Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

1. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Mielestäni strugglauksen onnistuminen on suuresti kiinni siitä mitä vastaan sitä strugglaa..

Yksi tapa harjoitella on mennä free practiseen, ottaa vaikkapa vastustajaksi Goh ja nauhoittaa sille seuraava yhdistelmä:
    (FC) [6][P][K], [4], [6][P]

Jos nuo tekee heti peräjälkeen, niin tilanne on se, että jälkimmäinen lyönti menee ohi jos ei strugglaa lainkaan, mutta pienelläkin strugglauksella ehtii nousemaan nyrkin tielle.
    Sitten Tietokone tekemään Gohilla tuota ja päämäärähän on tietysti nousta blokkaamaan jälkimmäinen isku. Voin kertoa että se on huomattavan helppoa kun sitä treenaa...

Muita vaihtoehtoisia tilanteita:
    Staggerthrowt esim. Akira, Lau, Pai [4], [2][P][G]
    Mainittakoon että Akiran ST, SgPm on joko helppo tai mielettömän vaikea tapaus strugglata...

Se mitä itse olen havainnut, että jos aloittaa strugglaamisen ennenkuin tikun kuva tulee ruutuun niin epäonnistuu armotta. En tiedä mistä se johtuu.
    Muutoin onnistuneeseen strugglaukseen mainitussa ikkunassa (joystickin kuva) riittää luokkaa 2-4 joystick liikettä ja 2-4 napin painallusta. Sikäli kun osasin tulkita babelfish-japani-englanninnosta.

Ääh, en ole enää supreme Akira master suomessa. Plääh. /versus/images/graemlins/confused.gif

- ManjiMaru

ps. YohoA, pelaatko millä muilla hahmoilla?

2. Ryadus

Ryadus Well-Known Member

Tunnen YohoA:n ja voin vain sanoa, että katsopas Yohon profiilista millä muilla hahmoilla hän pelaa. /versus/images/graemlins/grin.gif

3. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    No enhän minä tuollaisia asioita enää muistanut. Päivitinpä samalla omani...

Te sitten ilmeisesti olette toistenne peliseura vai onko siellä muitakin?

Mikä teidän mielestä tuossa japanilaisessa lemmenparissa (Akira + Aoi) on niin seksikästä kun se tuntuu olevan niin monen mieleen? (Gazza, YohoA ainakin... ) /versus/images/graemlins/wink.gif

- ManjiMaru

4. Ryadus

Ryadus Well-Known Member

YohoA näyttää olevan jättämässä Aoin vähän toissijaiseen asemaan. En ole varma. Yoho varmaan tietää paremmin. Minähän kun en Aoita käytä. /versus/images/graemlins/shocked.gif

5. Aoi_Mei

Aoi_Mei Well-Known Member

Akira ja Aoi kun on hyviä niin pakkohan ne on ottaa, Aoi oli ensimmäinen suosikkihahmoni, nykyään se on Akira. Aoi pitää kakkossijaa ja Lau,uusin hahmoni, jälkimmäisenä( tuo järjestys profiilissa on väärä...)

Keksin tässä hienon combon eilisiltana Akiralla.
    [4][6][P]---[2_][6][P][P], riippuu jalkojen asennosta, joka vaihtelee hahmon painon mukaan.

PS. Ryaduksesta voi näyttää että Aoi jää jälkeen koska en ole viime aikoina käyttänyt, ei se minnekään jää. Edelleen parempi kuin Lau /versus/images/graemlins/smile.gif.

6. Neonomide

Neonomide Well-Known Member

PSN:
    Neonomide
    Ugh! Nyt tuntee mies itsensä pieneksi Akiralla. Itse olen tyytynyt herkuttelemaan enimmäkseen komboilla [3][3][P],[P],[P],[G]+[K],[P], eikä tuo [2_][6][P],[P]:kaan irtoa hirveän hyvin. Hauskaa että Oulussakin on aktiivisia pelaajia. Otetaan joku kerta miittiä kun sinne on lyhempi matka kuin Hesaan.. /versus/images/graemlins/cool.gif

7. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Tiedätkö muuten, onko Akiran [3][3][P], [4][6][P], [6][6][K], [K] Mahdollinen enää missään tilanteessa tai vastustajaa vastaan? Jonkin verran jaksoin kokeilla, mutta en saanut osumaan.. [3][3][P],[P],[G],[P],[6][6][K],[K] osuu taas ihan helposti avoimessa stanssissa..

Nyt Evossa muillakin hahmoilla on vaikeita comboja, mikä on ihan kivaa. Eilen illalla vietin jonkin verran aikaa yrittäessäni saada Lionilla Kagea vastaan (FC) [6][P][G],[2][P],[P],[G],[K][K] combon josta oli jotain keskustelua jossain VFDC:llä.

Lau:
    [3][P][K] (MC), [2_][3][P],[3][P][K],[2_][3][P],[3][P][K] (95)

Muita random comboja:

[3][K] (MC, wall stagger), [2_][3][P],[P],[P],[P],[2][K] (90)
    [3][K] (MC, wall stagger), [K],[K] (72)

[9][K](MC), [2_][3][P],[P],[P],[P],[2][K] (78 Pai)
    [9][K](MC), [P], [3][K],[P],[P] (71, open stance, Pai)

Akira:

[4],[6][P], [P][P](wall), Knee (71)
    Vihdoinkin jotain käyttöä Akiran [P][P]-combolle..

[4],[6][P], [P][P](wall),Bodycheck (84) .. Kuten aina bodycheckin kanssa, varmaan tähän saa enemmänkin lämää.. itse sain tämän verran vähällä yrittämisellä..

[3][3][P], [P], [4][6][P](wall),[P],[4][6][P],DbPm (99)

- ManjiMaru

8. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Tiedätkö muuten, onko Akiran [3][3][P], [4][6][P], [6][6][K], [K] Mahdollinen enää missään tilanteessa tai vastustajaa vastaan?

- ManjiMaru

[/ QUOTE ]

Ei tunnu osuvan (kokeilin Aoia ja Jeffryä vastaan), DJK vaatii avoimen stanssin ja silloin StPm työntää vastustajan liian kauas.. Mikä sen sijaan osuu on seuraava:
    Yoho (MC), StPm, m-ShRm, m-DbPm 97 pts Aoi, closed stance. Avoimessa stanssissa ShRm:lla on tapana whiffata, voisi ehkä toimia pienellä delaylla, pitänee kokeilla myös Paita vastaan.

Niin ja Jeffryä ja Wolfia vastaan minulla on tapana tehdä Yoho, StPm, DbPm 85pts, toimii molemmista stansseista MC:llä.

9. Aoi_Mei

Marua vastaan taitaa osua--[3][3][P]--[P]--[2_][6][P]+[K]--[6][6][K][K]. En muista tarkemmin.

Akira seinä combo
    Polvi--[2_][6][P][P]--Polvi (100-110) Vahinko vaihtelee hiukan välimatkasta riippuen...

10. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    YohoA said:

Marua vastaan taitaa osua--[3][3][P]--[P]--[2_][6][P]+[K]--[6][6][K][K]. En muista tarkemmin.

[/ QUOTE ]

jep. toimii kyllä, vaatii avoimen stanssin, 93pts. Hieman kevyemmille voi tehdä myös
    [3][3]+[P], [6_][P], [K], [3][3][4][6]+[P].. joka tuo samat 93pts.

11. Aoi_Mei

En ole paljoa käyttänyt noita comboja jotka vaatii jalkojen asentoa. Vasta viime aikoina olen oppinut senkin taidon /versus/images/graemlins/smile.gif.
    Víelä yksi combo josta lähtee 93
    [3][3][P] / polvi--[P]--[2_][6][P]+[K]--DLC
    Sarah, Vanessa, Aoi, Pai ( en tiedä tarkemmin kun tapaan aina käyttää sitä perus--[3][3][P]--[P]--[2_][6][P]+[K]--[2_][4][6][P]- comboa)

12. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    Sarah, Vanessa, Aoi, Pai ( en tiedä tarkemmin kun tapaan aina käyttää sitä perus [3][3][P]--[P]--[2_][6][P][K]--[2_][4][6][P] comboa)

[/ QUOTE ]

Minun mielestäni on aika viileää että tuo on meille (myös minulle) "peruscombo" /versus/images/graemlins/cool.gif Joskus oli aika jolloin DLC:kin tuntui mahdottomalta...

Oleko kokeillut "mun" comboa Aoita vastaan
    [3][3][P]--[6_][P]--[2_][6][P][K]--[6_][P]--[2_][4][6][P]
    Major counterilla molemmista stansseista ja normaalihitillä vain avoimesta. Muistaakseni 93 pts.

Nyt täytyy kyllä oikeasti miettiä miten pääsisi vastakkain. Tuntuu uskomattomalta että tyhjästä ilmestyy joku joka vetelee Akiran comboja tosta noin padilla.. Ikävä kyllä matka sinne jonnekin edestakaisin olisi varmaan kolmipäiväinen.. Kaksi päivää matkantekoon...

- ManjiMaru

13. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    YohoA said:
    [3][3][P] / polvi--[P]--[2_][6][P]+[K]--DLC

[/ QUOTE ]
    <font class="small">Code:</font><hr /><pre>
    Kävin testaamassa nämä läpi, eli:
    Yoho Polvi
    Aoi OS+ CS OS+ CS
    Pai OS+ CS OS+ CS
    Vanessa OS+ CS -
    Sarah OS -

</pre><hr />
    OS on tietysti open stance, ja CS vastaavasti closed. Vähän yllättäviä nuo polven kanssa tehdyt, ne ainakin Vanessan kohdalla näytti siltä, että olisi voinut osua, muttei osunut kuitenkaan. DLC:n toka hitti whiffasi vaikka Sarah tai Vanessa oli vielä ilmassa.. huh

14. Aoi_Mei

Ehdottomasti pitäisi kohdata, olisi vähän vaihtelua Ryaduksen lisäksi. Uhkaa mennä Akira-Vanessa, Akira-Vanessa, Akira-Vanessa otteluiksi...
    Ei ole nyt varaa matkustella, mutta toivottavasti joku päivä...
    En muuten edes tiennyt, että tikkua on edes olemassa PS2:lle ennen kuin rekisteröidyin tänne. Siihen mennessä olin jo ehtinyt oppia kaiken tekemään padilla. En kyllä enää vaihtaisi.

15. Aoi_Mei

Tarkoitatko siis ,että polven kautta combo ei osu Sarahiin ja Vanessaan? En muista itse, kun keksin combon niin kauan sitten, enkä edes käytä sitä( ei kovin luotettava ). Vf4:ssä se ainakin toimi Sarahiin ja Vanessaan, taisin sekoittaa.

16. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Ainakin kun itse kokeilin niin siinä juuri noin kuin Gazza sanoi. DLC whiffaa. -> kannattaa käyttää yoho:a

Ei tietystikään kannata vaihtaa padia tikkuun jos padi on juurtunut sinuun. Itse opin VF:n pelikaaneissa pelaamalla -> en osaa padia juuri lainkaan.

- ManjiMaru

17. Aoi_Mei

Onhan tuossa padissa hankaluutena käyttää polvea nopeasti ilman bufferia. Joutuu irrotamaan käden suunta napeilta niin vastus voi heittää tai iskeä matalalta ihan vapaasti. Onneksi olen opetellut viime päivinä tekemään sen nopeammin ( sekunnin sisällä), ennen meni pahimmillaan 3 sekuntia ennen kuin tein sen /versus/images/graemlins/smile.gif.

18. gazza

gazza Well-Known Member

jesh.. kyllä mä aika monta kertaa jokaista kokeilin, että tuossa listassa ei pitäisi olla virheitä.. ainakaan toivottavasti. Pitänee testailla muitakin komboja kuhan jaksaa, mulla nimittäin on jostain jäänyt sellainen käsitys, että Yoho, P, Knee, DbPm toimii ainoastaan Aoia ja Paita vastaan...

19. Neonomide

Neonomide Well-Known Member

PSN:
    Neonomide
    Akiramafia iskee jälleen! /versus/images/graemlins/wink.gif Ei vaineskaan, ymmärrän että japsilla on hankalimmat ja mehukkaimmat kombot, mutta tuo padijuttu on vieläkin aika uskomaton. Miten ihmeessä voit tehdä Akiran polven käyttämällä raksia ja kolmiota? Vieläpä komboissa? Kuinka käytät peukaloa?

20. Ryadus

Ryadus Well-Known Member

Akiran polven salaisuus on siinä, että on painettava erittäin nopeasti [K]:ta ja [G]:tä. Näpäytä niitä. Ajattelin itsekin ottaa takaisin Akiran, joka jäi Slayer-arvonimeen. Akira ei ole vaikea padilla. Osaan itsekin hänen kombonsa padilla. Yoho opetti minulle pari kikkaa, mutta tulihan tässä itsekin opittua.
    Mitäs se Yoho muuten sanoo, että menee Akira-Vanessa matseiksi. Käytänhän minä Bradiäkin! /versus/images/graemlins/mad.gif

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice