Onko täällä suomalaisia VF4 pelaajia?(=any finnish VF4 players?)

Discussion in 'Local Scene' started by bracket, Nov 1, 2002.

1. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:

Hmmmm.. Onhan tuo Sarah-skenaario periaattessa nitaku-tilanne mutta ei normaalilla tavalla.. Ilmeisesti Sarahin flamingo-backflipissä ei ole execution aikaa vaan se alkaa välittömästi syötteestä. Backflipin aikana Saarahan on ilmeisesti "invincible" eli siihen ei voi osua millään liikkeellä. En tiedä voiko Sarahia heittää backflipistä... Nyt menee jo niin vaikeaksi että lopetan tämän aiheen jauhamisen.

[/ QUOTE ]

jesh.. muistelisin kyllä että olen osunut Sarahin backflippiin DbPm:illa.. siinä sen flipin loppuvaiheessa on pieni kohta, jolloin kyllä osuu (tarkistan vielä joskus mutta näin luulen) ja sitten käsittääkseni Sarahin voi myös heittää backflipin jälkeen.
    mut joo, alkaa tosiaan mennä jo vähän liian pitkälle..

ah joo, DFS.. mulla on vaan siitä vähän sellaisia kokemuksia, että kone väistää ainakin 95% prosenttia niistä, ihan sama kuinka pitkääm lataa (siis keskellä matsia). alotuksena toimii kyllä, vaikka onkin hieman hidas.

sidekick on shunia vastaan aika kätevä.. jostain kumman syystä ne menee varsin usein perille verrattuna esim (S)DE:hen, jotka korkean tason Shun fuzzy guardaa aivan satavarmasti.

sori, jos ei jutus oo hirveesti järkeä.. mulle on flunssa iskenyt eikä oikein ajatus kulje..

2. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Jeepulis.. tuossa [4],[6][P][K] :ssa on kanssa niitä väistöominaisuuksia tai "invincibility frameja" esim. kerran minä ja CPU teimme sen kasvokkain tismalleen samaan aikaan ja päädyimme toistemme selkäpuolelle ilman että kumpikaan osui. Tuota BFS:ää pitää käyttää ilman latausta, latausviivytys toimii lähinnä ihmiseen ja missattuihin väistöihin. Okizemeliikkeenä BFS on aivan omaa luokkaansa mutta senhän sinä toki tiedät. Sen kantama on melkoisen suuri joten sitä kantsii käyttää backdashaajiä tai väistelijöitä vastaan. Siinä on lisäksi ilmeisesti melkoisen suuri osuma-alue joten sillä osuu Shuniin ja Lioniin helpommin (jotka muuten luikertavat midattackien alta).

- ManjiMaru

3. gazza

gazza Well-Known Member

juu en minä sitä latailekaan.. joskus vaan kokeilin että väistetäänkö sitä yhtä herkästi jos hieman lataa, ikinä en muista osuneeni jos sitä on ladattu.. käsittääkseni se kuitenkin tulee siitä latauksesta aika yllättäen (ainakin ihmiselle).
    yksi tilanne mistä sitä tulee sekaan heitettyä on suoraan backdashista, mutta tää on varmaan oikeesti tottumus Aoin samalla tavalla tehtävän, törkeän hitaan liikkeen käytöstä..

jep.. se on aina hassun näköistä kun molemmat tekee saman liikkeen yhtä aikaa.. tossa yhtenä päivänä mulle kävi niin että koneen kanssa tehtiin täsmälleen samanaikaisesti SDE:t, molemmat sai MC:n ja romahti maahan samaan aikaan... /versus/images/graemlins/grin.gif

Tilanne, Lei-Fein se yksi hyppykiertopotku-kombostartteri (jota kone tykkää käyttää, en muista komentoa.. otan joskus selvää). Sen näkee jo kaukaa että se on tulossa, eli oon monta kertaa yrittänyt napata sitä Yoholla, ennen kuin se jalka kääntyy eteen (ja osumavaihe alkaa), mutta hyvin monesti on käynyt niin että Akira sukeltaa ilmassa olevan Lei-Fein alta, kumpikaan ei osu toiseen ja molemmat ovat selät vastatusten sen jälkeen... Vanessan vastaavan kanssa ei ole ikinä käynyt samalla tavalla... mä katon ne komennot joskus myöhemmin, kun et kuitenkaan ymmärrä mitä ajan takaa...

4. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    jep.. se on aina hassun näköistä kun molemmat tekee saman liikkeen yhtä aikaa.. tossa yhtenä päivänä mulle kävi niin että koneen kanssa tehtiin täsmälleen samanaikaisesti SDE:t, molemmat sai MC:n ja romahti maahan samaan aikaan...

[/ QUOTE ] Jep, mutta te sentään osuitte toisiinne ettekä sujahtaneet toistenne läpi.. /versus/images/graemlins/smile.gif

[ QUOTE ]
    Tilanne, Lei-Fein se yksi hyppykiertopotku-kombostartteri (jota kone tykkää käyttää, en muista komentoa.. otan joskus selvää). Sen näkee jo kaukaa että se on tulossa, eli oon monta kertaa yrittänyt napata sitä Yoholla, ennen kuin se jalka kääntyy eteen (ja osumavaihe alkaa), mutta hyvin monesti on käynyt niin että Akira sukeltaa ilmassa olevan Lei-Fein alta, kumpikaan ei osu toiseen ja molemmat ovat selät vastatusten sen jälkeen... Vanessan vastaavan kanssa ei ole ikinä käynyt samalla tavalla... mä katon ne komennot joskus myöhemmin, kun et kuitenkaan ymmärrä mitä ajan takaa...

[/ QUOTE ] En ymmärräkään.. Sen tiedän ettei Lei-Feillä mielestäni mikään hyppykiertopotku aloita ainakaan ilmacomboa.. Olisiko se [8][K] ? Yksi liike jonka alta todennäköisesti pääsee on [6], [6][K][G].

- ManjiMaru

5. gazza

gazza Well-Known Member

Ok, palataan tohon Lei-fei hommaan.. kävin harjotusmoodissa kattomassa ja se on joko [6][K]+[G], tai [6][6][K]+[G]. Ainakin tuosta jälkimmäisestä pääsee alta (suljetussa stanssissa). Mutta tilanne sen jälkeen on erilainen kun mitä muistelin, eli Lei-fei on naama Akiran selkää kohden. Tuon f+K+G:n jälkeen molemmat olisivat selin mutta ainakaan nopeasti testaamalla en sieltä alta päässyt.
    Matsissa tuli taas tänään yksi sellainen.. nyt otin replan talteen ja se oli juuri tuo f,f+K+G, jonka alta menin. Pitää kokeilla vielä lisää, ehkä sen toisenkin alta on mahdollista mennä, tai sitten vaan muistan väärin.
    Niin, ja eihän tuolla mitään komboa saa tehtyä, MC:lläkin se vaan pakottaa vastustajan kyykkyyn.. omiani hourailin taas..

Asiasta toiseen, voitin tänään Akiralla tuon WMAC2:sen.. oli varmaankin kolmas tai neljäs yritys, eli aika helposti meni.. olin aivan tulessa siinä turnauksen aikana, tuli 2 excellentiä Herurua vastaan, 1 HomeStay Akiraa ja yksi finaalissa Chibitaa vastaan.. /versus/images/graemlins/grin.gif
    Nyt pitäisi kai lähteä etsimään niitä AM2- tyyppejä, että saisi puuttuvat turnaukset auki..

6. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Täytyy vähän tarkistaa tuota selin/ei selin hommaa..
    [6][K][G] päättyy Lein back-turned tilanteeseen.

[6], [6][K][G] vie Lein Tiger-stanssiin (melkein kuin back-turned) josta guardia painamalla päädytään taas back-turned stanssiin.
    Jos puolet vaihtuvat tuossa "alta"-skenaariossa, molemmat liikkeet periaatteessa aiheuttavat sen, että Lei tuijottaa Akiran selkään... Höh, höh, ompa tyhmä aihe. Hyvä jos tämä on sulle selvinnyt..

EDIT:
    Haa, nyt keksin. Sä varmaan hämäännyit Lein (Tiger) [2][K], [P], [P] combosta. Siksi sä luulit [6], [6][K][G] :tä combostartteriksi.

- Manji

7. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    juu en minä sitä latailekaan.. joskus vaan kokeilin että väistetäänkö sitä yhtä herkästi jos hieman lataa, ikinä en muista osuneeni jos sitä on ladattu.. käsittääkseni se kuitenkin tulee siitä latauksesta aika yllättäen (ainakin ihmiselle).

[/ QUOTE ]

Vanha tyhmä tosiasia. Tietokone ei mene viivytysjujutuksiin. Period. Ei siis .. ikinä.

Muuten, backdashistä mä heittäisin ehkä [4], [6][P] :n mieluummin. [4], [6][P][K] lyö vastustajat melko helposti pois keskeltä move executioneita, jos vaan ne ei oo liian lähellä. Se on samanlainen "täytyy uskaltaa käyttää" juttu. Tuo johtuu BFS:n invincibility-ominaisuuksista...

-Manji

8. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Vanha tyhmä tosiasia. Tietokone ei mene viivytysjujutuksiin. Period. Ei siis .. ikinä.

[/ QUOTE ]

hmmm.. kyllä se niihin PPPK/ PPPd+K viivytyksiin menee ja Aoin kyynärpää- viivytyksiin. mutta joo, latausliikkeissä on ihan sama kuinka kauan lataa, ne ei osu ikinä.

[ QUOTE ]

Muuten, backdashistä mä heittäisin ehkä [4], [6][P] :n mieluummin. [4], [6][P][K] lyö vastustajat melko helposti pois keskeltä move executioneita, jos vaan ne ei oo liian lähellä. Se on samanlainen "täytyy uskaltaa käyttää" juttu. Tuo johtuu BFS:n invincibility-ominaisuuksista...

-Manji

[/ QUOTE ]

niin no joo, tuo taas on niitä high/ mid- juttuja.. mä jotenkin luotan tohon DFS:ään enemmän.. oon kyllä jonkunverran tuota StPm:iakin (tai Aoin Standing Palmsia, [4][6][P]) käyttänyt.

9. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    EDIT:
    Haa, nyt keksin. Sä varmaan hämäännyit Lein (Tiger) [2][K], [P], [P] combosta. Siksi sä luulit [6], [6][K][G] :tä combostartteriksi.

- Manji

[/ QUOTE ]

voi olla.. mulla on viimeaikoina ollut hieman ongelmia Lei-Feitä vastaan.. en oikein jaksa ymmärtää minkä takia suurin osa niistä sen "sabakoi kaiken" hyökkäyksistä ei ole TC-liikkeitä ja ne antaa osumallakin crumblen, eikä ainoastaan jos sabaki onnistuu.. grrr... ja sitten niissä joissain sen sabakeissa on vielä väistö ominaisuuksia... grrr..
    sain taas tänään Joelta ihan karmeaa kyytiä, kun menin tökkimään vääriin paikkoihin.. kaatui kai vasta neljännellä yrityksellä..

10. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Sä otat Aoin ja:

"Sabakioi kaiken" vs. "reversoi kaiken"
    kumpi voittaa? /versus/images/graemlins/grin.gif

Sitäpaitsi nyt esim, Lein Tiger stanssista tehtävät kaksi liikettä joista toinen sabakioi high/mid ja toinen low, ne molemmat on keskelle osuvia yhden raajan hyökkäyksiä -> Akira sekä Aoi pystyy reversoimaan ne.

Ainoa mitä Akiralla oikeasti tulee varoa on Lein QCF+P+K, mutta se on niin hidas että ongelmia ei tule jos olet varovainen. Muita merkittäviä sabakeja Leillä ei oikeastaan ole kuin noi kolme. Muista ei tule samanlaista kauheaa kasaa lämää kuin noista.

Lisää pointtereita, olen varmaan aikaisemmin maininnut että TR:aaminen Leitä vastaan ei ole kauhean fiksua, vaikkei CPU osaakaan rangaista.... Parempi ottaa sisään se yksi päällehyppy kuin menettää 75% lifebarista... Voi tulla kylmää kyytiä sunnuntaisin jos TR:aamaan totuttelet..

Kaikki stansseista tulevat sabakit lähtee joko crab- tai tiger-stanssista, eli silloin kun Lei on puolittain selin. Kannattaa pakittaa ja läväyttää DbPm:llä...

Lisää pointtereita: kaikki Lein 'oikeasti' hyvät liikkeet (myös sabakit) on lineaarisia ja ne voi väistää yhtä helposti kuin Akiran vastaavat. Erityisesti Akiran evade attack tekee ihmeitä Leitä vastaan.

Jos Lei on scorpion-stanssissa, (d+P+K+G) niin paras Akiran hyökkäys on mielestäni d/f+P+K+G jolla on suuret mahdollisuudet piestä Lein mahdolliset hyökkäykset ja erityisesti Lein paras vaihtoehto (scorpion) P, P+K.

Jos Lei on crane-stanssissa (seisoo yhdellä jalalla) niin parhaita vaihtoehtoja on väistää rauhallisesti Lein hyökkäys (kaikki hyökkäykset cranesta on lineaarisia), DFS jonka arvaisin pieksevän sen pahimman vaihtoehdon (crane) d+K, tai power fist. Power fist on muuten hyvä paitsi jos Lei ei tee mitään niin se saa autoreversalin...

Itseasiassa tarkemmin mietittyäni suosittelen
    Cranea vastaan tylysti evade, cancel-crouch-dash, ShRm.

Viimeinen pointteri: Olen huomannut että VF:ssä hahmot voi jakaa kahteen leiriin. Ne joiden hyökkäyksiä pääsee pakoon backdashilla ja ne joita ei pääse pakoon... Lei kuuluu jälkimmäiseen leiriin. Kantaahan se arrow punchkin varmaan 10 metriä...

- ManjiMaru

11. gazza

gazza Well-Known Member

Jesh, tää on aina vähän tällästä kun mä yritän pelata 50/50 Akiralla ja Aoilla.. eli siis Akiralla mulla ei oo minkäännäkösiä ongelmia AI Leitä vastaan, Aoilla sen sijaan.. johtunee kyllä ainakin osittain siitä että on tullut hieman pidettyä Aoin kanssa taukoa kun toi Akira oli jäänyt niin paljon jälkeen...

Eikö tuo QCF+P+K ole juuri se yksi sabaki, joka nappaa aivan kaiken, ja jossa Lei-Fei ottaa vauhtia niin kaukaa takaa, ettei meinaa edes sivupotkulla osua.. sillä se on mut napannut usein, ja se sattuu...
    Nuo selän kautta tulevat sabakit on tulleet jo tutuiksi, enkä niihin mene enää kovin usein, en kyllä välttämättä lähtisi yrittämään niistä reversaalia.. sattuu vähän liikaa jos menee pieleen.. ja Aoin evadehyökkäys on yksi pelin huonoimmista, sillä ei osu mihinkään.. pitää varmaan joskus miettiä joitain kunnollisia hyökkäyksiä mitä voisi sieltä evadesta Aoilla läväyttää..

12. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Aoin vastaus QCF+P+K:hon, on
    d+K+G sweep joka kaataa major counterina. Bounce combo tai sidekickiä selkään. Sabakin voi myös blokata... Tai väistää... Ja Aoi voi MYÖS reversoida kyseisen hyökkäyksen... Muistatko kuinka marisin Aoin midreversalista?

Lein tiger-stanssistä tehtävät sabakit, ei ne reversalit VOI mennä pieleen kunhan vain teet reversalin sen jälkeen kun Lei aloittaa liikkeensä. Sabakien sijasta Lei voi tehdä vain low kickin joka ei tee mitään. (kunhan blokkaat sen loppucombon jos se tulee)
    Sabakithan voi myös blokata. Tämäpä uutta /versus/images/graemlins/smile.gif

Aoin yleisimmin nähty hyökkäys väistön jälkeen on muuten heitto.

- ManjiMaru

13. Neonomide

Neonomide Well-Known Member

PSN:
    Neonomide
    Aoi+reversalit=jytää! Toi pitää paikkansa, kun vain arvaa tason oikein, niin reversal osuu koska se osuu vastustajan liikkeen animaation alkaessa. Ei tietääkseni ennen mutta jälkeen kyllä. Muuten sattuu Aoi:a leukaan... /versus/images/graemlins/smirk.gif No, saapa Lei Fei-pelaajakin välillä vaivata vähän päätään /versus/images/graemlins/tongue.gif Olisiko teillä vinkkejä Aoille näin muuten? Alkaa toi vastus nousemaan tuolla kutosarcadessa eikä aika jaksa nakkailla [2],[G]+[K], [6]+[K],[K] ja vastaavaa. Esim. mitä käyttöä Evossa [4],[6][P]+[K]_lla?

14. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Aoi on enemmän Gazzan aluetta, ja minä tässä odottelen että se jotain postailisi. Taitaa olla itse kullakin vähän kiireitä tällä hetkellä.

- ManjiMaru

15. gazza

gazza Well-Known Member

jesh.. no alotetaan tästä:
    Erän alkuun kannattaa heittää ainakin näitä:
    [6]+[P]+[K],[P] ([G]-canceloi toka kyynärpää, jos eka ei osu, jos osuu, toinen kaataa maahan. ehkäpä paras erän aloitus hyökkäys)
    [4],[4]+[P]+[K] ([G]-cancel, jos vastustaja ei aloita Px- stringillä tms, joka tuo niitä sua kohti, koska range on huono ja blokattuna olet pahasti tappiolla freimeissä)
    [2]+[K]+[G] (ei kannata käyttää liian usein, kaataa maahan MC:llä ja nappaa evadet, palautuminen on huono, ja esim Lei-Fein [9]+[K]+[G] syö tämän.)
    Evade+ jotain.. suosittelen ettet käytä evade attackia, vaan esim heittoa (evade 270 heittoon on helpompaa kun miltä se kuullostaa ja näyttää hienolta) tai kyynärpäästringiä [P]x- stringiä tms.
    [3]+[P]+[K] (16fr toimii erittäin hyvin useimpia vastustajia vastaan, MC:llä alaheitto tai [P][K] taattu)
    mid- reversal.. okei se ottaa melkein kaikki midit pelissä, mutta silti saa varoa
    YY-stanssi.. varsin hyvä vaihtoehto esim Bradia vastaan (AI), koska kone ei tunnu sitä ymmärtävän vaan hyökkää joka tapauksessa.. jossei niin pyörähdä siitä ulos (YY- evade hyökkäys on sitten throw counterable, muistaakseni -10).
    [4],[3]+[P]+[K] (hidas mutta turvallinen, aiheuttaa collapsen MC:llä)
    ja tietysti Lionille ja Shunille sivupotkua.

[2]+[P] alalyöntiä kannattaa käyttää ahkerasti. torjuttuna -4, eli hyvä paikka kokeilla sabakia, mid-reversalia tms. normaaliosumalla +3, jolloin voi kokeilla heittoa tai kyynärpäästringiä, ja MC:llä +5, jolloin toimii esim heitto tai Rising Elbow. Lisäksi Aoilla on kaksi hyvää kyykystä tehtävää heittoa, [2_][4]+[P]+[G] ja [2_][6]+[P]+[G].

Kone menee hieman nihkeästi [G]-canceleihin, mutta joissain tapauksissa sitä on mahdollista "höynäyttää".. esim [2]+[K]+[G],[G] toimii hyvin, kunhan etäisyyttä on riittävästi. jatkona esim toinen [2]+[K]+[G], mid-reversal, Rising Elbow ([2_][3]+[P],[4][P]+[G])...
    Toinen mitä voi huoletta käyttää on [4][4],[P]+[K],[G]. siitä sitten lähemmäksi esim [4],[6]+[P]+[K]:lla, [4],[3]+[P]+[K]:lla tms.

Kyynärpäät on erittäin hyödyllisiä. Esim [6]+[P],[P] on blokattuna -10, ja muutamalla TE:llä saa hyvin jo puolustettua itseään. Vaihtoehtona [6]+[P],[P][G] jonka jälkeen uusi hyökkäys, esim [4],[3]+[P], [4],[3]+[P]+[K]. Heittoa ei kannata konetta vastaan yrittää se ei toimi viimeisissä arcadeissa koskaan. Muista, että normaali osumalla [6]+[P],[P] on -1 ja MC:llä tasan. Kokeile esim jotain tälläistä: [6]+[P],[P][G], [4][4][P]+[K][G],[4],[6]+[P]+[K].

[P][P][P][2]+[K], YY. Erittäin käytannöllinen konetta vastaan. Paljon varaa viivyttää hittejä ja [2]+[K] kaataa osumasta, kannattaa jokatapauksessa jatkaa YY-stanssiin, josta heti YY- evade (varo sivuheittoa -> tee TE) ja sen jälkeen vaihtele hyökkäyksiäsi.
    Olen saanut sisälle niin Uppercutin ([3]+[P]), [4],[3]+[P]+[K]:n, heiton, alaheiton kuin Rising Elbowinkin.. yleensä kaikki osumat MC:nä. Kone ei osaa ollenkaan puolustaa näitä vastaan. Alasweepin voi myös canceloida, jolloin esim mid reversal on kova sana.. tai [4][4]+[P]+[K]. YY- evade attack on ihan jees, mutta muista että se on torjuttuna -10 ja siis throw counterable.

[P][P][P][K].. kaksi vaihtoehtoa.. jos kone blokkaa alhaalta nostaa polvi sen pystyyn ja tilanne on -5, eli sabakia perään jos uskaltaa (tällöin ei kannata olla YY-stanssissa).
    Jos taas vastustaja blokkaa polven pystystä, olet lähes täysin sen armoilla (-13, punch counterable, varo [P]-> throw), jos et ole YY-stanssissa. Käytä varoen.

[P][P][6]+[P][P].. viimeiset kyynärpäät voi [G]-canceloida ja silloin tilanne on varsin samanlainen kuin [6]+[P][P][G]:n jälkeen. Kannattaa pysytellä iskuissa, heitot eivät
    toimi cancelin jälkeen. Nämä ovat erittäin hyödyllisiä.

tökkimiseen pitkälle etäisyydelle paras on [6][6]+[P] (torjuttuna -7), toinen hyvä on [6][6]+[P]+[K] (-5). Itse en tee oikeastaan ikinä [6][6]+[P]+[K]:han jatkoa, koska MC:llä siitä voi usein kombottaa esim [P][P][P][K]:lla, tietysti jos näen että ensimmäinen osuu ja vastustajalla on energia vähissä teen sen doublepalmin. Lisäksi palautuminen on luonnollisesti parempi. Blokatun [6][6]+[P]:n tai [6][6]+[P]+[K]:n jälkeen hyvä vaihtoehto on QCF+[P]+[K], tai [4][4]+[P]+[K] (vain heitoille). Molemmista on mahdollisuus hyvään komboon.. turvallisempaa tietysti on tehdä evade ja muutama TE.

niin ja kannattaa muistaa että Uppercut ([3]+[P]) tai polvi ([6]+[K]) ei kumpikaan ole Throw Counterable. Molempien jälkeen voisi kokeilla esim sitä QCF+[P]+[K] sabakia, [4][4]+[P]+[K]:ta, toista polvea (jos uskot että se heittää) tms.

Heitoista mielestäni parhaat ovat [3]+[P]+[G], [3],[3]+[P]+[G]+ [2]/[3]+[P]+[G] ja [4],[6]+[P]+[G]. Hair Grab, eli [1]+[P]+[G] menee koneelle läpi lähes aina, ja heittää hyvinkin pitkälle taaksepäin.

Sabakeista:
    QCF+[P]+[K] ottaa suuren osan yhden käden iskuista (HP, HE, MP, ME),
    [6],[4]+[P] Chin Slap ottaa HP, HE, HK, MP, EL, MK.. eli varsin suuren osan iskuista, mutta on todella hidas, antaa kyllä hyvän edun jos osuu.
    [6]+[K]+[G],[P] -lyönti, on sabaki HP, HE, HK, MK, ja SK luokkia vastaan.. tämä on taas suhteettoman hidas ja lineaarinen hyökkäys, mutta antaa torjuttuna +4 freimiä
    ja osumalla crumblen, Konetta vastaan ei oikeastaan voi yrittää heittää [6]+[K]+[G]:n jälkeen, vaan se tietää lähes aina aiotko jatkaa iskuun vai et (ja varsin usein läimäsee sut ulos sen iskun hitaasta execuutiosta).
    [4]+[K]+[G] on sabaki sivupotkua vastaan. Tätä ei kannata käyttää oikeastaan ollenkaan, sillä se on torjuttuna -16 jolloin vastustaja voi tehdä melkein mitä sitä huvittaa etkä mahda asialle mitään. Aiheuttaa MC:llä crumblen, mutta niiden saamiseen on turvallisempiakin hyökkäyksiä. Hyvä puoli tässä on se että sabaki-ikkuna on varsin myöhään, eli tätä pystyy käyttämään reaktiolla.. itse kyllä mielummin käytän tällöin reversaalia.
    Sabakeja, lähinnä QCF+[P], oon käyttänyt esim torjuttujen kyynerpäiden ([6]+[P], [6]+[P]+[K], [6][6]+[P],[6][6]+[P]+[K]) jälkeen, guard-canceleiden jälkeen ja jonkin verran erän aloitukseen. Parhaat tulokset on tullut juuri noiden pitkän rangen kyynerpäiden blokkauksen jälkeen, esim [6][6]+[P]:n jälkeen.

[4],[6]+[P]+[K] on huomattavan hidas ja lineaarinen liike. Itse olen käyttänyt sitä varsin säästeliäästi, lähinnä backdashista, [4][4]+[P]+[K]([G]):n jälkeen ja crumble- kombojen jälkeen QR:ia vastaan. jos sen saa osumaan se aiheuttaa aina stomach crumblen, mikä on ihan jees..

mutta joo, mä oon tekemässä Aoi opasta.. etenee kyllä tosi hitaasti, enkä vieläkään ole päässyt liikelistaa pidemmälle, mutta siihen olisi sitten kuitenkin tarkoitus sisällyttää hieman syvällisempää taktiikka opastusta.. kyllä mä yritän vastata jos sulla on enemmän jotain kysymyksiä..

16. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    Muistaakseni Aoilla on aika hyvä peruslyönti, niin että esim.

[P], [G], [6][P][K], [P] -cancel
    [P], [G], heitto

Tai
    [P], [P], [G], heitto
    [P], [P], [6][P], [P]-cancel

On ihan kivoja sarjoja ainakin ihmistä vastaan..
    Samaan tyyliin noi toimii muillakin hahmoilla.

Gazza vaan unohti että noita puncheja voi käyttää ihan sellaisinaankin..

- ManjiMaru

17. Manjimaru

Manjimaru Grumpy old man

PSN:
    manjimaruFI
    XBL:
    freedfrmtheReal
    [ QUOTE ]
    No, saapa Lei Fei-pelaajakin välillä vaivata vähän päätään

[/ QUOTE ]

Heh heh.. Lei Feillä on kyllä välillä luvattoman helppoa pelata ihmistä vastaan kun ihmiset eivät vieläkään ole vaivautuneet opettelemaan Lein liikkeitä. Sunnuntaina pieksin Jupsia 9/3 Leillä ja se tuntui ihan leikinteolta.

- ManjiMaru

18. gazza

gazza Well-Known Member

[ QUOTE ]
    ManjiMaru said:
    Gazza vaan unohti että noita puncheja voi käyttää ihan sellaisinaankin..

- ManjiMaru

[/ QUOTE ]

juuuu... ja unohdin varmasti paljon muutakin.. tuon oli tarkoitus olla vaan suuntaa-antavaa juttua.. niinhän se menee, että kokeilee itse mikä tuntuun luontevalta ja jatkaa sitten siitä.. Aoilla on paljon vaihtoehtoja. Hyvä liike on kuitenkin mun mielestä Aoille erittäin tärkeää.
    Yritän muuten nyt lisätä RDTE:n mun peliin, saapahan taas lisää harjoteltavaa.. /versus/images/graemlins/grin.gif

19. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    Ööö... Thanks! Sieltäpä tuli täyttä asiaa. Toi Aoi:n [2_]+[4]+[P]+[G] heitto tuntuu toimivan crouch-dasheistä ja se toinen 270-heitto ei enää ole murtauduttavissa, jos oikein ymmärsin. Yleisesti ottaen Aoi on "kasvanut" todella mukavasti edellisistä veeäffistä, jos jokin onaa siis se on kai edelleen tuo pretty straightforward-kombopotentiaali. Mutta hei, saavatpahan ShoulderRamit reversalia! Akiralle ja Wölfille selkähierontaa /versus/images/graemlins/grin.gif

20. Neonomide

PSN:
    Neonomide
    Noista "guaranteed throw situationeista": Jeffryn [1][P]+[K] antaa kyykkyheitton myös normaalihitillä, mutta on muuta hidas kuin erkki. Aoin [3][P]+[K] vaatii tietty MC:n mutta on jo klassikko. /versus/images/graemlins/cool.gif Kumpi Low-throw on sitten parempi, olettaen että vastustaja ei murtaudu?

Share This Page

1. This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
    By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.
    Dismiss Notice