif. Pistätkö listan sitten kun olet testannut kaiken? Oma kärsivällisyys ei riitä tällaiseen.

7. Ryadus

Ryadus Well-Known Member

Onko teillä mitään hienoja omia uusintatallennuksia. Osaatteko laittaa ne nettiin? Jos osaatte niin laittakaahan. Ketä vastaan ottelette versuksessa? /versus/images/graemlins/crazy.gif

8. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    YohoA said:
    Pistätkö listan sitten kun olet testannut kaiken? Oma kärsivällisyys ei riitä tällaiseen.

[/ QUOTE ]

jesh, laitan toki. Menee vielä vaan vähän aikaa tässä kokeillessa asioita.. Näitä testattavia komboja näyttää tällä hetkellä olevan 31 kappaletta ja menen ne kaikki läpi jokaista hahmoa vastaan sekä MC:llä, että normaaliosumalla.. 4 ensimmäistä hahmoa on nyt tehtynä.

9. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Onko ne kaikki combot omaa keksintöä ja Akiralle? On se hyvä että on tällaisia pioneereja...

Ryadus: onhan noita replayta tullut nauhoitettua muutama, kohtalaisia. Mikäli ette ole konsolifinin ketjuja lukeneet niin ongelma on tällä hetkellä serveritila minne ne laittaa. Ei ne ihan ex tempore nettiin pääse. Minun täytyy selvittää onko minulla yliopiston puolelta kuinka paljon websivutilaa...
    Ei sen puoleen, ei minulla vieläkään ole sitä näytönohjainkorttia jota tarvitaan kun replayt siirretään pc:lle... Maksaa mokoma uutena jotain 100 eskoa..

- ManjiMaru

10. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Onko ne kaikki combot omaa keksintöä ja Akiralle? On se hyvä että on tällaisia pioneereja...

- ManjiMaru

[/ QUOTE ]

kaikki on Akiralle ja suurin osa ei ole omaa keksintöä.. Tuo combo search näyttää valehtelevan melkoisesti, joten tälläinen lista, mistä näkee mikä toimii ketäkin vastaan on varmaan paikallaan.. nää on muuten pelkästään floatti- komboja. Pitää kattoa, jos joskus tulevaisuudessa jaksaisi katsella noita kaikenmaailman crumbleja hieman tarkemmin, mutta näidenkin kanssa menee vielä aika kauan..

11. Neonomide

Neonomide Well-Known Member

PSN:
    Neonomide
    Toi combo searchin toimivuus tosiaan ihmetyttää, itse katselin Shunin komboja eikä hahmospesifisyys ole ihan kohdallaan. Saa siitä toki inspiksiä paljonkin, jos ei vietä koko vapaa-aikaansa pelin parissa /versus/images/graemlins/wink.gif

Combo search EI listaa ainakaan kaikkia crumbleja, suunnanvaihtoheittokomboja(Shun!+) eikä seinäkomboista ole tietoakaan. Esim. Laulle systeemi näyttää ihan himenä startereita, kun taas muille hahmoille usein vain joitain. Postaan omia (siis löytämiäni) komboja kunhan saan vaihteen päälle. Voisi tässä yrittää vääntää jonkinlaista Shun-faqia kun ei teitä tunnu tuo ihmemies oikein nappaavan... /versus/images/graemlins/tongue.gif

12. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    thr on kovakin kasvo Shunilla (ja Wolfilla, ja Laulla ja Aoilla) , mutta mies on muuten laiskahko kirjoittaja.. Eipä silti, en itsekään ole saanut aikaiseksi kirjoituksia joita olen meinannut... Miten se Aoi faq jaksaa, Gazza?

Ja muuten Gazza, siitä lokakuun miitistä, onko okei että pelattaisiin vasta lauantai 11.10? Minulle ja thr:lle sopisi paremmin..

- ManjiMaru

13. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Eipä silti, en itsekään ole saanut aikaiseksi kirjoituksia joita olen meinannut... Miten se Aoi faq jaksaa, Gazza?

Ja muuten Gazza, siitä lokakuun miitistä, onko okei että pelattaisiin vasta lauantai 11.10? Minulle ja thr:lle sopisi paremmin..

- ManjiMaru

[/ QUOTE ]

jesh.. tekeillä on edelleen, mutta etenee varsin hitaasti.. mä vaan taas innostuin leikkimään noitten akiran kombojen kanssa..

ähh.. noi miittipäivämäärät.. pitikö sen alunperin olla kuukauden ensimmäinen vai toinen viikonloppu, vai miten se meni...? toi 11. päivä on mulle ihan hyvä, ei siinä mitään.. (jostain syystä kuvittelin koko ajan, että juuri tuo 11.10. oli se "virallinen" päivä..)

14. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Okei, lauantaita 11.10 voinee pitää melko sovittuna, pitäisi vain kuulla Pexistä ja Westistä jotain.

Alunperin ideani oli kuukauden eka viikonloppu, mutta...

Pitänee treenata vähän lisää Lei Feitä kun thr välillä vei kuin roskasäkkiä.. (thr oli mun luona pelaamassa eilen) toisaalta sitten Akira väänsi tilastot taas toiseen suuntaan (viimeinen Akira- Wolf 6-1). Nyt alkaa replaytkin näyttää jo asiallisilta kun oma taito nousee.. Throw escape:itten määrästä ja crouchdashista sen näkee...

- ManjiMaru

15. Ryadus

Ryadus Well-Known Member

Hei, pidättekö muuten Bradistä? Miksei kukaan käytä häntä täällä. Hänellä on erittäin hyviä liikkeitä ja hänellä voi kehittää hyviä tekniikoita. On mukavaa kikkailla Yohoa vastaan /versus/images/graemlins/grin.gif! Pidättekö Bradistä?

16. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Ei bradissa mitään vikaa ole, ei vain tule pelattua ihan kaikilla hahmoilla.. Itse kun kokeilin niin tuli tunne että liikelista kolahtaa pohjaan suht nopeasti.. Eli että käytännöllisiä liikkeitä ja variaatioita ei ole niin paljoa kuin vanhemmilla hahmoilla. Tämä on normaalia kun kysymyksessä on tuore hahmo evoon..Alkukankeutta.. Toisaalta jos Bradilla olisi paljonkin enemmän kumartumis-hämäyksiä niin se olisi varsin kova vastus..

- ManjiMaru

17. Aoi_Mei

Akiran BS-stancesta [P] saa comboja MC:llä,huomasin äskettäin ( kaikki Aoihin)
    BS[P]--[2_][4][6][P]
    BS[P]--polvi
    BS[P]--DLC
    BS[P]--AS3
    Jos tiedätte jotain muitakin niin ilmoitelkaa....

Mitä liikkeitä käytätte rising breakiing Akiralla?
    Itsellä [K] keskelle, josta saa combon [2_][4][6][P].
    Matalalle se trialin [2_][6][P]+[K].

Gazza: kokeile [2_][6][P]+[K] combo DL[8] /[2] (käänny takaisin oikein päin) polvi....

18. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Ööhhh... Tarkoitatko [1][P][K][G] liikettä jossa Akira astuu taaksepäin? Elbow tosiaan nostaa vastustajan ilmaan (kuten myös [P]+[K] (sabaki)--[6][P]) mutta itse en tuota juuri käytä.
    syy:
    a.) sen ajoitusta ei voi muuttaa
    b.) ihmisvastustaja näkee sen kilometrin päästä
    = c.) ei mitään mähiksiä saada se läpi ihmiseen..

Rising breaking? Tarkoitatko hyökkäämistä kun vastustaja nousee ylös?
    Akiralla
    a.) backward crouchdash rising kickin ulottumattomiin -> [2_][4][6][P]
    b.) [4] [6][P]+[K] voittaa vaikka mitä
    c.) [9_][K] hyppypotkulla matalan rising attackin yli ja major countercombona esim. [2_][4][6][P]

Ja silloin kun vastustaja uskoo ettei kannata yrittää mitään niin [6][4][P]+[G], [8][P][K], [6][6][6][P], [2_][4][6][P] (69)

- ManjiMaru

"For what purpose were you born?
    Was it to be killed by me?
    Is that why we've met?"
    - Battle angel Alita, Angel of Chaos

19. Aoi_Mei

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Elbow tosiaan nostaa vastustajan ilmaan (kuten myös [P]+[K] (sabaki)--[6][P]) mutta itse en tuota juuri käytä.
    syy:
    a.) sen ajoitusta ei voi muuttaa
    b.) ihmisvastustaja näkee sen kilometrin päästä
    = c.) ei mitään mähiksiä saada se läpi ihmiseen..

[/ QUOTE ]

Heheh...olen onnistunut naruttamaan Ryaduksen siihen kahdesti, oikea taktiikka, oikea taktiikka..hehe...

20. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [1][P][K][G], [P] (MC,open) -- [6_][P]--[6_][P]--[2_][4][6][P] (67)
    [1][P][K][G], [P] (MC,open) -- [P]--[6][6][K] [K] (68)
    [1][P][K][G], [P] (MC,closed)--[2][P]--[3][K][G][6][P][4][6][6][P][K] (64)
    [1][P][K][G], [P] (MC,closed)--[2][P]--[K][G],[P] (63)

Kaikki Vanessaan

EDIT: Kun luin nyt uudestaan postisi, paitsi jos osaat arvioida vastustajan liikkeitä framen tarkkuudella, suosittelen olemaan yrittämättä osua [2_][6][P][K] shoulderramilla vastustajan ylösnousuun, hit detection ikkuna on mitättömän pieni.. [4][6][P][K] osuu mielestäni huomattavasti luotettavammin ja se sentään on uncounterable liike.

- ManjiMaru

"Now then... You're both going to take a shot at me, huh?..."
    - Major Guile, Super SF2 manga

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice